Vi som temper

Tempen min er helt på bærtur denne gangen.
Bildet fra FF er via klokke og den fra NC er termometer i munnen.

Vis vedlegget 412872
Vis vedlegget 412873
Jeg har også en skikkelig berg og dalbane-temp denne ganga :p forhåpentligvis går tempen min bare oppover nå, og få bekreftet el. Jeg er ikke erfaren på dette med temp, andre syklus med det. Men tester du også? :) når pleier el å komme?

Jeg har også en skikkelig berg og dalbane-temp denne ganga :p forhåpentligvis går tempen min bare oppover nå, og få bekreftet el. Jeg er ikke erfaren på dette med temp, andre syklus med det. Men tester du også? :) når pleier el å komme?
Ja, jeg tester også. Denne gangen fikk jeg positiv EL allerede på cd 9, og eggløsningssmerter på cd10. Så kanskje sikker på at den kom og har vanlige progesteron-symptomer nå. Forrige syklus viste lett forskjellen før og etter EL.
Jaja. Kroppen er vel ikke helt tilstede.

Ja, jeg tester også. Denne gangen fikk jeg positiv EL allerede på cd 9, og eggløsningssmerter på cd10. Så kanskje sikker på at den kom og har vanlige progesteron-symptomer nå. Forrige syklus viste lett forskjellen før og etter EL.
Jaja. Kroppen er vel ikke helt tilstede.
Kan det hende at egget ikke slapp da og prøver igjen nå? Jeg vet ikke altså :)

Hei dere erfarne tempere :joyful:

Jeg har bare et spørsmål. Jeg har aldri tempet før, men føler jeg burde forsøke dette også:D

Men problemet mitt er jo at jeg jobber 3 skift, og våkner aaaaldri til samme tid. Som jeg har forstått så er det viktig å tempe til fast tid? Blir det helt umulige grafer hvis man ikke temper til samme tid?

Synes dette virker litt spennende, men er jo ingen vits for meg om det blir veldig unøyaktig.
Som sagt er jeg helt grønn på dette, så tips og triks settes stor pris på:happy:

Jeg har bare et spørsmål. Jeg har aldri tempet før, men føler jeg burde forsøke dette også:D

Men problemet mitt er jo at jeg jobber 3 skift, og våkner aaaaldri til samme tid. Som jeg har forstått så er det viktig å tempe til fast tid? Blir det helt umulige grafer hvis man ikke temper til samme tid?

Synes dette virker litt spennende, men er jo ingen vits for meg om det blir veldig unøyaktig.
Som sagt er jeg helt grønn på dette, så tips og triks settes stor pris på:happy:
De sier så at det blir mer korrekt om man måler samme tid hver gang. Men jeg jobber turnus og for meg er det helt umulig. Jeg kan legge meg 3 en dag og stå opp 3 en annen dag. Og jeg sovner ikke igjen etter en vekkerklokke.
Forrige syklus gikk ganske fint med temping allikevel. Mens det denne gangen ikke ser korrekt ut. Jeg temper når jeg våkner naturlig i løpet av natten. Før jeg var ligget der og grublet for lenge.
Natural Cycles appen nevner ingenting om å tempe på samme tidspunkt, men at man bør ha sovet noen timer sammenhengende. Av mine egne målinger så tror jeg alkohol har en større påvirkning enn tidspunkt.

Nei, nå ble jeg skuffet, forventet et hopp idag også. Hvis jeg stiller på den tempen fra tidligere slik jeg trodde, så kommer krysset cd12. Men det var da jeg begynte å få positive eltester og smertene kom cd13, så usikker på om det blir riktig.
Eller så får jeg se noen dager til :yuck:
Bildet 1 er med uredigert temp på cd 12, bilde 2 har jeg stilt på den.

Vedlegg

• Screenshot_20230822-063736.png
    Screenshot_20230822-063736.png
    281,9 KB · Visninger: 37
  • Screenshot_20230822-063952.png
    Screenshot_20230822-063952.png
    242,2 KB · Visninger: 40
Last edited:
FB4D9294-1466-4DD4-8450-3B51102D9464.jpeg

Ser (ikke overraskende kanskje) ut til at fertilitetslegen får rett, og at el blir torsdag. Veldig veldig spent på om eggene slipper før jeg kommer dit, og ikke minst om begge utvikler/utviklet seg helt! Høy på monitor og superlavt på strimler i dag, så….

Har funket for meg å ikke tempe til samme tid alltid, så er bare å prøve! Men er ikke alle det funker hos, da. Poenget er jo bare å finne EL, vanligvis er jo det ganske tydelig :p

Tempen min dippet enda lenger ned idag. Og jeg har vært oppblåst og kvalm i hele dag. Jeg skjønner ikke denne syklusen.

Back
Topp