Flere som sliter med amming?

Samme forløp her. Fra hun var to uker sluttet hun å bæsje hver dag. Ble ganske stresset selv da både ammehjelpen og flere andre fora sier at de skal bæsje flere ganger om dagen de første 6 ukene. Hvis ikke får de for lite mat. HS mente derimot at det var normalt og at noen barn slutter med den hyppige bæsjingen tidligere enn andre. Og da vi veide hadde hun gått opp 195g på en uke.
Har ikke veiet etterpå, for jeg har vært redd det skulle bli et ekstra stressmoment. Har heller fokusert på trivsel og andre tegn på at hun får nok mat. Skal veie igjen denne uken, men ser at hun har vokst så jeg stoler på at hun bare er en av de som ikke bæsjer hele tiden ;)
Ja, kjempestressende å lese at de skal ha minst en om dagen bæsjebleie den første levemnd. Her har vi hatt én om dagen fra han var 5 dager gammel. Har hatt fin vektoppgang, men blir redd det har snudd pga den minkende bæsjingen. Skal på sykehuset med han til fredag så får ta en sjekk da tror jeg.

Han bæsjet forresten i mengder rett etter jeg skrev forrige innlegg, så det er heldigvis gjennomstrømning. :)

Ja, kjempestressende å lese at de skal ha minst en om dagen bæsjebleie den første levemnd. Her har vi hatt én om dagen fra han var 5 dager gammel. Har hatt fin vektoppgang, men blir redd det har snudd pga den minkende bæsjingen. Skal på sykehuset med han til fredag så får ta en sjekk da tror jeg.

Han bæsjet forresten i mengder rett etter jeg skrev forrige innlegg, så det er heldigvis gjennomstrømning. :)
Ja, når det først kommer så er det ingen bleie som kan holde på det her i hvert fall :O
Her kommer det ofte annenhver dag og da er det gjerne to-tre megableier.
Forstoppet blir de uansett ikke på mm, så det er ingen fare :)

Ja, når det først kommer så er det ingen bleie som kan holde på det her i hvert fall :O
Her kommer det ofte annenhver dag og da er det gjerne to-tre megableier.
Forstoppet blir de uansett ikke på mm, så det er ingen fare :)
Den holdt, på hengende håret. :O Får vel mentalt forberede meg på at vi ikke får bæsj daglig. Vi har ca 8-10 tunge tissebleier i løpet av et døgn, og det må vel bety at han får nok mat?! Slet jo fælt med mating av storesøster, og da var den bæsjen et voldsomt tema. Er så mye styr med bæsj :p

Den holdt, på hengende håret. :O Får vel mentalt forberede meg på at vi ikke får bæsj daglig. Vi har ca 8-10 tunge tissebleier i løpet av et døgn, og det må vel bety at han får nok mat?! Slet jo fælt med mating av storesøster, og da var den bæsjen et voldsomt tema. Er så mye styr med bæsj :p
Det samme har min, så jeg håper det.
Hehe, jeg prøvde å forberede mannen på hvor rar man blir i spedbarnsperioden og da jeg nevnte hvor opptatt man blir av bæsj så bare lo han og trodde jeg tullet. Nå er han minst like opptatt selv :P

Samme med min. Han sluttet å bæsje hver dag når han var 2 uker. Men hadde gått opp nesten 300g uken som fulgte, så får nok ikke for lite mat.. :)

Samme med min. Han sluttet å bæsje hver dag når han var 2 uker. Men hadde gått opp nesten 300g uken som fulgte, så får nok ikke for lite mat.. :)

Har forresten bæsjet hver dag se siste 4 dagene, etter jeg begynte med NAF ammete. Kanskje det har en sammenheng? :)

Det samme har min, så jeg håper det.
Hehe, jeg prøvde å forberede mannen på hvor rar man blir i spedbarnsperioden og da jeg nevnte hvor opptatt man blir av bæsj så bare lo han og trodde jeg tullet. Nå er han minst like opptatt selv :P
Det oppleves som en indre seier når den bæsjen kommer. Og når man begynner med fast føde. Da er det jo på tå hev frem til systemet er på plass. Haha.. :p

Har forresten bæsjet hver dag se siste 4 dagene, etter jeg begynte med NAF ammete. Kanskje det har en sammenheng? :)
Er det forskjell på disse amme-te'ene? Jeg har brukt en fra helsekost, merket Karma.

Det er nok forskjell. Drakk en fra karma før, den smakte helt anderledes. Vet noen har nesle også blandt annet..
Ja, den inneholder fennikel, nesle og lavendel.Synes den er veldig god på smak! Er det noe i den fra NAF som gjør den bedre enn de andre?

Ja, den inneholder fennikel, nesle og lavendel.Synes den er veldig god på smak! Er det noe i den fra NAF som gjør den bedre enn de andre?

Det vet jeg dessverre ikke. Er jo anis og karve i stedet. Kan tenke meg at urter også har litt forskjellig virkning på folk kanskje, så man må vell bare prøve seg frem... :)

Har vært så skeptisk til det etter jeg leste hva ammehjelpen sa om brystskjold, så drøyer det til det er helt uungåelig. Er ikke så sår som jeg var etter en liten uke med canesten og nystimexkur :)

Hvordan går det med dere? Har dere blitt kvitt soppen??
Jeg har ei lita ei som dessverre har fått trøske og er blitt smittet jeg også.

