Vi som temper

Altså tempene dine er egentlig ikke høyere nå enn tidligere , jevnt over er tempene flyktige og litt opp og ned jevnt over :) I mine øyne er dette en syklus jeg dessverre tror er uten eggløsning, men jeg kan jo selvfølgelig ta feil. Neste syklus kan og være normal om ikke denne ble det, sykdom kan jo ødelegge for el.
Glemte å svare deg når jeg leste hva du hadde svart. Men tempen går bare nedover, så nå ønsker jeg egentlig at TR kan komme slil at jeg kan begynne på nytt. Denne syklusen er alt for langdryg og uutholdende…
Så får jeg håpe det går bedre neste syklus

Glemte å svare deg når jeg leste hva du hadde svart. Men tempen går bare nedover, så nå ønsker jeg egentlig at TR kan komme slil at jeg kan begynne på nytt. Denne syklusen er alt for langdryg og uutholdende…
Så får jeg håpe det går bedre neste syklus
Huffja forståelig. Har hatt mange rare sykluser jeg også i min tid, ikke noe er mer frustrerende.

Jeg er på CD 47, og vet ikke hvor lenge denne drar ut… nå skal jeg slutte å teste etter EL en stund og bare tempe, og se hva som skjer
Ja sikkert lurt. Nesten umulig å elteste når syklusene blir så lange. Den lengste jeg har hatt var 49 dager. Blir uendelig lenge å vente når det er sånn… men blir den ledig lang burde du nok få provera av lege eller gynekolog for å sette i gang mensen.

Ja sikkert lurt. Nesten umulig å elteste når syklusene blir så lange. Den lengste jeg har hatt var 49 dager. Blir uendelig lenge å vente når det er sånn… men blir den ledig lang burde du nok få provera av lege eller gynekolog for å sette i gang mensen.
Får man provera for å sette i gang mensen??:wideyed: Jeg fikk provera mens jeg gikk på p-piller for å unngå menstruasjon og mellomblødninger (av ulike årsaker), så det høres jo helt motsatt ut?! :wideyed:

Får man provera for å sette i gang mensen??:wideyed: Jeg fikk provera mens jeg gikk på p-piller for å unngå menstruasjon og mellomblødninger (av ulike årsaker), så det høres jo helt motsatt ut?! :wideyed:
Du får ingen mens eller blødning Mens du tar provera, for den funker som et syntetisk progesteron. MEN når man brått slutter, etter å ha tatt en passe høy dose noen dager vil man få et voldsomt fall i progesteronverdiene og dette vil da føre til blødning / mens og dermed kunne få starte på ny syklus.

Fikk mensen i dag, endelig på CD 1 :angelic:

5 DPO og tempen sank. Får bare se hvordan den oppfører seg videre :P Håper den stiger igjen

Vedlegg

• 66C3C7A9-5AE6-4363-9254-03864E10EF7E.jpeg
    66C3C7A9-5AE6-4363-9254-03864E10EF7E.jpeg
    408,5 KB · Visninger: 62
Hei!
Helt ny i tempe-verden så aner ingenting :angelic:
Hvor på kroppen er det lurest å tempe ifra?
Når på døgnet? Har bestilt termometer fra babyplan som kom i Posten idag! Er på CD5 (vil tro det er siste dag med blødning). Har tempet fra CD1, men med vanlig termometer (kun én desimal).
Har også applewatch som måler hånleddstemperatur så spent om den får en lik kurve :D er det fler som bruker Apple Watch til temp måling? :-)

Hei!
Når på døgnet? Har bestilt termometer fra babyplan som kom i Posten idag! Er på CD5 (vil tro det er siste dag med blødning). Har tempet fra CD1, men med vanlig termometer (kun én desimal).
Har også applewatch som måler hånleddstemperatur så spent om den får en lik kurve :D er det fler som bruker Apple Watch til temp måling? :)
Temp i munnen langt under tunga. Du må tempe med én gang du våkner, etter minst 3 timer sammenhengende søvn. Temp til samme tid hver dag :)

Hei!
Har også applewatch som måler hånleddstemperatur så spent om den får en lik kurve :D er det fler som bruker Apple Watch til temp måling? :)
Jeg temper rektalt, men mange velger å tempe i munnen. Tempen i "pompen" er vel kanskje mest konsistent. Tenker at vi munnen kan det variere med om jeg har ligget med åpen munn etc etc?

Temp i munnen langt under tunga. Du må tempe med én gang du våkner, etter minst 3 timer sammenhengende søvn. Temp til samme tid hver dag :)
Jeg temper rektalt, men mange velger å tempe i munnen. Tempen i "pompen" er vel kanskje mest konsistent. Tenker at vi munnen kan det variere med om jeg har ligget med åpen munn etc etc?
Takk for svar!
Så under armen er ikke en god plass i det hele tatt? :-)

Takk for svar!
Så under armen er ikke en god plass i det hele tatt? :)
Ja, rektalt gir nok riktigst temp, men det er litt mer hazzle å tempe rektalt enn i munnen. Det viktigste er å tempe samme sted hver dag. Under armen er ikke å anbefale. Temperaturen under armen kan variere veeeeldig. Babyplan sier deres tempmåler skal brukes i munnen

Ja, rektalt gir nok riktigst temp, men det er litt mer hazzle å tempe rektalt enn i munnen. Det viktigste er å tempe samme sted hver dag. Under armen er ikke å anbefale. Temperaturen under armen kan variere veeeeldig. Babyplan sier deres tempmåler skal brukes i munnen
Tusen takk! Da blir det nok under tunga! :-) spent på om klokka får samme resultat da

Takk for svar!
Så under armen er ikke en god plass i det hele tatt? :)
Da vi lå på nyfødtintensiven med førstemann måtte vi ta tempen flere ganger daglig, og da kunne vi ikke ta under armen, for lille bølle insisterte på å ligge med armene over hodet heeele tiden, hehe. Så hun ble altfor kald i armhulen..

Da vi lå på nyfødtintensiven med førstemann måtte vi ta tempen flere ganger daglig, og da kunne vi ikke ta under armen, for lille bølle insisterte på å ligge med armene over hodet heeele tiden, hehe. Så hun ble altfor kald i armhulen..
Jeg ser den! Jeg blandet og på å ligge med armene over og under dyna :hilarious:

Er det slik at når den faller ned så vil man få mens i løpet av de neste dagene? Eller er det fortsatt håp? 2 dager til ikm, i helgen har jeg hatt noen rare småblødninger (startet på 10 dpo).
Har bestilt meg ny måler med flere desimaler på som jeg skal ha til neste syklus :)

Vedlegg

• 6C84E142-8722-49FE-B15F-2324F96D2CB1.jpeg
    6C84E142-8722-49FE-B15F-2324F96D2CB1.jpeg
    1,3 MB · Visninger: 58
Er det slik at når den faller ned så vil man få mens i løpet av de neste dagene? Eller er det fortsatt håp? 2 dager til ikm, i helgen har jeg hatt noen rare småblødninger (startet på 10 dpo).
Har bestilt meg ny måler med flere desimaler på som jeg skal ha til neste syklus :)
Mest sannsynlig, men tempen min gikk faktisk nedover til coverline 10-14 DPO da jeg var gravid, så føyk den opp igjen, så ned igjen, så opp.. :hilarious: Så det er jo egentlig aldri 100% sikkert, jeg tror at hvis man fortsatt er over coverline kan det fortsatt være håp!

Back
Topp