En ny graviditet

Samleie på søndag, positiv eggløsning på onsdag. Er det mulig at det kan klaffe for det om :confused:
Tar det ikke så tungt hvis det ikke går. Hvis jeg skal bli lei meg hver gang så vil jeg blitt gal. I dag våknet jeg med vondt i magen, håper det kan være positivt.
 
i dag fikk jeg en liten følelse om "tenk hvis eg er gravid nå". Litt små kvalm om morgenen og svimmel utover dagen. Litt tidlig å vite ennå, men tenk hvis. Det hadde vært heilt perfekt. En så fin informasjon til jul.

Ut over det så fikk vi time til samtale og blodprøvetaking på sykehuset.Har ikke fått time før mai, men det er nå i det minste en begynnelse.
 
i dag fikk jeg en liten følelse om "tenk hvis eg er gravid nå". Litt små kvalm om morgenen og svimmel utover dagen. Litt tidlig å vite ennå, men tenk hvis. Det hadde vært heilt perfekt. En så fin informasjon til jul.

Ut over det så fikk vi time til samtale og blodprøvetaking på sykehuset.Har ikke fått time før mai, men det er nå i det minste en begynnelse.

Oj, det var lenge til. Men bra å vite at du nå har en avtale da. Synes det hørtes mye morsommere ut om du er gravid nå da! :)
 
Oj, det var lenge til. Men bra å vite at du nå har en avtale da. Synes det hørtes mye morsommere ut om du er gravid nå da! :)
Ja det er lenge til, men det går bra. Vi står på ringeliste. Nå holder vi på å kjøpe hus og er litt usikker på hvordan det blir med jobb på nyåret, så da er det greit med mai. Vi har alt i orden til den tiden. Har igrunn en negativ holdning til at jeg kan være gravid nå, ettersom el-testen var så sent positivt og vi hadde sex helga før den slo ut, men det hadde jo vært kjekt om det slo ut positivt. Har nesten lyst å teste nå, men vet det er veldig tidelig.
 
Ja det er lenge til, men det går bra. Vi står på ringeliste. Nå holder vi på å kjøpe hus og er litt usikker på hvordan det blir med jobb på nyåret, så da er det greit med mai. Vi har alt i orden til den tiden. Har igrunn en negativ holdning til at jeg kan være gravid nå, ettersom el-testen var så sent positivt og vi hadde sex helga før den slo ut, men det hadde jo vært kjekt om det slo ut positivt. Har nesten lyst å teste nå, men vet det er veldig tidelig.

Så bra at dere har en del "prosjekter" sånn at tiden frem til mai sannsynligvis går fort, om dere ikke får en overraskelsesspire i mellomtiden. :)

Skjønner at du har lyst til å teste, jeg begynner jo 8 dpo hver syklus og da føler jeg at jeg har klart å holde meg en liten stund. :p
 
Det var vel lov å håpe. Litt tidlig kanskje å håpe, men men sånn er det når en ikke klarer å vente med testing
 

Vedlegg

  • DSC_1244.JPG
    DSC_1244.JPG
    641,7 KB · Visninger: 52
Har svidd av mange testen denne uka. alle selvfølgelig negative. Har ingen følelse om at jeg er gravid, men jeg får nå se om tr kommer neste uke.
 
Då var tr ankommet huset, begynner å bli temmelig lei nå. Har i grunn lyst å ta pause til sykehuset oss. Det tar på å bli skuffet helle tiden. Jeg elsker som regel desember mnd, men i år går alt gale. off gleder meg bare til et nyttår og håper alle uhell kan legges bak meg.
 
Regnet med tr var kommet, men det har bare vært litt blod disse to dagene. I dag har jeg vært små kvalmen. Føler meg ikke gravid. Jeg har magesmerter som jeg pleier når jeg har tr. Har ikke tatt en test, men tenkte dersom jeg ikke begynner å blø mer i løpet av morgen dagen så tar jeg en test.
 
Da var det ingen tvil tr er kommet for fult. Ha en god jul folkens.
 