Hvordan type smerte opplevde du i brystet? Har det blitt bedre etter Canasten behandlingen? Hvor mange ganger om dagen smurte du brystene med salven? Hvor lang tid tok det før du merket noen endring i brystet?

Uff.. Sorry så mange spørsmål! Er bare utrolig sliten og lei av å grue meg til å måtte amme fra høyre pupp. Er livredd for å miste melken og føler jeg ikke gjør noe annet enn å stresse med tanker rundt amming.

Hvor mye er det disse små bør gå opp i vekt i uka?

Jeg leser at det er mange her på forumet som har små som går opp både 300-400 gram i uken.

Datteren min går opp 170-190 i uka. Er dette innenfor normalen?

Jeg får henne ikke til å spise 8 -10 ganger om dagen og hun sovner lett ved brystet etter 5-7 minutters effektiv amming. Hvordan er det dere teller antall amme runder?

Jeg opplever også at det ene brystet produserer mye mindre melk enn det andre. Jeg prøver å amme mye fra det brystet som har minst melkeproduksjon, men merker ingen forskjell. :/ Når jeg pumper meg får
jeg ut 80-100 ml melk er dette normal mengde med melk? Hvis dette er for lite melk, er det for sent å øke produksjon nå som berta mi snart er 4 uker?

Jeg har en helsesøster som jeg ikke har god kjemi med og jeg har dessverre heller ingen tillit til henne :(
Håper derfor noen her kan hjelpe meg litt

Det er helt innenfor normalen. 300-400g i uken er over normalen.

Ville ikke ha stresset med å telle antall amminger. Husk at 8-10 ganger er i døgnet, ikke om dagen.

80-100ml på det brystet du produserer minst på? Det høres jo kjempebra ut. Det er jo sjelden man får tømt skikkelig med pumping. Hvordan er det med amming på det brystet? Blir babyen fornøyd etter å ha fått kun fra det brystet?

Ammer dere fra en pupp ved hvert måltid? Her tømmer han begge to, og får han bare en er det ramaskrik!

Det er helt innenfor normalen. 300-400g i uken er over normalen.

Ville ikke ha stresset med å telle antall amminger. Husk at 8-10 ganger er i døgnet, ikke om dagen.

80-100ml på det brystet du produserer minst på? Det høres jo kjempebra ut. Det er jo sjelden man får tømt skikkelig med pumping. Hvordan er det med amming på det brystet? Blir babyen fornøyd etter å ha fått kun fra det brystet?

Tusen takk for raskt svar kykkelikokos ❤️

80-100 ml totalt på begge bryst (ca. 2,5 timer etter å ha ammet).
Det merkelige er at brystet som er sårt og har sopp er det brystet med mest melk. Får gjerne ut 50-60 ml fra den og 30-40 ml fra den friske :/

Jeg syns det er veldig vanskelig å se om hun er fornøyd eller ikke. Hun slipper aldri brystet av seg selv og har et helt voldsomt sugebehov..
Sutter nesten alltid på hånden sin. Er derfor redd for at hun ikke får i seg nok melk.. :/

Hvordan går det med dere? Har dere blitt kvitt soppen??
Jeg har ei lita ei som dessverre har fått trøske og er blitt smittet jeg også.

Hvordan type smerte opplevde du i brystet? Har det blitt bedre etter Canasten behandlingen? Hvor mange ganger om dagen smurte du brystene med salven? Hvor lang tid tok det før du merket noen endring i brystet?
.

Her har vi nok hatt sopp siden lille ble født nesten, siden vi fikk antibiotika under fødsel. Husker jeg var ekstremt sår på høyre side allerede da hun var 5 dager gammel og tenkte ikke på å sjekke tunga hennes da. Jeg opplevde en slags tynn stikkende smerte når hun spise, i tillegg til at jeg nå kjenner på utdrivingssmerter av og til. Synes det blir bedre etter jeg har smurt med canesten, men vi er nok ikke blitt kvitt soppen ennå. Hun er mye bedre på tungen, men fremdeles veldig hvit i kinnene. Synes det var vanskelig å vite når jeg skulle smøre med canesten siden jeg har ei lita ei som kan virke ferdig spist, og plutselig vil ha mer etter 10 min. Så jeg prøver å smøre etter hun har spist veldig godt. Smører ca 4 ganger om dagen :) Er et herk å bli kvitt og vi er ikke kvitt det etter en ukes behandling.. Synes ikke dette blir tatt særlig seriøst av legene heller. Legen på 6-ukerskontrollen spurte hvor lenge vi hadde tatt behandling, og da jeg svarte ca en uke sa han at jeg kunne fortsette et par dager til før vi avsluttet. Da hadde fastlegen sagt at vi måtte holde på ihvertfall 3 uker for å bli kvitt det.. Jeg synes det har begynt å klø på brystvortene også nå.. Blir sprø :o

Back
Topp