En ny graviditet

Vet det er tidlig, men når det ligger en graviditetstest liggende i hus så klare jeg bare ikke å la være. Den ble jo negativ, burde ikke forvente noe annet, men er lov å håpe.
 
Våknet opp i dag sliten å dautrøtt, har virkeligen ikke lyst å gå på jobb i dag, vil helst bare være hjemme. Har ikke hatt noen symptomer til nå i dag, men nå er jeg for trøtt til å kjenne etter også.

Håper det blir litt bedre ut over dagen. Snart helg, da skal jeg slappe av.
 
Tok en test i dag, klarer ikke å la være når jeg har de liggende. Nå er det ikke flere tester igjen i huset.
 

Vedlegg

  • DSC_1303.JPG
    DSC_1303.JPG
    493,9 KB · Visninger: 77
I natt drømte jeg at jeg var i hjembyen min på besøk og at jeg var gravid. Var masse annet rart i drømmen også, men det som er sprøtt er at jeg skal reise til hjembyen på lørdag for å være med venninner så kanskje jeg finner ut at jeg er gravid før jeg reiser. Er lov å håpe.
 
I dag merket jeg selv humørsvingningene, merker jeg blir fort irritert. Av en eller annen grunne så føler jeg meg gravid, selv om jeg ikke er det. Har også en følelse av at jeg er gravid med tvillinger en jente og en gutt. Sikkert bare jeg som drømmer nå, det er lenge å vente til fredag for å teste igjen, men jeg får bare slappe av å finne på noe annet i vente tiden. Blir kanskje en test før fredag kjenner jeg meg rett.
 
Har lagt på meg to kg siden mandag,virkelig to kg. Blir helt gal. Testene er jo negative så hvorfor i pokker legger jeg på meg då, har ikke gjort noe mer en hva jeg pleier å vekten har vært stabil snart et halvt år nå.

Lurer på om jeg la på meg med guttungen også før positiv test. Klare ikke å huske det. Men dersom jeg ikke er gravid nå så blir jeg helt frustrert over den vekten min. Blir nå frustrert over hele kroppen så mnd etter mnd aldri klarer å bli gravid. Er lei nå, hvor mange år skal det til før det skjer noe her i gården, snart må det vel klaffe.
 
Tenkte jeg skulle prøve å ta en ny test i morgen. Gruer meg litt for at den skal bli negativ. Har virkelig lyst at den skal bli positiv, men har ikke noe tro på det.
 
då var mensen kommet. Blir møkka lei, nå går vi inn i vårt 3 år som prøvere. Lurer på å kjøpe en slik monitor som siste utvei før prøverør.
 
Ny PP i gang, mensen forlater vel snart huset. Denne gang så ble jeg og mannen min enige om å kjøpe cleablue monitor fram til vi skal evalueres for IVF behandling. Kanskje vi klarer å bli heldige før vi skal på sykehuset, håper virkelig det.
 
To uker siden jeg har skrevet nå. Jeg venter i spenning til neste syklus skal begynne så vi får prøvd monitoren. Skal ha el denne uka, men klarer ikke å kjenne noen tegn.

Dagens nedtur: Huset vi ville by på er en annen som har bydd på og det er for høyt i forhold til hva vi kan by.
Dagens opptur: Fikk telefon fra klinikken i dag om at det var kommet en ledig time 20 februar så hvis vi ville ha den i stedenfor i mai så kunne vi få den. Dette vi vi selvfølgelig. Så kanskje det ikke blir så lenge til vi får en baby alikevel.
 
Denne pp har vært merkelig. Har ikke hatt vanlige el-tester og klarer ikke å kjenne el på kroppen som jeg har gjort tidligere. Det får nå være jeg er veldig glad for å ha fått time på sykehuset før. Håper vi begynner behandling og prosessen med en gang.
 
Tiden går sakte mot 20 februar nå... venter og venter på en baby....

Mens vi venter holder vi på å ser på hus. Vi skal på visning på fredag og så er det å skaffe lånet slik at en kan by på huset. Gleder meg veldig til det. Litt kjedelig var det i dag når jeg fikk vite at hun jeg er vikar for skal inn i stillingen sin igjen denne mnd. Jeg har vikariatet til august og kan jobbe ved siden av, men vi er to vidt forskjellige personer så jeg vet det ikke vil gå. Så nå må jeg begynne å se om jeg klarer å finne noe nytt, nå strømmer det ikke av tilbud hvor jeg bor, men håper det dukker opp noe snart.

Ble kjedelig med litt tvilsom økonomi når vi skal kjøpe hus, men jeg kan jo alltid ta ekstra vakter når mannen har friperioder. Så for øyeblikket så hadde det vært veldig greit å blitt gravid fort for å jobbe opp det jeg trenger for å gå ut i permisjon.Jeg var en del syk når jeg gikk gravid med guttungen så det er jo gått mulig det vil skje igjen.
 
Jeg er selv veldig stolt over å skal få komme på sykehuset å få hjelp til å bli gravid. Møter mye motstand i forhold til IVF forstår i grunn ikke det, ser ikke noe problem med det. Fra venner har jeg hørt: det vil ikke fungere, og det vil ødelegge forholdet deres. Takk for støtten
Fra familien: ser ikke vitsen med å få flere unger, dere kan vel ha det bra som dere har det.

Så nå... vi skal inn 20 februar dagen før jeg fyller 30 år. Fin bursdagsgave. Veien videre tror jeg at jeg ikke kommer til å si til så mange. De har ingenting med det og negative kommentarer kan de holde seg for godt for.

