Vogntråd

Oi, gratulerer med tvillinger! ❤️
Selve problemstillingen tror jeg kanskje du har bedre hell med å finne svar på i tvillingforumet. Men jeg hiver inn noen tanker likevel :joyful:

Alt etter hvor god råd dere har, så kunne dere kanskje kjøpt begge deler? Eller kanskje brukt bæresjal/sele i tillegg til tvillingvogn når du er alene? Oktoberknøttet skal vel gjerne i barnehage etterhvert, sånn at det ikke er mange og lange turer du skal ut med alle tre alene? I helger og på ettermiddager er dere kanskje begge foreldrene med hvis dere skal være alle sammen, og da kan dere kanskje bruke den gamle vogna pluss tvillingvogn?

Vet ikke om jeg høres helt urealistisk ut her, dette har jeg ingen erfaring med :hungry:
Takk for innspill. Tenker mye av det samme som deg. Er nok også litt lettere å komme seg frem med en tvillingvogn. :joyful:
 
Hadde Emmaljunga city cross med førstmann, og går for den samme igjen :) En vogn som fungerer godt på vinterstid. Tror alt handler litt om smak og behag ved valg av vogn. Mulig jeg bytter litt sportsvogn senere når babyen er litt større.
 
Slenger inn et spørsmål her... Det er mange som skryter av Bugaboo Fox. Men hver gang jeg kommer over det, tenker jeg på den der bøylen på bagdelen.. har ikke sett andre vogner med bøyle på bagen, og ser for meg den er bare i veien når man skal ha babyen i og ut av vogna. Noen som kan si noe om dette?
 
Slenger inn et spørsmål her... Det er mange som skryter av Bugaboo Fox. Men hver gang jeg kommer over det, tenker jeg på den der bøylen på bagdelen.. har ikke sett andre vogner med bøyle på bagen, og ser for meg den er bare i veien når man skal ha babyen i og ut av vogna. Noen som kan si noe om dette?
Den bøylen er ganske lett å legge til sides. Bagen er også så lang at man får til å løfte ut baby uten å ta den til sides også :)
 
Noen som har erfaring Beemoo Easy Fly Lux?
Vi har allerede "stor" vogn, så jeg leter etter en trille å ha på senter o.l.
 
HJELP! :confused004
Jeg vil gjerne ha ei lita duo vogn med 4 hjul (helst ikke svingbare) Ei vogn som ikke tar så stor plass i bil og inne i huset. Trenger for all del ikke å koste 15000kr heller.
Synes det er veldig vanskelig å finne frem i en jungel av vogner:wacky:
Trenger ikke noe «kjøpesentervogn» da jeg bor på landet, vil heller ha noe som fungerer i ulendt terreng som skogsvei osv..

Noen som har noe tips til hva jeg kan se på? Alle tips mottas med takk :smiley-angelic003
 
Noen som har erfaring Beemoo Easy Fly Lux?
Vi har allerede "stor" vogn, så jeg leter etter en trille å ha på senter o.l.
Har ingen erfaring med vogna, men har dårlig erfaring med andre beemooprodukter. Bilstol med base, basen var defekt, ny base var ikke å oppdrive. Stolen var ubrukelig uten base, vet ikke hvordan den hadde vært med. Vugge/vippestol i ett, ok til den plutselig klappet sammen under bruk. Reiseseng, tungvindt å sette opp, fikk lagt den sammen halvveis etter å ha klipt opp stoffet der den ene låsemekanismen var. Fikk lagt den helt sammen etter å ha brukt en time på det når vi var kommet hjem. Ved andre gangs bruk ble den satt igjen. Peisgrind/romdeler fungerer ok, men basert på mine andre erfaringer hadde jeg ikke jeg kjøpt vogn fra beemoo.
 
Har ingen erfaring med vogna, men har dårlig erfaring med andre beemooprodukter. Bilstol med base, basen var defekt, ny base var ikke å oppdrive. Stolen var ubrukelig uten base, vet ikke hvordan den hadde vært med. Vugge/vippestol i ett, ok til den plutselig klappet sammen under bruk. Reiseseng, tungvindt å sette opp, fikk lagt den sammen halvveis etter å ha klipt opp stoffet der den ene låsemekanismen var. Fikk lagt den helt sammen etter å ha brukt en time på det når vi var kommet hjem. Ved andre gangs bruk ble den satt igjen. Peisgrind/romdeler fungerer ok, men basert på mine andre erfaringer hadde jeg ikke jeg kjøpt vogn fra beemoo.
Noen som har erfaring Beemoo Easy Fly Lux?
Vi har allerede "stor" vogn, så jeg leter etter en trille å ha på senter o.l.
Jeg har også en del beemoo-produkter, men har i motsetning til «katch» god erfaring og er fornøyd med både vogn, vugge, lekegrind og forskjellige andre småsaker. Har dessverre ikke prøvd den vognen du er ute etter:rolleyes:
 
Vi har brukt babyjogger og er veldig fornøgd med vogn og pris! Har brukt både City elite og summitx3. Siste som jogge vogn når sistemann vart litt større. Bor på bygda så for oss var det viktig med store hjul som spesielt summitx3 har! Kan ikkje vende vogndel mot deg, men er kikehull så det har gått helt fint.
 
