Jakten på Eggløsningen: Testetøs med PCOS

Haha, blir ikke noen søsken på frøken T enda neeei. Det svangerskapet sitter relativt ferskt i minne enda... Så foreløpig trives jeg særdeles godt med spiralen :rolleyes: Blir nok 3-4 år mellom dem :hilarious:

Ønsker å følge alle jentene på vegen til å bli mamma :Heartred Så da må vi inn å snoke litt for å sjekke ståa :bookworm:

Åh, var det et tøfft svangerskap? Hvor lenge siden er det siden du fikk henne nå?

Åååhh du er god da! :joyful: Om du skal følge meg så må du plutselig være her noen år.. Hehe :)arghh:)

Progesteron gele som vi tar etter eggløsning er bare en støtte dersom man har bygd opp en god slimhinne fra mens til eggløsning:) Tingen er jo det at en slimhinne burde være tykk når eggløsning skjer. Altså en ideell slimhinne er vel 7 mm +++ om jeg ikke husker feil. Men min slimhinne på Clomid var så vidt 3 mm.. Og det er ikke mulig å få noe til å feste seg, derfor hjalp ikke progesteron gelen jeg brukte etter eggløsning (dette er mer som en støtte) hvis du skjønner?:)
Brukte progesteron gele etter hver eggløsning ja:)

Ahh, selvfølgelig! Det gir veldig mening! Det burde jeg ha skjønt selv egentlig, men du er virkelig en ressurs-person her inne! :gen053

Men jeg leser at Clomid fortsatt er det primære behandlingstilbudet til kvinner som ikke får eggløsning selv - så usikker på om jeg får prøve Letrozol. Nå har jeg 2 runder Clomid å prøve igjen da, det kan jo gå bra :smiley-angelic001
 
PP Mai/Juni 18 (PP1 etter prøvepause)
CD30

Tar: progesteron, Metformin, babyklister
DPO-tegn: Trøtt og sliten, øm i brystene, ikke-veldig-ømme-nipler-egentlig.

Mista håpet veldig nå! Når jeg ser tilbake i FF ser det ut til at jeg kanskje hadde el på CD21, og siden jeg la inn aksjer sist før det på CD16 så er nok det lite trolig at det har gått. Uansett, da vil TR komme på CD35 som egentlig har vært ganske vanlig, så da er det bare å vente på tanta da! :dead:

Ved test i dag så får jeg mikroskopisk lilla/rød flekk der streken skal være men jeg tror det er too little, too late for å bety noe.
E825EA00-C289-47ED-AA3B-CA03F533F7E8.jpeg

Over til noe helt annet:
På jobb i dag hadde vi førstehjelpskurs (veldig bra!). Jeg skulle ligge på gulvet å være bevisstløs. Når en mannlig kollega kommer til min unnsetning så benytter han anledningen til å spanke meg på rumpa. Festlig :finger005. Han kommer også med MeToo-spøker når han må ta øvelses-dukka på brystet. Sukk.. Er vi ikke kommet lengre?
 
PP1 etter prøvepause
CD 31/CD01 (?)


Spotta for et par timer siden og nå kom murringene. Er det rart jeg er litt glad? Jeg hadde så lite tro på denne PP’en og jeg er bare så spent på neste PP! Nå blir det SUPERMAXPOWER :hilarious:

Plan for neste PP:
- Dobbel Clomid fra CD04 - CD08
- Temping hver dag
- Så mye aksjer som vi klarer :woot:
- Progesterone fra påvist EL
- Babyklister fra EL
- Ananas? :p
- Albyl-E (blodfortynnende) fra positiv test (som jeg får neste PP!) :happy:
- Terminbaby i mars 2019 :joyful: (Neida. Joda.)
 
Åja! Det var bra du sa, jeg hadde tenkt å gi opp og slutte med progesteron denne PP men tok dagens dose i morges fordi jeg leste dette først :)

Jeg synes å ha lest at TR ikke kommer før man har sluttet med progesteron nemlig, men du har nok rett!
Jeg trodde heller ikke TR kom før man sluttet med progesteron men det fant jeg fort ut at det ikke gjorde når jeg begynte å bruke det :)
Så godt å ha en skikkelig plan for neste pp og at du er "fit for fight" :D Nå skal det bli baby :Heartred
 
