Jakten på Eggløsningen: Testetøs med PCOS

Neeeei gjør du?! Så gøy, blir alltid så glad når ikke bare jeg kan se de. Den var sterkere i virkeligheten (like they always are ) og til og med samboeren kunne se streken. Derfor var skuffelsen ENORM i dag på ettermiddagen når jeg fikk litt helt lyserosa/rødt på papiret. Orket ikke tenke på 'festeblødning' engang da jeg syns det ofte bare er å famle etter halmstrå. La meg på senga og lot skuffelsen bare skylle over meg. Og nå, 7 timer senere har jeg ikke blødd noe mer.. Konstant murringer, men ikke mer blod.. Og selvfølgelig, så kommer håpet, den lille seige jævelen, og sniker seg opp igjen! Klarer ikke å la vær å tenkehviske: "...festeblødning....?" Selv om jeg skjønner at sjangsene er små..
PP2 etter prøvepause
CD1

Hva enn det var, så er det over nå. Utrolig vondt i magen, tung blødning og niplene er ikke like ømme.

Nesten så jeg håper jeg blir litt mer kynisk og mister håpet enda mer. Det verste hver gang er skuffelsen.
Så synd det ikke gikk rett vei da. Sender deg en god klem :Heartred
 
Kjære, tapre deg ❤

Godt å se dere har begynt å prøve igjen, selv om det ikke gikk riktig vegen denne gangen heller. Sender deg en god klem! Du har vært gjennom nok nå, og unner deg for alt i verden å bli gravid. Heier på deg ❤
 
Neeeei gjør du?! Så gøy, blir alltid så glad når ikke bare jeg kan se de. Den var sterkere i virkeligheten (like they always are ) og til og med samboeren kunne se streken. Derfor var skuffelsen ENORM i dag på ettermiddagen når jeg fikk litt helt lyserosa/rødt på papiret. Orket ikke tenke på 'festeblødning' engang da jeg syns det ofte bare er å famle etter halmstrå. La meg på senga og lot skuffelsen bare skylle over meg. Og nå, 7 timer senere har jeg ikke blødd noe mer.. Konstant murringer, men ikke mer blod.. Og selvfølgelig, så kommer håpet, den lille seige jævelen, og sniker seg opp igjen! Klarer ikke å la vær å tenkehviske: "...festeblødning....?" Selv om jeg skjønner at sjangsene er små..




Haha! Jeg måtte legge ut bildene av testen etter du sa det - selv om jeg hater det nå så kan jeg faktisk skjønne at man nesten savner strek-letingen Så koselig du stakk innom! Les gjerne det jeg skriver rett over her om festeblødning. Har du noen tanker om det? Jeg må oppdatere meg på deg etterpå [emoji173]️

Jeg klarer å se en svak strek, er så rart for jeg teor vi trener frem streksyn her inne[emoji23] i begynnelsen så jeg ingen streker og kunne ikke fatte hvordan dere klarte det, men nå, nå ser jeg de[emoji23][emoji38] mulig man blir evig opptimist etter en tid på bv[emoji7] så jeg har trua jeg, når det gjelder festeblødning, jeg har ikke opplevd det, ingen av gabgene faktisk så kan ikke svare på det, jeg har pco da, så lange sykluser er jeg mester på og det er jo så ufattelig frustrerende, spesielt fordi man skal ha prøvd et visst antall sykluser før man får hjelp, som jeg sa til legen min, andre har både 2 og 3 sykluser på tiden jeg har en så det der ekke fair[emoji85] jeg fikk pergo den timen for å si det sånn[emoji38]
 
Her er du igjen! [emoji4][emoji173] Tenker på deg stadig, og heier på deg ALLTID Og helt frem til du har din fremtidige baby i hendene. Hvordan går det med deg og dere, Anwēn?
 
Tenker på deg[emoji173]️
 
Anwēn [emoji170][emoji170] Tenker på deg stadig jeg, og håper du har det bra!
Tenker på deg[emoji173]️
Tenker på deg ❤

Dere er så GODE!!!!

Jeg har det bra. Ny jobb, men starter med å være sykemeldt, virus på balansenerven igjen! *sukk* Men vi har det bra! Veldig bra sammen, jeg er så forelsket for tiden og har virkelig verdens beste mann.

Vi fikk endelig henvisning til utredning videre, men ting tar jævlig lang TID (excuse my French). Jeg måtte slutte på Metformin i 3 mnd for å få det helt ut av kroppen, og på den fjerde/femte mnd etterpå ble vi innkalt og tok x antall blodprøver. Jeg tok 12 glass, samboeren måtte bare ta 2. Så, på dag 21 av sist syklus tok jeg en blodprøve for å måle progesteron. Nå er vi på vei til sykehuset igjen, typen skal få testet svømmerne (og gleder seg IKKE). Gyno snakket om at hun trodde at jeg hadde lavt progesteron siden jeg stadig har kjemiske. Håper virkelig det, det hadde jo vært en easy fix! Noen med nyttige erfaringer?

