Vi som temper

Blir jo ikke særlig påvirket av forumet her inne :smiley-angelic006 og har bestemt meg for å teste temping også. Noen som kan gi meg en rask oppdatering på «temping for dummies»?:joyful:
Tenker spesifikt på:
1. Hvilket termometer anbefales?
2. Hvilken app bruker dere for å registere tempen?
3. Når i syklusen bør man starte?
4. Noe annet jeg bør tenke på?

Blir jo ikke særlig påvirket av forumet her inne :smiley-angelic006 og har bestemt meg for å teste temping også. Noen som kan gi meg en rask oppdatering på «temping for dummies»?:joyful:
Tenker spesifikt på:
Så gøy! Jeg liker temping veldig godt :joyful:

1. Jeg kjøpte termometer fra babyplan, veldig fornøyd med det.
2. Jeg bruker fertility friend for å registrere temp og premom for eggløsningstester.
3. Jeg selv temper hele syklusen, for uten om de dagene jeg har mens. Da får man et fint bilde av tempen.
4. Du burde tempe til samme tid hver dag. Å temp før du reiser deg, rører for mye på deg eller prater. Temp i skjeden gir mest stabil temperatur. Det funker fint i munn også, men det skal mindre til for at tempen svinger da.

Håper det var til hjelp! Bare å spørre hvis du lurer på noe mer :joyful:

1. Har fra babyplan bestilt på billige-tester.no :)
2. Veldig fornøyd med Fertility Friend (FF), brukt siden 2016 :D
3. Tester som regel gjennom hele syklus, men er ikke så nazi på det fra CD2-CD5, men kan være veldig greit å gjøre det alle dagan i starten. Så du blir kjent med syklusen din.
4. Jeg har termometer liggende under hodeputa, så det ikke er så kaldt når jeg skal bruke det. Da tar det veldig lang tid å måle, selvom det tar en god stund uansett. Jeg måler ca kl 5 hver natt/morgen, for da har jeg sovet sammenhengende noen timer, samt det er sjeldent at de ungene har vekket meg før den tid. Det første jeg gjør er å tempe (i munnen), før jeg snakker, rører meg så mye.

Man bør ha sovet minst 3-4 timer i strekk, så du faktisk kommer ned i basaltemp. Det er lettere sagt enn gjort når man har barn fra før, men det kan gå selv om det ikke blir fullt 3 timer :smiley-ashamed004
Min vanlige mensen app (My Calendar) kan jeg putte temp i, men FF er mer oversiktlig og gjetter når EL er (som regel etter 3 dager med stigende temp)

Tenker spesifikt på:
Så gøy at du også skal begynne. Jeg begynte på CD 8. Kjøpte termometeret på Babyplan. Temper hverdag kl 06:45 (har satt på alarm) er som regel oppe mellom kl 7-7:30 hverdag uannsett :happy: Har vært noen urolige netter etter at jeg starta, men tror det kommer av at jeg vet at jeg skal Tempe, så blir litt indre stress. Tenker det blir bra når jeg får det som en ny vane

Det kaaan se ut til at eggløsning var igår, evt dersom tempen fortsetter å stige raskt - så kan FF sette eggløsning idag
Det var den ikke, fikk positiv EL test i dag. Og da får jeg alltid eggløsning 23-24 timer etter. Derfor jeg syntes den tempen var irriterende :laughing002

Det var den ikke, fikk positiv EL test i dag. Og da får jeg alltid eggløsning 23-24 timer etter. Derfor jeg syntes den tempen var irriterende :laughing002
Jeg har ofte fått el dagen etter første stigning, ikke helt unormalt det. Ikke alle får det droppet man ser :) sikkert halvparten av syklusene mine har sett slik ut på tempingen. Ikke nødvendigvis så opp og ned i dpoland, men det før :)

Vedlegg

• Screenshot_20250416-175317.png
    Screenshot_20250416-175317.png
    243,2 KB · Visninger: 6
Jeg har ofte fått el dagen etter første stigning, ikke helt unormalt det. Ikke alle får det droppet man ser :) sikkert halvparten av syklusene mine har sett slik ut på tempingen. Ikke nødvendigvis så opp og ned i dpoland, men det før :)
Da er vi mest sannsynlig like :happy: Spurte ChatGPT og han sa det samme, at noen så går tempen ned og på noen går den opp. Men, greit å vite at det er flere som får høy temp før EL :happy: at et menneske og ikke en AI liksom :laughing002 Ble litt stressa og tenkte det var noe som ikke stemte

Da er vi mest sannsynlig like :happy: Spurte ChatGPT og han sa det samme, at noen så går tempen ned og på noen går den opp. Men, greit å vite at det er flere som får høy temp før EL :happy: at et menneske og ikke en AI liksom :laughing002 Ble litt stressa og tenkte det var noe som ikke stemte
Min har ofte gått litt opp før el, slik at el ikke kommer på det laveste punktet :) (veldig sterke smerter også, så som regel aldri i tvil når el er)
Jeg brukte denne tråden myyye da jeg begynte å tempe :happy:

Min har ofte gått litt opp før el, slik at el ikke kommer på det laveste punktet :) (veldig sterke smerter også, så som regel aldri i tvil når el er)
Jeg brukte denne tråden myyye da jeg begynte å tempe :happy:
Får kjempe smerter selv, er liksom aldri i tvil når det skjer :smiley-angelic002 . Men, får du noen ganger temp dropp før eggløsning også?

Får kjempe smerter selv, er liksom aldri i tvil når det skjer :smiley-angelic002 . Men, får du noen ganger temp dropp før eggløsning også?
Litt dropp har jeg fått, men ikke så veldig. Slik som dette bildet. Droppet er ikke spesielt mye lavere enn basaltemp tidligere i syklusen :)

Vedlegg

• Screenshot_20250416-211220.png
    Screenshot_20250416-211220.png
    237,6 KB · Visninger: 7
Litt dropp har jeg fått, men ikke så veldig. Slik som dette bildet. Droppet er ikke spesielt mye lavere enn basaltemp tidligere i syklusen :)
Veldig interessant :) Enten så blir det flere PP med temping så jeg lærer litt mere om hvordan kroppen min er på det planet eller ikke. Håpe jeg slipper flere PP egentlig :laughing002

Skriv svaret ditt ...
Back
Topp