Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Luteal linjen vet jeg ikke hva er, men hos meg så holder tempen seg høy frem til mellom 2 dager før ikm til selve ikm. Vet ikke helt sikkert, men tror det er vanlig hvert fallHvor lenge er det vanlig at tempen holder seg høy etter el? Og hva er det egentlig luteal linjen i ff sier noe om? Første syklus med temping så ikke heeelt sikker på hva jeg driver med
Du kan lese om Luteal linjen her: https://www.fertilityfriend.com/TechFaqs/Luteal-Line.htmlHvor lenge er det vanlig at tempen holder seg høy etter el? Og hva er det egentlig luteal linjen i ff sier noe om? Første syklus med temping så ikke heeelt sikker på hva jeg driver med
Det kan bli det, men er ikke sikkert. Det ser du på om det blir veldig taggete akkurat da. For meg gikk det helt fint selv om tidene varierte.Jeg begynte å tempe nå for 4 dager siden og har et spm. Jeg står opp 6.30 i ukedager, men i helgen liker jeg å sove litt lenger. Blir det helt gærent om jeg ikke temper før nærmere 9 i helgene?
Jeg tempet kl 5 hver morgen i ukedagene, så da har pleid å sette på vekking kl 5 i helgen også, tempet og sovet videreJeg begynte å tempe nå for 4 dager siden og har et spm. Jeg står opp 6.30 i ukedager, men i helgen liker jeg å sove litt lenger. Blir det helt gærent om jeg ikke temper før nærmere 9 i helgene?
Temper hele syklusen, med én gang jeg våkner, helst til samme tid hver dag. Jeg har alltid tempet oralt, godt under tunga. Men man kan tempe vaginalt eller evt rektalt, det viktigste er å holde seg til samme sted under hele syklusen. De fleste gjør det oralt fordi det er enklest. Anbefaler å bruke appen Fertility Friend til å legge inn tempen - da ser du lettere når el har vært. De tre temperaturene dine i seg selv sier ikke så mye, men økningen etter el. Tempen øker dagen etter el. Anbefaler å bruke termometer med to desimaler. Babyplan sin er veldig fin, da den har lys og lagrer siste målte tempVil noen gi en kort og konkret innføring i temping? Har lest og lest, men hodet mitt går i spinn
Lurer spesielt ang. dette med når skal tempen stige, og hvor lenge... hvor temper dere? Så noen skrev vaginalt! Aldri hørt om å tempe vaginalt før. MÅ det være der? Som helsefagarbeider har jeg innprinta rektal temping, og KUN det , hehe
Dette fertility friend, er det en app?
Er det store variasjoner på normal kroppstemp hos dere?
Jeg bruker normalt sett å kjenne eggløsning veldig godt, men har ikke funnet/kjent den denne måneden. Bruker test også. Forrige måned må jeg ha hatt det som dere kaller defekt lutealfase. Kun 6 dager mellom eggløsning og mens. Tror ikke jeg har opplevd det før.
Har kun tempa i 3 dager nå. 4 uker siden mens idag. Ingen mens, negativ test. Hadde disse 3 dagene hhv. 36,5 - 36,4 - 36,4. Kan det fortelle noe? Har målt i senga før jeg sto opp, kl. 08. hver gang, om det har noe å si.
Takk til den som orker å ta seg bryet ♡
Jeg er barn av og søster til helsefolk, så temper også rektalt. Funker best for meg- så du er evt ikke alene, Hehe. Fertility friend er en app ja, gratisversjon funker, men det er noen få hundrelapper for et år, og jeg synes det er vel verdt pengene.Vil noen gi en kort og konkret innføring i temping? Har lest og lest, men hodet mitt går i spinn
Lurer spesielt ang. dette med når skal tempen stige, og hvor lenge... hvor temper dere? Så noen skrev vaginalt! Aldri hørt om å tempe vaginalt før. MÅ det være der? Som helsefagarbeider har jeg innprinta rektal temping, og KUN det , hehe
Dette fertility friend, er det en app?
Er det store variasjoner på normal kroppstemp hos dere?
Jeg bruker normalt sett å kjenne eggløsning veldig godt, men har ikke funnet/kjent den denne måneden. Bruker test også. Forrige måned må jeg ha hatt det som dere kaller defekt lutealfase. Kun 6 dager mellom eggløsning og mens. Tror ikke jeg har opplevd det før.
Har kun tempa i 3 dager nå. 4 uker siden mens idag. Ingen mens, negativ test. Hadde disse 3 dagene hhv. 36,5 - 36,4 - 36,4. Kan det fortelle noe? Har målt i senga før jeg sto opp, kl. 08. hver gang, om det har noe å si.
Takk til den som orker å ta seg bryet ♡
Legger dere selv inn eggløsning på appen? Eller beregnes det via appen utifra temperaturmålingene som blir lagt inn? Jeg er heeeelt grønn på detteJeg er barn av og søster til helsefolk, så temper også rektalt. Funker best for meg- så du er evt ikke alene, Hehe. Fertility friend er en app ja, gratisversjon funker, men det er noen få hundrelapper for et år, og jeg synes det er vel verdt pengene.
Appen beregner den, og setter et kryss for el i skjemaet når du har hatt jevn stigning i tre dager- så man må altså pøke på FØR krysset kommer. Jeg bruker fertilitetsmonitor og el-strimler i tillegg til tempingen. Ble også gravid første tempesyklus, men mistet dessverre.Legger dere selv inn eggløsning på appen? Eller beregnes det via appen utifra temperaturmålingene som blir lagt inn? Jeg er heeeelt grønn på dette
Jeg har hatt litt sår hals denne pp, men gikk heldigvis fort over. Så jeg trykka «discard» de dagene tempen var litt unormal høye, men samsvarte med formenHm, er på cd11 og fikk plutselig temp på 37.31, så ff prøver å si at jeg hadde el på cd8, men det stemmer ikke… hadde L på monitor cd9 og høy cd10, og helt negative strimler. Har hodepine og skikkelig sår hals, så antar at jeg bare er litt sjuk, og at det er lav feber? Utrolig frustrerende!! Har MASSE murringer i livmor i tillegg, så er jo livredd for å miste el denne perioden- det har jeg bare ikke tid til! Vi har ikke lagt noen aksjer Burde jeg bare ta «discard» på dagens temp?
Ja, tror det blir det riktige. Bruker jo strimler og monitor også… har så innmari murringer i rygg og livmor! Tydelig at noe skjer- får håpe det er et par svære, helmodne egg som jobber!! Veldig spent på når el blir. Statistikken tilsier cd16-17, men FF anslår cd14. Håper så intenst!!!Jeg har hatt litt sår hals denne pp, men gikk heldigvis fort over. Så jeg trykka «discard» de dagene tempen var litt unormal høye, men samsvarte med formen