En ny graviditet

Takker så mye, vi er litt i sjokk. Tror jeg holder på timen litt til ettersom vi har en historie om å miste. Ellers passer det perfekt å bli gravid nå for i august står jeg uten jobb. Da har jeg i så fall opparbeidet meg litt rettigheter.
 
9 februar 3 og en halv uke gravid.

Symptom
oppblåst
kviser
litt små kvalm
stikkende smerter nederst ved magen
svimmel
tunge bryst ( ikke så ekstremt)
Positiv test
Brus smaker rart, tror det er kullsyren som gjør det. (elsker som regel brus)
 
Gratulerer!!!

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app
 
Ååå så herlig!! Nå må spiren sitte :D

Sent from my SM-P600 using Tapatalk
 
takk for det jenter, jeg håper det sitter nå.

Mannen min sier at vi ikke må bli altfor glade helt ennå ettersom vi har mistet en del ganger og den ser jeg. I morgen skal jeg stå opp veldig tidelig og ta en digital test. Skal ta den tidelig slik at mannen også kan være med å se på resultatet før han skal på jobb. Han ville det selv og vi er jo to om dette så det skulle bare mangle.
 
Det lyser gravid mot meg. Det har vært en søvnløs natt, med magesmerter, løs mage, kvalme og oppkast. Trodde ikke det skulle begynne så tidelig, men det gjorde det vist. Det er nå det vil bli vanskelig å holde det skjult, en kan jo ikke ha spysyken i en halv evighet. Jeg får gjøre mitt beste for å holde de skjult. Fortsetter det som det gjorde med guttungen så blir det sykemelding, og plante seg i sofaen med bøtta i 5 mnd.

Det var et svangerskaps idylliske side.
 

Vedlegg

  • DSC_1321.JPG
    DSC_1321.JPG
    780 KB · Visninger: 26
Det lyser gravid mot meg. Det har vært en søvnløs natt, med magesmerter, løs mage, kvalme og oppkast. Trodde ikke det skulle begynne så tidelig, men det gjorde det vist. Det er nå det vil bli vanskelig å holde det skjult, en kan jo ikke ha spysyken i en halv evighet. Jeg får gjøre mitt beste for å holde de skjult. Fortsetter det som det gjorde med guttungen så blir det sykemelding, og plante seg i sofaen med bøtta i 5 mnd.

Det var et svangerskaps idylliske side.
Fortsatt gravid...og helt ærlig ta den kvalmen som et godt tegn jeg for deg ;) desverre kjipt, men en god symptom .
 
I dag ble jeg sykemeldt en uke. Skal slappe av og se om jeg blir bedre i formen, hadde så lavt blodtrykk at legen ville jeg skulle slappe av litt ettersom jobben min er mye trasking. I dag var blodtrykket 90/71
 
I dag ble jeg sykemeldt en uke. Skal slappe av og se om jeg blir bedre i formen, hadde så lavt blodtrykk at legen ville jeg skulle slappe av litt ettersom jobben min er mye trasking. I dag var blodtrykket 90/71
Var kanskje ikke så dumt. slapp av og kos deg med fri...det fortjner du :)
 
Aii, ja da er det ytterst viktig å få slappet av og finne roen i kroppen igjen! :)

Sent from my SM-P600 using Tapatalk
 
Hadde veldig ømme bryster i går i dag kjenner jeg ingenting, er redd for at jeg begynner å miste symptomene og snart ha SA. Har vært så kjekt å fått positive tester at jeg begynner å bli veldig redd nå.
 
I dag skal jeg være 4 uker på vei,men de symptomene jeg har hatt er nesten helt vekke. Begynner å bli litt bekymret nå.
 
