Vi som temper

Dette er første gangen jeg temper.
Er 6 DPO i dag.
Er det sånn at ALLE får festedipp, om de er gravide, eller får ikke alle det?
Vet egentlig ikke hvordan dette skal gi meg noe håp om at noe er på gang, men det er vel kanskje tidlig ennå...
screenshot_20211213_072410-jpg.373081

Eller burde jeg hatt festedipp i dag?
Har hatt en del murringer i dag og i går, som minner om forrige syklus.
Da endte det i kjemisk... men har noe av de samme symptomene som jeg hadde frem mot positiv test.

Prøver å ikke håpe for mye denne gangen.
Ble så lei meg sist.

Er 6 DPO i dag.
Vet egentlig ikke hvordan dette skal gi meg noe håp om at noe er på gang, men det er vel kanskje tidlig ennå...

Da endte det i kjemisk... men har noe av de samme symptomene som jeg hadde frem mot positiv test.

Ble så lei meg sist.
Ingen festedipp her:happy: men høy temp!

Vedlegg

• 39E889E2-2579-42E5-A0CA-9B5C90F98A46.jpeg
    39E889E2-2579-42E5-A0CA-9B5C90F98A46.jpeg
    610,7 KB · Visninger: 78
Er 6 DPO i dag.

Ble så lei meg sist.

Festedipp er omdiskutert. Noen mener det er et klart tegn på at egget fester seg. Andre at det er pga at østrogen stiger ca midtveis i lutealfasen, uavhengig om du er gravid eller ikke. Så, du kan ha en tempdrop midtveis uten å være gravid, men det kan også være en festedipp. Umulig å bli klok på altså :wtf:

Det samme gjelder trifasisk kurve (at tempnivået stiger enda et nivå). Mange gravidkurver har dette, men også kurver der det ikke resulterte i graviditet. Jeg har hatt dette uten å være gravid og ble så skuffa. Min erfaring er at temping er mest nyttig for å vite at eggløsning har funnet sted og å finne ut hvilken dpo du er på. Ikke for å spå graviditet før 16 dager med høy temp. Og da har man gjerne startet testingen noen dager før også :rolleyes:

Festedipp er omdiskutert. Noen mener det er et klart tegn på at egget fester seg. Andre at det er pga at østrogen stiger ca midtveis i lutealfasen, uavhengig om du er gravid eller ikke. Så, du kan ha en tempdrop midtveis uten å være gravid, men det kan også være en festedipp. Umulig å bli klok på altså :wtf:

Det samme gjelder trifasisk kurve (at tempnivået stiger enda et nivå). Mange gravidkurver har dette, men også kurver der det ikke resulterte i graviditet. Jeg har hatt dette uten å være gravid og ble så skuffa. Min erfaring er at temping er mest nyttig for å vite at eggløsning har funnet sted og å finne ut hvilken dpo du er på. Ikke for å spå graviditet før 16 dager med høy temp. Og da har man gjerne startet testingen noen dager før også :rolleyes:
Tusen takk for god info. :)

Første runde jeg temper. Burde jeg lese noe i temperaturfallet på CD6? Temperaturen er opp igjen i dag, men ikke like høy som før.

Kan legge til at blodprøver i går (CD6) hadde følgende resultater:
  • progesteron = 36
  • HCG <5
Summen av dette er kanskje ikke det beste tegnet eller? Hva kan jeg lese ut av tempraturfallet. Noen med erfaringer?

Vedlegg

• 326A420C-7A9D-4F58-A6B9-FFDA1E906ED3.jpeg
    326A420C-7A9D-4F58-A6B9-FFDA1E906ED3.jpeg
    320,4 KB · Visninger: 61
Første runde jeg temper. Burde jeg lese noe i temperaturfallet på CD6? Temperaturen er opp igjen i dag, men ikke like høy som før.

Kan legge til at blodprøver i går (CD6) hadde følgende resultater:
  • progesteron = 36
  • HCG <5
Summen av dette er kanskje ikke det beste tegnet eller? Hva kan jeg lese ut av tempraturfallet. Noen med erfaringer?

Det er vanlig med et «estrogen surge» midtveis i lutealfasen, noe som medfører temperaturfall. Ville ikke lest så mye i det :happy:

Forøvrig ser verdiene på blodprøvene fornuftige ut, progesteron over 20 tyder på at eggløsning har funnet sted, og HCG stiger ikke over 5 før egget er befruktet, har satt seg i livmorslimhinnen og begynt å produsere hormoner. Det kan ta tid før implantasjonen, så HCG under 5 betyr ingenting så tidlig :happy:

Det er vanlig med et «estrogen surge» midtveis i lutealfasen, noe som medfører temperaturfall. Ville ikke lest så mye i det :happy:

Forøvrig ser verdiene på blodprøvene fornuftige ut, progesteron over 20 tyder på at eggløsning har funnet sted, og HCG stiger ikke over 5 før egget er befruktet, har satt seg i livmorslimhinnen og begynt å produsere hormoner. Det kan ta tid før implantasjonen, så HCG under 5 betyr ingenting så tidlig :happy:
Tusen takk for svar ☺️

Vet ikke hva jeg skal tro eller håpe.. Mistet litt trua, selvom jeg vet det er vanlig å ha en dip rundt midtveis i luealfasen. Håpet nok at den skulle holde seg høy. :sorry: Er så få som får festedipp også, at jeg velger å tro at det ikke er det.

0478A01B-7086-47AD-ADAD-D036315AA811.jpeg

Er det nå jeg burde gi opp håpet? Dette see kanskje ikke så lovende ut?

Min første runde med temping, så har ingen erfaringer med hva jeg skal se etter.

Vedlegg

• 5C031FFE-AD29-417E-B6E0-0BA78DF913B1.jpeg
    5C031FFE-AD29-417E-B6E0-0BA78DF913B1.jpeg
    320,3 KB · Visninger: 59
Tempen idag :D

Vedlegg

• 37ADBFF1-9C19-41C2-A0A7-197558AF4294.png
    37ADBFF1-9C19-41C2-A0A7-197558AF4294.png
    677 KB · Visninger: 75
Ut av nyskjerrighet: Andre her som har sååå lav basaltemp? Må sies at jeg har hypotyreose som kan være årsaken, men har alltid så lav temp før EL:rolleyes:

Vedlegg

• F4B00218-EC38-4EB9-8524-8636C19A3A51.jpeg
    F4B00218-EC38-4EB9-8524-8636C19A3A51.jpeg
    241,5 KB · Visninger: 68
Testetøsa klør etter å komme igang! 6dpo og jevn, fin temperaturstigning. Ikke at det betyr noe, har jeg funnet ut... Dårlig med symptomer ellers, annet enn (TMI warning!) en stor slimklump på dopapiret i går. Det har jeg ikke vært ute for, ikke en sånn "våt" slimklump. Og den var stor! Kanskje rundt 1,5cm i diameter. Merkelige greier. Godt over 40 timer fra siste BD, så jeg tviler på det var sædrester... Nesten så jeg angrer på at jeg ikke tok bilde, slik at jeg kunne gå tilbake å studere :bookworm: Neida. (Joda)
C4D8DEC2-8D51-4059-9939-3C6DFE309A2E.jpeg

Back
Topp