Vogntråd

Hei dere :)

Jeg er på utkikk etter en bitte liten Vogn som er grei å ta med i båten osv... Baby vil være 4-5 mnd. når sommeren kommer, så jeg vil helst ha bagdel. Noen som har noen erfaringer? Gjerne så liten vogn som mulig. Har tenkt på Babyzen Yoyo, men har ikke oversikt på om det finnes andre gode tilsvarende vogner.
 
Noen med erfaring fra søskenvogn, og har noen å anbefale? Her blir det 15 mnd mellom, så må nesten ha en vogn med plass til begge :)
 
Ikke tenkt på vogn enda,men skal være 4 faste hjul.
Bruker nok heller skremmende mye tid på å se på/vurdere hvilke bæresjal vi må ha :angelic:
 
Hei dere :)

Jeg er på utkikk etter en bitte liten Vogn som er grei å ta med i båten osv... Baby vil være 4-5 mnd. når sommeren kommer, så jeg vil helst ha bagdel. Noen som har noen erfaringer? Gjerne så liten vogn som mulig. Har tenkt på Babyzen Yoyo, men har ikke oversikt på om det finnes andre gode tilsvarende vogner.

anbefaler babyzen yoyo, vi har den men kun med sittedel så vi gleder oss nå til å kjøpe bagdelen også ^^ den var oftere i bruk enn vår Stokke trailz. Babyzen fungerer åpenbart ikke i terreng men skal du kjøre til en butikk, ikea, gjennom flyplassen, byen, toget så er yoyo fantastisk! Den er så liten at den får plass bak minis bilsete. Det eneste vi angrer på at vi ikke kjøpte den tidligere (først når vi måtte ha en trille)!
 
Noen som har erfaring med eller kunnskap om Silver Cross (feks wave) og eller Bugaboo Fox2. Hva er bra med de?

Har Stokke Trails fra før av som er litt stor og egentlig for høy til meg. Vurderte også emmaljunga NXT90 - vi prøvde den i 2016 og da virket den litt løs i sittedelen om man trillet på ujevn terreng, noen som har erfaring med denne?
 
Jeg har en eldre emmaljunga som jeg kjøpte pent brukt til guttungen, så om den ser like fin ut blir det å bruke den. Satser litt på å slippe å kjøpe ny :happy:
 
Har to barn på 9 og 12, til de hadde vi en Emmaljunga edge duo, tror jeg den het. Fin, men stor og tung. Denne gangen vil jeg ha en vogn med svingbare forhjul som tar liten plass i bagasjerommet. Har foreløpig sett meg ut fire vogner, der alle har pluss og minus ved seg. Tipper det ikke blir den dyreste vogna... men de fire er:
Emmaljunga NXT 90
Britax s mile 3
Stokke Trailz
Petite chérie heritage

Vil ikke ha ei vogn som er for lav der ungen skal ligge/sitte. Noen vogner må man jo kjøpe ekstra utstyr til, som regntrekk, fottrekk, myggnett... Skal besøke en utstyrsbutikk og prøvetrille litt forskjellig. Har jo enda god tid på oss;)
Har britax smile 2 (veldig lik 3) og er megafornøyd med den Så er det så deilig når bilstolen (britax primo) kan settes rett i understellet på vogna når man er ute å handler en tur :)
 
Dere med flere barn: hvor liten må storebror/søster være for at man skal vurdere søskenvogn? Jeg er litt usikker, for det er jo lenge til baby kommer, og hvem vet hvor flink storebror er til å holde følge og gå der han får beskjed om da? I februar er han nesten 2,5 år.

Nå må jeg ha med vogn hvis vi skal være ute en stund, både fordi han blir sliten, men også fordi han springer avgårde, legger seg ned, går inn i butikker osv. Hvis noe skal bli gjort, må vi nesten putte ham i vogna! Ser med gru for meg at jeg skulle hatt med meg en baby i tillegg, ugh.
Men på en annen side, så er vel vognperioden nesten over når de er 2,5? Er det noen vits å investere i ny søskenvogn da?
 
Vi kjøpte en brukt bugaboo donkey duo (tvillingvogn), men den var neppe i bruk og ser helt ny ut. Ingen merker, flekker eller ripper :Heartblue:Heartpink

Har ikke erfaring med babyvogn, men den virket veldig lett i bruk. Har også hørt mye bra om den fra erfarne tvillingmødre :happy:
 
Dere med flere barn: hvor liten må storebror/søster være for at man skal vurdere søskenvogn? Jeg er litt usikker, for det er jo lenge til baby kommer, og hvem vet hvor flink storebror er til å holde følge og gå der han får beskjed om da? I februar er han nesten 2,5 år.