Vi kjøpte vogn i dag.... Det var helt spontant, og jeg er redd vi har gjort et skikkelig bomkjøp :facepalm: Vognen heter Petite Chérie Heritage 2020 og jeg vet egentlig veldig lite om den.. Sett et par videoer på YouTube og funnet bittelitt om den på nettet, litt sprikende erfaringer med den ut av det jeg har lest. Heldigvis kan den returneres :p Noen som har erfaringer eller generelt vet noe om vognen??? Tas i mot med mye takknemlighet :shy:
 
Har bugaboo fox til førstemann som fyller 2 i nov, men er usikker på om jeg skal kjøpe en duo vogn eller beholde fox’en og heller bruke den til kommende baby og kjøpe et søskenbrett til første... har en mini trille førstemann har i bhg
 
Blir nok en Bugaboo Fox 2 her også. Har hørt og lest at den er utrolig god og funksjonell.
 
Jeg har Emmaljunga NXT60 Ergo. Er veldig fornøyd med den. Mitt krav var at jeg ikke ville ha en stor og uregjerlig vogn. Utrolig fornøyd med svinghjul fremme og vogna størrelse.

Har tenkt å kjøpe NXT Twin understell, slik at jeg kan bruke bagdel og sportsdel jeg allerede har. Og kjøpe en sportsdel til når spiren trenger det. Da kan jeg veksle mellom enkelt eller dobbelt understell alt etter om jeg skal ut med begge eller en. Hun som foreløpig er yngst vil være 1 år og 7/8 mnd når baby kommer.


Men, det er mine tanker foreløpig. Kan jo endres flere ganger. Vurderer og Bugaboo Donkey.
Det ble en Bugaboo Donkey på meg.
Solgte NXT60 sist uke.
 
For en vognjungel det er der ute for oss som ikke har barn fra før :woot: Tok med meg samboeren på en runde tidligere i dag, og vi begge gikk ut som to store spørsmålstegn etterpå.. Haha. Så veldig greit at dere med barn fra før deler både fordeler og ulemper! Hva er sannsynligheten for at barnevogner kommer på tilbud, f.eks på Black Friday? Det koster jo litt, så greit å vite dersom det blir førjulsalg eller lignende.
 
For en vognjungel det er der ute for oss som ikke har barn fra før :woot: Tok med meg samboeren på en runde tidligere i dag, og vi begge gikk ut som to store spørsmålstegn etterpå.. Haha. Så veldig greit at dere med barn fra før deler både fordeler og ulemper! Hva er sannsynligheten for at barnevogner kommer på tilbud, f.eks på Black Friday? Det koster jo litt, så greit å vite dersom det blir førjulsalg eller lignende.

Først er det best å finne ut hvilke "krav" dere har for vognen.
- Stort behov for demping? (Om du gå mye tur i skog)
- Trenger vognen store hjul? (Er ofte bedre vel mye snø)
- Har dere plass i bilen? (Mål bredde og dybe, og husk at dere trenger plass til mer enn bare vognen)
- Svingbare hjul eller stive?
- Ergonomisk eller rett sittedel?
- Vendbar sittedel (så barnet kan sitte mot deg)

Var det jeg kom på nå :)

Et par ting jeg har valgt som jeg er fornøyd med.
Kjøpte bugaboo brukt på finn. Har hatt i 3år. Fremdeles god kvalitet.
Har svinghjul og vendbaret ergonomisk sittedel.
Vi har også kjøpt en joggevogn, da det ønsket kom etterhvert.
 
Vil anbefale folk å sjekke Finn for barnevogner, er så mange som selger relativt nye vogner i bra stand, og flere tusenlapper å spare :happy:
 
Ble en Emmaljunga super viking 2017mod vogn her, kjøpt brukt på finn for 1000,- i akkurat den fargen jeg ville ha, så fornøyd med den:Heartred
 
Jeg har vært veldig sikker på at jeg vil ha emmaljunga Edge duo s (hadde det på de to første) men nå har jeg faktisk sett litt på andre vogner. Ser på babyjogger city premier eller nxt90. Noen som har noe innspill til hvem av dem som er greiest? Størst bagdel F.eks?
 
Nokon som veit om britax smil.e 3 babybag passar på smil.e 2 understell?
 
Back
Topp