Blir så spennende å følge deg! Krysser alt for neste pp, og mars baby ❤️
 
PP2 etter prøvepause
CD01

Spotta bare i går så regner i dag som CD01!
Clomid’en er på plass i medisinskapet - men ikke kunne jeg finne den tuben med sæd-vennlig glidemiddel som lå her et sted.. Kanskje jeg kasta den når svigermor var her i sommer :hilarious: Bestilte ny på fertil.no, og forhåpentligvis kommer den seg opp den laaange postveien opp hit nord før aksjene skal legges inn ;)

Måtte dagene gå fort og aksje-innleggelsene bli mange :smiley-angelic001
 
PP2 etter prøvepause
CD01

Spotta bare i går så regner i dag som CD01!
Clomid’en er på plass i medisinskapet - men ikke kunne jeg finne den tuben med sæd-vennlig glidemiddel som lå her et sted.. Kanskje jeg kasta den når svigermor var her i sommer :hilarious: Bestilte ny på fertil.no, og forhåpentligvis kommer den seg opp den laaange postveien opp hit nord før aksjene skal legges inn ;)

Måtte dagene gå fort og aksje-innleggelsene bli mange :smiley-angelic001
Masse lykke til :) Da ligger vi bra likt i løypa, bare at jeg skal knaske Letrozol denne syklusen

Jeg bruker å få ting levert fort hit nord så jeg bor (Bodø), så tror det skal gå bra ;)
 
Masse lykke til :) Da ligger vi bra likt i løypa, bare at jeg skal knaske Letrozol denne syklusen

Jeg bruker å få ting levert fort hit nord så jeg bor (Bodø), så tror det skal gå bra ;)

Så gøy!! Da må jeg følge med deg og, det blir spennende!! :joyful:

Av en eller annen grunn tar det plutselig en hel uke ekstra helt hit langt ut i Øst-Finnmark :( Av og til hadde det nok gått fortere med flaskepost. :dead:
 
Så gøy!! Da må jeg følge med deg og, det blir spennende!! :joyful:

Av en eller annen grunn tar det plutselig en hel uke ekstra helt hit langt ut i Øst-Finnmark :( Av og til hadde det nok gått fortere med flaskepost. :dead:
Håper virkelig jeg ser to nydelige streker her etterhvert ;)

Haha, ja, du! Det tror jeg faktisk på! Men får da virkelig håp at folk er i skikkelig glad over varmen som er at ting går fort denne gangen :)
 
Så gøy!! Da må jeg følge med deg og, det blir spennende!! :joyful:

Av en eller annen grunn tar det plutselig en hel uke ekstra helt hit langt ut i Øst-Finnmark :( Av og til hadde det nok gått fortere med flaskepost. :dead:
Det tar hundre år hit også, Anwēn [emoji28] Ventet enda på linser som var sendt ut 12. mai.... [emoji52] Jeg ser ikke så godt nå lengre - med andre ord!! [emoji19]
 
Og hurrahei for ny jobb!! [emoji122][emoji122][emoji122] Veldig bra at sjefen er god i tillegg. En viktig ting i boks nå! Jeg begynner på jobb om ei uke igjen nå, vært i permisjon siden i fjor sommer. Gleder meg til å jobbe, men mye er så usikkert med jobb nå. Prosjektet jeg leder er ferdig til jul, så jeg må finne meg ny jobb. Og selv om vi bor i verdens navle ( [emoji6] ), så er det få relevante jobber her. Jeg ser derfor på jobber andre steder også, og finner jeg noe veldig bra så må vi nok bare flytte på oss.

Vet du - vi burde være så ferdige med å lage babyer nå. Vi har jo (tilsammen) fire, og jeg har født tre av de. Så er det en irriterende stemme som gnager i bakhodet og ikke er fornøyd likevel! Den stemmen tok å overrumplet meg her om dagen, og vips så hadde den bestilt både g- og el- tester! [emoji50][emoji18]
Har hatt tre sykluser siden fødsel, siste var på omlag 40 dager og jeg tror ikke jeg hadde el. Kroppen prøvde nok, for den var skikkelig "klar" for babymaking som den pleier å være før el. Men tror nok ikke egget slapp denne syklusen.
 
PP2 etter prøvepause
CD04

Første tablett med Clomid inntatt!! :smiley-bounce022

Tidenes letteste menstruasjon - etter litt googling fant jeg ut at det kan komme av at man ikke hadde eggløsning den syklusen. Det gir mening, jeg hadde ikke noe EWCM forrige syklus.

