Vi som temper

Har den rarest tempkurven denne syklusen... fikk feber og ble covid syk dagen etter første positive lh test, så 4 temper på rad er blitt discarded.

Vis vedlegget 379385

Testene tilsier at el var da den skulle være (cd 14), men syns det er så rart at tempene var så kav da feberen gikk over (cd17). Rart at den er på det jeg har som coverline (ca 36.45) vanligvis. Har en dip til vanlig 3 dpo, men den har aldri vært i nærheten av coverline... Og nå videre så ligger tempene lavere enn vanlig...Noen som har vært bort i det? At tempen er lavere etter sykdom?

Lurte veldig om el faktisk var i og med feberen, men alle andre ting som slim/tester tilsier at den var og lh tester har vært negative siden...

Håpet at covid skulle "hjelpe" meg, men begynner å tenke at løpe er kjørt allerede denne gangen....

Noen som har opplevd at el kommer 3 dager etter at lh testen har blitt negativ? Tenker da om det er mulig at egget droppet først da, når feber var over?

Temper for å bli klokere, men gjør meg helt sprø nå:hilarious:
Skjønner frustrasjonen din! Det er nær umulig å få en forståelig kurve med så mange feberdager nær eggløsning. Sykdom kan også utsette (noen ganger hindre) eggløsning, som du selv nevner. Dobbelt frustrerende! Godt mulig eggløsningen din har vært 1-2 dager etter positiv eggløsning. Ville ha fortsatt med å tempe i tilfelle eggløsning ikke har vært pga sykdom. Ellers kanskje ikke ha så store forventninger til akkurat denne syklusen. Under sykdom prioriterer ikke kroppen nødvendigvis å bli gravid :oops: Uansett, lykke til! :Heartpink

El på cd 17 og 9 dagers lutealfase, det er visst normalen for meg! Satse på at kroppen klarer å holde fast i et egg til sommeren når vi blir prøvere!

Screenshot_20220323-123414_FF App.jpg

Skjønner frustrasjonen din! Det er nær umulig å få en forståelig kurve med så mange feberdager nær eggløsning. Sykdom kan også utsette (noen ganger hindre) eggløsning, som du selv nevner. Dobbelt frustrerende! Godt mulig eggløsningen din har vært 1-2 dager etter positiv eggløsning. Ville ha fortsatt med å tempe i tilfelle eggløsning ikke har vært pga sykdom. Ellers kanskje ikke ha så store forventninger til akkurat denne syklusen. Under sykdom prioriterer ikke kroppen nødvendigvis å bli gravid :oops: Uansett, lykke til! :Heartpink
Har nå landa på at el ble utsatt til cd17, husker jeg kjente kriblinger fra høyre/el siden søndag. Tempen sier det, selv om slim og el tester sier del var cd 14. Da må det virkelig et lite mirakel til for at det skal klaffe denne mnd, med tanke på at vi ikke la noen aksjer etter cd 14. Så ja, er kanskje måneden å ta testefri og ha fokus på noe annet:dance011:coffee

Har den rarest tempkurven denne syklusen... fikk feber og ble covid syk dagen etter første positive lh test, så 4 temper på rad er blitt discarded.

Vis vedlegget 379385

Testene tilsier at el var da den skulle være (cd 14), men syns det er så rart at tempene var så kav da feberen gikk over (cd17). Rart at den er på det jeg har som coverline (ca 36.45) vanligvis. Har en dip til vanlig 3 dpo, men den har aldri vært i nærheten av coverline... Og nå videre så ligger tempene lavere enn vanlig...Noen som har vært bort i det? At tempen er lavere etter sykdom?

Lurte veldig om el faktisk var i og med feberen, men alle andre ting som slim/tester tilsier at den var og lh tester har vært negative siden...

Håpet at covid skulle "hjelpe" meg, men begynner å tenke at løpe er kjørt allerede denne gangen....

Noen som har opplevd at el kommer 3 dager etter at lh testen har blitt negativ? Tenker da om det er mulig at egget droppet først da, når feber var over?

