Jeg føler at ho ikke får i seg alt det lille jeg har. Ho slapper av for mye. Stoler ikke på min egen kropp. Jeg har gitt smokk noen ganger, vet ikke om det straffer seg eller ikke.
Det er nok fordi du også gir flaske
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Jeg føler at ho ikke får i seg alt det lille jeg har. Ho slapper av for mye. Stoler ikke på min egen kropp. Jeg har gitt smokk noen ganger, vet ikke om det straffer seg eller ikke.
Du har nok rett. Men har prøvd å kutte flaska til noen måltider og da blir det ramaskrik etter drøye 10 minutter. Skulle ønske jeg kunne skru tida tilbake akkurat når det gjelder amminga. Hvordan går det med deg ? Fortsatt tilfreds med valget?Det er nok fordi du også gir flaskede blir dessverre fort late på flaska! Merker det godt på frøkna her også - straks melka kommer saktere kan hun koble seg fra fordi hun vil ha flaske
Du har nok rett. Men har prøvd å kutte flaska til noen måltider og da blir det ramaskrik etter drøye 10 minutter. Skulle ønske jeg kunne skru tida tilbake akkurat når det gjelder amminga. Hvordan går det med deg ? Fortsatt tilfreds med valget?
Kan jeg spørre hvor mye du gir i tillegg? Så klart er alle babyer forskjellige men.. Mi får 60 på dagen og 90 til siste måltid på kvelden. Men nå krever ho mat hver andre time så lurer på om ho må ha mer tillegg på dagen. Hs på mandag så får litt hjelp da heldigvis.Det smarteste valget jeg har gjortvi koser oss med puppen mer enn vi gjorde før og mammaen har det myyye bedre! Den dårlige samvittigheten gnager ikke og jeg har sluttet å tenke "enn hvis" - anbefales
![]()
Mi får 50-60 til hvert måltid men har de siste dagene krevd 90 en gang om dagen. Vurderer å legge henne tidligere å øke til 90 rundt 21 på kvelden.. Men hun sover veldig godt på 60 ml altså (gir flaske rundt 23-24 og da vekker jeg henne rundt 4-5).Kan jeg spørre hvor mye du gir i tillegg? Så klart er alle babyer forskjellige men.. Mi får 60 på dagen og 90 til siste måltid på kvelden. Men nå krever ho mat hver andre time så lurer på om ho må ha mer tillegg på dagen. Hs på mandag så får litt hjelp da heldigvis.
Da gjør vi ca likt da. 90 flaska her er ved 23-24 tida og da sover ho til ca 5. Ho er 4 uker på mandag, sist vekt var 4050. Det er ca to uker siden.Mi får 50-60 til hvert måltid men har de siste dagene krevd 90 en gang om dagen. Vurderer å legge henne tidligere å øke til 90 rundt 21 på kvelden.. Men hun sover veldig godt på 60 ml altså (gir flaske rundt 23-24 og da vekker jeg henne rundt 4-5).
Hvor gsnmel er frøkna di da? Og hvor tung?
Da gjør vi ca likt da. 90 flaska her er ved 23-24 tida og da sover ho til ca 5. Ho er 4 uker på mandag, sist vekt var 4050. Det er ca to uker siden.
Det jeg sliter med er å forstå når ho er mett:/ for tror jeg har en tendens til å overmate ho.
Sant, skal høre med hs på mandag. Ho sa her om dagen at 60 holdt. Men vesla kan jo ha hatt en økeperiode i mellomtida. Og nå syns jeg ho sover litt vel godt om natten og på dagen også. Redd for at ho er slapp pga lite mat.Med tanke på At mi veier mye mindre så kan det hende at hun får lite altså. Vet ikke hvor mye hun får fra puppen jeg, men med en vekt på 4050 så skal hun ha 607,5 ml i døgnet (dette var jo for 2 uker siden).
Mi veide 3600 denne uka og jeg gir litt i underkant av den anbefalninga utifra mi sin vekt![]()
Dette kjenner jeg meg veldig igjen i. I det siste synes jeg det har vært vanskelig å tolke signalene hennes. Jeg tror hun er sulten, legger henne til, men så blir det bare kaving. Hun søker etter puppen, får den i munnen og spytter den ut igjen. Skriker litt og vrir på seg. Jeg aner ikke om hun er mett eller fortsatt sulten... Nå har hun i alle fall sovet en god stund, så jeg håper hun er skikkelig sulten da hun våknerVi jobber fremdeles med gapingen. Det går som regel bra, men hun er jo som en liten støvsuger og rett som det er så har hun spyttet ut puppen og hektet seg på igjen. Auauau!
