Jakten på Eggløsningen: Testetøs med PCOS

Takk for gode ord ❤️
Det tar tid denne prøvinga. Og frustrerende når det ikke skjer, som du vet alt om ❤️ Men gir ikke opp for én dag skal vi få det til. Piner vel meg selv med å lage de graviditetstestene-trådene, men jeg er like optimist hver måned om at jeg skal igjen være så heldig å komme på den lista :)
Har prøvd babyklister før ja, men ikke de tre-fire siste pp siden jeg da har brukt crinone og en pp jeg skulle la kroppen få litt hvile fra alt jeg putter i den :p Kanskje jeg får teste ut begge deler denne gangen da :)


Det gjør det! Satt og leste gjennom tidligere notater i FF nå og bare.. så jævlig tungt dette skal være! Å få håpet knust syklus etter syklus, også prøver man å ikke håpe for mye, også ser man antydning til strek eller finner nye tegn.. Det er så slitsomt!! :arghh:

Høres ut som du legger gode planer :Heartred Nå må det bli oss snart!
 
Heisann Anwĕn!
Leste gjennom hele (Ja, faktisk hele) dagboken din her om dagen. For det første må jeg si at du skriver fantastisk bra og at jeg til tider vrei meg i latterkramper av beskrivelser og formuleringer. For det andre griper historien din meg veldig. Av alle jeg har fulgt her inne håper jeg virkelig at du snart får oppfylt din babydrøm❤ Du fortjener litt medgang nå!♡
Hilsen en 'fellow pcos'er'
:)
 
Heisann Anwĕn!
Leste gjennom hele (Ja, faktisk hele) dagboken din her om dagen. For det første må jeg si at du skriver fantastisk bra og at jeg til tider vrei meg i latterkramper av beskrivelser og formuleringer. For det andre griper historien din meg veldig. Av alle jeg har fulgt her inne håper jeg virkelig at du snart får oppfylt din babydrøm❤ Du fortjener litt medgang nå!♡
Hilsen en 'fellow pcos'er'
:)

Åh herregud! Leste du all sytinga :hilarious: Så hyggelig! Tusen takk :Heartred:Heartred
 
Lest gjennom mye av dagboka di nå. For en vei å gå. Du virker å være en fantastisk person.
Håper virkelig spiren sitter snart. Det er definitivt fortjent ❤️ følger deg videre jeg!
 
Herregud, jeg har lest gjennom hele dagboka di, når jeg egentlig sitter med en bunke norsktentamener jeg skulle ha rettet.

Har også PCOS, kjenner meg så utrolig godt igjen i eviglange sykluser og å aldri vite når EL er. Utrolig slitsomt og veldig altoppslukende å ikke ha kontroll på syklus! Det høres kanskje klisjé ut, men jeg kjenner igjen så utrolig mye av det du skriver.

Letrozol gjorde susen for meg, den satt på 4.runden :) Vet dog at PCOS arter seg litt forskjellig hos ulike kvinner, så det er ikke en fix-it-all for alle. Jeg krysser fingrene for deg og kommer til å lese hvis det kommer flere oppdateringer :D
 
Wow, nå har jeg lest ferdig dagbok din og jeg må se jeg beundrer deg! Håper det er greit at jeg følger deg på veien videre :)
 
Det gjør det! Satt og leste gjennom tidligere notater i FF nå og bare.. så jævlig tungt dette skal være! Å få håpet knust syklus etter syklus, også prøver man å ikke håpe for mye, også ser man antydning til strek eller finner nye tegn.. Det er så slitsomt!! :arghh:

Høres ut som du legger gode planer :Heartred Nå må det bli oss snart!
Den testetydningen og symptomjakten er slitsom ja. Man får håp hvis man ser en liten antydnig for, som du sier, så å få håpet knust igjen og igjen.
Syns vi begge fortjener et lite nurk i våre armer nå ❤️❤️
 
Åh, Anwēn! Så utrolig leit å høre om pappan din [emoji22][emoji174] Det altså.... Er jo det verst tenkelige som kan skje noen av ens nærmeste. Håper kjæresten har vært en god støtte! Fader altså.... Livet kan være så urettferdig og vanskelig. Men nå altså - nå har du fått mer enn nok. Det er dine seil det skal blåse sval og varm bris i nå! Hilsen heiagjengen (ja, jeg verv du heies på av mange, så jeg regner oss som en gjeng!) [emoji1]

Og JEG ser streken altså!!!

