Vogntråd

Ja, et sånt ståbrett kan kanskje funke! Så kan vi eventuelt tjore ham fast med noe tau eller lignende hvis han prøver å hoppe av. Neida. Eller kanskje?
Storebror ble båret masse i bæretøy frem til han var cirka 5 måneder, men han er ikke vant til det nå lenger, så usikker på hvordan det ville blitt mottatt. Et alternativ er jo å ha baby i bæretøy :)

Hadde sele til storesøster som jeg hadde på rygg, gikk greit selv om vi ikke bar ofte da. Når du nevner det, så hadde jeg lillesøster i bæretøy med storesøster sovende i vogn noen ganger også xsmile9
 
Emmaljunga Edge duo :) Har du bestilt enda?
Okei, ser ut som mange velger den! Nei jeg har ikke kjøpt enda, men nå etter vi har vært på ultralyd på lørdag og alt mest sannsynlig er bra med lille, så er det ingen hemmelighet lenger, og da kan mannen være med på prøving, så slipper jeg å lure med meg min høygravide venninne for å se på vogn, så ingen tror det er til meg vi ser på :laughing001 men jeg trooor, og holder en knapp på britax smiile 3 :happy:
 
Okei, ser ut som mange velger den! Nei jeg har ikke kjøpt enda, men nå etter vi har vært på ultralyd på lørdag og alt mest sannsynlig er bra med lille, så er det ingen hemmelighet lenger, og da kan mannen være med på prøving, så slipper jeg å lure med meg min høygravide venninne for å se på vogn, så ingen tror det er til meg vi ser på :laughing001 men jeg trooor, og holder en knapp på britax smiile 3 :happy:

Hehe, så artig at du må sniktitte på vogner :p Jeg fersket faktisk en bekjent en gang på den måten, men hun stotret frem noe om at hun skulle handle for en annen, men jeg skjønte jo hva det var. Sa det ikke til noen da ;)
Det er stas å kjøpe vogn :)
 
Ø
Hehe, så artig at du må sniktitte på vogner :p Jeg fersket faktisk en bekjent en gang på den måten, men hun stotret frem noe om at hun skulle handle for en annen, men jeg skjønte jo hva det var. Sa det ikke til noen da ;)
Det er stas å kjøpe vogn :)
Hehe, ja her i den lille byen jeg bor i, så må jeg sniktitte, for her sprer ting seg raskere enn ild i tørt gress :laughing001 så hvis man vil dele den store nyheten selv, så må man bare luske stille rundt :laughing001 og det kløøøøør i hele kroppen etter å dra å se på babyutstyr, da spesielt vogn!:Heartred:Heartblue
 
Ø

Hehe, ja her i den lille byen jeg bor i, så må jeg sniktitte, for her sprer ting seg raskere enn ild i tørt gress :laughing001 så hvis man vil dele den store nyheten selv, så må man bare luske stille rundt :laughing001 og det kløøøøør i hele kroppen etter å dra å se på babyutstyr, da spesielt vogn!:Heartred:Heartblue

Hvis det er en liten by forstår jeg det godt, jeg hadde gjort det samme. Og det er kjempegøy å se på utstyr, så gled deg til det er din tur :)
 
Noen som har en «billig» vogn å anbefale? Jeg kan ikke bruke en halv månedslønn på vogn :hungover: Har ei billig ei fra før, men (fram)hjula på den egner seg dårlig på vinterføre.
 
Noen som har en «billig» vogn å anbefale? Jeg kan ikke bruke en halv månedslønn på vogn :hungover: Har ei billig ei fra før, men (fram)hjula på den egner seg dårlig på vinterføre.


babyjogger city elite er ganske billig iforhold til andre vogner. Bagdelen er super. Men ville ikke brukt sportsdelen, da den kun kan være en vei - og det er at baby sitter bort fra deg. Jeg ønsker å ha barnet vendt mot meg i sportsdelen :)
 
Noen som har en «billig» vogn å anbefale? Jeg kan ikke bruke en halv månedslønn på vogn :hungover: Har ei billig ei fra før, men (fram)hjula på den egner seg dårlig på vinterføre.
Spørs hva du legger i billig, og om du kjører bil, skal ha bilsete, og om setet passer bilen. Men du får kjøpt pakker med komplett Britax smile 3 vogn, og bilstol med base, som kan klikkes på understellet til vogna for rett over 12000 når de er på tilbud. Og det synes jeg er et skikkelig kupp, mtp at bilstol og base fort blir 3-4000 i seg selv, + ev. adapter til vogn.
 
babyjogger city elite er ganske billig iforhold til andre vogner. Bagdelen er super. Men ville ikke brukt sportsdelen, da den kun kan være en vei - og det er at baby sitter bort fra deg. Jeg ønsker å ha barnet vendt mot meg i sportsdelen :)
Takk for tips :) Jeg er så usikker, så jeg ender vel bare opp med å bruke den vi har. Den er jo helt OK :happy:
 
Spørs hva du legger i billig, og om du kjører bil, skal ha bilsete, og om setet passer bilen. Men du får kjøpt pakker med komplett Britax smile 3 vogn, og bilstol med base, som kan klikkes på understellet til vogna for rett over 12000 når de er på tilbud. Og det synes jeg er et skikkelig kupp, mtp at bilstol og base fort blir 3-4000 i seg selv, + ev. adapter til vogn.
Takk for tips :happy:
 