I natt har jeg slitt litt med å tolke signalene. Hun har spist hver tredje time og hun har spist godt. Avsluttet selv. Så har jeg rapet henne, noe hun ikke er spesielt glad i når hun er mett og døsig og da våkner hun ofte til igjen. Så har hun søkt pupp igjen og jeg har lagt henne til på ny. Fremdeles melk i puppen som renner lett, men det resulterte bare i kaving. Hun spyttet ut puppen og tok nytt tak flere ganger. Drakk litt, men det ble bare styr. Så jeg legger henne fra meg og hun gulper. Dette skjer tre ganger. (Ene gangen styrer hun hele gulpen rett i bh-kløften min...digg)
Hun får til slutt smokk som hun også spytter ut og vil ha tilbake flere ganger før hun sovner.
Jeg aner ikke om hun ble frustrert fordi hun var mett og det kom melk når hun bare ville kose. Eller om hun ble frustrert fordi hun ikke var mett.
De skulle kommet med en metthetsindikator disse ungene!
Ikke lett nei... Sånn var hun på formiddagen i dag også. Jeg trodde hun var sulten og la henne til igjen. Så ble det kaving. Hun var som en makrell! Når endelig melken kom så var ikke det bra heller. Men hun roet seg da jeg tok henne bort og sov lenge og godt etterpå, så jeg håper hun var mett...Dette kjenner jeg meg veldig igjen i. I det siste synes jeg det har vært vanskelig å tolke signalene hennes. Jeg tror hun er sulten, legger henne til, men så blir det bare kaving. Hun søker etter puppen, får den i munnen og spytter den ut igjen. Skriker litt og vrir på seg. Jeg aner ikke om hun er mett eller fortsatt sulten... Nå har hun i alle fall sovet en god stund, så jeg håper hun er skikkelig sulten da hun våkner![]()
Sant, skal høre med hs på mandag. Ho sa her om dagen at 60 holdt. Men vesla kan jo ha hatt en økeperiode i mellomtida. Og nå syns jeg ho sover litt vel godt om natten og på dagen også. Redd for at ho er slapp pga lite mat.
Ja, så lenge de får tilbud må man vel regne med at de forsyner seg hvis de er sultne. Vi skal på helsestasjonen og veie på nytt på mandag. Synes det er greit å følge med på vektøkningenIkke lett nei... Sånn var hun på formiddagen i dag også. Jeg trodde hun var sulten og la henne til igjen. Så ble det kaving. Hun var som en makrell! Når endelig melken kom så var ikke det bra heller. Men hun roet seg da jeg tok henne bort og sov lenge og godt etterpå, så jeg håper hun var mett...
Da må vi nok finne en måte å øke på. Men vesla sovner ved flaska også. Gir du mme ved vært måltid ?Skal ta vekt x 15 delt på 100. Da får man dagsbehovet
Da må vi nok finne en måte å øke på. Men vesla sovner ved flaska også. Gir du mme ved vært måltid ?
Pumpa 30 ml i stad. Så er litt skeptisk. Men det sies at ungen er mer effektiv enn pumpa? Prøver å senke skuldrene litt, men de var ganske oppunder øra i natt hvor vesla bare skrek fra 22-03 og det har ho ikke gjort før.Kan jo være du har en del melk selv da? At det blir den totalen? Er jo uansett bare som en anbefalning.. Kan jo ikke tvinge i jenta mat heller?!hør me hs
Hun her får mme til hvert MÅLTID ja.. Men hun er veldig glad i puppen enda, så kan gjerne få litt påfyll derifra hvis hun skal sovne, roe seg osv.. Da gir jeg ikke mme etterpå liksom,. Men når hun krever pupp fordi hun er SULTEN, så får hun mme ja
Enn di?
Pumpa 30 ml i stad. Så er litt skeptisk. Men det sies at ungen er mer effektiv enn pumpa? Prøver å senke skuldrene litt, men de var ganske oppunder øra i natt hvor vesla bare skrek fra 22-03 og det har ho ikke gjort før.
Prøver å gjøre som du, kun mme når ho er sulten. Men syns det er vanskelig å vite..
Vet ikke:/ var kalkun til middag i går. Kanskje ho reagerer når jeg drikker brus.Gir du pupp utenom "måltidene" også?
Ja ungen er mer effektiv - jeg får ikke ut en dråpe på pumpa jeg![]()
Du har ikke spist noe hun ikke tålte da? Siden hu men gråt så lenge?