EL skal visst komme mellom 7 - 10 dager etter siste tablett med Clomid så da blir det vell EL rundt CD15 - CD18 :happy:

Bare å smøre seg med tålmodighet nå :shy:
 
Og hurrahei for ny jobb!! [emoji122][emoji122][emoji122] Veldig bra at sjefen er god i tillegg. En viktig ting i boks nå! Jeg begynner på jobb om ei uke igjen nå, vært i permisjon siden i fjor sommer. Gleder meg til å jobbe, men mye er så usikkert med jobb nå. Prosjektet jeg leder er ferdig til jul, så jeg må finne meg ny jobb. Og selv om vi bor i verdens navle ( [emoji6] ), så er det få relevante jobber her. Jeg ser derfor på jobber andre steder også, og finner jeg noe veldig bra så må vi nok bare flytte på oss.

Vet du - vi burde være så ferdige med å lage babyer nå. Vi har jo (tilsammen) fire, og jeg har født tre av de. Så er det en irriterende stemme som gnager i bakhodet og ikke er fornøyd likevel! Den stemmen tok å overrumplet meg her om dagen, og vips så hadde den bestilt både g- og el- tester! [emoji50][emoji18]
Har hatt tre sykluser siden fødsel, siste var på omlag 40 dager og jeg tror ikke jeg hadde el. Kroppen prøvde nok, for den var skikkelig "klar" for babymaking som den pleier å være før el. Men tror nok ikke egget slapp denne syklusen.

Ja, jeg takker månen og stjernene for ny, relevant jobb og empatisk og profesjonell sjef. Det er virkelig ikke bare-bare.
Jaaa, flytt til Øst-Finnmark! :hilarious: Neida, men håper du finner jobben du vil ha, det er ikke muligheter for at prosjektet forlenges da?

Åh så spennende! Jeg har alltid ønsket meg en stor ungeflokk men spørs om PCOS’en min er så enig i det. Hva sier mannen til å prøve igjen da? Og hvordan er livet med den lille? Prøvde å skulle lese oppdateringer fra deg men ser ut til at BV ikke lenger viser tidligere innlegg fra før en viss dato. :shifty: Har alt gått fint?
 
PP2 etter prøvepause
CD04

Første tablett med Clomid inntatt!! :smiley-bounce022

Tidenes letteste menstruasjon - etter litt googling fant jeg ut at det kan komme av at man ikke hadde eggløsning den syklusen. Det gir mening, jeg hadde ikke noe EWCM forrige syklus.

EL skal visst komme mellom 7 - 10 dager etter siste tablett med Clomid så da blir det vell EL rundt CD15 - CD18 :happy:

Bare å smøre seg med tålmodighet nå :shy:

Liten blødning kan komme av tynn slimhinne også, siden det er den man blør ut.

Jeg håper du får sjekket slimhinnen + follikkeler denne syklusen rundt syklusdag 10-12:)
 
Liten blødning kan komme av tynn slimhinne også, siden det er den man blør ut.

Jeg håper du får sjekket slimhinnen + follikkeler denne syklusen rundt syklusdag 10-12:)

Jaa, det er det jeg er redd for - derfor jeg googlet. Jeg bruker vanligvis ikke å ha så lett blødning :bookworm::bored:

Jeg tviler på at jeg får det da nærmeste mulig plass til å gjøre det er 20mil unna og har som regel lang ventetid, men jeg kunne jo ringt i morgen og hørt!

Ellers må jeg nesten famle litt i blinde og håpe det går bra..
 
Wæææ... gode, snille og morsomme deg. Er du tilbake?

Har sjekka dagboken din typ en gang i uka siden du ble «borte» og har lurt sånn på åssen du har det.

Kjempetrist å lese at det ikke har vært så bra og komdolerer så mye. Skjønner ting har vært tungt.

Håper du får bedre tider fremover og at testen får 2 streker snart. Gleder meg til å redigere fram skygger med deg igjen[emoji23][emoji23]
 
Ja, jeg takker månen og stjernene for ny, relevant jobb og empatisk og profesjonell sjef. Det er virkelig ikke bare-bare.
Jaaa, flytt til Øst-Finnmark! :hilarious: Neida, men håper du finner jobben du vil ha, det er ikke muligheter for at prosjektet forlenges da?