Nettopp ferdig med mensen herlig. Nå går jeg rundt å er små kvalm håper det gir seg før julemiddagen. Jeg har vært kvalm i en uke, men tror det kan henge sammen med lav blodprosent evt blodtrykk. Er i tillegg mye svimmel og da pleier det å være blodtrykket. Har hatt en traume av en akutt skadde sist helg så det henger nok sammen med det.

Eller neste IKM uke 3
Trolig el nyttårsaften.

Ny prøving, håper det ikke feiler.
 
Vår vei mot prøverør:

Mai 2013 henvist fra fastlege til sykehuset
Oktober 2013 underlivskontroll på sykehuset
November 2013 sædinnlevering
November blodprøve av "mor"
Mai 2014 inn til samtale for IVF
 
Altså jeg er ikke gravid. Ellers har jeg vært kvalm i snart en mnd, ikke helle tiden men ulike tider på dagen. har hatt mensen rett før jul. Den siste uken har jeg begynt å få litt mage, har nå ikke hatt det før. Kan nå være julematen også. Har ikke hatt noe vektøkning, ligger stabilt. I natt som var hadde jeg en rar drøm om at jeg var gravid. merkelige greier.
 
Hei jeg fikk positiv el-test nå, håper det holder med å prøve i morgen, da kommer mannen min hjem.
 
Har du tatt en graviditetstest da? Husk at HCG gir positive eggløsningstest ;)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
 
Har du tatt en graviditetstest da? Husk at HCG gir positive eggløsningstest ;)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
Nei har ikke tatt. Hadde mensen i jula så regner ikke med jeg var gravid då. Siden jeg fikk positiv el-test i går så håper jeg humpingen i dag hjelper på. Kryssinger fingrene på at prøveperioden denne gang slå godt an.
 
etter el hver mnd venter jeg i håp om at det har skjedd noe. De tolv neste vente dagene jeg har nå er brutale lange. Jeg håper virkelig jeg vil få et positivt svar denne gangen. Alle tegn kroppen gir prøver jeg å tyde til noe. Er i grunn litt latterlig for ikke alt har noe med en graviditet å gjøre. Jeg skulle likevel ha ønsket at dagene gikk litt fortere.
 
Inatt så hadde jeg en syk drøm. Jeg drømte mannen min gikk å var utro med noen andre fordi jeg ikke klarte å gi han barn, helt forferdelig når jeg sto opp. Må le litt også for det er det siste han hadde gjort.
 
Symptom jakt gravid eller ikke gravid:
3dpo:

Kviser
Rare drømmer (har drømt om et lite barn med lyst krøllete hår og blå øyne, håper det er vår fremtidsbarn)

4dpo:
Støl i kroppen

5dpo:
Støl i kroppen
smerter i nedre del av magen(begynnende mensen smerter)
Føler brystene voksen.
oppblåst mage
stram i lysken området der. (hørtes litt rart skrevet, men har ingen bedre måte å skrive på.)
Tunge bryst
litt små kvalm deler av dagen
Negativ test

6dpo:
Trøtt
Hodepine.
Ellers er de andre symptomene fra tidligere borte.

7 dpo:
Mensen lignende murringer i nedre del av magen
Oppblåst
Lagt på meg en kg den siste uken
Tunge bryst

8dpo:

mensen lignende murringer i nedre del av magen
Oppblåst
Enda mer vektøkning
Trøtt og utsleten.
Mannen sier jeg har humørsvinginger og ler litt av meg

9 dpo:
Mensen lignende murringer inedre del av magen
oppblåst
enda mer vektøkning
lite matlyst, ingenting som frister. er ikke kvalm for det om
litt ømme bryst, men ikke hele tiden.
Rare drømmer. Var gravid i drømmen.

10 dpo:
Rare drømmer
oppblåst
vektøkning på 2 kg (virkelig,?)
Vond i magen
trøtt som bare det
utmattet orker ikke noe
Svimmel

11 dpo:
Oppblåst
ømme bryst
negativ test
føler Tante rød ankommer snart.
Svimmel
Mage smerter


12dpo
Mensen
 
Last edited:
Av en eller annen grunn så føler jeg at jeg er gravid denne gangen. Har en mangefølelse om det liksom. Vanskelig å forklare. Tror i grunn jeg kanskje blir umotivert dersom testen er negativ neste uke.
 
Last edited:
Back
Topp