En ny graviditet

Gratulerer såååå mye :)
 
Gratulerer såååå mye :)
Jo takk gratulerer så mye til deg også. Du ser veldig kjent ut på bilde, men feil ende av landet til at jeg kjenner deg. Nå må vi bare gjøre som de på sykehuset sa til meg; knipp igjen og hold pusten. Dette skal vare i 9 mnd.
 
Jeg synes det er veldig merkelig å vite at jeg er gravid, men har ikke klare symptomer på det. Bare venter på når jeg skal begynne å blø. Jeg klarer liksom ikke å tenke positivt selv om jeg har lyst til det. Er så kjedelig når tidligere erfaringer skal ødelegge for framtidlige gleder.
 
Jeg synes det er veldig merkelig å vite at jeg er gravid, men har ikke klare symptomer på det. Bare venter på når jeg skal begynne å blø. Jeg klarer liksom ikke å tenke positivt selv om jeg har lyst til det. Er så kjedelig når tidligere erfaringer skal ødelegge for framtidlige gleder.
Håper denne pp er deres og at den sitter hele veien ut!! Skal du få noe oppfølgning, gå på noe medisiner eller noe?

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app
 
Håper denne pp er deres og at den sitter hele veien ut!! Skal du få noe oppfølgning, gå på noe medisiner eller noe?

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app
Nei ikke i forhold til at vi har mistet, de klarer ikke å finne ut av det blodprøver å alt har vært greie. Eneste medisiner jeg skal ha er kvalmestillende, kanskje sondeernæring hvis det blir behov. Ellers skal jeg ringe til legen en gang i uken for å fortelle hvordan det ligger an. Jeg kunne i grunn tenkt meg en tidlig ultralyd for å berolige meg om alt er som det skal, men der er jo ikke noe en bare får regner jeg med.
 
Nei ikke i forhold til at vi har mistet, de klarer ikke å finne ut av det blodprøver å alt har vært greie. Eneste medisiner jeg skal ha er kvalmestillende, kanskje sondeernæring hvis det blir behov. Ellers skal jeg ringe til legen en gang i uken for å fortelle hvordan det ligger an. Jeg kunne i grunn tenkt meg en tidlig ultralyd for å berolige meg om alt er som det skal, men der er jo ikke noe en bare får regner jeg med.
Håper du får tidlig ultralyd, hvis ikke kan du jo vurderer å gå privat :)
 
Håper du får tidlig ultralyd, hvis ikke kan du jo vurderer å gå privat :)
Jo sant nok, vi bor bare så langt fra byer at vi må ta en hel dag fri for å kjøre og ta båt, men ser det litt an ennå. Er uansett litt tidlig ennå. Kan høre med legen når eg ringer hun på mandag, hvordan det vil virke. Dersom jeg blir dårlig og må legges inn så tar de ul for å se om barnet har det bra.
 
Formen min er helt ok om dagen, men av en eller annen grunn klarer jeg ikke å glede meg over at jeg er gravid. Er så redd for det skal gå gale. I morgen tenkte jeg at jeg skulle ringe legen min å høre om jeg kunne få tidlig ul. Kanskje jeg slapper mer av då og får glede over situasjonen.

Mannen min hadde fortalt kompisene dine at vi skulle ha barn, hehe helt greit han gjorde det. Jeg sa til han at ikke klarte en kveld ute med gutta uten å røpe deg.
 
Har gått opp 2 cm rundt midjen siden jeg ble gravid,hva skjer det går veldig fort. Vekten har ikke gått opp, kun magen er blitt større. merkelige greier. Dette svangerskapet begynner mer og mer å bli et helt annet enn hva jeg er vane med. Så det med at svangerskap er ulike begynner jeg virkelig å tro på nå.
 
Ny uke,ingen kvalme og svimmelhet og blodtrykk på bedring. Snakket med legen i dag og sa jeg ønsket å prøve å jobbe igjen nå. Spurte også om tidlig ultralyd og hun sa jeg skulle få det, men vi skulle vente litt til. Jeg skal til jordmor i uke 8 og så blir det nok tidelig ultralyd i uke 9. Må si meg veldig fornøyd med legen som virkelig tar seg av meg og bry seg om hva som foregår.
 
Begynte å bli kvalmen i går kveld. I dag når jeg sto på er jeg fortsatt kvalm og vil ikke ha mat. Er trøtt som bare det og gruer meg til jobb. Vet nesten ikke om jeg klarer å ha hode med meg.
 
Det gikk veldig greit på arbeid idag, var litt svimmel og jobbet saktere enn normalt. Lite kvalmen. Ringte sjefen min og sa jeg var gravid. De gikk egentlig veldig greit. Han sa jeg kunne bare ansette flere i butikken og bruke mer folk slik at det ikke gikk ut over min helse. Foreløpig går det greit, og håper oppkast og kvalme holder seg på avstand.
 
