En ny graviditet

I går hadde jeg virkelig en dårlig dag, i dag er ikke ting så mye bedre. Fikk beskjed av husverten at de skal selge huset og vi må flytte. Veldig kjedelig og det gjore meg veldig stresset. Vi har begge gode jobber, men har ikke egenkapital for å få lån. Det er ikke så veldig gode leiemuligheter i nærheten og vi må flytte fra bygda. Jeg har også lite lyst til å pakke ned alt for å flytte. Så dersom noen har den sjette sans og klare å finne ut hvordan dette vil gå så skrik ut. Føler ellers jeg får liten tid til trening og familieliv etter jeg har begynt å jobbe mer og jobben tapper meg fra energi. Vet at alt dette ikke var baby relatert, men hadde så mye frustrasjon inni meg som jeg måte få ut nå.

Ellers babyrelatert; Jeg er nå 4 dpo om jeg ikke tar helt feil. Tegn, hmm ikke så mye i grunn. Går en del på do, men det kan jo være andre grunner til også. Tidligere har jeg blitt fort kvalm, litt tidlig ennå, men håper jeg snart blir kvalmen. Litt rart å ønske at jeg blir kvalm, men det pleier å være et bra tegn for graviditet for meg. Jeg har en følelse om at jeg ikke er gravid, men det trenger nødvendigvis ikke stemme. Jeg høres veldig negativ ut i dette innlegget, men det er ikke meningen er bare så mye store endringer i livet mitt om dagen som virkelig gjør meg stresset.



Uff set let ikkje bra. De me huset... De Fixar seg ska du se.. Tenk positivt å kryssa fingrarna.. Får hoppas spiren har klort seg fast... Eg e i prøve perioden selv og så får senda god tankar
 
Uff set let ikkje bra. De me huset... De Fixar seg ska du se.. Tenk positivt å kryssa fingrarna.. Får hoppas spiren har klort seg fast... Eg e i prøve perioden selv og så får senda god tankar
takk for det og lykke til. Håper du får en spire du også
 
Jeg og samboeren hadde heller ingen egenkapital men hus har vi kjøpt :) søk startlån til kommunen. Så ordner det seg skal du se ;) og jeg krysser fingrene for at du strax får en spire i magen!


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Jeg og samboeren hadde heller ingen egenkapital men hus har vi kjøpt :) søk startlån til kommunen. Så ordner det seg skal du se ;) og jeg krysser fingrene for at du strax får en spire i magen!


Sent from my iPhone using BV Forum
Ja vi får gjøre det, begge har 100% jobb med god betaling, så det burde vel gå fint då.
 
I dag har jeg vært lenge på jobb, ettersom det ble sykdom og ingen kunne jobbe, så er vel det mitt ansvar som leder og trå til. Sliten som bare det, men det går fint.

Symptom jakt:
Litt mindre magesmerter, men føler jeg skal få mensen hele tiden.
Går mye på do, kan jo være jeg har drukket en del også, har ikke tenkt over hva jeg har drukket.
En liten antydning til ømme bryst.
Enorm appetitt vil spise alt jeg ser, men er i grunn ikke så veldig sulten, men klarer ikke å la være. Alt må inn i kjeften.
Har også hatt en del luft i magen.
 
Last edited:
Ja vi får gjøre det, begge har 100% jobb med god betaling, så det burde vel gå fint då.
Regner med det :) vi og bor på bygda, men før jeg traff sambo så søkte jeg alene i trondheim, gikk fint det å :)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Sitter å dagdrømmer om baby. Hvis jeg nå er gravid:
  • Termin 2 juli
  • Kommer sikkert til å bo med spybøtta, men det går så bra.
  • Det blir helt sikkert en gutt, som har like mye energi som sin bror
  • kommer sikkert til å føde før termin
  • Ønsker helst hjemmefødsel, men det er vel mest realistisk å føde på sykehus.
  • Jeg kommer til å ha vansker for å ikke å skrike ut til hele verden at jeg er gravid. Så før 12 uker blir det sikkert at jeg sier noe.
  • Hvis jeg ser en positiv test nå så jubler jeg veldig.
Skulle virkelig ønske den neste uken går fort nå.
 
Synes det er så lange dager å vente til neste helg, har ingen følelse om at jeg kan være gravid så jeg gruer meg til neste helg å når jeg da vil få mensen. Etter det så vet jeg at det neste for oss vil være masse prøver, hormonbehandling og en lang prosess før vi lykkes med å bli gravid.

Dersom det skulle vise seg at jeg er gravid, så er jeg redd for at jeg vil miste en gang til. Begynner å se meg lei på alt det negative nå.
 
Har veldig med matlyst om dagen, har i grunn lyst på alt. Nå har jeg veldig vondt i hode, men har kun ibux hjemme, så jeg står over å ta noe. For en halv time siden begynte jeg å bli kvalm, det kan nå henge sammen med alt jeg har spist i dag. Har også vært veldig trøtt i dag, så jeg har småsovet veldig mye.
 