Hva med å kjøpe på finn? Det gjorde vi. Den var bare 2år gammel, stappfull av ekstra utstyr og nesten ikke en skramme.
Og under halv pris av ny :)
Har sjekka, men det er så og si ingen vogner som blir solgt rundt oss. Da må vi evt kjøre tre timer :yuck: men etter at det er «offisielt» skal jeg spørre på facebook om det er noen som har :happy:
 
Har sjekka, men det er så og si ingen vogner som blir solgt rundt oss. Da må vi evt kjøre tre timer :yuck: men etter at det er «offisielt» skal jeg spørre på facebook om det er noen som har :happy:

Ja, da blir det litt mer jobb :wideyed: Vi bodde i Oslo, så det var ganske lett. hehe
 
Tips hvis du har MasterCard fra DnB: de har 20% på Babyshop (kun i fysiske butikker) fra torsdag til lørdag hvis du betaler med DnB MasterCard :happy:
 
Har babyjogger city elite, men den egner seg best fra barnet er passert 1,5 år synes jeg. Kanskje den nyeste modellen er litt rettere i rygg. Jenta mi ble liggende i sittestilling. Men elsker vogna ellers. Romslig, lett å trille. Det eneste negative er at den er veldig bred mellom bakhjulene og at barnet ikke kan vendes mot deg.

Har britax smile 2. Veldig kjekk, billig vogn. God å trille, lett. Minus: kort rygg-varer ikke så lenge 1,5-2 år og vogna er i to deler. Tar da litt plass i bil.
Setet på vogna kan vendes/snues begge veier, og når vesla var 7-8 mnd satt hun godt i vognen. Stor og god kallesje(heter det det? ) som kan trekkes godt ned, gir god skygge på varme sommerdager. Vurderer skaffe bag til den å benytte den som babyvogn.

Simovogna står nå i bhg- elsker den som sovevogn. Den er romslig, stor plass til vinterpose og er dyp og lun for barna. Elsker også fjæringa i vogna, mange av dagens vogner er så stive.

Kunne tenkt meg bytta ut britax smile 2, med smile 3. Den har lengre rygg og noen andre små forbedringer :)
 
Fant frem emmaljunga vogna som jeg kjøpte brukt da jeg fikk guttungen. Den er like fin i dag som for 5 år siden :)

Meen bly tung og tar stor plass. Så denne blir vel mest hjemme bruk, trille turer i nærområdet ( og om man skal være lenge et sted) og barnehage vogn igjen.

Har en eldre versjon av baby jogger som vi i fjor og året før brukte på guttungen, det er jo typ sportsvogn trur jeg. Den tar mye mindre plass i bil osv. Så vi har funnet ut at siden vi må ha ny bilstol uansett så kjøper vi en typ adapter ( som kommer i oktober fordi vogna er et par år gammel :laughing001) til å sette på denne litt lettere sportsvogna og sette bilstolen oppå.

Vet jeg drømte om det med mini sist :laughing001

Synes emmaljunga er så fine, men synes de er ganske tunge og store :arghh:
 
Vi kjøpte en emmaljunga nxt90 med ergo sittedel til minsten som kom i oktober. Veldig fornøyd med denne. Planen var nå å kjøpe twin understell til samme vogn, da lille kommer i februar. Denne planen har gått litt i vasken da vi fant ut for noen dager siden at det kommer tvillinger :whacky011:Heartred Nå vet vi ikke helt om vi skal kjøpe tvilling eller trillingvogn? Trillingvognene blir jo så veldig store, men greit å kunne få med seg alle tre ut alene også. Dog ikke mange valgmuligheter :(
 
Vi kjøpte en emmaljunga nxt90 med ergo sittedel til minsten som kom i oktober. Veldig fornøyd med denne. Planen var nå å kjøpe twin understell til samme vogn, da lille kommer i februar. Denne planen har gått litt i vasken da vi fant ut for noen dager siden at det kommer tvillinger :whacky011:Heartred Nå vet vi ikke helt om vi skal kjøpe tvilling eller trillingvogn? Trillingvognene blir jo så veldig store, men greit å kunne få med seg alle tre ut alene også. Dog ikke mange valgmuligheter :(
Oi, gratulerer med tvillinger! ❤️
Selve problemstillingen tror jeg kanskje du har bedre hell med å finne svar på i tvillingforumet. Men jeg hiver inn noen tanker likevel :joyful:

Alt etter hvor god råd dere har, så kunne dere kanskje kjøpt begge deler? Eller kanskje brukt bæresjal/sele i tillegg til tvillingvogn når du er alene? Oktoberknøttet skal vel gjerne i barnehage etterhvert, sånn at det ikke er mange og lange turer du skal ut med alle tre alene? I helger og på ettermiddager er dere kanskje begge foreldrene med hvis dere skal være alle sammen, og da kan dere kanskje bruke den gamle vogna pluss tvillingvogn?

Vet ikke om jeg høres helt urealistisk ut her, dette har jeg ingen erfaring med :hungry:
 
Vi står mellom Britax smil e 3 og emmaljunga nxt90. Ønsker gjerne å høre positive og negative erfaringer med disse vognene fra dere :) Vi klarer ikke bestemme oss :hungry: Har vært og prøvd emmaljungaen i butikk, likte den godt begge to. Britax har vi kun sett på nett.
 
Back
Topp