Vi som temper

Heeey jeg skulle aldri tempe , skulle aldri bli gal , skulle aldri sette meg inn i det der og nå bestillte jeg temp måler på billigtester :bag:

Jeg er CD 9 idag . Hadde EL CD 17 sist . Dette er PP2 med prøving og testing så veldig fersk . Skal jeg vente med å teste til neste CD ? Eller kan jeg begynne nå?

Er det lett lite komplisert med temp ? Synes det er litt godt etter dpo å ha den test pausa . Temper man fra mens slutt til EL ? Likt som strimlene ? Orker ikke legge hele sjela i det heller om dere skjønner …:nailbiting:
Du kan godt begynne nå siden du sannsynligvis ikke har hatt EL ennå, da kommer du inn i vanen.
Er ikke komplisert nei, må bare komme inn i å huske det, og det tar ikke særlig lang tid :p De fleste temper hele syklusen, kanskje opphold under TR, men man trenger vel strengt tatt ikke tempe etter man har funnet EL hvis man ikke vil. Mange av oss syns det er greit å få en liten advarsel fra tempen om når TR kommer da :joyful:

Du kan godt begynne nå siden du sannsynligvis ikke har hatt EL ennå, da kommer du inn i vanen.
Er ikke komplisert nei, må bare komme inn i å huske det, og det tar ikke særlig lang tid :p De fleste temper hele syklusen, kanskje opphold under TR, men man trenger vel strengt tatt ikke tempe etter man har funnet EL hvis man ikke vil. Mange av oss syns det er greit å få en liten advarsel fra tempen om når TR kommer da :joyful:
Helt enig med det du sier! Vil bare legge til: Ved å tempe hele syklusen, får man jo også kontroll på hvor lang lutealfase man har (for å se om den er normal, eller om man har kort/defekt lutealfase). Er den for kort, kan man jo få hjelp til å forlenge den med progesteronstøtte ☺️
Og ved å tempe under tr, får man også et bedre grunnlag for at FF finner el, da den får nok temperaturer å gå ut fra (spesielt hvis man får el ganske tidlig).
Men det er jo ikke strengt nødvendig, som du sier :)

Er det sånn at tempen stiger når egget slipper? Hvis man bare måler på morgningen , kan ikke EL skje på ettermiddag natt ? Spør sikkert dumt :bag:

Ja, hva FF tror kommer jo ikke til å gjøre noe forskjell på hva som skjer fysisk med deg. Den trenger jo uansett temper før EL for å finne EL

Men da lar jeg det stå sånn som det er nå :dance008 :dance008

Eneste jeg stusser over er det med CD13 da det var den dagen jeg hadde el slim. Men det er kanskje lite å basere seg på, eller?

Er det sånn at tempen stiger når egget slipper? Hvis man bare måler på morgningen , kan ikke EL skje på ettermiddag natt ? Spør sikkert dumt :bag:
Det gjør den ja. Egget kan slippe når som helst på dagen, men man temper om morgenen for å få hviletempen, altså den laveste hele døgnet. Når du er våken og beveger deg, varierer jo tempen veldig, så da får man ikke målt nøyaktig :happy:

Men da lar jeg det stå sånn som det er nå :dance008 :dance008

Eneste jeg stusser over er det med CD13 da det var den dagen jeg hadde el slim. Men det er kanskje lite å basere seg på, eller?
Altså det kan jo hende du hadde EL da, men når tempingen din blir så unøyaktig er det nesten umulig å vite :smiley-ashamed004

Vent tålmodig på TR da :smiley-angelic006

Vedlegg

• ABA7232D-855E-434D-8EC2-8F839D71665D.png
    ABA7232D-855E-434D-8EC2-8F839D71665D.png
    565,2 KB · Visninger: 60
Ser hva du mener, det virker jo litt rart.. men jeg ville ikke tatt sorgene på forskudd.. Det kan jo være flere faktorer som kan påvirke tempen. Tempen min måneden før, første pp med progesteron, var helt annerledes igjen enn denne syklusen jeg ble gravid på. Håper tempen din hopper opp igjen i morgen, og at dette bare er en østrogendipp :)

Jammen steg den faktisk litt igjen idag, ca 0,2 og dermed over coverline igjen! Takk for oppmuntrende ord i går, det hjalp på <3

Tempen gikk ned i dag :arghh: :arghh: Hvis TR kommer de nærmeste dagene så blir det å tempe neste syklus vaginalt for å få jevnere temp. Ikke fått opp krysset enda heller, men temp kurven er jo helt på kjøret, og kan være forårsaket av at jeg har hatt vondt i bihulene.

Vedlegg

• IMG_0030.jpeg
    IMG_0030.jpeg
    758 KB · Visninger: 52
Hei! Trenger litt tolkehjelp. Ser denne grafen OK ut? Jeg har ikke fått med meg LH-toppen på el-testene denne gang, men FF mener jeg har hatt eggløsning basert på tempøkning. Det jeg lurer på er om tempen har økt nok? :)
IMG_8449.png

Hei! Trenger litt tolkehjelp. Ser denne grafen OK ut? Jeg har ikke fått med meg LH-toppen på el-testene denne gang, men FF mener jeg har hatt eggløsning basert på tempøkning. Det jeg lurer på er om tempen har økt nok? :) Vis vedlegget 408928
Har du tempet til samme tid som før cd12? Jeg ser du har trekanter i grafen fra dagen etter den mener el var. Hvis du har tempet mye senere enn normalt fra cd 13, så kan det gjøre at du får høyere temp da også.
Men hvis du har tempet til samme tid, så synes jeg grafen ser ok ut :)

Har du tempet til samme tid som før cd12? Jeg ser du har trekanter i grafen fra dagen etter den mener el var. Hvis du har tempet mye senere enn normalt fra cd 13, så kan det gjøre at du får høyere temp da også.
Men hvis du har tempet til samme tid, så synes jeg grafen ser ok ut :)
Ja sant det har vært 1-2 timer senere enn vanlig pga ferie… Det kan jo være årsaken da. Merkelig at jeg fikk skikkelig dupp en dag da:pompus:

Det kan godt være at el var på cd12 altså! Men ville bare si at tempen kan også ha blitt påvirket av at du tempet til et annet tidspunkt enn tidligere i syklusen :)
Jaa du har jo helt rett. Har ikke tenkt på det egentlig.. tenkte at det var viktig at det var det første du gjorde når våknet, etter minimum 4 timer sammenhengende søvn. Skal sette på alarm fra nå av :smiley-angelic002

Jaa du har jo helt rett. Har ikke tenkt på det egentlig.. tenkte at det var viktig at det var det første du gjorde når våknet, etter minimum 4 timer sammenhengende søvn. Skal sette på alarm fra nå av :smiley-angelic002
Natural Cycles sier +-2 timer fra når du vanligvis pleier å måle, og etter flere timer med sammenhengende søvn. Jo mer nøyaktig du er på å måle til samme tid, så greier appene å peke ut hvor tempen har variasjon

Back
Topp