Et oppgjør med søvnløse netter!

Er denne boka i salg på papir? Klarer ikke helt å slå fra meg at hele det programmet er en slags "sekt".... Har lest over alt på nettet, det er ingen som kan si noe mer konkret om dette programmet en at du skal sitte ved siden av og litt annet smått. Må dere skrive under på en taushetserklæring når dere kjøper programmet eller noe sånn?
Vil så gjerne vite mer, men haaaaater å lese bøker på nett, og klarer bare ikke å få meg til å kjøpe et program jeg er sterkt usikker på om jeg kan følge. (Gi meg en bok jeg kan bla i før jeg kjøper den liksom! )

Kan jo nevne at jeg har prøvd litt ut fra hva jeg har lest, har vært inne hos han mens han har grått osv, men uten smokken hyler han som om han har vondt, så den har han fortsatt. Og om han våkner om natta så er det pupp som gjelder (bor i blokk og vil ikke holde alle våkne kl 2.30 heller )

Nikolai 13.02.14 <3
fra appen

Det sier seg selv at når det er en betalt tjeneste, så kan vel ikke jeg sitte å utlevere alt innholdet? hvis du er interessert så kan du heller sende meg en privat melding, så kan jeg svare deg der.

• Liker
Reactions: BMC
Skjønner at du ikke orker å lese alt :P Så jeg skal svare etter beste evne.

Problemet med mine beskrivelser er at de er svært kortfattet og man må naturligvis lese boka for å forstå helheten. Jeg prøver ikke å unnvike spørsmål om gråting, men føler jeg har sagt mye om det. Kan likevel gjenta. Vet ikke om det var noe spesielt du lurte på angående det med gråting? Men når man innfører nye rutiner så må man nesten forvente at babyen protesterer. Siden de ikke kan snakke og fortelle at de protesterer, så gråter de. Og som jeg sa til 2014frø så må hver enkelt foreldre tolke gråten til babyen. Hvis man tror det er noe alvorlig galt, så er det ingenting i dette soveprogrammet som sier at man ikke kan plukke opp babyen. Man kjenner best sitt eget barn og hva slags type gråt det er.

Selvfølgelig skal man lytte til babyens behov. Har heller ikke sagt noe annet. Som jeg nevnte tidligere her så syns jeg det er moro når folk gir meg tilbakemelding på at de har prøvd programmet - og folk gjør det så forskjellig! Man legger en plan ut i fra den enkelte baby. Jeg for eks bestemte meg for å kutte ut ammingen, og absolutt ikke plukke henne opp fra senga med mindre hun gråt seg helt bort. Andre ammer fremdeles om natta, og noen plukker opp etter for eks 30 min. Mange måter å gjøre det på. Men har ennå ikke fått én tilbakemelding på at det ikke funka.

Trenger jeg å være sliten og trøtt når jeg skal ut i jobb, fordi du var det? :) Er vel mitt valg.
Skrev at jeg var sliten og trøtt, men for det meste opplagt. Så opplagt at jeg orket å få en til da jenta mi var halvannet år. Man gjør ting forskjellig. Jeg hat vært litt borte fra forumet, men begynt å være en del her inne igjen, så det er ikke alt jeg har fått med meg. Jeg personlig syns det er mye å la baby gråte i 30 min fordi han/hun vil ha nærhet. Mine gråter jo litt, men her gråter lillesøs kun når hun er sulten. Hun er veldig rolig, glad i nærhet, men hun kan ligge alene i hvert fall en halvtime, kanskje mer noen ganger. Jeg har hatt en "myk" metode, ved å følge deres behov. Har ikke hatt noen problemer, jeg er opplagt, får nok søvn selv om jeg ammer om natten. Baby er blid og glad.

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg har ikke lest hele tråden. Men en ting er sikkert, hadde ikke ungen min sovet natten igjennom nå når hun snart er 6 mnd hadde jeg vært den første til å gjennomføre en skrikekur eller søvnprogram.

Har forøvrig hørt mye bra om soveprogrammet til "sove-Karin".

Søvn er livsviktig.

Men det er utrolig hva man kommer seg gjennom :) Her kunne vi ikke innført noe sånt før hun var klar for det :) Men er veldig glad for å få sove igjen. Hvis jeg hadde holdt på sånn i et halvt år til, så tror jeg at jeg måtte gått på noe antidepressiva til slutt. det hadde ikke gått i lengden.

