Ja, kjempestressende å lese at de skal ha minst en om dagen bæsjebleie den første levemnd. Her har vi hatt én om dagen fra han var 5 dager gammel. Har hatt fin vektoppgang, men blir redd det har snudd pga den minkende bæsjingen. Skal på sykehuset med han til fredag så får ta en sjekk da tror jeg.Samme forløp her. Fra hun var to uker sluttet hun å bæsje hver dag. Ble ganske stresset selv da både ammehjelpen og flere andre fora sier at de skal bæsje flere ganger om dagen de første 6 ukene. Hvis ikke får de for lite mat. HS mente derimot at det var normalt og at noen barn slutter med den hyppige bæsjingen tidligere enn andre. Og da vi veide hadde hun gått opp 195g på en uke.
Har ikke veiet etterpå, for jeg har vært redd det skulle bli et ekstra stressmoment. Har heller fokusert på trivsel og andre tegn på at hun får nok mat. Skal veie igjen denne uken, men ser at hun har vokst så jeg stoler på at hun bare er en av de som ikke bæsjer hele tiden![]()
Han bæsjet forresten i mengder rett etter jeg skrev forrige innlegg, så det er heldigvis gjennomstrømning.