Må få ut litt frustrasjon i dag:

Fikk mail fra en megler om kjøpskontrakt på huset vi leier i dag. Ble litt sjokket og ringte de som eier det og spurte hvorfor det var sendt. De sa vi hadde sagt ja til huset. Jeg sa vi har sagt vi vil kjøpe det, med forbehold på at vi får lån fra banken. Da skulle dere sende oss festekontrakten på tomten slik at vi kunne søke om lån. Dette var i november og vi har nå mast siden da for å få kontrakten som de aldri sendte. Selger mente vi måte si ja på kjøpskontrakten for det om. Jeg sier hadde vi fått festekontrakten når vi skulle så kunne vi søkt om lån, men vi kan ikke søke om lån før vi har festekontrakten, som vi ennå ikke har mottatt. Jeg begynte å bli veldig irritert på en så useriøs fyr som sier at grunnen for han ikke har sendt kontrakten er fordi at han ikke får printet den ut fra pcen. Er du ivrrig nok til å selge så finner en ut av likt. Nå er det forsendt sier jeg. Vi sier opp leieavtalen får og flytter ut etter oppsigelse tiden er over.

Så nå er det å pakke ned huset og finne en ny plass å bo. Kjente jeg var sint som et tog og føler det var en del hormoner som tok overstyring i situasjonen.
 
Matlysten er ikke helt på topp om dagen så det eneste som fristet til middag er ristet brød med smør og en pakke bacon.DSC_1324.JPG
 
Har litt mage fra før så ikke la bilde lure. Magebilde uke 4DSC_1323.JPG
 
Last edited:
Det er torsdag, har nettopp kavet meg gjennom en dusj veldig herlig. Tenkte jeg skulle se om jeg klarte å gjøre litt husarbeid etterhvert. Ble litt gira på å fullføre litt håndarbeid også.

Ømheten i brystene er borte, kvalmen har roret seg ned. Sliter litt med matlysten ennå, men tvinger i meg det jeg kan. Jeg også fått en melkehvit aktig utflod, vet ikke om det er positivt, men håper det.

Min magefølelse sier jeg er gravid med tvillinger, ei jente og en gutt. Blir rart å se om det stemmer, hvis det er en så har jeg følelse om ei jente. Hadde vært praktisk med en gutt til ettersom vi har alt for gutt fra før, men er i grunn det samme.
 
Er så trøtt, prøvde å strikke på en kjole jeg holdet på med, men det ble to omganger, holdt så på å sovne. Nå ligger jeg å slapper av på sofaen, guttungen gikk for å leke med nabojenta så det ble plutselig veldig rolig.Legger også merke til at jeg er lettere irritabel om dagen. Det er ikke med vilje, men det er som om lyder og alt blir fremhevet.
 
Tok en ny test i dag for å fortsatt bekrefte at jeg var gravid og det er jeg. Ringte fertilitetsenteret for å informere og de sa dersom jeg skulle miste så kunne jeg ringe direkte til dem slik at jeg fikk ny tid for IVF uten ny ventetid. Så nå er det bare å slappe av å vente på en baby. Var litt bekymret for at jeg ikke ville komme til hos klinikken, men nå er alt ok i mitt hode. Stresse ned, slappe av og begynne tanken på å kjøpe et hus. Bare positive ting i vente.
 
Blir stresset over ingenting om dagen. Alt blir bare for mye kjenner virkelig at hormonene spinner i kroppen. Skal jo ingenting til, må ringe mannen å få trøstende ord for ellers begynner jeg jo bare å gråter. Blir lange dager når en er mye hjemme.
 
I natt så drømte jeg om tvillinggutter over alt. Om tvillingvogner i ulike varianter. Det var ikke mine tvillinger men jeg ventet tvillinger så snart skulle jeg også bli en slik mor, men så drømte jeg det ble krig og alkohol ble forbudt, så politiet gikk å fjernet all alkohol hos folk og arresterte folk som hadde alkohol. Plutselig havnet jeg på bar hvor jeg sjekket opp ei dame for da hadde jeg blitt lesbisk. Så det var en drøm med mye rart i.

Ellers tilbake til virkeligheten så har jeg veldig vondt i hode har kun ibux liggende så jeg får kjøpe meg noe paracet i dag. Svimmelheten har begynt å avta etter jeg har begynt med en god dose jern tabletter. Stikninger i magen er de samme som har vært helle tiden.
 
Back
Topp