Åh så spennende! Jeg har alltid ønsket meg en stor ungeflokk men spørs om PCOS’en min er så enig i det. Hva sier mannen til å prøve igjen da? Og hvordan er livet med den lille? Prøvde å skulle lese oppdateringer fra deg men ser ut til at BV ikke lenger viser tidligere innlegg fra før en viss dato. :shifty: Har alt gått fint?
Prosjektet blir ikke forlenget, men skal fases inn i ordinær drift - dvs at de som allerede jobber i tjenesten skal ta over når prosjektperioden er over. Robek- kommune vettu! Her skal alle jobbe for 2 personer [emoji28]
Har søkt en jobb i nærmeste by og har kommet videre til andre opptak nå. Tviler for at jeg får den, og litt skummelt OM jeg skulle få den for da må vi flytte på oss.

Jeg har hatt det beste året i mitt liv tror jeg! På mange vis i allefall, eller så kjennes det bare sånn etter et veldig dårlig år før dette. Den krabaten jeg fødte forrige sommer, er den mest fantastiske ungen ever [emoji7] Han har strålt fra han ble født, og har verdens beste humør og lynne. Han er 10 1/2 mnd gammel nå, og det er full fart på han. Begynte å gå for en måned siden og er kjapp i takta. Digger personligheta til dette gullet!
Første månedene var strevsomt for egen del, for kroppen min er treig i oppfattelsen og lager ikke melk fort nok. Amma, pumpa og gav mme og fikk ikke tid til stort annet.
Og så er det en del utfordringer ift mi største datter på 9 1/2 år som er i tilgi pubertetsutvikling og sliter med "alle de store tankene" i livet - litt for tidlig.
Bekymrer meg for henne - og i tillegg en del for meg selv fordi jeg de siste årene har hatt rare symptomer som legene ikke finner ut av hva kommer av. Jeg er jo frisk - men når man han masse kuler på plasser man ikke skal ha det - og legene ikke kan si noe om det kan utvikle seg til skumle tilstander, ja da blir jeg nærmest hypokondrisk. Jeg tenker på dette hver eneste dag, og skal bare til kontroll en gang i året... [emoji52] Dette er oppskrifta på å lage en hypokonder altså! [emoji28]

Men - summasummarum så har vi det godt i livet slik det er akkurat nå.

Gleder meg til å følge deg igjen nå!!
 
PP2 etter prøvepause
CD05 - fullført 2 dager med Clomid (aka eggløsningsstimulerende!)

Det er litt teit, men jeg blir liksom så glad av å ta Clomid-tabletten. Det føles endelig ut som jeg kan gjøre noe produktivt, noe konstruktivt, som forhåpentligvis vil bringe litt suksess inn i disse greiene her!

Det tok ikke lang tid etter første tabletten i går før jeg allerde begynte å kjenne på den trykkende «Clomid-hodepina» som jeg kjente sånn på sist. Husker også at det klødde noe helt for jævlig i tennene (faktisk!) noen dager, dét gleder jeg meg ikke veldig til :hilarious:

Her er mine FF-notater fra i dag:
Mild hodepine som kommer og går hele dagen.
1500: Litt synsforstyrrelser når jeg prøver å lese (definitivt bivirkning av Clomid)
1700: Støl/strekk-smerter i ryggen mot høyre rumpeball.
Natt: Emosjonell/gråter (kan være naturlig/kan være hormonell)

Jeg sliter så veldig med dårlig samvittighet for det med faren min. Vi stod i en konflikt når han tok livet sitt og jeg klarer ikke å komme unna at noe av det jeg sa og gjorde var en utløsende faktor for at han valgte som han gjorde. Det er en tung bør å bære.. Heavy shit, men dere tåler det :Heartred Jeg går foressten til en veldig flink psykiater, så jeg får god hjelp til å sortere tankene mine.
 
Uff, Anwēn, det er bare en ting å si, og det er at det ALDRI er din feil at pappan din valgte å forlate denne verden. Det er helt og holdent hans ansvar. Det er lett å tenke etterpå på alt man kunne ha gjort, burde gjort, burde forstått, ikke skulle sagt og så videre. Nære pårørende er "programmert" til å lete etter alle disse tankene, og er de første til å erkjenne seg skyldig i ett og annet. Saken er at du kunne ikke gjort noe til eller fra. For det er ene og alene hans ansvar. Hans beslutning. Og det er ingen i verden andre som kan klandres for det - uansett hva som har hendt før.
Jeg håper du får hjelp til å sortere ut disse tankene, og det høres ut som at du får det også [emoji173]

Hvordan går det med deg ellers? Formen? Høres ut som noen veldig kjedelige bivirkninger av den Clomiden. Men blir det baby av det tilslutt så er det verdt det! [emoji126] Heier i vei!!
 
Back
Topp