Torsdag og i dag har det vært testing, men testene har vist "ikke gravid" veldig skuffende i grunn. I tillegg så operertet jeg øynene mine på torsdag, tok derfor test på torsdagen før jeg svelte ned på pilla jeg fikk av legen. Vellykket operasjon og jeg gleder meg til synet blir så bra at jeg klarer å se og lese uten problem. I morgen har jeg IKM spent om jeg får mensen, dersom jeg ikke får noe i løpet av helgen, kommer jeg til å ta en ny test på mandag.
 
Ikke gravid... ja det stemmer det. Mensen kom i dag og det irriterte meg veldig, vi går nå inn i prøveperiode nr 19. På mandag er min 3 syklus dag, då skal jeg til legen og ta blodprøve. Mannen min skal til sykehuset på torsdag å levere sædprøve og etter dette så begynner prosessen for oss. Jeg er spent på hva planen framover vil bli for oss. Når jeg leser om hormon behanling så er det vel ingen vist å teste for graviditet, ettersom hormonene kan slå positivt på testene.

Vi har diskutert litt hjemme dersom det blir mer en et barn som då er faren med behandlingene vi må gjennom. Jeg er spent på hvordan det vil gå framover, selv om jeg synes ting tar lang tid. Skulle ønske jeg alerede var gravid nå, synes den biologiskeklokken tikker mer nå, vi skulle også ønsket at det ble flere barn i hus for vår sønn nå skal få noen rundt seg.
 
Jeg liker ikke å ha mensen, føler det tar så lang til før det er ferdig, men jeg har hvis prosjekter for det om. Min dag i dag, må ut en tur for å samle naturmatrialler til borddekor som skal være til en bygde fest, er usikker på hvordan jeg skal få lagd dem, men finner vel ut av det. Jeg har også en kostyme jeg skal få lagt til revy og en baby body som jeg må få strikket videre på. Alt i alt så skal nå mensen dagene gå fort håper jeg. I morgen skal jeg også til legen å få tatt blodprøver, begynner å bli litt overivrrig til å begynne på hormonbehandling nå selv om jeg vet jeg må vente til alle svarene er klare og vi blir kalt inn på samtale.
 
Då var blodettappet, 7 glass og en sykepleier som ikke var helt sikker på alt så hun måte lese skjema flere ganger, slik går det når legekontorene skal utføre sykehuset sine skjema. Gikk nå greit. Nå er det mannen som skal ta neste test, så er det spennende å se hvordan veien videre blir.

Litt morsom historie fra venterommet; jeg opererte øynene mine på torsdag som var og må derfor ta en del øyedråper. Mens jeg ventet på å få ta bl.prøvene tok jeg dråpene og det rant ned over ansiktet så det så i grunn ut som jeg satt og gråt. Inn kom naboen og spurte om alt gikk bra. Og siden jeg ikke klarer å dy meg så sier jeg; jeg fikk bare en trist nyhet fra legen. Jeg forklarte meg, en liten stund etterpå.
 
Då var testene mine komt i posten. På mandag begynne jeg testing for eggløsning.
 
Då var det søndag, kroppen er helt sliten etter å ha vært vakt på en fest i hele går. Blir ikke så mye gjort i dag tror jeg. I går skrev jeg ukesplan for husarbeid og trening for å finne en balanse i hverdagen. Jeg ser alt sklir ut når jeg jobber fult. Søndag betyr uansett kvalitetstid med familien. Det er spillekveld i dag. jeg tenkte å begynne å teste for el i dag selv om jeg regner med den vil bli positiv til helga. Er egentlig begynt å bli lei av prøving nå og kunne ønske sykehuset kunne "fikse alt for meg"
 
el-test i dag, negativ. Kom ikke som en bombe, begynner å teste tidlig for å ikke gå glipp av el.
 
Håper virkelig dere får hjelp så du snart har en spire som sitter. :)

Funnet ut noe mer om bolig da? Undersøkt om dere får startlån av kommunen så dere slipper å flytte fra bygda?
 
Håper virkelig dere får hjelp så du snart har en spire som sitter. :)

Funnet ut noe mer om bolig da? Undersøkt om dere får startlån av kommunen så dere slipper å flytte fra bygda?
Vi venter på at huseieren skal finne ut om vi får vekk festetomt på huset. Vi kan ikke søke før vi har fått vite det, regner i grunn med at alt ordner seg.
 
Lurer litt på om jeg har eggløsning i morgen. Jeg har hatt det så travelt med jobb denne uka at jeg får ikke testet. Eller jeg glemmer det ut i alt kaoset. Ting begynner nå å komme på plass på jobb og jeg begynner å forstå mer. Skal på en del kurs fra over så det skal bli bra.

Ser dette med prøving ikke er så lett når jeg og mannen min jobber om en annen, føler så vidt vi får sett hverandre, men vi trenger jobb for å betale regningene så vi får holde ut.
 
Fortsatt negativ el-test, men den var litt sterkere i dag, så jeg håper det betyr at el er rundt hjørne.
 
Back
Topp