Vi som temper

Jeg skal prøve meg på temping fra neste mens, rekker det ikke nå fordi måleren fortsatt er på vei med posten og TR kom i går:hilarious: Hvilket klokkeslett på døgnet er mest optimalt? Ser mange temper kl 6.15. Her vekkes vi av 1-åringen alt mellom 4.30-6.30:confused: Enkelte dager er vi oppe før kl 6.. Vurderer da å tempe kl 5.30, er det optimalt så lenge det er samme tid hver dag uansett?
Du kan fint starte midt i syklusen så oenge du temper 3-4 dager før du har EL:)

Frem til i går fulgte tempen samme kurve som sist jeg ble gravid. SÅ mye forhåpninger!! idag ikke....så har plutselig mistet alt av håp... er 10dpo idag og super deppa for at det ikke kommer til å skje denne mnd heller:depressed:

Screenshot_20220301-134108_FF App.jpg

Jeg skal prøve meg på temping fra neste mens, rekker det ikke nå fordi måleren fortsatt er på vei med posten og TR kom i går:hilarious: Hvilket klokkeslett på døgnet er mest optimalt? Ser mange temper kl 6.15. Her vekkes vi av 1-åringen alt mellom 4.30-6.30:confused: Enkelte dager er vi oppe før kl 6.. Vurderer da å tempe kl 5.30, er det optimalt så lenge det er samme tid hver dag uansett?
Jeg temper 05:30 hver dag, sovner heldigvis etter det. Begynner å tempe etter tr er ferdig :)

Heisann tempekyndige!
Sniker meg inn her bittelitt jeg og søker hjelp til å tyde FF tabellen min:shy:

Har såvidt begynt å tempe etter å ha fått mensen tilbake etter første svangerskap. Desverre klarer ikke FF å anslå noen endelig dato for EL. Først anslo den 15 og nå har den ombestemt seg og sier 19-21.
Noen her inne som kan hjelpe meg å forstå meg på dette her?

20220301_231003.jpg

Last edited:
Heisann tempekyndige!

Har såvidt begynt å tempe etter å ha fått mensen tilbake etter første svangerskap. Desverre klarer ikke FF å anslå noen endelig dato for EL. Først anslo den 15 og nå har den ombestemt seg og sier 19-21.

Vis vedlegget 378376
Ser ut som EL på cd 26 eller 27

Heisann tempekyndige!

Vis vedlegget 378376
Vil si at el var på cd 20, i og med at tempen går over til en ny fase med høyere temperaturer enn tidligere. Det er dette temperatur skifte som forteller at el har vært, at du har en måling under er "østrogenbølgen" hvis du googler. Eller evt festedipp:happy:

Les litt mer her om når tempen hopper mye:

https://www.fertilityfriend.com/Faqs/Rocky-and-Erratic-BBT.html

Hva tenker dere om denne? Flo sa el i går og etter mens skal jeg ha el ca på dag 14 så:) venter spent på kryss de nærmeste dagene :)
C7B69B59-D78D-44B8-A4DC-E87045DFED08.jpeg

Hvilket termometer har dere? Nettopp kjøpt babyplan sin, men syns den va temmelig treg å bli ferdig med målinga :wacky: vanskelig å ligge kl 5 i halvsøvne, og prøve å fokusere i 1,5min med å presse tunga ned i munn

Hvilket termometer har dere? Nettopp kjøpt babyplan sin, men syns den va temmelig treg å bli ferdig med målinga :wacky: vanskelig å ligge kl 5 i halvsøvne, og prøve å fokusere i 1,5min med å presse tunga ned i munn
Når du har termometer med 2 desimaler så tar det tid, fordi den måler eksakt temperatur :hilarious::p

Jeg orka ikke babyplan sin selv, men Natural Cycles sin er raskere:happy:

Ser ut som EL på cd 26 eller 27

Tusen takk! Det var det jeg også tenkte virket sannsynlig. Men så blir jeg litt demotivert og tviler på meg selv når FF forvirrer meg sånn.