SÅ glad for å høre fra deg selv om det var sjokkerende trist nytt du kom med.
 
Kondolerer så mye med pappaen din :(

Tenker faktisk på deg stadig, og unner virkelig det å bli din tur snart! Jeg ser også en strek og blir spennende å følge deg de neste dagene :Heartred
 
Herregud, jeg har lest gjennom hele dagboka di, når jeg egentlig sitter med en bunke norsktentamener jeg skulle ha rettet.

Har også PCOS, kjenner meg så utrolig godt igjen i eviglange sykluser og å aldri vite når EL er. Utrolig slitsomt og veldig altoppslukende å ikke ha kontroll på syklus! Det høres kanskje klisjé ut, men jeg kjenner igjen så utrolig mye av det du skriver.

Letrozol gjorde susen for meg, den satt på 4.runden :) Vet dog at PCOS arter seg litt forskjellig hos ulike kvinner, så det er ikke en fix-it-all for alle. Jeg krysser fingrene for deg og kommer til å lese hvis det kommer flere oppdateringer :D

Nei såå koselig!

Åhh spennende! Måtte Google det litt, måtte du prøve Clomid først? Jeg begynner å miste håpet for denne PP’en nå, men da blir det en runde med dobbel Clomid neste PP. Du gikk på fire runder Letrozol? Er den ikke begrenset til 3 runder som Clomid? Nå fikk jeg litt håp - tusen takk!

Wow, nå har jeg lest ferdig dagbok din og jeg må se jeg beundrer deg! Håper det er greit at jeg følger deg på veien videre :)

Dere altså! Jeg blir jo helt flau :bag: Så hyggelig, takk!

Den testetydningen og symptomjakten er slitsom ja. Man får håp hvis man ser en liten antydnig for, som du sier, så å få håpet knust igjen og igjen.
Syns vi begge fortjener et lite nurk i våre armer nå ❤️❤️

Helt enig!! :smiley-angelic001

Åh, Anwēn! Så utrolig leit å høre om pappan din [emoji22][emoji174] Det altså.... Er jo det verst tenkelige som kan skje noen av ens nærmeste. Håper kjæresten har vært en god støtte! Fader altså.... Livet kan være så urettferdig og vanskelig. Men nå altså - nå har du fått mer enn nok. Det er dine seil det skal blåse sval og varm bris i nå! Hilsen heiagjengen (ja, jeg verv du heies på av mange, så jeg regner oss som en gjeng!) [emoji1]

Og JEG ser streken altså!!!

SÅ glad for å høre fra deg selv om det var sjokkerende trist nytt du kom med.

Kjære LilleLykke, jeg er så glad du er her! :smiley-angelic003

Ja, jeg lurte på om det ble litt TMI for dere, mange blir satt ut og vet ikke hva de skal si, så vurderte å ‘spare’ dere for det, men her inne kan jeg være helt ekte og sann så da ville jeg si det. Pluss at jeg prøver å si det ofte for å begynne og tro på det selv, vi er mildt sagt sjokkerte enda..

