Skravletråd :)

Hvordan går det med snuppa di?:)
Var dere hos legen?

Jepp, det ble legetime på henne

Hun er... relativt frisk, men ikke helt.
cpr på 15, bittelitt utsalg på hvite blodlegemer i urinprøven, men ikke noe som tyder på en uvi, han sender nå til dyrking likevel, just in case (det var en minitest som vi fikktatt fordi hun måtte på do mens vi ventet på crp, egentlig skulle vi vel levert morgenurin i morgen)

Litt småhovne lymfeknuter i området rundt halsen, og litt smård i halsen, men ikke noe alvorlig. Hoster jo, og altså denne av og på feberen som var relativt fraværende når vi var hos legen, hun danset og koste seg da...Men legen tenker at det antakelig går over, og blir hun dårligere får vi komme tilbake. Så da ser vi an noen dager til.

Jeg var ganske sikker på at hun var frisk i i kveld, så fantejente som hun var, men neida, en grad varmere enn meg.

cpr på 15, bittelitt utsalg på hvite blodlegemer i urinprøven, men ikke noe som tyder på en uvi, han sender nå til dyrking likevel, just in case (det var en minitest som vi fikktatt fordi hun måtte på do mens vi ventet på crp, egentlig skulle vi vel levert morgenurin i morgen)

Litt småhovne lymfeknuter i området rundt halsen, og litt smård i halsen, men ikke noe alvorlig. Hoster jo, og altså denne av og på feberen som var relativt fraværende når vi var hos legen, hun danset og koste seg da...Men legen tenker at det antakelig går over, og blir hun dårligere får vi komme tilbake. Så da ser vi an noen dager til.

Jeg var ganske sikker på at hun var frisk i i kveld, så fantejente som hun var, men neida, en grad varmere enn meg.
Bra dere fikk sjekket det da:)
Krysser fingre for at denne feberen snart holder seg borte!

pølser, burgere, kyllingfileter, alt mulig av svin, for og den del får eller storfe, og fisk. grillet laks :)

Takk for tips :) Vi er litt vanskelige da siden jeg ikke spiser svin og frøkna tåler ikke melk. Men du hadde jo mange gode tips :)

Jeg synes gass er tingen til hverdagsgrilling. Den er varm og klar til bruk når kjøttet er klarr til grilling, i motseting til kull som egentlig er klart når alle er forsynt og godt mett...

Vi hadde et par tønner her i fjor sommer da. Det gjør seg ikke på verandaen nei, men forran garasjen på en grillfest så... vi hadde nemlig sikkert ca.... vel, vi inviterte rundt 50, men kom ned på noen og 30 tror jeg, eller enda mindre? Det var så vi akkurat klarte å trykke oss inn på verandaen, da hadde vi et barnebord med 8 (ok to bord da) også 2*6+ 1 eller 2*4 med voksne tror jeg. Og altså serverte vi nettopp slike grillspyd som jeg nevnte, samt diverse pølser, (og noen spyd uten krydder, og et par uten kylling, og noen vegetarmat, vi hadde en egen grill til de som var "speialmat" også et pr tønner hvor det var mat til massene....

Det var en deilig dag, vi ble sittende igjen en gjeng til sånn i 2-3 tiden på natta hvor vi satt ute og skravla, bare plukka frem noen pledd etterhvert.

Dette var min og mannens felles "70 års dag", vi ble nemlig 35 begge to i fjor sommer.

Kjekt å ta inn ved behov da, men ikke som hverdagsgrilling nei. Ihvertfall ikke de hjemmelagde tønnegrillene.

Vi har jo tønnegrill nå og, men den ser litt penere ut;)
Her foretrekker vi kull da, så vi har kun det. Ellers kan jeg like gjerne putte det i ovnen:p hehe

Greit å få sjekka at det ikke er noe som trenger medisiner etter så lang tid ja. Får håpe hun snart blir frisk nå da :)

Bra dere fikk sjekket det da:)
Krysser fingre for at denne feberen snart holder seg borte!

Hadde ikek gjort noe det, nei

Ser henne vel an gjennom helga tenker jeg, da bør det vel være over, ellers ringer jeg igjen på mandag.

Spurte ham "hvor lenge skal man egentlig gå sånn og hoste", og det hadde han jo ikke noe svar på, men sånn for hennes del får vi vel tenke at hoster hun forstatt når det blir mai, så får vi vurdere en time for å evt teste astmamedisiner da. Det var etter 2-3 mnd med hoste broren fikk det. Men han hadde mye natthoste, det har jeg ikke egentlig merket på henne, i alle fall ikke akkurat nå, nå har hun antakeig et virus i øvre liftveier. Og jeg har det samme, vil jeg tro, og faren også...

Back
Topp