Mye annet som skjer i februar mnd. Vi vil kjøpe oss hus så vi håper vi får lån, sønnen vår må til sykehuset ettersom han kun har 40% hørsel så får vi se om de kan hjelpe han. Etter alt dette så er mnd ferdig og jeg håper prøvingen kan begynne.

Regner med jeg må si noe til jobben ettersom jeg sikkert må være vekke en del fra jobb.

Har så mye spørsmål rundt ivf når jeg kommer på sykehuset og håper det kan gi meg noen svar.

Hvor mye kommer jeg til å være sykemeldt?
Når en pleier å miste, settes det da inn 2 egg i håp om et overlever?
Kan en bli dårlige på hormonene?
Tenk hvis eggene de befrukter blir forvekslet med noen andre på laben, hva gjør en da?
Er et ivf svangerskap likt som et vanlig?

Det er så mye å lure på. Sikkert tusen spørsmål til jeg kunne ha funnet på.
 
Jeg kan si såpass at en blir sykemeldt fra og med uttaksdag til og med innsettdag. (man må selv ordne med sykemeld/egenmeld om man ønsker mer utover det) og det er bivirkninger ved bruk av medisinene, selv har jeg ikke opplevd mer enn å være litt oppblåst, kanskje litt ekstra trøtt. Et ivf svangerskap forløper seg akkurat som et vanlig svangerskap vil forløpe seg :) :)
 
Jeg er selv veldig stolt over å skal få komme på sykehuset å få hjelp til å bli gravid. Møter mye motstand i forhold til IVF forstår i grunn ikke det, ser ikke noe problem med det. Fra venner har jeg hørt: det vil ikke fungere, og det vil ødelegge forholdet deres. Takk for støtten
Fra familien: ser ikke vitsen med å få flere unger, dere kan vel ha det bra som dere har det.

Så nå... vi skal inn 20 februar dagen før jeg fyller 30 år. Fin bursdagsgave. Veien videre tror jeg at jeg ikke kommer til å si til så mange. De har ingenting med det og negative kommentarer kan de holde seg for godt for.

Mye annet som skjer i februar mnd. Vi vil kjøpe oss hus så vi håper vi får lån, sønnen vår må til sykehuset ettersom han kun har 40% hørsel så får vi se om de kan hjelpe han. Etter alt dette så er mnd ferdig og jeg håper prøvingen kan begynne.

Regner med jeg må si noe til jobben ettersom jeg sikkert må være vekke en del fra jobb.

Har så mye spørsmål rundt ivf når jeg kommer på sykehuset og håper det kan gi meg noen svar.

Hvor mye kommer jeg til å være sykemeldt?
Når en pleier å miste, settes det da inn 2 egg i håp om et overlever?
Kan en bli dårlige på hormonene?
Tenk hvis eggene de befrukter blir forvekslet med noen andre på laben, hva gjør en da?
Er et ivf svangerskap likt som et vanlig?

Det er så mye å lure på. Sikkert tusen spørsmål til jeg kunne ha funnet på.
Skjønner godt at det er mye du lurer på... Er ikke alle legene på Riksen som jeg har oppfattet som like ivrig på å svare på spørsmål. Noen mumler bare ned i papirene sine og vil ha deg ut igjen. Andre tar seg god tid. Kommer veldig an på hvem du treffer.

Veldig individuelt hvordan man reagerer på hormoner og om man trenger sykemelding ut over uttak/innsett. Jeg var kjempedårlig og lå til og med å sykehus, mens venninna mi hadde så og si ingen bivirkninger annet enn vektøkning.

Det er en sammensatt vurdering som avgjør hvor mange egg de setter inn. Det må du ta med legen. Men selv om du har mistet, så vil du jo få hormoner etter innsett som optimaliserer forholdene for egget.

Tror de har ekstremt strenge rutiner for ikke å forveksle noens egg, sperm eller embryoer.

Skjønner godt at du klør i hodet av spørsmål :)

Lykke til :)
 
Mens vi venter...

Var på visning på hus i dag. Trengs en del oppussing, men det går bra. Likte huset å plassen veldig godt. Var så å søkte om statslån håper de får fortgang i låneprosessen. Banken har sagt ja dersom vi får lån hos husbanken. Så nå er det bare å vente på klarsignalet før vi kan by på hus. Gleder oss veldig, hadde vært kjekt å fått et stort hus vi kan ha flere barn i.

Må bare ha litt annet fokus mens vi venter på å komme inn på sykehuset. I helgen skal jeg på musikal med svigermor, min 30 års gave. Gleder meg veldig.
 
Denne uka som kommer venter jeg mensen. Om to uker skal vi til første samtale på sykehuset. I det siste har jeg vært veldig svimmel, brus smaker ikke godt, er i grunn avhengig av brus. I går hadde jeg stikninger nedre del av magen.

I dag tok jeg en graviditetstest. Så nå skal jeg vente helt fram til timen før jeg evt avbestiller. Det kan være jeg mister som jeg har gjort alle de andre gangene. Det hadde vært kjekt om det ble vellykket nå så vi slipper å bruke mye penger på prøverør.
 

Vedlegg

  • DSC_1320.JPG
    DSC_1320.JPG
    717,9 KB · Visninger: 50
Gratulerer så mye, håper spiren sitter så dere slipper gjennom IVF
 
Last edited:
Det er jo fantastisk <3
 
Gratulerer!!!! Herremin så bra :) håper spiren sitter hele veien <3 :)
 
Back
Topp