Vi som temper

BEA92DAD-4BC4-4C48-987A-E34684843829.jpeg
Er dere enig i når FF mener EL var? Både Premom og Flo mener jeg er 5 dpo i dag og FF trodde det samme, helt til jeg la inn dagens temp og EL ble flyttet to dager:arghh:

Er veldig fornøyd med tempkurven denne gangen, om man kan være det:hilarious: de to gangene jeg har tempet og fått positive tester har tempen vært på 37grader fra 6-7dpo, nå er den litt lavere, men samtidig temper jeg 30min tidligere. Tolker det som om at jeg ville vært på 37grader om jeg tempet samme tid... Litt rart at coverline aldri dukket opp da... er det forresten noen som har tempet uten og med progesteron støtte? Lurer på om det påvirker tempen?blir grafene endret?:bookworm:

Har ikke magel på progesteron selv, men bruker det som støtte pga litt kortere lh fase på 11 dager, startet 5dpo:)
Screenshot_20220226-113902_FF App.jpg

Last edited:
Er veldig fornøyd med tempkurven denne gangen, om man kan være det:hilarious: de to gangene jeg har tempet og fått positive tester har tempen vært på 37grader fra 6-7dpo, nå er den litt lavere, men samtidig temper jeg 30min tidligere. Tolker det som om at jeg ville vært på 37grader om jeg tempet samme tid... Litt rart at coverline aldri dukket opp da... er det forresten noen som har tempet uten og med progesteron støtte? Lurer på om det påvirker tempen?blir grafene endret?:bookworm:

Har ikke magel på progesteron selv, men bruker det som støtte pga litt kortere lh fase på 11 dager, startet 5dpo:)
Vis vedlegget 378216
Får man progesteron hos fastlege, eller må man til gyn? Får man det uten å vise til at man har kort lutealfase? Når jeg prøvde på førstemann, så fant jeg ut at min lutealfase var på 9 dager.. ble gravid med et uhell med nr 2 og gått på spiral siden, så vet ikke om den e blitt lengre nå. Blir artig å finne det ut fremover :)

Legger ved to sykluser fra 2016, før jeg ble gravid med første;
Screenshot_20220226-125731_FF App.jpg

Screenshot_20220226-125750_FF App.jpg

Last edited:
Får man progesteron hos fastlege, eller må man til gyn? Får man det uten å vise til at man har kort lutealfase? Når jeg prøvde på førstemann, så fant jeg ut at min lutealfase var på 9 dager.. ble gravid med et uhell med nr 2 og gått på spiral siden, så vet ikke om den e blitt lengre nå. Blir artig å finne det ut fremover :)

Vis vedlegget 378229
Vis vedlegget 378230
Jeg fikk hos privat gyn, fordi vi har prøvd en stund, får positive tester men som ikke ender opp i baby. Alt er ok, men ingen baby liksom.. da virker det jo som om at kort lh fase er uten betydning for deg, det er jo bra:)

Jeg fikk hos privat gyn, fordi vi har prøvd en stund, får positive tester men som ikke ender opp i baby. Alt er ok, men ingen baby liksom.. da virker det jo som om at kort lh fase er uten betydning for deg, det er jo bra:)
Tydeligvis :oops:

Vis vedlegget 378229
Vis vedlegget 378230
Jeg fikk progesteron privat grunnet Habituell abort, 3 eller flere aborter. I mitt tilfelle spontanaborter. Hun poengterte at progesteron kunne utsette tr, så hvis du mener det er et problem for deg så kan du oppsøke privatklinikk å høre. Kan også høre med fastlegen, og bli henvist til gynekolog offentlig, men det tar nok lenger tid :)

Jeg fikk progesteron privat grunnet Habituell abort, 3 eller flere aborter. I mitt tilfelle spontanaborter. Hun poengterte at progesteron kunne utsette tr, så hvis du mener det er et problem for deg så kan du oppsøke privatklinikk å høre. Kan også høre med fastlegen, og bli henvist til gynekolog offentlig, men det tar nok lenger tid :)
Takk for svar :) tror jeg skal prøve litt først uten noen hjelp, når min første ble til så smurte jeg meg med en progesteronkrem fra iherb i lutealfasen :) men tror ikke det ska være et problem uten heller, sia nr 2 ble laget uten

13 dpo. Og jeg skal liksom forvente tr i dag… Dumme temp, du skal ikke stige nå :shifty::arghh:
B2A652CA-2AD0-4391-A1F1-5B440BBF6C96.jpeg

Screenshot_20220227-090732_FF App.jpg

Dagens. Er nå 8dpo. Dagens første test var blenda, men etter å ha stirret den i senk ser jeg tydelig hvor steken skal komme. Vet jo at kun rosa strek gjelder, men har så lyst på positiv test NÅ:arghh:

Du har jo en trifasisk kurve på gang, har lest at sjansen er større for å bli gravid da!:woot: ikke for å skape urealistisk håp, men er det vanlig for deg at den øker på slutten?
Har ikke så mye å sammenligne med.. har jo testet positivt tre pp’er på rad.. og denne runden har tempen vært annerledes enn de forrige :confused013
Men har begynt å spotte, så regner med tr kommer iløpet av dagen. :dance018

Har ikke så mye å sammenligne med.. har jo testet positivt tre pp’er på rad.. og denne runden har tempen vært annerledes enn de forrige :confused013
Men har begynt å spotte, så regner med tr kommer iløpet av dagen. :dance018
Det er så fælt hver eneste gang.... jeg testet positivt 13dpo, mens jeg spottet. Fikk ikke en lykkelig slutt, men er veldig mange som oppleve å spotte i starten av et svangerskap, så er ikke altid det ender dålig. Håper for deg helt frem til tr en en realitet:)

Jeg skal prøve meg på temping fra neste mens, rekker det ikke nå fordi måleren fortsatt er på vei med posten og TR kom i går:hilarious: Hvilket klokkeslett på døgnet er mest optimalt? Ser mange temper kl 6.15. Her vekkes vi av 1-åringen alt mellom 4.30-6.30:confused: Enkelte dager er vi oppe før kl 6.. Vurderer da å tempe kl 5.30, er det optimalt så lenge det er samme tid hver dag uansett?

Back
Topp