Skravletråd :)

Det er helt sikkert det, men jeg er ikke fra et hjem der man grilla. Kan ikke huske at vi grilla mer enn kanskje 2 ganger i oppveksten. Så må liksom finne ut hvordan jeg liker å ha det :P
Da må du nesten bare prøve deg frem :)

Tenkte jeg skulle kjøpe meg min første grill i år :) og satse på at den blir brukt en del også da :P

Grillmat er godt:D jeg kjøpte en i fjor til mannen. Første jeg noen gang har kjøpt.
Tidligere har vi brukt en halv tønne, men jeg syntes ikke det gjorde seg på verandaen i nytt hus:p

Elsker grillmat jeg også:D
Hva liker du best å grille??

Kjøtt :)

Jeg liker mye.

Det går mye i svin. Koteletter, fileter, "svinebiff" eller grillribbe. Men også kylling. lite får, og biff mest på grillspyd. Jeg elsker spyd, da tar jeg biffkjøtt som jeg krydrer med pepper, kylling som gjerne får en "kyllingkryddermix" eller så bruker jeg salt og paprika, også har jeg chilibasert krydder på svinekjøtt, og trer dem om hverandre på spydene. ''Vi har ikke grønnsaker på spyd, det griller vi ved siden av, somregel i alu-pakker en til hver med eget valg av innhold.

Jeg er også veldig glad i å grille poteter, enten halve poteter eller i små terninger, og egentlig uansett gjerne med salt og pepper på...

Vi griller masse. Kjøpte ny... var det i fjor eller året før? Så den holder ei stund til,men må jo ha en overgang, sjelle at vi har gass, at alt er rent og pent og sånn før vi tar den i bruk. Det er bare ikke helt enda. Min bror er igang med sesongen allerede for en måned eller to siden, men, vi venter nå litt til da.

Men jeg elsker grillmat

Jeg vet liksom ikke hva man skal grille annet enn pølser jeg da haha men tenkte det kunne hvert greit med en grill, utemøbler og litt leker sånn siden vi har en hagebit vi kan bruke :)

Jeg lurte på å se noe tv i kveld, men akkurat nå har mannen powernap på andre sofaen, så da sitter jeg ganske stille i mørket og skriver på pc. Det passer egentlig det lit slitne hodet mitt godt etter dagen.
Hvordan går det med snuppa di?:)
Var dere hos legen?

Men hva slags grill er grei å ha til en nybegynner singel alenemor med 1 barn som skal ha mat? Ikke noe stort eller komplisert er aktuelt haha

Kjøtt :)

Jeg liker mye.

Det går mye i svin. Koteletter, fileter, "svinebiff" eller grillribbe. Men også kylling. lite får, og biff mest på grillspyd. Jeg elsker spyd, da tar jeg biffkjøtt som jeg krydrer med pepper, kylling som gjerne får en "kyllingkryddermix" eller så bruker jeg salt og paprika, også har jeg chilibasert krydder på svinekjøtt, og trer dem om hverandre på spydene. ''Vi har ikke grønnsaker på spyd, det griller vi ved siden av, somregel i alu-pakker en til hver med eget valg av innhold.

Jeg er også veldig glad i å grille poteter, enten halve poteter eller i små terninger, og egentlig uansett gjerne med salt og pepper på...
Guri, nå ble jeg sulten:D nå må vi ihvertfall grille til helgen!!
Elsker å grille svin jeg...og digger grønnsakspakker i folie:D

Grillmat er godt:D jeg kjøpte en i fjor til mannen. Første jeg noen gang har kjøpt.
Tidligere har vi brukt en halv tønne, men jeg syntes ikke det gjorde seg på verandaen i nytt hus:p

Jeg synes gass er tingen til hverdagsgrilling. Den er varm og klar til bruk når kjøttet er klarr til grilling, i motseting til kull som egentlig er klart når alle er forsynt og godt mett...

Vi hadde et par tønner her i fjor sommer da. Det gjør seg ikke på verandaen nei, men forran garasjen på en grillfest så... vi hadde nemlig sikkert ca.... vel, vi inviterte rundt 50, men kom ned på noen og 30 tror jeg, eller enda mindre? Det var så vi akkurat klarte å trykke oss inn på verandaen, da hadde vi et barnebord med 8 (ok to bord da) også 2*6+ 1 eller 2*4 med voksne tror jeg. Og altså serverte vi nettopp slike grillspyd som jeg nevnte, samt diverse pølser, (og noen spyd uten krydder, og et par uten kylling, og noen vegetarmat, vi hadde en egen grill til de som var "speialmat" også et pr tønner hvor det var mat til massene....

Det var en deilig dag, vi ble sittende igjen en gjeng til sånn i 2-3 tiden på natta hvor vi satt ute og skravla, bare plukka frem noen pledd etterhvert.

Dette var min og mannens felles "70 års dag", vi ble nemlig 35 begge to i fjor sommer.

Jeg vet liksom ikke hva man skal grille annet enn pølser jeg da haha men tenkte det kunne hvert greit med en grill, utemøbler og litt leker sånn siden vi har en hagebit vi kan bruke :)

pølser, burgere, kyllingfileter, alt mulig av svin, for og den del får eller storfe, og fisk. grillet laks :)

Back
Topp