Håååh, du er god! Du ser alltid strekene jeg ser :hilarious:

Kondolerer så mye med pappaen din :(

Tenker faktisk på deg stadig, og unner virkelig det å bli din tur snart! Jeg ser også en strek og blir spennende å følge deg de neste dagene :Heartred

Der er du og! Så hyggelig!! :joyful:

Takk kjære fine du! :Heartred Prøver du igjen eller bare savnet du oss? ;)

PP Mai/juni-18 - CD29
(Mulig EL CD16 - CD20 så DPO13 - DPO9)


Strekk-smerter begge sider i natt
Ømme bryster
Tar fortsatt progesteron og baby-klister

På en måte begynner jeg å miste litt troa, jeg burde få utslag på g-tester nå tenker jeg. Er frista til å slutte med progesteron sånn at TR kommer - neste PP blir det nemlig full guffe: Clomid (eggløsningsstimulerende) fra CD04-CD08 (dobbel dose), temping, el-tester, aksjer og progesteron og klister fra dagen etter EL :dead:

JEG SKAL HA BABY! :hilarious:

Meeeen på en annen måte klarer jeg seff ikke legge fra meg tanken om at det _kan_ jo hende jeg er preggers nå, og derfor ikke må slutte med progesteron og klister enda :nailbiting: Hva tenker dere?

Asså, se på det her.. Er det jeg som er helt gæern eller er det ikke mikroskopisk utslag der? Jeg vet det burde vært sterkere nå, men.. :sorry:


79A1323B-4D75-47B7-ABB7-767E78D3DA88.jpeg
 
Nei såå koselig!

Åhh spennende! Måtte Google det litt, måtte du prøve Clomid først? Jeg begynner å miste håpet for denne PP’en nå, men da blir det en runde med dobbel Clomid neste PP. Du gikk på fire runder Letrozol? Er den ikke begrenset til 3 runder som Clomid? Nå fikk jeg litt håp - tusen takk!

Hm, jeg har aldri vært borti Clomid og det ble aldri foreslått som et alternativ for meg... jeg vet ikke hvorfor, og er heller ikke sikker på hva som er forskjellen på de to. Hadde noen av de samme problemene som deg, bla. lange sykluser der jeg hadde positive EL-tester 4-5 ganger i løpet av en syklus. Egget slapp ikke :p

Jeg gikk privat, til Medicus i Trondheim, og der ville de gi meg 6 runder med Letrozol før vi eventuelt skulle forsøke å brenne bort en del av cystene. Fikk utrolig god oppfølging, med ultralyd etter hver pillekur for å se på eggutviklingen, og så eggløsningssprøyta Ovitrelle for å få et eventuelt modent egg til å løsne til et fastsatt tidspunkt, så vi kunne planlegge ligginga litt :p Begynte å bli litt svett da det ikke klaffet gang på gang, men jaggu gikk det ikke til slutt!
 
Hm, jeg har aldri vært borti Clomid og det ble aldri foreslått som et alternativ for meg... jeg vet ikke hvorfor, og er heller ikke sikker på hva som er forskjellen på de to. Hadde noen av de samme problemene som deg, bla. lange sykluser der jeg hadde positive EL-tester 4-5 ganger i løpet av en syklus. Egget slapp ikke :p

Jeg gikk privat, til Medicus i Trondheim, og der ville de gi meg 6 runder med Letrozol før vi eventuelt skulle forsøke å brenne bort en del av cystene. Fikk utrolig god oppfølging, med ultralyd etter hver pillekur for å se på eggutviklingen, og så eggløsningssprøyta Ovitrelle for å få et eventuelt modent egg til å løsne til et fastsatt tidspunkt, så vi kunne planlegge ligginga litt :p Begynte å bli litt svett da det ikke klaffet gang på gang, men jaggu gikk det ikke til slutt!

Takk for bra info! Googla og leste litt og det ser ut til at Letrozol er et bra alternativ om det ikke blir suksess med Clomid. Kun 1/4 av kvinner med anovulasjon som blir behandlet med Clomid ender opp med et suksessfylt svangerskap så det er meget trolig. Men det gir meg enda en vei å prøve før IVF så jeg er bare glad for det!