Nå må jeg ha med vogn hvis vi skal være ute en stund, både fordi han blir sliten, men også fordi han springer avgårde, legger seg ned, går inn i butikker osv. Hvis noe skal bli gjort, må vi nesten putte ham i vogna! Ser med gru for meg at jeg skulle hatt med meg en baby i tillegg, ugh.
Men på en annen side, så er vel vognperioden nesten over når de er 2,5? Er det noen vits å investere i ny søskenvogn da?

Vår gutt er også 2,5 år når nestemann kommer. Vi skal ikke ha søskenvogn.
Hvis storebror blir sliten, eller løper alle andre steder enn han skal, så tar vi han i bæretøy. Alternativt tar vi storebror i vognen, og den lille i bæretøy :)
 
Dere med flere barn: hvor liten må storebror/søster være for at man skal vurdere søskenvogn? Jeg er litt usikker, for det er jo lenge til baby kommer, og hvem vet hvor flink storebror er til å holde følge og gå der han får beskjed om da? I februar er han nesten 2,5 år.

Nå må jeg ha med vogn hvis vi skal være ute en stund, både fordi han blir sliten, men også fordi han springer avgårde, legger seg ned, går inn i butikker osv. Hvis noe skal bli gjort, må vi nesten putte ham i vogna! Ser med gru for meg at jeg skulle hatt med meg en baby i tillegg, ugh.
Men på en annen side, så er vel vognperioden nesten over når de er 2,5? Er det noen vits å investere i ny søskenvogn da?
Dette lurer jeg også på. Vår er nøyaktig 2 år når nestemann kommer, og jeg vi bruker vogn flittig med ham enda. Det er så greit å ha muligheten til å tjore ham fast innimellom :joyful:
 
Dere med flere barn: hvor liten må storebror/søster være for at man skal vurdere søskenvogn? Jeg er litt usikker, for det er jo lenge til baby kommer, og hvem vet hvor flink storebror er til å holde følge og gå der han får beskjed om da? I februar er han nesten 2,5 år.

Nå må jeg ha med vogn hvis vi skal være ute en stund, både fordi han blir sliten, men også fordi han springer avgårde, legger seg ned, går inn i butikker osv. Hvis noe skal bli gjort, må vi nesten putte ham i vogna! Ser med gru for meg at jeg skulle hatt med meg en baby i tillegg, ugh.
Men på en annen side, så er vel vognperioden nesten over når de er 2,5? Er det noen vits å investere i ny søskenvogn da?

Storesøster var 2 år og 3 mnd da lillesøster kom, og vi hadde ikke søskenvogn. Vi kjøpte ståbrett til vogna og det har fungert helt supert for oss. Alternativt satt hun bæretøy hvis vi var et sted hun absolutt ikke kunne springe. Hun ble veldig fort stor etter hun ble storesøster,
. Lurer på om det samme skjer nå, når lillesøster også blir storesøster...omtrent samme aldersforskjell til tredjemann som mellom de to første.
 
Storesøster var 2 år og 3 mnd da lillesøster kom, og vi hadde ikke søskenvogn. Vi kjøpte ståbrett til vogna og det har fungert helt supert for oss. Alternativt satt hun bæretøy hvis vi var et sted hun absolutt ikke kunne springe. Hun ble veldig fort stor etter hun ble storesøster,
. Lurer på om det samme skjer nå, når lillesøster også blir storesøster...omtrent samme aldersforskjell til tredjemann som mellom de to første.
Ja, et sånt ståbrett kan kanskje funke! Så kan vi eventuelt tjore ham fast med noe tau eller lignende hvis han prøver å hoppe av. Neida. Eller kanskje?
Storebror ble båret masse i bæretøy frem til han var cirka 5 måneder, men han er ikke vant til det nå lenger, så usikker på hvordan det ville blitt mottatt. Et alternativ er jo å ha baby i bæretøy :)
 
Her har vi kjøpt Emmaljunga nxt90, vi ville ha en vogn som hadde 4 hjul der 2 var svingbare for lettere og gå i butikker, og en vogn med stor bag med mulighet for vogn pose :)
 
Back
Topp