Hadde litt blødninger i går kveld som satte skrekken i meg. En natt med dårlig søvn, måtte hente meg inn igjen litt på dagen var glad jeg hadde fri. Jeg var innom legen en tur for å kontrollere. Hun sa livmorhalsen så fin ut og det var lukket som det skulle. Det så ut som en blodåre som hadde sprukket. Tok HCG og skal ta ny på mandag, for å se om det synker eller øker. Ikke bra hvis det synker. Jeg vil virkelig beholde denne gang, orker snart ikke flere dårlige nyheter.
 
Fikk svar på blodprøven min i dag HCG er 19490

Ellers er jeg 30 år i dag og siden jeg da er kvalmen gravid dame, så ble bursdagsmiddagen min to ristet skiver med smør. Det var veldig gode. Skal se om jeg klare å spise en større middag i morgen så vær så snill å ikke bli kvalm i morgen... tror ikke det hjelper. Er også veldig trøtt, sover så dårlig om nettene.

Fikk time til første kontroll hos jordmor også i dag skal til henne 04.03. Ikke så lenge til det.
 
Dagene går nå på et hvis, sover døgnet rundt, når jeg er våken vil jeg bare legge meg igjen. Idag ble jeg kvalm igjen,tablettene klarer ikke å holde det nede lenger. Jeg hadde også litt blødninger igjen idag, men legen sier alt ser fint ut. Har fått infeksjon nedentil så det kan være årsaken skal ha 3 dager med stikkpille nå så håper jeg alt blir bedre. Har virkelig lyst til å beholde denne gangen.
 
Mye fram og tilbake med leger i dag. Fikk noen medisiner i går og leste i bruksanvisningen at en ikke skulle ta de fra 0-3 mnd i graviditeten. Så jeg ringte til legen i dag for høre, hun ringte spesialist på sykehuset som sa jeg ikke skulle ha dem. Har også sluttet på reisesyke for kvalmen, ettersom jeg sover så veldig på de er litt flaut å sovne på jobb. Får heller være kvalm. Jeg skal ikke til jordmor neste uke, men skal ha første kontroll hos legen. Det er helt greit for meg. Synes det er betryggende å gå til legen. Legen sendte også henvisning til tidlig ul i dag, så blir spennende å se om timen snart kommer i posten.
 
Oppkast i de store baner, hadde et håp om å sleppe det denne gangen. Får bare håpe noe mat klarer å holde seg ned.

Ellers hadde jeg en liten blødning igjen i dag min 3 blødning siden jeg ble gravid. Er noe jeg ikke er vane med fra tidligere, men legene sier at er ufarlig.

Fikk også svar på HCG som jeg tok når jeg var 5+5 den var ca 71 000. De sa på legekontoret at det var høyt og da var det liten sannsynlighet for det skulle gå gale.
 
Jeg hadde virkelig glemt ut hvordan de første mnd i en graviditet er. Alt jeg prøver å få i meg kommer opp igjen.Før kl 10 hadde jeg kastet opp 5 ganger, etter dette har det vært en til to ganger i timen. Gruer meg virkelig til å gå på jobb i morgen. Sa til meg selv i dag at dette blir nok siste gang jeg går gravid, dette med oppkast over lang tid tar virkelig knekken på meg. Synes ikke den delen av svangerskapet er noe å være glad for i det hele tatt.
 
Dagene går nå på et hvis. Så lenge jeg ligger i ro så holder jeg kvalmen stabilt, men når jeg beveger på meg blomstrer alt opp.

Å sove på nettene har vist seg og ikke være enkelt. Blir dårlig av å ligge på ryggen og får vondt i magen av å ligge på siden. Så det blir halvveis på rygg og halvveis på siden, pute mellom beina og bak ryggen. I tillegg fikk jeg ømme bryster som fy i natt. Brystvortene banket når jeg kom bort dem.

Nå innhenter hverdagen meg og det bli arbeid igjen. Gruer meg og vet ikke hvordan jeg skal klare å fullføre. Får nok telefon fra bilverkstedet også i dag, får se om det er verd å fikse bilen eller om det er like greit å kjøpe ny. Mye stress om dagen.

Har fått time til ul også, men må høre om vi kan flytte den til uken etter ettersom vi kun har en bil så kommer jeg meg ikke avgårde. Og mannen har arbeidsuke får ikke fri. Han ville være med, så vi håper å få ny time når han har friuke.
 
Var ikke lett å være på jobb, tar ut egenmelding to dager nå og håper på at det blir bedre. Fikk ny time til ul. 17 mars.Så da kan alle være med, håper vi får bekreftet liv.
 
Back
Topp