Så utrolig bra med litt håp i dagboka mi her, takk! :smiley-angelic003
 
Jeg gikk på clomid og fikk eggløsning, men slimhinnen min var supertynn!! Altså helt umulig å få noe il å feste seg. Har du tatt UL etter endt kur? Her var letrozol det beste for oss. Ble gravid i pausemåned fra letrozol

Åååhh her er du og! :joyful:

Jeg bruker progesteron fra EL for å motvirke tynn slimhinne - gjorde du det?

Jeg har ikke fått tatt UL etter endt kur. Jeg skal til gyno på fredag så tenkte å snakke med henne om Letrozol og muligheter for UL! :cat:
 
❤️


PP Mai/juni-18 - CD29
(Mulig EL CD16 - CD20 så DPO13 - DPO9)


Strekk-smerter begge sider i natt
Ømme bryster
Tar fortsatt progesteron og baby-klister

På en måte begynner jeg å miste litt troa, jeg burde få utslag på g-tester nå tenker jeg. Er frista til å slutte med progesteron sånn at TR kommer - neste PP blir det nemlig full guffe: Clomid (eggløsningsstimulerende) fra CD04-CD08 (dobbel dose), temping, el-tester, aksjer og progesteron og klister fra dagen etter EL :dead:

JEG SKAL HA BABY! :hilarious:

Meeeen på en annen måte klarer jeg seff ikke legge fra meg tanken om at det _kan_ jo hende jeg er preggers nå, og derfor ikke må slutte med progesteron og klister enda :nailbiting: Hva tenker dere?

Asså, se på det her.. Er det jeg som er helt gæern eller er det ikke mikroskopisk utslag der? Jeg vet det burde vært sterkere nå, men.. :sorry:


Vis vedlegget 260152
Når jeg har brukt progesteron så har TR kommet når den skal, LF har ikke blitt forlenget ved bruk. Og kjenner igjen tanken om at jeg ikke kan slutte med progesteron i tilfelle det klaffet, selv om jeg på en måte vet at det ikke har gått rett vei. Bruker det til tanta har kommet.
Ser noe fremdeles på testen :)
 
Hvordan ser det ut i dag? [emoji4]
Og du, hvordan er det med jobb for tiden? Husker jo det var litt kommers [emoji26][emoji11]
 
Nei såå koselig!

Åhh spennende! Måtte Google det litt, måtte du prøve Clomid først? Jeg begynner å miste håpet for denne PP’en nå, men da blir det en runde med dobbel Clomid neste PP. Du gikk på fire runder Letrozol? Er den ikke begrenset til 3 runder som Clomid? Nå fikk jeg litt håp - tusen takk!



Dere altså! Jeg blir jo helt flau :bag: Så hyggelig, takk!



Helt enig!! :smiley-angelic001



Kjære LilleLykke, jeg er så glad du er her! :smiley-angelic003

Ja, jeg lurte på om det ble litt TMI for dere, mange blir satt ut og vet ikke hva de skal si, så vurderte å ‘spare’ dere for det, men her inne kan jeg være helt ekte og sann så da ville jeg si det. Pluss at jeg prøver å si det ofte for å begynne og tro på det selv, vi er mildt sagt sjokkerte enda..

Håååh, du er god! Du ser alltid strekene jeg ser :hilarious:



Der er du og! Så hyggelig!! :joyful:

Takk kjære fine du! :Heartred Prøver du igjen eller bare savnet du oss? ;)

PP Mai/juni-18 - CD29
(Mulig EL CD16 - CD20 så DPO13 - DPO9)


Strekk-smerter begge sider i natt
Ømme bryster
Tar fortsatt progesteron og baby-klister

På en måte begynner jeg å miste litt troa, jeg burde få utslag på g-tester nå tenker jeg. Er frista til å slutte med progesteron sånn at TR kommer - neste PP blir det nemlig full guffe: Clomid (eggløsningsstimulerende) fra CD04-CD08 (dobbel dose), temping, el-tester, aksjer og progesteron og klister fra dagen etter EL :dead:

JEG SKAL HA BABY! :hilarious:

Meeeen på en annen måte klarer jeg seff ikke legge fra meg tanken om at det _kan_ jo hende jeg er preggers nå, og derfor ikke må slutte med progesteron og klister enda :nailbiting: Hva tenker dere?

