Vi som temper

Synes dette er rart. Er jo alt for mange dager til den tror jeg skal ha El til at den skulle være most fertil nå? Hm…
Du har logget vandig utflod samtidig som at temperaturen har droppet, da kan den gi tentativ grønt lys for du kan være fertil. Den ser an hva du logger. Det skjer med meg og for jeg har som regel to dropp i kurven min en gang rundt dag 10 og neste når EL er.

Synes dette er rart. Er jo alt for mange dager til den tror jeg skal ha El til at den skulle være most fertil nå? Hm…
Jepp, det er utfloden appen reagerer på nå og gir deg fertile dager. Den vil justere seg etter hvert som du logger mer, og legger inn når du får positive el tester etterhvert også :happy:

Er det noen som kan forklare meg hvordan man temper? :smiley-ashamed005
Tror jeg skal ha en temperaturmåler med 2 desimaler liggende!
Hver morgen til ca samme tid tar du tempen. Enten oralt, vaginalt eller rektalt, hva enn en foretrekker :)
Jeg liker godt ff (fertility friend) for å legge inn temp, da får man opp et kryss som sier når el skjedde.
Jeg temper oralt. På høyre side under tunga. Hver morgen varmer jeg det er øyeblikk på venstre side før jeg tar tempen på høyre :) veldig enkelt forklart, bare å spørre hvis du lurer på noe mer :)

Hei dere. Den røde diamanten hva er det? Har en følelse av at der er at den lurer på om jeg har hatt eggløsning men ikke har bekreftet det enda. Stemmer? Hadde det igår og i forrigårs også. Men flytter deg bortover med dagene. Masse symptomer de siste dagene. Murring/stikking. Så tipper det er EL. Men når? Hvor mange dager bruker den på å bekrefte eventuelt? Noen som mener noe om kurven? Tusen takk til dere fantastiske damer som deler kunnskap!

Vedlegg

• IMG_2157.png
    IMG_2157.png
    438,5 KB · Visninger: 14
Hei dere. Den røde diamanten hva er det? Har en følelse av at der er at den lurer på om jeg har hatt eggløsning men ikke har bekreftet det enda. Stemmer? Hadde det igår og i forrigårs også. Men flytter deg bortover med dagene. Masse symptomer de siste dagene. Murring/stikking. Så tipper det er EL. Men når? Hvor mange dager bruker den på å bekrefte eventuelt? Noen som mener noe om kurven? Tusen takk til dere fantastiske damer som deler kunnskap!
Stemmer det:) under grafen så står det legend/key og når man trykker det, så popper det opp diverse. Under den øverste overskriften (basaltemp) så ligger oppskriften på hva de forskjellige tegnene betyr :)
Hvis temp din går opp imorgen, så vil jeg tippe at du får krysset :)

Stemmer det:) under grafen så står det legend/key og når man trykker det, så popper det opp diverse. Under den øverste overskriften (basaltemp) så ligger oppskriften på hva de forskjellige tegnene betyr :)
Hvis temp din går opp imorgen, så vil jeg tippe at du får krysset :)
Ok. Supert! Mange takk for svar. Er der da sånn at eggløsning skjedde dag 11? Altså dagen før temp begynte å stige?

Etter en meget merkelig start på syklusen (tempen går jo en tur i trapper :laughing021 ) så ser det foreløpig bra ut etter EL! Håper det holder seg fint der oppe!

Spørsmål! Nå måler jeg kl 05.15 hver eneste dag. Hvordan er det å bytte tid til litt senere på morgenen? Bør jeg ta det gradvis 5-10 min over noen dager, eller skal jeg vente til en evt ny syklus?

Vedlegg

• IMG_7817.jpeg
    IMG_7817.jpeg
    261,1 KB · Visninger: 10
Etter en meget merkelig start på syklusen (tempen går jo en tur i trapper :laughing021 ) så ser det foreløpig bra ut etter EL! Håper det holder seg fint der oppe!

Spørsmål! Nå måler jeg kl 05.15 hver eneste dag. Hvordan er det å bytte tid til litt senere på morgenen? Bør jeg ta det gradvis 5-10 min over noen dager, eller skal jeg vente til en evt ny syklus?
Ville nok ventet til neste syklus, sånn for å være sikker :smiley-ashamed005

Back
Topp