En ny graviditet

I dag er jeg 34 uker. Var på kontroll i dag, hadde ekstra tid ettersom vi skulle se gjennom fødselbrevet og bli henvist til sykehuset for å vurdere igangsetting. Jeg hadde lagt på meg 2 kg mer fra sist jeg var, liker det ikke. Jordmoren sa det nok var blodet og vann i kroppen. Selv om jeg ikke er hoven så har jeg mer vann i kroppen. Hun påpeket også at det ikke så ut som jeg veide det som jeg gjorde. Jeg vokser fint etter grafen. Ungen ligger i hodeleie, men er fortsatt bevegelig så hun har ikke festet seg. Hun kunne snu seg i to uker til sa jordmoren. Jeg fikk også oversikt over telefoner jeg skulle ringe dersom fødselen startet og prioritering hvem jeg skulle ringe. Så det var først jordmødrene sine privat nr, så 113 og deretter føden. Greit å vite hva som er viktig dersom det skulle skje noe hjemme.
 
Bekkenet har roet seg litt ned og jeg har mer energi i kroppen. I dag begynte jeg oppussingen på gjesterommet, regner med å være ferdig i løpet av uken. Når det rommet er ferdig så er det kun gangen og babyrommet som er igjen dette året. Selvfølgelig lister over alt også, men ettersom dette koster en del så blir nok det utsatt. Nå er det tannlege for meg og mannen min som står for tur, det vil bli en del for å si det slikt. Vi har også dill dall med biler som må fikset. Babyen i magen er aktiv som vanlig i magen, herlig det. Holder på å strikke smekker nå det var faktisk veldig kjekt. Har laget mange små ting i det siste,må ha litt mer når butikken skal opp å gå igjen. Kunne tenkt meg å stå på messe i oktober, men ettersom jeg har termin så nær så må jeg nok ta det til neste år.

Har fått gjort en del i dag, men føler jeg ikke får roet meg, akkurat som om noe mer skal skje i dag. Merkelig følelse.
I dag er jeg 34+4 uker på vei, noe som vil si at jeg er høygravid. Endelig har nå følt meg høygravid lenge nå.
 
føler meg som en flodhest om dagen, begynner å lurer på hvor stor denne ungen er når hun kommer ut. De siste dagene har vært helt forferdelige bekkenet blir bare verre, har problemer med å gå og reise meg. Må reise meg med beina fra hverandre på grunn av magen og bruker da lang tid på å samle beina igjen. Det er ubehagelig å sove, ja alt er et ork. Gleder meg til kroppen begynner å fungere igjen for dette er slitsomt.
 
Til helgen skal mannen min reise vekk, jeg og guttungen reiser til svigermor for å unngå å være alene. Jeg har begynt å tenke, tenk hvis ungen kommer når mannen min er vekke i helgen. Eneste helgen han skal vekk også. Håper virkelig ikke det for jeg vil veldig gjerne at han skal være med på fødselen.
 
I dag har jeg vært hos jordmor. Helt grei kontroll alt så fint ut. Hun ville jeg skulle bruke krykker på grunn av bekkenet, så jeg får prøve å se hvordan det er. Jeg hadde lavt blodtrykk 94/64 Babyen lå godt ned i bekkenet med hode, men var ikke festet. Hadde gått litt ned på symfysemål, men det var på grunn av babyens leie. Hjertefrekvensen til babyen er 130 i dag.

I dag er jeg 36 uker på vei. Herlig å nærme seg slutten for nå gleder jeg meg veldig til baby igjen. Gleder meg til å bruke kjoler på en jente og fikse håret. Vet jeg ikke kan gjøre det med en gang da.
 
Var hos jordmor i går, vekten min går stadig oppover, får nå gjøre mitt beste for å få det ned etter fødselen. Hjerterytmen på babyen var 140. Ellers var alt greit. Hun hadde lagt seg lenger ned i bekkenet, men ikke festet seg. Jeg kjenner jeg er blitt litt bedre i bekkenet de siste dagene. Jeg hadde lang livmor så umoden ennå.

I natt har jeg vridd meg med hodesmerter, på morgenen har jeg hatt litt stikninger i lysken.
 
Kroppen er ikke den samme om dagen i dag har jeg hatt vondt i hode og småkvalm. På nettene må jeg ha pute mellom beina og bruker lang tid på å snu meg, grunnet bekkenet. Ellers stikker det nedentil.
 
I dag har vært en merkelige dag, føler meg forandret i kroppen. Er mindre aktivitet i magen, har et trykkende følelse i lysken og underlivet. Er små kvalmen. Kanskje det ikke skjer noe om så alt for lenge.
 
I dag har vært en merkelige dag, føler meg forandret i kroppen. Er mindre aktivitet i magen, har et trykkende følelse i lysken og underlivet. Er små kvalmen. Kanskje det ikke skjer noe om så alt for lenge.
 
