Mitt beste råd for å få opp melkeproduksjonen er også som nevnt over å amme masse om natten! Her er det nettene som er "tøffest" for meg, med amming av og på i flere timer fra klokken 23/00 til 03. Så er det noen timer søvn, før hun våkner igjen klokken 06 og vil ha mer i en times tid. Og når jeg våkner igjen i 9/10 tiden av at hun vil ha mer er det fulle mugger

Og da skal det sies at det føles bra "tomt" og at brystene henger som sokker på slutten av ammeperioden fra 23/00-03 tiden. Hun gråter og klager, men hun får rett og slett jobbe for melka på slutten. Og til slutt sovner hun. Tror bare man må stå i det selv om de gråter når det er "tomt", og la de suge så ofte som mulig slik at brystet stimuleres. Jeg er absolutt ingen ekspert, kommer bare med mine erfaringer!

Jeg fikk ikke til å amme førstemann, pga at hun ikke fikk tak på puppen, og jeg var ung og ga opp med en gang. Denne gangen har jeg vært utrolig sta, og det virket for meg. Jeg fikk også beskjed om å kjøpe mme på barsel siden melken ikke hadde kommet, men sto på mitt. For gir man mme, så sier man jo til kroppen at den ikke trenger å produsere mer melk siden babyen får det en annen plass. Derfor tror jeg at kvelds- og nattamming er det som skal til for å få opp produksjonen