Og ellers: pcos uten hormonell prevensjon (som jeg gikk på før) og uten Metformin - har ikke vært gøy. For det første har ulvesulten og lange sykluser kommet tilbake. For det andre så opplevde jeg noen hormonelle humørsvingninger som ikke ligner grisen! Vi snakker krampegråt på soveromsgulvet (HELT uten grunn) plutselige sinneanfall som gjorde at jeg fikk lyst til å knuse alle flisene på badet med knyttneven (spoiler-alert: det går ikke). Jeg fortalte gyno om det, og hun bare: "Åja, det! Ja du burde sikkert blitt satt på 10mg Cipralex." Og... Damer og herrer... Jeg har fått ET HELT NYTT LIV!!! Fra å ha 7-8 ubegrunnede hormon-helvette melt-downs per syklus, så har jeg nå 0!!!! Cipralex er verdt sin vekt i gull og jeg er nå så lettet og glad og føler meg 100% som meg selv!

Cipralex er en type antidepressiva og svenskene har en egen PMS medisin de kaller feminax eller noe, som er akkurat det samme. 10mg Cipralex hver dag - og bare i halve syklusen (mellom eggløsning og menstruasjon). Resten av syklusen bruker jeg ikke Cipralex.

Nå må jeg sove litt! Takk for at dere er dere ❤️
 
Hurra for gode "gamle" Anwēn! Godt å høre fra deg, og som vanlig klarer du alltid å skrive med en sånn innlevelse at man føler man sitter på andre siden av kafebordet sammen med deg! [emoji4][emoji4][emoji4][emoji8] Gratulerer med ny jobb! Jeg husker at ikke alle jentene på den forrige var like greie, så jeg håper du vil trives bedre på denne! Så bra at dere endelig blir hørt. Det tok jammen sin tid!! [emoji173][emoji170]

Sent from my SM-G900F using BV Forum mobile app
 
Åh, så bra! Det må være helt fantastisk[emoji4][emoji322] og gratulerer så mye med ny jobb. Krysser stadig fingrene for dere[emoji173]️[emoji173]️
 
[emoji173]️[emoji173]️
 
Er du her inne lengre? Klem fra meg :)

Hei fine du ♥️

Første gang inne på lenge. Vi har hatt det tungt. Min pappa tok selvmord for dn stund siden nå, og prøvingen (og alt egentlig) har stått på vent. Jeg har hatt det helt jævlig, om det er lov å si. Men jeg står på beina.

Nå er jeg innom fordi jeg er 11 DPO(ish) med hovne og vonde bryst! Har ikke prøvd aktivt, men gøy om det klaffer likevel.

Om det ikke går så har jeg 2 runder igjen med dobbel Clomid på resept på lager.

Utrolig koselig å se at du følger med! Klem
 
Kondolerer så mye ❤️❤️
 
PP .. hvem vet. PP Mai/juni 2018 tror jeg at vi sier

Nå kan jeg se for meg at det sitter BV’ere i stuer i dette langstrakte land og bare: «Men hvordan kan vi vite at dette er den ekte Anwēn, og ikke bare en bot?» :pompus:

Jo! Ville en bot prøvd å overtale deg om at det finnes en skyggestrek her?!

0D5C448F-C8E5-4B44-B6A5-0F01000E87E9.jpeg


Nei. Men det ville Anwēn. Bitches, I’m back.

«Men hvorfor venter du bare ikke med å teste til du får et skikkelig resultat blablabla»
Fordi jeg har prøvd og feilet i snart 2 år! Gå og skriv i din egen dagbok.

Jeg tar foressten progesteron (æsj for no søl) og babyklister. Første forsøk med babyklister! Skader ikke å prøve - sa prøværn. Ha!
 
Ser noe jeg også :) Spennende! Og velkommen tilbake!! Har savnet deg her inne :)

Jeg tar også progesteron (crinone) og har babyklister i kjøleskapet, men ikke turt å prøve det samtidig. Kanskje jeg skal gjøre det denne pp??
 
Ser noe jeg også :) Og velkommen tilbake!! Har savnet deg her inne :)

Jeg tar også progesteron (crinone) og har babyklister i kjøleskapet, men ikke turt å prøve det samtidig. Kanskje jeg skal gjøre det denne pp??

Hurra!!! Nå ble jeg SÅ glad!!

Ah, du var en av de første jeg så fortsatt var her, og det gjør meg veldig vondt å se atdu fortsatt prøver selv om det er godt å se deg! Du er sterk som tar styringa med disse teste-trådene, skjønner ikke at du orker å utsette deg for det - selv om det er litt koselig da!

Jeg tror definitivt du kan prøve det samtidig! Helt klart! Har du prøvd babyklister før?
 
Hurra!!! Nå ble jeg SÅ glad!!

Ah, du var en av de første jeg så fortsatt var her, og det gjør meg veldig vondt å se atdu fortsatt prøver selv om det er godt å se deg! Du er sterk som tar styringa med disse teste-trådene, skjønner ikke at du orker å utsette deg for det - selv om det er litt koselig da!

Jeg tror definitivt du kan prøve det samtidig! Helt klart! Har du prøvd babyklister før?
Takk for gode ord ❤️
Det tar tid denne prøvinga. Og frustrerende når det ikke skjer, som du vet alt om ❤️ Men gir ikke opp for én dag skal vi få det til. Piner vel meg selv med å lage de graviditetstestene-trådene, men jeg er like optimist hver måned om at jeg skal igjen være så heldig å komme på den lista :)
Har prøvd babyklister før ja, men ikke de tre-fire siste pp siden jeg da har brukt crinone og en pp jeg skulle la kroppen få litt hvile fra alt jeg putter i den :p Kanskje jeg får teste ut begge deler denne gangen da :)
 
Back
Topp