Nei, ingen oppfølgingÅja! Trodde man begynte på visse typer medikamenter /medisiner under ivf oppfølgning. Da tenker jeg på de sprøytene tror jeg.
Men trengte du oppfølgning av lege / gyn når du brukte de medisinene?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Nei, ingen oppfølgingÅja! Trodde man begynte på visse typer medikamenter /medisiner under ivf oppfølgning. Da tenker jeg på de sprøytene tror jeg.
Men trengte du oppfølgning av lege / gyn når du brukte de medisinene?
Nei, ingen oppfølging
Ja, du må få dem skrevet ut av lege eller gynekolog. Kan lønne seg å gå privat.Men regner med disse medisinene er sånne som man må ha resept på, eller?
Ja, du må få dem skrevet ut av lege eller gynekolog. Kan lønne seg å gå privat.
Progesteron er første tiltak, dersom ikke det fører til graviditet så ser man på andre årsaker. Wild yam er ett naturmidlel som man får kjøpt på helsekosten, de sier at det skal utvide lutealfasen. Men dersom du har en lutealfase svikt så vil ikke det være nok.Men hvis tilfelle er man ikke har fort kort fase fra EL til TR. Er det noe annet enn de medisinene man burde be lege skrive ut? Nå spør jeg kanskje vanskelig, men har lest flere her inne har brukt så mye forskjellig. Der i blant hvor jeg har lest noen har brukt wild yam. Men husker ikke hva dem brukte dette igjen for
Progesteron er første tiltak, dersom ikke det fører til graviditet så ser man på andre årsaker. Wild yam er ett naturmidlel som man får kjøpt på helsekosten, de sier at det skal utvide lutealfasen. Men dersom du har en lutealfase svikt så vil ikke det være nok.
Noen som vet hvor man får kjøpt basaltermometer i butikk? Mitt har bestemt seg for å bli ødelagt 1DPO og jeg som har ‘gledet’ meg til å se tempen gjøre et hopp i kurven
Progesteron forlenger lutealfasen. Det gjør at blastocysten har tid til å feste seg før slimhinnen blør ut, dersom man har kort lutealfase. Hvordan vet du at problemet er at blastocysten ikke fester seg? Problemet kan like gjerne være at egget ikke blir befruktet, eller at det går til grunne rett etter befruktning, eventuelt at egget ikke løsner i det hele tatt. Det er hekt umulig å vite uten utredning. Hvor lenge har dere prøvd? Og har du barn fra før?Men skal den progeston medisinene du skrev over også gjøre at egget lettere fester seg eller oppfattet jeg den delen feil? For hvis jeg ikke har for kort lutefase er jo problemet at egget ikke fester seg?
Progesteron forlenger lutealfasen. Det gjør at blastocysten har tid til å feste seg før slimhinnen blør ut, dersom man har kort lutealfase. Hvordan vet du at problemet er at blastocysten ikke fester seg? Problemet kan like gjerne være at egget ikke blir befruktet, eller at det går til grunne rett etter befruktning, eventuelt at egget ikke løsner i det hele tatt. Det er hekt umulig å vite uten utredning. Hvor lenge har dere prøvd? Og har du barn fra før?
Jeg har det fra babyplan og det er ødelagt etter to uker, så må reklamere på det, så jeg har egentlig ikke tid til å vente på et nytt i posten når jeg er midt i temping av første syklus og det er bare så irriterende. Finner kun på nett både når det kommer til makesure, babyplan og elkjøp så da blir resten av nåværende syklus med febertermometer. Det er hvertfall bedre enn ingentingNår jeg kjøpte, kjøpte jeg den fra makesure fra farmasiet men er jo flere på markedet å velge mellom, men den må ha to desimal. Søker jeg det opp så kommer babyplan, billige tester, farmasiet, elkjøp etc.