Asså, se på det her.. Er det jeg som er helt gæern eller er det ikke mikroskopisk utslag der? Jeg vet det burde vært sterkere nå, men.. :sorry:


Vis vedlegget 260152
Haha, blir ikke noen søsken på frøken T enda neeei. Det svangerskapet sitter relativt ferskt i minne enda... Så foreløpig trives jeg særdeles godt med spiralen :rolleyes: Blir nok 3-4 år mellom dem :hilarious:

Ønsker å følge alle jentene på vegen til å bli mamma :Heartred Så da må vi inn å snoke litt for å sjekke ståa :bookworm:
 
Åååhh her er du og! :joyful:

Jeg bruker progesteron fra EL for å motvirke tynn slimhinne - gjorde du det?

Jeg har ikke fått tatt UL etter endt kur. Jeg skal til gyno på fredag så tenkte å snakke med henne om Letrozol og muligheter for UL! :cat:

Progesteron gele som vi tar etter eggløsning er bare en støtte dersom man har bygd opp en god slimhinne fra mens til eggløsning:) Tingen er jo det at en slimhinne burde være tykk når eggløsning skjer. Altså en ideell slimhinne er vel 7 mm +++ om jeg ikke husker feil. Men min slimhinne på Clomid var så vidt 3 mm.. Og det er ikke mulig å få noe til å feste seg, derfor hjalp ikke progesteron gelen jeg brukte etter eggløsning (dette er mer som en støtte) hvis du skjønner?:)
Brukte progesteron gele etter hver eggløsning ja:)
 
❤️

Når jeg har brukt progesteron så har TR kommet når den skal, LF har ikke blitt forlenget ved bruk. Og kjenner igjen tanken om at jeg ikke kan slutte med progesteron i tilfelle det klaffet, selv om jeg på en måte vet at det ikke har gått rett vei. Bruker det til tanta har kommet.
Ser noe fremdeles på testen :)

Åja! Det var bra du sa, jeg hadde tenkt å gi opp og slutte med progesteron denne PP men tok dagens dose i morges fordi jeg leste dette først :)

Jeg synes å ha lest at TR ikke kommer før man har sluttet med progesteron nemlig, men du har nok rett!

Hvordan ser det ut i dag? [emoji4]
Og du, hvordan er det med jobb for tiden? Husker jo det var litt kommers [emoji26][emoji11]

Testen ser lik ut, jeg aner en skygge hvor streken skal være, i tillegg er det en mikroskopisk farget prikk i kanten hvor streken skal være. Det er likevel for lite tenker jeg, og stålsetter meg på tanta sin ankomst.. :dead: Du, er dere på prøver’n igjen eller? :excited001

Åh så god husk du har! Det ble egentlig bare verre uten at jeg skal gå i så mye detalj her, men det ble så uryddig opplegg at jeg begynte å grue meg til å gå på jobb. I oktober/november i fjor får jeg virus på balansenerven (igjen! :arghh:) og blir sykemeldt i 2 uker. På den tiden kommer jeg over en helt rå stilling i samme etat, men i en helt annen avd og annen sjef. Jeg søker, og fikk jobben! (Etter et intervju hvor jeg var så svimmel at jeg satt og holdt meg fast i bordkanten :hilarious:) Jeg skulle tiltre 1. Januar men så skjedde jo dette med faren min, og vel - jeg har vell egentlig ikke fått startet ordentlig enda. Vært mye sykemeldt, og nå jobber jeg ca 2 dager i uken i min nye jobb, som er litt spesielt fordi jeg er så sliten om dagen, også har jeg enda så mye opplæring å komme igjennom! Men helt utrolig bra arbeidsmiljø, og en empatisk og bra sjef. Veldig, veldig glad! :joyful:
 
Back
Topp