Skravletråd

Endelig snart helg igjen.

Å gå på jobb som nygravid er vanskelig, hodet er jo ikke med.

Jeg klarer ikke helt å forholde meg til at jeg er gravid. Det gikk jo galt sist, hvorfor skal det gå bra nå? :(
Uff, det er slitsomt å gå med sånne tanker. Skjønner at det er ekstra vanskelig når man har mistet Før.

Jeg har aldri mistet Før, to svangerskap. Så jeg tenker at nå er det sikkert min tur til å miste. For hvorfor skal alle andre oppleve det og ikke jeg. Men når jeg spurte sambo om han ikke var redd for at det skulle gå galt, sa han nei. "Jeg kan ikke gå og tenke på at det går galt, vi må jo regne med at det går bra"

Endelig snart helg igjen.

Å gå på jobb som nygravid er vanskelig, hodet er jo ikke med.
Nei er da helt suset i hode om dagen jeg. Klarer ikke fokusere på ting. Så jeg er glad jeg ikke har en jobb som deg, med papirer og ting som krever litt konsentrasjon.

Eller jeg må Være fokusert på jobb, er jo kokk. Men får jeg en bestilling, så trenger jeg ikke tenke ut hvordan jeg skal Gjøre det. Ting går jo litt av seg selv. I helgen har jeg jobbhelg, så håper det ikke blir alt for mye å Gjøre.

Jeg drikker ikke kaffi til vanlig. Så jeg gjør det ikke nå heller.

For mye koffein er jo forbundet med mye negativt for babyen, så det er greit å begrense seg

Drikke dere kaffe? Jeg drikker ca 5 til 7 kopper om dagen. Synes det er veldig vanskelig å trappe ned...
Jeg prøver å trappe ned. Drikker ikke kaffe på jobb mer.
Men morgenkaffen skal det vel mye til for at jeg klarer å slutte med. Men har klart å trappe ned litt.
For å trappe ned, har jeg tatt meg en halv kopp i stedet for en full hver gang. Vips, så er mengden halvert

Jeg prøver å trappe ned. Drikker ikke kaffe på jobb mer.
Men morgenkaffen skal det vel mye til for at jeg klarer å slutte med. Men har klart å trappe ned litt.
For å trappe ned, har jeg tatt meg en halv kopp i stedet for en full hver gang. Vips, så er mengden halvert

Halv kopp var kjempe lurt !!!

3,5 time, så er det helg. Veldig klar for helg!

Æsj :( ble sendt hjem fra praksisplassen siden jeg kastet opp. Forklarte for sjefen hvorfor jeg kastet opp og fikk da beskjed om at jeg kunne ikke ha plass der hvis jeg er gravid og dårlig :( skjønner jo hvorfor men synes allikevel det var dårlig av henne å bli sur på meg :( spyr jo ikke med vilje :( måtte få ut litt damp her...

Æsj :( ble sendt hjem fra praksisplassen siden jeg kastet opp. Forklarte for sjefen hvorfor jeg kastet opp og fikk da beskjed om at jeg kunne ikke ha plass der hvis jeg er gravid og dårlig :( skjønner jo hvorfor men synes allikevel det var dårlig av henne å bli sur på meg :( spyr jo ikke med vilje :( måtte få ut litt damp her...

Hva??
Hva jobber du med?
Det er ikke mulig!:( jeg ville blitt så sint.

Hva??
Hva jobber du med?
Det er ikke mulig!:( jeg ville blitt så sint.
Jeg har hatt praksisplass i barnehage. Begynte denne uken så skjønner jo at de blir oppgitte når jeg er sånn første uka på jobb. Ble egentlig bare veldig lei meg og bekymra for hva nav kommer til å si nå :(

Sykemelding for en periode dersom du ikke kan jobbe pga oppkast?

Miste praksisplassen fordi du kaster opp? Er det hele dagen eller på morgenen sånn ar det hjelper med senvakt f.eks?

Miste praksisplassen fordi du kaster opp? Er det hele dagen eller på morgenen sånn ar det hjelper med senvakt f.eks?
Det har bare skjedd idag. Og det var når vi skulle kle på barna og gå ut. Mye stress og mye opp og ned fra gulvet. Så lurer på om det var det i kombinasjon med tidlig morgen. Men virket som hun ikke var villig til tilrettelegging engang.

Snakk med dem som ga deg praksisplass.

Jeg drikker ikke kaffi til vanlig. Så jeg gjør det ikke nå heller.

For mye koffein er jo forbundet med mye negativt for babyen, så det er greit å begrense seg

Ja, fant en oversikt der det sto at det kunne føre til spontanabort med for mye koffein :-/

Her er det som står i gravid appen:

ImageUploadedByBV Forum1430390044.017649.jpg

Back
Topp