Vi som temper

Hei tempere:love7

Håpte at noen av dere kunne gi meg litt innsikt, da det er første gangen jeg prøver meg på temping. Grafen min ser så langt slikt ut (begynte litt seint å tempe i syklus). Det er nok litt brukerfeil her siden det er første gangen, og jeg måler oralt (vurderer vaginalt neste syklus om det ikke klaffer nå). Syntes de fleste andre grafer har så fin stingning i starten av dpo, mens min ligger relativt jevnt.. Kan dette tyde på at jeg ikke har nok progresteron? Eller at det er noe annet «galt»? Ser dette normalt ut?
Hei. Dessverre du har ikke hatt eggløsning enda. Du bør måle temperatur videre og vente.

Hei. Dessverre du har ikke hatt eggløsning enda. Du bør måle temperatur videre og vente.
Hva får deg til å si jeg ikke har hatt eggl? Blitt «fulgt opp av» spesialist (ul), monitor, strimmel og temp? Du mener det kan være det ikke slapp? :nailbiting:

Kan legge til at jeg har alle de vanlige symp på at el har vært.

Last edited:
Hva får deg til å si jeg ikke har hatt eggl? Blitt «fulgt opp av» spesialist (ul), monitor, strimmel og temp? Du mener det kan være det ikke slapp? :nailbiting:

Kan legge til at jeg har alle de vanlige symp på at el har vært.
Synes temperaturen din ser helt normal ut, og som forventet etter eggløsning! :) Nå som det er gått noen dager, hvordan ser den ut nå?

Synes temperaturen din ser helt normal ut, og som forventet etter eggløsning! :) Nå som det er gått noen dager, hvordan ser den ut nå?
Kan faktisk melde at el har vært med 100% sikkerhet ja. Fikk svak strek i dag, og kan ikke tro det… Nesten 1 år siden vi begynte å prøve. Men kan ikke se noe på graf som vil tilsi graviditet. Har sovet ræva de 2 siste dagene så litt usikker på om de siste er reelle da.. men har har søder meg to streker i dag!! :Heartred :sad015

Last edited:
Hei
Første syklusen min med temping her, så er ganske fersk på dette. Opplever at tempingen min svinger mye på slutten av syklusen, igår hadde jeg et kraftig fall igår mens den gikk litt opp idag. Er det noen som har erfaring med det samme?

Vedlegg

• IMG_6291.png
    IMG_6291.png
    65,5 KB · Visninger: 60
Hei
Første syklusen min med temping her, så er ganske fersk på dette. Opplever at tempingen min svinger mye på slutten av syklusen, igår hadde jeg et kraftig fall igår mens den gikk litt opp idag. Er det noen som har erfaring med det samme?
Da jeg prøvde på første svingte tempen min mye i DPO-land, det morsomme er at den PPen jeg ble gravid var den sykt stabil den første uka! Etter positiv test svingte den sykt mye, helt nedi coverline to ganger også høyt opp igjen.
Så lenge man klarer å finne EL (og at den dropper når TR kommer), så tenker jeg det er greit. Det er alt man skal med temping, man kan egentlig ikke se om man er gravid

Her er min om noen skulle være nysgjerrig. Jeg hadde aldri trodd jeg skulle fått positiv ut i fra hvordan den var dagen jeg fikk positiv. Skal dog merkes her at jeg sov utrolig dårlig (det gjør jeg enda:hilarious:), og våkner mange ganger i løpet av natta, så er nok noe feilmarginer her. Som dere ser så stoppet jeg tempingen, da jeg ikke vil bli unødvendig bekymret. Jeg var urolig for det ene og det andre siden jeg syntes andre sine kurver var mye mer lovende og høye. Men det kan altså klaffe med en slik graf som dette også:love7

Vedlegg

• IMG_5953.png
    IMG_5953.png
    17,3 KB · Visninger: 46
Oioioi, se der! Gratulerer! El på cd19?
Cd13. Som muligens egentlig er CD11, men jeg registrerte to dager med veldig lett blødning som mensen, som jeg kanskje ikke burde ha gjort. Jeg har sterke eggløsningssmerter så det er vanskelig å ikke legge merke til at det skjer. Men tempen var altså helt banans hele syklusen.