Når vi nå først er inne på dette med å la barna gråte... Har sett flere ganger at folk her inne har skrevet at de blir gal av gråtinga og til slutt bare har måtta lagt fra seg ungen og gått bort en stund for å unngå å kaste ungen i veggen og lignenede. Regner med disse barna blir like traumatisert da? Siden de faktisk blir liggende alene og gråte uten konstant byssing, amming, trøsting..

Har en unge som omtrent aldri gråter, den lille protestgråten han kom med når han skulle vennes av med sovepuppen har jeg overhodet ingen dårlig samvittighet for. Så får bare de som syns at jeg har vært fæl og gjennomført skrikekur syns det da.

Også er det ingen som har sagt at folk må kjøpe denne boka, det er jo helt opp til hver enkelt. Finnes garantert andre bøker om baby og søvn i papirformat man kan kjøpe hvis det er det man har behov for. Spireliten fant noe som fungerte for henne (og andre her som har prøvd det etter tips fra henne), det betyr jo ikke at alle andre må gjøre det samme.

Februar-14 mamma <3

Ja... vi er fæle alle sammen :P syns det er litt liten tillit til at vi faktisk klarer å lese babyens gråt :P

Nei. Ingen som må kjøpe denne boka. Dette fungerte fantastisk for meg. Betyr ikke at det fungerer for alle :) Men har ikke fått én tilbakemelding på at det ikke har funka for de som har prøvd etter tips fra meg.

Det er sånn den tradisjonelle skrikekuren er. Men folk slenger jo rundt ordet "skrikekur" bare babyen gråter litt.
Gråter litt? Du sier ikke noe om hvor lenge du lar henne ligge å gråte? Ligger hun i 30 min før du tar henne opp? Ville jo ha svar på hvordan dette fungerte i praksis, men fikk beskjed om å kjøpe boken :p Mine barn gråter jo litt, så nei, roper ikke ut skrikekur om barna gråter litt.

Gratulerer med nyvunnet søvn og tilfreds unge!! :) Kom oss gjennom med samme metode, aldri hatt en så glad og fornøyd baby nå som hun sover lengre økter :)

Sent from my GT-I9506 using BV Forum mobile app

Takker!! :) Her er hele familien fornøyd og opplagte :D

Copyright har ingenting med om man kan røpe hva det står i boken eller ikke. Jeg skjønner ikke poenget i å lage tråd om metoden, uten å fortelle hva det egentlig er det går ut på. Jeg er skeptisk og syns det høres ut som en type skrikekur, men stilte spørsmål fordi jeg var interessert i og få vite mer. Responsen var ikke all verden. Fikk ikke noe mer lyst til å kjøpe boken, men syns det er rart at man ikke kan forklare mer til de som har spørsmål. Jeg er ikke den som leser bøker for å finne ut av hva som passer barna mine. Jeg liker å følge deres naturlige rytmer og behov. Oh well! :)

Poenget med tråden min var å fortelle om min erfaring. Ikke reklamere. Men naturligvis er det mange som spør. Jeg svarer over PM for dem som er genuint interessert. Ellers har jeg ingen forklaringsplikt for noen. Som jeg har påpekt flere ganger så blir det feil og umulig for meg å gjengi over 100 sider, da dette er noe man betaler for.

Det er sånn den tradisjonelle skrikekuren er. Men folk slenger jo rundt ordet "skrikekur" bare babyen gråter litt.
Men det man leser her er at babyer kan bli plukket opp, bysset, legges ned...altså du kan rett og slett gjøre hva du vil. Det er jo ikke noe program. Og så leser jeg at folk lar baby gråte i opptil 30 minutter uten å gi det det barnet ønsker å kommunisere at det vil ha - det kan ikke jeg se er noe annet enn skrikekur. Rett og slett fordi det babyen ber om ikke blir gitt og blir liggende å gråte (selv om det ikke er alene).

Nå svarer hun jo meg på at det ikke er noe nytt og revolusjonerende i boka/programmet , så regner med det bare er en samling av allmenne soveråd systematisert og presentert punktvis, noe som jeg selv slettes ikke synes det er verdt å betale for da man fint kan Google seg til det, men om andre får en bedre nattesøvn av det er det vel vel anvendte penger :)

Sent from my HTC One using BV Forum mobile app

Syns boka forklarer godt og er lettlest :) Så for meg var det litt enklere enn å google meg frem til hvordan jeg skal gjøre ting, da folk har utrolig mange forskjellige meninger. Boka var heller ikke dyr og man får pengene tilbake dersom det ikke fungerer eller man er uenig i fremgangsmåten. Så hadde ikke noe å tape på det. Var samboer som fant dette på nettet da :)

Jeg har ikke sagt at poenget med denne tråden var det ene eller andre, så jeg vet ikke hvorfor du spør om Spireliten har sagt det? Jeg sier at jeg ikke skjønner poenget med å "reklamere", uten at de som er skeptiske får ordentlig svar, men samma det vel?