Da kan det jo være lurt å kontakte en privat fertilitetsklinikk å ta utredning. Det er ikke uoverkommelige priser for utredning på par. Har mannen din testet sædkvalitet f.eks? Det kan jo også være at han har nedsatt antall eller motilitet og da er det jo veldig vanskelig å bli gravid naturlig. Dersom du ikke har en klinikk i nærheten så kan de ofte ta konsultasjon elektronisk og så rekvirere blodprøver/sædprøve som kan leveres på nærmeste sykehus.Vi har 1 barn. Da gikk det 2 år før han ble unnfanget. Han ble født i 2021. Det er derfor jeg tenkte om det er problemet at egget ikke fester seg. Vi har hatt samleie rundt EL på EL dagen eller dagen etter i så og si alle sykluser samt samleie når EL test har vært positiv eller dagen etter.
De gangene jeg har vært hos gynekolog har dem sagt dem ser egget har sluppet /har hatt eggløsning.
Opplevde XU med å fjerne ene eggleder for cirka 1 år siden. Prøver ble tatt og viste ikke noe betennelse eller annet. Så der viste dem ikke hvorfor dette skjedde. Så nå har jeg en eggleder som fungerer.
Da kan det jo være lurt å kontakte en privat fertilitetsklinikk å ta utredning. Det er ikke uoverkommelige priser for utredning på par. Har mannen din testet sædkvalitet f.eks? Det kan jo også være at han har nedsatt antall eller motilitet og da er det jo veldig vanskelig å bli gravid naturlig. Dersom du ikke har en klinikk i nærheten så kan de ofte ta konsultasjon elektronisk og så rekvirere blodprøver/sædprøve som kan leveres på nærmeste sykehus.
Da kan det jo være lurt å kontakte en privat fertilitetsklinikk å ta utredning. Det er ikke uoverkommelige priser for utredning på par. Har mannen din testet sædkvalitet f.eks? Det kan jo også være at han har nedsatt antall eller motilitet og da er det jo veldig vanskelig å bli gravid naturlig. Dersom du ikke har en klinikk i nærheten så kan de ofte ta konsultasjon elektronisk og så rekvirere blodprøver/sædprøve som kan leveres på nærmeste sykehus.
Vi testes oss rett før jeg ble gravid den gang og da fikk han tilbakemelding om at dem kunne se det var liv der for å si det sånn. Men også at det var fåtall som ikke var like aktive. Men om det er lik tilfelle nå vet vi ikke
Men det er jo hva jeg kan gjøre på hjemme fronten først da? Er det naturmedisin/medisin utenom dem du beskrev som kan prøves ut som du vet om?
Sånnt kan endre seg med tiden ja, så lurt å sjekke om ting strekker ut! Jeg er ikke så veldig god på det med naturmedisin, men er mange her som har gode tipsHar lite av det gule prog. I utfloden ett EL hvis det har noe å si? Samt som jeg synes ikke jeg har voldsomme EL slim så må virkelig være på ballen etter å sjekke etter elslim i syklusen i forhold hva jeg ser andre må her på BV
Skal sies jeg også tok blodprøve som viste gode verdier, men dette igjen var jo like før jeg faktisk da ble gravid i 2020
Sånnt kan endre seg med tiden ja, så lurt å sjekke om ting strekker ut! Jeg er ikke så veldig god på det med naturmedisin, men er mange her som har gode tips
Hva mener du med gule i utfloden?
Det skal ikke være noe gult i utfloden etter el? Tenker du på at folk snakker om "det gule legemet"? For det er bare ett annet navn på corpus luteum, og det er ikke noe som vises i utflodenTenkte på progrestron som er etter EL. Har lite av det gule i utfold etter EL. Viste bare ikke om det hadde noe betydning eller ei
Det skal ikke være noe gult i utfloden etter el? Tenker du på at folk snakker om "det gule legemet"? For det er bare ett annet navn på corpus luteum, og det er ikke noe som vises i utfloden
Masse lykke til!Det kan være det jeg tenkte på hehe
skal ha ringetime med fastlegen over helgen så da får jeg høre da om hva vedkommende tenker, samt kanskje prøve på noe som er blir snakket om lengre oppe her. Håper ihvertfall legen finner noe gode løsninger for dette!