Jakten på Eggløsningen: Testetøs med PCOS

Anwēn

Forelsket i forumet
Hei :happy:

Jeg er en 26 (straks 27) år gammel kvinne, samboeren er min 32 år gamle drømmemann :love7

Vi har vært sammen i et par år, og ønsker oss veldig en stor familie - en dag. Men for nå var vi ganske fornøyde med å bare være oss to, pluss hunden. Jeg begynte plutselig å streve litt med NuvaRingen min, jeg slet med store humørsvingninger og stadig tilbakevendende soppinfeksjon (sorry om tmi). Jeg fikk satt inn en kobberspiral, men blødde hver dag i 6 uker før jeg krøp til korset og ville ha den ut.

En ultralydundersøkelse på sykehuset viste at eggstokkene mine var fulle av cyster. Jeg fikk vite at jeg har PCOS (Polycystisk Ovarie Syndrom) og blant annet at det kommer til å bli vanskelig for oss å bli gravide.

Jeg har vært ute en vinternatt før og liker å tro at jeg takler det meste på strak arm. PCOS er ikke verken kritisk eller farlig, så jeg ble overrasket over min egen reaksjon. Jeg knakk fullstendig sammen. Sto alene på parkeringsplassen etterpå og ulte og gråt. Så kom kjæresten, han måtte gråte litt han og. Plutselig gikk det opp for oss hvor utrolig mye vi ville ha barn, og også at vi ikke har så god tid som vi nødvendigvis hadde trodd, da det kan ta oss lang tid å komme igjennom et vellykket svangerskap.

Vi fikk begge plutselig lyst til å prøve med én gang, men jeg ville vi skulle ta det med ro og tenke oss litt om først, så vi har brukt beskyttelse fram til for 2 uker siden :joyful:

Jeg har begynt på Metformin for PCOS symptomene og har hatt 2 menstruasjoner siden.

Gleder meg til å bli bedre kjent med dere! :happy:
 
Foressten, hvis jeg i det hele tatt HAR hatt el denne måneden :banghead: - så er jeg med all sannsynlighet et sted mellom 8-16 dpo. Tok en el test i dag som var negativ. Sambo har vært ute og kjøpt en g test til meg som jeg skal ta i morgen. Det hadde vært helt utrolig å lykkes så fort, prøver og ikke ha forhåpninger i det hele tatt..

Kjente forøvrig stikninger i begge eggstokkene i dag, og jeg visste ikke engang at det kunne være et tegn på graviditet. :oops:
 
Lykke til og velkommen hit! Får håpe du ikke blir her så lenge :) Krysser fingrene for dere!

Velkommen hit! :happy: Krysser fingrene for at det klaffer fort for dere :joyful:

Åhh tusen takk! :Heartred:joyful:

Fikk en veldig neg g-test nå og innbiller meg at tante-humøret kom ganske samtidig :angelic:

"Går det ANN å få litt alenetid på badet eller?? Aaahh"
 

Vedlegg

  • image.jpeg
    image.jpeg
    971,3 KB · Visninger: 290
Velkommen hit og masse lykke til med baby-prøving. Sender al mulig lykke din vei. :happy:
 
Jeg har Pcos og ble gravid på pp3 (ved hjelp av pergotime) det endte i MA, men alikevel! Ble fort gravid så det er håp :) masse lykke til videre ❤️
 
:Heartred:Heartred:Heartpink:shy:
Velkommen hit og masse lykke til med baby-prøving. Sender al mulig lykke din vei. :happy:

Tusen takk! :shy::Heartpink

Jeg har Pcos og ble gravid på pp3 (ved hjelp av pergotime) det endte i MA, men alikevel! Ble fort gravid så det er håp :) masse lykke til videre ❤️

Åh, så utrolig trist at det endte i MA :( Takk for at du deler! Det gir håp å vite at det går ann :happy:
Jeg vet at sannsynligheten for SA er høyere med PCOS, men aner ikke hvordan jeg hadde tatt det selv om man er aldri så forberedt på at det kan skje. Tusen takk, samme til deg! :Heartred
 
Jeg er klar over at det er minimale sjangser for at jeg har blitt gravid allerede. Men slike stikninger i eggstokkene som jeg har hatt i dag har jeg aldri opplevd før, brystene føles tunge og på jobb i dag fikk jeg flere korte intense perioder med svimmelhet, trodde jeg skulle deise rett i bakken. :yuck:

Jeg prøver, prøver, prøøøver å ikke ha forhåpninger, men jeg klarer ikke la være å se tegn overalt her i dpo-land. :shifty:
 
Jeg er klar over at det er minimale sjangser for at jeg har blitt gravid allerede. Men slike stikninger i eggstokkene som jeg har hatt i dag har jeg aldri opplevd før, brystene føles tunge og på jobb i dag fikk jeg flere korte intense perioder med svimmelhet, trodde jeg skulle deise rett i bakken. :yuck:

Jeg prøver, prøver, prøøøver å ikke ha forhåpninger, men jeg klarer ikke la være å se tegn overalt her i dpo-land. :shifty:
:) Det er tøffe tider i dpo! :) Håper symptomene er en pekepinn på en liten spire!
 