Vil si at el var på cd 20, i og med at tempen går over til en ny fase med høyere temperaturer enn tidligere. Det er dette temperatur skifte som forteller at el har vært, at du har en måling under er "østrogenbølgen" hvis du googler. Eller evt festedipp:happy:

Les litt mer her om når tempen hopper mye:

https://www.fertilityfriend.com/Faqs/Rocky-and-Erratic-BBT.html

Tusen takk! Wow, at du kan se allerede der at tempen går over i en ny fase:gen053 Det var ikke før rundt da at jeg fikk litt bedre rutine på å tempe. Har vert vanskelig når det tidvis blir få sammenhengende timer på øret.
Østrogenbølgen må jeg lese mer om! Har vist hørt om det nå når du nevner det, men aner ikke hva det er.
Festedip hadde jo vert supert da!

3 dpo alt :ptrodde jeg skulle ha el på tirsdag. Men 1 dag før gjør ikke meg noe. Sovet litt dårlig i natt. Hatt så høyt blodsukker og våknet kvalm. Kanskje det skyldes den høye temperaturen i dag? Men jeg dobbeltsjekker i morgen for å se. Tror jeg tester da allerede på mandag. Om jeg skulle være 7 dpo da. Så kunne jeg se antydning til strek da på kvelden. Men først må jeg dobbeltsjekke tempen i morgen ❤️ Elsker å tempe å følge med på grafen. Kroppen er så sinnsykt fascinerende ❤️
B4DFE0F2-75F9-4E40-8CE0-9F5721130F8B.jpeg

Positiv el test i går, tenkte derfor at tempen i dag tidlig da ville være lav siden el da antakeligvis er i dag, men tempen var i dag på 36.50! Målte litt over kl 9 i stedet for rundt kl 8 som er normalt, kan det ha vært grunnen?:hilarious:

87A09360-E0DE-47C5-B64B-9F38540C177B.jpeg

Kjenner jeg ikke liker at kurven er synkende.. selv om det er minimalt.. er ikke vanlig for min del at den er slik.. pleier være mer opp å ned.. :oops: men så er det ikke sikkert el er satt på riktig dag heller, føler kanskje det skulle vært dagen før :nailbiting:

Vedlegg

• Screenshot_20220305-062034_FF App.jpg
    Screenshot_20220305-062034_FF App.jpg
    187,7 KB · Visninger: 48
Æsj, liker ikke kurvene denne pp.. noen med lignende som var gravid? :hilarious: har egentlig innstilt meg på at det ikke gikk, men har samtidig et håp når det dukket opp en tydelig strek etter tiden på testen jeg tok.. :rolleyes:

Vedlegg

• Screenshot_20220308-122247_FF App.jpg
    Screenshot_20220308-122247_FF App.jpg
    230,5 KB · Visninger: 58
Æsj, liker ikke kurvene denne pp.. noen med lignende som var gravid? :hilarious: har egentlig innstilt meg på at det ikke gikk, men har samtidig et håp når det dukket opp en tydelig strek etter tiden på testen jeg tok.. :rolleyes:

Ser bra ut syns jeg, men det er sammenliknet med at jeg syns min temp er bra høy når den er 36.58 :oops: sjelden mer enn det i dpo land hitti for min del, så jeg har trua for deg:D

Ser bra ut syns jeg, men det er sammenliknet med at jeg syns min temp er bra høy når den er 36.58 :oops: sjelden mer enn det i dpo land hitti for min del, så jeg har trua for deg:D

Forrige pp lå jeg høyere, pp før var opp å ned annen hver dag.. da var det en kjemisk :shifty: den kjemiske i juli lå stabilt høyt før den plutselig sank etter ikm..

Derfor jeg ikke blir klok på dette her :hilarious:

Forrige pp lå jeg høyere, pp før var opp å ned annen hver dag.. da var det en kjemisk :shifty: den kjemiske i juli lå stabilt høyt før den plutselig sank etter ikm..

Derfor jeg ikke blir klok på dette her :hilarious:
Jeg blir ikke klok jeg heller, jeg er redd for at jeg har for lite progesteron pga at min temp i dpo er så «lav», men den er heldigvis på .50 tallet da så da er det vel noe igjen:hilarious: Jeg prøver å forholde meg til å se kun om den stiger eller synker. Men jeg blir ikke så klok på dette her selv :banghead:

Back
Topp