Og ja, hvis du har lest svarene til Spireliten ba hun meg om å kjøpe boken for den kostet ikke mange kroner. Jeg har ikke angrepet henne, eller vært ufin på noen som helst måte. Virker som du skriver for å forsvare henne uten å ha lest det hun skrev til meg? Jeg kunne ikke brydd meg mindre om hva andre gjør, jeg satte spørsmålstegn ved metoden, er det unormalt eller galt? Nei :)

Føler jeg har forklart meg ganske greit så langt :) Helt greit å sette spørsmålstegn ved metoden! Ikke noe galt i det :) Skjønner jo at folk spør.

Ja... vi er fæle alle sammen :P syns det er litt liten tillit til at vi faktisk klarer å lese babyens gråt :P

Nei. Ingen som må kjøpe denne boka. Dette fungerte fantastisk for meg. Betyr ikke at det fungerer for alle :) Men har ikke fått én tilbakemelding på at det ikke har funka for de som har prøvd etter tips fra meg.
Men hvis en forelder skal tolke barnets gråt og handle deretter - da har man jo alle svarene selv og trenger ikke noe program. Ser du poenget mitt?

Og at det funker spiller ingen rolle for meg. Babyen lærer å slutte å gråte når det ikke nytter, for meg er ikke det en positiv ting.

Men det går ut på å legge baby uten å bysse og amme ol sant?

Går ut på å ikke bysse dem i søvn eller amme i søvn, blant annet. Går ut på å lære dem å sovne og sove på egenhånd, uten at de er avhengige av oss for at de skal sovne.

Men følger du da din egen fornuft eller følger du søvnprogrammet da?
Hun henviser jo til eksperter da, så hva hun er spiller ingen rolle.

Jeg gjør begge deler :) Hva hun er spiller selvfølgelig en rolle. Når hun har både erfaring og utdannelse i motsetning til folk som uttaler seg bare fordi de erklærer seg selv som eksperter på bakgrunn av at de har fire unger og er ammeveileder.

Skrev at jeg var sliten og trøtt, men for det meste opplagt. Så opplagt at jeg orket å få en til da jenta mi var halvannet år. Man gjør ting forskjellig. Jeg hat vært litt borte fra forumet, men begynt å være en del her inne igjen, så det er ikke alt jeg har fått med meg. Jeg personlig syns det er mye å la baby gråte i 30 min fordi han/hun vil ha nærhet. Mine gråter jo litt, men her gråter lillesøs kun når hun er sulten. Hun er veldig rolig, glad i nærhet, men hun kan ligge alene i hvert fall en halvtime, kanskje mer noen ganger. Jeg har hatt en "myk" metode, ved å følge deres behov. Har ikke hatt noen problemer, jeg er opplagt, får nok søvn selv om jeg ammer om natten. Baby er blid og glad.

Da fungerer det jo for deg :) Og det er veldig bra :)

Gråter litt? Du sier ikke noe om hvor lenge du lar henne ligge å gråte? Ligger hun i 30 min før du tar henne opp? Ville jo ha svar på hvordan dette fungerte i praksis, men fikk beskjed om å kjøpe boken :p Mine barn gråter jo litt, så nei, roper ikke ut skrikekur om barna gråter litt.

Her gråt hun 15-20 minutter første kvelden :) Sovnet innen 1 time og 15 min :) Etter det så har det ikke vært et problem! Nå er det bare sutring :) :) med unntak av i går. Men da plukket vi henne opp :)

Men det man leser her er at babyer kan bli plukket opp, bysset, legges ned...altså du kan rett og slett gjøre hva du vil. Det er jo ikke noe program. Og så leser jeg at folk lar baby gråte i opptil 30 minutter uten å gi det det barnet ønsker å kommunisere at det vil ha - det kan ikke jeg se er noe annet enn skrikekur. Rett og slett fordi det babyen ber om ikke blir gitt og blir liggende å gråte (selv om det ikke er alene).

Ikke bysses. Men kan plukkes opp ja. Man skal helst ikke gjøre det, men man kan gjøre det hvis man tror babyen roer seg :) Det er et program, en veiledning hvor man skreddersyr opplegget etter babyens behov. Babyer er forskjellige :) Noen fortsetter nattammingen, men passer på at de ikke sovner på puppen. Noen plukker opp etter 30 min. Noen plukker ikke opp i det hele tatt. Alt er avhengig av babyen.