I drittdårlig form! :yuck::hungover::grumpy:

Med Ovia-appen har jeg funnet ut at jeg er 10 DPO. IKM på torsdag. Og jeg har vært svimmel av og på siden torsdag, i dag er jeg uggen, kvalm og har halsbrann. Jeg skjønner at jeg mest sannsynlig ikke er gravid (BFN i dag) og da lurer jeg på hva dette er.. Holder jeg på å bli gal??

Sambo og bestevenninna mi sier jeg har lest så mye om graviditet at jeg prosjeserer gravide-tegn på meg selv som egentlig gjør meg forbanna, for gravid eller ikke så er jeg skikkelig uggen og dårlig! :sick009

/Rant
 
I drittdårlig form! :yuck::hungover::grumpy:

Med Ovia-appen har jeg funnet ut at jeg er 10 DPO. IKM på torsdag. Og jeg har vært svimmel av og på siden torsdag, i dag er jeg uggen, kvalm og har halsbrann. Jeg skjønner at jeg mest sannsynlig ikke er gravid (BFN i dag) og da lurer jeg på hva dette er.. Holder jeg på å bli gal??

Sambo og bestevenninna mi sier jeg har lest så mye om graviditet at jeg prosjeserer gravide-tegn på meg selv som egentlig gjør meg forbanna, for gravid eller ikke så er jeg skikkelig uggen og dårlig! :sick009

/Rant
Hvordan vet du at du ikke er gravid? Jeg skjønte ikke den forkortelsen (bfn).
 
Det er fortsatt veldig tidlig om du bare er 10 dpo! Smør på litt mer tålmodighet og test igjen om et par dager :joyful: Krysser fingrene for deg!
 
Hvordan vet du at du ikke er gravid? Jeg skjønte ikke den forkortelsen (bfn).

Åh, hehe lest litt for mye om når man burde teste på engelske sider, sorry :oops: Big fat negative. Så blenda hvit :(

Og jeg vet det ikke, jeg bare tørr ikke håpe at det har klaffa så fort.. Dette er skikkelig emosjonelle greier skjønner jeg, kommer opp så mye følelser fram og tilbake som jeg ikke engang hadde angående det å bli gravid.
 
Er veldig lett å lete etter graviditetstegn når man prøver å bli gravid. Og ofte er de tingene som gir tegn på mens samme som graviditets tegn :(
Håper virkelig at dere får det til og at dere ikke må prøve lenge.
Har selv pcos og har ikke alltid hatt eggløsning. Fikk hjelp av klinikk Hausken og andre omgang der jeg hadde hormonkur med Femar/Letrozol så satt spiren. Det var utrolig herlig etter å ha prøvd i nesten ett år før vi søkte hjelp. :)
 
Åh, hehe lest litt for mye om når man burde teste på engelske sider, sorry :oops: Big fat negative. Så blenda hvit :(

Og jeg vet det ikke, jeg bare tørr ikke håpe at det har klaffa så fort.. Dette er skikkelig emosjonelle greier skjønner jeg, kommer opp så mye følelser fram og tilbake som jeg ikke engang hadde angående det å bli gravid.
Åååå, ja hakk for oppklaringen :) Men du, det er enda veldig tidlig. Dette kan absolutt likevel gå den veien du ønsker :)
 
Er veldig lett å lete etter graviditetstegn når man prøver å bli gravid. Og ofte er de tingene som gir tegn på mens samme som graviditets tegn :(
Håper virkelig at dere får det til og at dere ikke må prøve lenge.
Har selv pcos og har ikke alltid hatt eggløsning. Fikk hjelp av klinikk Hausken og andre omgang der jeg hadde hormonkur med Femar/Letrozol så satt spiren. Det var utrolig herlig etter å ha prøvd i nesten ett år før vi søkte hjelp. :)

Åh så utrolig herlig å høre! Jeg er forberedt på at jeg må vente lenge før det klaffer, det er derfor det nesten 'plager' meg at jeg har så mange tegn her i dpo-land.. Gir det mening? Jeg prøver å beskytte meg selv med å ikke få forhåpninger men så blir jeg motarbeidet av dagsformen..

Jeg mener ikke å høres utålmodig ut med pcos i pp1 altså. :shy:

Tusen takk for at du delte med meg :happy:
 
Åååå, ja hakk for oppklaringen :) Men du, det er enda veldig tidlig. Dette kan absolutt likevel gå den veien du ønsker :)

Det er helt sant! Unnskyld, mente ikke å sitte rundt så mange av dere som har prøvd så lenge, så mange som har mistet .. også allerede høres utålmodig ut i pp1. :oops:
 
Det er helt sant! Unnskyld, mente ikke å sitte rundt så mange av dere som har prøvd så lenge, så mange som har mistet .. også allerede høres utålmodig ut i pp1. :oops:
Jeg tror man er utålmodig uansett om man har mistet, prøvd lenge eller ei jeg! :) Jeg skjønner det godt!
 
Back
Topp