Spennende! Lykke til! :) Snart er babyen din i armene dine :D
 
2 dager til de setter i gang fødselen på sykehuset, er veldig spent nå på en ny erfaring. Selv om jeg er veldig klar så begynner jeg å tenke at det er jo fint å ha babyen i magen også. Men får vel bare komme meg gjennom dette ellers blir det vel en meter lang unge på 6 kg.
 
I dag skal jeg inn for å bli satt igang fødsel. Jeg er veldig spent på om jeg får se jentungen min i dag eller i morgen. Spent og nervøs i tillegg. Snart er jeg ferdig med å gravid og får babyen min.
 
I dag skal jeg inn for å bli satt igang fødsel. Jeg er veldig spent på om jeg får se jentungen min i dag eller i morgen. Spent og nervøs i tillegg. Snart er jeg ferdig med å gravid og får babyen min.
Masse lykke til :)
 
10.okt kom vi på sykehuset for å bli igangsatt. Tok en registrering av barnets fosterlyd og sjekket livmorhalsen. Jeg var ikke moden, fikk en stikkpille kl 20.00 og skulle ta ny registreing kl 21.00 ingen forandring. Sov over natten uten å ha fått noe tegn eller rier. Var inne på ny registering kl 08.00. Sjekket om det var begynt å modne før jeg fortsatte med modningspiller, var 4 cm åpning, men ingen rier. Ettersom barnet fortsatt lå med hode langt oppe ville jordmoren se om kroppen ville sette igang selv. Vi fikk da et rom, fikk modningsakupentur, uten virkning. Kl 15.00 bestemte jordmoren at det ikke var nødvendig å vente på at barnet skulle komme lenger ned og rier skulle begynne. De ville prøve å framskyve det litt slik at rier ville starte, de tok derfor vannet kl 15.15. Meningen var at jeg skulle få slappe av i badekaret fram til det begynte skikkelig. Det ble det ikke tid til, etter 3 raske rier begynte pressriene. Jeg satt meg på huk med sengekanten og fikk lystgass. Min lille prinsesse var ute 15.41. Hun var 3440 g, 51 cm lang og 33 rundt hode. Lyst hår på toppen (vet det kan forandre seg) Hun er selvfølgelig verdens herligste. 11 oktober ble jenta mi født.
 
10.okt kom vi på sykehuset for å bli igangsatt. Tok en registrering av barnets fosterlyd og sjekket livmorhalsen. Jeg var ikke moden, fikk en stikkpille kl 20.00 og skulle ta ny registreing kl 21.00 ingen forandring. Sov over natten uten å ha fått noe tegn eller rier. Var inne på ny registering kl 08.00. Sjekket om det var begynt å modne før jeg fortsatte med modningspiller, var 4 cm åpning, men ingen rier. Ettersom barnet fortsatt lå med hode langt oppe ville jordmoren se om kroppen ville sette igang selv. Vi fikk da et rom, fikk modningsakupentur, uten virkning. Kl 15.00 bestemte jordmoren at det ikke var nødvendig å vente på at barnet skulle komme lenger ned og rier skulle begynne. De ville prøve å framskyve det litt slik at rier ville starte, de tok derfor vannet kl 15.15. Meningen var at jeg skulle få slappe av i badekaret fram til det begynte skikkelig. Det ble det ikke tid til, etter 3 raske rier begynte pressriene. Jeg satt meg på huk med sengekanten og fikk lystgass. Min lille prinsesse var ute 15.41. Hun var 3440 g, 51 cm lang og 33 rundt hode. Lyst hår på toppen (vet det kan forandre seg) Hun er selvfølgelig verdens herligste. 11 oktober ble jenta mi født.
Gratulerer! Flott dato, siden min første fødte har den datoen og ble fem år :)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Det har vært noen lange dager på sykehuset, igrunn mest fordi vi ville tidligere hjem. Mannen min har vært hos meg i to netter så har jeg vært to netter alene. Har nå vært herlig å ligge på hotellet å få rom for seg selv. Nå er dagen kommet og vi kan reise hjem, alle tester er tatt og vi venter kun på noen papirer fra jordmor før vi kan reise. Det skal i grunn bli herlig å komme hjem igjen. Jeg klarer å bevege meg mer så nå blir det mer husarbeid utført også, skal bli herlig. Gleder meg til trilleturer med jenta mi. Har også en guttunge som har savnet mammen sin når hun har vært på sykehuset. Han gleder seg til å få søsteren hjem, har helst lyst å leke med henne med en gang, ikke lett å forstå.

Reisen min gjennom et nytt svangerskap har vært noen SA og litt opp og nedturer. Det har i grunn vært et greit svangerskap men allikevel tøft. Nå begynner hverdagen med et nytt barn og svangerskapet er over. Så får vi se om jeg blir klar for å gå gjennom det igjen om ikke så lenge, tiden vil vise seg. Skal uansett kose meg masse nå med de barna jeg har.
 
Back
Topp