Men hvis en forelder skal tolke barnets gråt og handle deretter - da har man jo alle svarene selv og trenger ikke noe program. Ser du poenget mitt?

Og at det funker spiller ingen rolle for meg. Babyen lærer å slutte å gråte når det ikke nytter, for meg er ikke det en positiv ting.

Ser selvfølgelig poenget ditt, men er vel ingen som har påstått at noen trenger noe program bare fordi det fungerte for meg :) Det er en flott veiledning for de som er usikre og de som føler de trenger tips og råd :)

Går ut på å ikke bysse dem i søvn eller amme i søvn, blant annet. Går ut på å lære dem å sovne og sove på egenhånd, uten at de er avhengige av oss for at de skal sovne.

Jeg gjør begge deler :) Hva hun er spiller selvfølgelig en rolle. Når hun har både erfaring og utdannelse i motsetning til folk som uttaler seg bare fordi de erklærer seg selv som eksperter på bakgrunn av at de har fire unger og er ammeveileder.
Men du forteller jo din erfaring med EN unge. Og baserer deg på EN søvnekspert. Da må jo hun kunne fortelle sin mening basert på sine erfaringer og en god del forskjellig forskning vil jeg tro ut i fra jobben hennes.

Men hvis baby ikke skal ammes og bysses og bare gråter hvis dette ikke gjøres og baby ikke skal gråte (lenge) fordi dette ikke er en skrikekur. Hva gjør man da?

Ut i fra det jeg leser kan man gjøre det man vil. Så dama skal ha penger for hva? For å skrive at dette er en fantastisk mirakelkur som fungerer for alle (hun skriver faktisk det).

Jeg må bare komme med en liten kommentar til noen kommentarer her. Ser noen skriver at en ikke responderer på babyens ønske om å tas opp, bysses på etc. For vår del dreier ikke gråtingen seg om dette i det hele tatt. Hun vil bare ikke sove. Hverken i fanget vårt eller i sin egen seng. Hun sovner gråtende i fanget mitt hver kveld, samtidig som jeg bysser.

Celia 11.01.14

Men du forteller jo din erfaring med EN unge. Og baserer deg på EN søvnekspert. Da må jo hun kunne fortelle sin mening basert på sine erfaringer og en god del forskjellig forskning vil jeg tro ut i fra jobben hennes.

Men hvis baby ikke skal ammes og bysses og bare gråter hvis dette ikke gjøres og baby ikke skal gråte (lenge) fordi dette ikke er en skrikekur. Hva gjør man da?

Ut i fra det jeg leser kan man gjøre det man vil. Så dama skal ha penger for hva? For å skrive at dette er en fantastisk mirakelkur som fungerer for alle (hun skriver faktisk det).

Akkurat det jeg heller ikke skjønte og ergo mener det høres ut som en skrikekur! Skjønner ikke poenget med å sette 30 min grense, men etter det kan man gjøre hva man vil? Og noen ganger kan baby ammes i søvn. Tenk så forvirrende dette må være for de små. Hva er vits?

Ikke bysses. Men kan plukkes opp ja. Man skal helst ikke gjøre det, men man kan gjøre det hvis man tror babyen roer seg :) Det er et program, en veiledning hvor man skreddersyr opplegget etter babyens behov. Babyer er forskjellige :) Noen fortsetter nattammingen, men passer på at de ikke sovner på puppen. Noen plukker opp etter 30 min. Noen plukker ikke opp i det hele tatt. Alt er avhengig av babyen.
Så hvis babyen kun roer seg med byssing så må man jo faktisk gjøre det. Fordi det er ikke en skrikekur. Så da....da står man å bysser da! Noe man ikke skal gjøre. Så hva da?

Jeg regner jo med at trøtte foreldre hele tiden prøver å ikke bysse el fordi man helst vil slippe. Dette går jo naturlig av seg selv når babyen er klar for det. Da betyr det at foreldrene ikke lenger trenger å bysse fordi babyen ikke trenger det lenger. Dersom barnet gråter må man enten fortsette å bysse eller la det gråte (skrikekur når det er snakk om gråt lenge og gråten slutter fordi babyen resignerer).

Min konklusjon er da: enten gi babyen det den trenger eller la den gråte. Sistnevnte er ikke bra. Hvis babyen bare småsutrer en liten periode så har du ikke noe problem, da trenger du ikke gi etter og du ender heller ikke opp med en baby som gråter.

Back
Topp