Tror jeg har hatt eggløsning, brukte dobbel letrozol denne gangen (selv om jeg har el av meg selv, vet ikke om det øker sjansen egentlig), fikk positive eltester og hadde masse eggløsningsslim. Likevel stiger tempen så lite. Både denne og forrige syklus fikk jeg ikke høye temperaturer som jeg har pleid å få i tidligere sykluser. Er det noe feil? Begynte å ta crinone i dag, kanskje jeg har for lite progesteron.
Kurvene fra januar og februar er veldig annerledes enn før. Tok blodprøve forrige syklus, så fikk bekreftet at det skjedde eggløsning, men likevel er tempen veldig lav...
Noen som har opplevd noe lignende? Er over 40, så er vel aldersrelatert med min uflaks.

Vedlegg

• IMG_6354.jpeg
    IMG_6354.jpeg
    155 KB · Visninger: 44
  • IMG_6355.jpeg
    IMG_6355.jpeg
    146,6 KB · Visninger: 44
  • IMG_6356.jpeg
    IMG_6356.jpeg
    139,6 KB · Visninger: 43
Tror jeg har hatt eggløsning, brukte dobbel letrozol denne gangen (selv om jeg har el av meg selv, vet ikke om det øker sjansen egentlig), fikk positive eltester og hadde masse eggløsningsslim. Likevel stiger tempen så lite. Både denne og forrige syklus fikk jeg ikke høye temperaturer som jeg har pleid å få i tidligere sykluser. Er det noe feil? Begynte å ta crinone i dag, kanskje jeg har for lite progesteron.
Kurvene fra januar og februar er veldig annerledes enn før. Tok blodprøve forrige syklus, så fikk bekreftet at det skjedde eggløsning, men likevel er tempen veldig lav...
Noen som har opplevd noe lignende? Er over 40, så er vel aldersrelatert med min uflaks.
Hvis du ser på min over så hadde jeg også ganske lav temperatur og økte «bare» 0,25, og jeg er gravid uke 4. Har også el av meg selv og brukte Letrozol denne runden. «Fryktet» også et lite øyeblikk der at min progresteron var lav. Håper det klaffer for deg!

Hvis du ser på min over så hadde jeg også ganske lav temperatur og økte «bare» 0,25, og jeg er gravid uke 4. Har også el av meg selv og brukte Letrozol denne runden. «Fryktet» også et lite øyeblikk der at min progresteron var lav. Håper det klaffer for deg!
Takk for at du gir litt håp. :Heartred Hvordan er tempen nå? Om du fremdeles temper.

Tror jeg har gått glipp av eggløsning denne syklusen. Fikk slim på dag 6, mens jeg fremdeles hadde rester av mens. Vanligvis får jeg det flere dager, 3-4, før eggløsning kommer. Eggløsningstestene var negative. Men begynte å teste dag 6, som jeg ser i ettertid kan ha vært for sent.
I dag et tydelig temphopp, og da er vel håpet ute for at eggløsning ikke har skjedd enda?
Brukte crinone, men sluttet et par dager før mens siden jeg fikk negativ graviditetstest, merket litt brunaktig farge på crinone på slutten. Kan det bety at syklusen startet et par dager før mens? At dag 1 egentlig var f.eks. dag 3?

Vedlegg

• IMG_6587.jpeg
    IMG_6587.jpeg
    135,9 KB · Visninger: 28
Så mange kloke tempehoder det var her inne :smiley-angelic002

Jeg har som regel lutealfase på 10-11 dager, og el på cd 17 ca. Virker som el kom på cd15 denne syklusen, og er spent på tempen i morgen tidlig :smiley-angelic002

Noen synspunkter?

Vedlegg

• Screenshot_20250316-215048_FF App.jpg
    Screenshot_20250316-215048_FF App.jpg
    241,9 KB · Visninger: 30
Årgh, tyypisk, kjøpte nytt batteri til termometeret i dag så jeg var sikker på at det ikke daua før EL (har hatt det i over 3 år), og det sluttet å funke med én gang jeg bytta :arghh: Prøvde det gamle batteriet igjen, funka ikke da heller :banghead: Noen som har opplevd dette med Make Sure sitt termometer?

Skriv svaret ditt ...
Back
Topp