Temper for å bli klokere, men gjør meg helt sprø nå:hilarious:
Er ikke til å bli klok på denne tempen alltid:hilarious: Men jeg ville bare kommentere at når jeg nå hadde korona(kom på CD 3) så hadde jeg feber i 3 dager(og litt forhøyet temp i 3 dager etter det)Og etter det har tempen vært unormalt lav! Jeg pleier å ligge rundt 36,35-45 før el, men nå har den ligget på 36,18-28. ikke store forskjellen altså, men likevel mye lavere enn den pleier!

Er ikke til å bli klok på denne tempen alltid:hilarious: Men jeg ville bare kommentere at når jeg nå hadde korona(kom på CD 3) så hadde jeg feber i 3 dager(og litt forhøyet temp i 3 dager etter det)Og etter det har tempen vært unormalt lav! Jeg pleier å ligge rundt 36,35-45 før el, men nå har den ligget på 36,18-28. ikke store forskjellen altså, men likevel mye lavere enn den pleier!
Ja, nei vet ikke helt hva jeg skal tro... tok bort feber fra lørdag, var ikke i superform men temp var under 37...

Screenshot_20220325-081113_FF App.jpg

Så får vel bare å se hva som skjer de neste dagene. Symptomer sier at jeg er på 8 dpo i dag, så holder fast i et lite håp:rolleyes:

Forrige syklus så rakk jeg såvidt å tempe før EL, så nå er det litt kult å se hvor lav tempen min er i denne delen av syklusen, sammenlignet med lutealfasen!

Vedlegg

• Screenshot_20220326-173646_My Calendar.jpg
    Screenshot_20220326-173646_My Calendar.jpg
    346,6 KB · Visninger: 42
Egget fester vel seg mellom 6-12 DPO, så antar festedipp er rundt samme tid?
Jeg hadde en dipp 6 DPO forrige syklus, men var dessverre ikke gravid.
Håper du er gravid da! Tror det er flere gravide enn ikke gravide som får en dipp :D

Sant nok.. :rolleyes: bare jeg som driver å innbiller meg det er for tidlig da :hilarious: håper du har rett ❤️ sååå lei av prøving nå:wtf:

Hei! :happy: Jeg har et termometer liggende fra sist jeg prøvde å bli gravid. Er det egentlig noen som helst vits i at jeg begynner å bruke det, med tanke på at jeg sover svært urolig på natta på grunn av en ettåring som tar både halve senga og halve nattesøvna? Lenge siden jeg har vært borti de tempe-greiene nå! :angelic:

Egget fester vel seg mellom 6-12 DPO, så antar festedipp er rundt samme tid?
Jeg hadde en dipp 6 DPO forrige syklus, men var dessverre ikke gravid.
Håper du er gravid da! Tror det er flere gravide enn ikke gravide som får en dipp :D
Det stemmer i og for seg. Men veldig få får denne dippen likevel. Kun 1 av 4 gravide kvinner får implantasjons dip, mens 1 av 6 kvinner som IKKE er gravide får også en dip midt i lutealfasen. Dette skyldes østerogenbølgen som kommer ca. midt i lutealfasen. Østrogen er hormonet som holder temperaturen lav i forkant av eggløsning. Progesteron produseres etter eggløsning og holder temperaturen høy. Derfor kan man ikke for sikkert si at denne dippen kan forbindes med graviditet eller ikke. Jeg får en dip i grafen min hver syklus, gravid eller ikke. Og jeg har vært gravid tre ganger siden oktober :hilarious: og har en syklus hvor jeg ikke har vært det, fikk dip da også på samme tidspunkt.
Men du ser jo at oddsen er ørlitegrann større ved graviditet. Krysser fingrene for at det er tilfelle her!

Veldig rar temp for tiden.. Hva tror folk, har EL vært allerede? Usikker på om jeg skal telle den siste som stigning. Får folk coverline på forskjellige steder? Må stille den inn manuelt i appen min, skjønner dere.

Vedlegg

• Screenshot_20220331-071838_My Calendar.jpg
    Screenshot_20220331-071838_My Calendar.jpg
    192,7 KB · Visninger: 57
Back
Topp