Vi som temper!

Jeg vet ikke... du blir ivig, jeg har lege-skrekk og telefonskrekk, vet du...

Kjenner at jeg gjerne skulle ringt for deg. Klør i fingrene mine!

1 dpo, kanskje? Håper det!

I morgen skal jeg til legen, så håper jeg kan få litt hjelp der. Har prøvd i ett år nå, kun vært gravid en gang, og det var exu. Jeg spotter hver dag frem til el, og så har jeg vanligvis 7-10 dager uten før det er på'n igjen. Lutealfasen har gått fra 14 til 12 dager også.

Min fastlege derimot: Åhh, dere får ikke til å lage baby? Det er mye vi kan gjøre. eller altså, jeg henviser deg til gyn.

done deal.

Om jeg går dit og ber om progesteron tror jeg ikke at jeg får noe. Men av gyn...
Samme her. Ingen sjans for å få noe hos legen min heller. Rett til gyn. Hadde vært kjekt å slippe det mellomleddet ;)

I morgen skal jeg til legen, så håper jeg kan få litt hjelp der. Har prøvd i ett år nå, kun vært gravid en gang, og det var exu. Jeg spotter hver dag frem til el, og så har jeg vanligvis 7-10 dager uten før det er på'n igjen. Lutealfasen har gått fra 14 til 12 dager også.
Lykke til hos legen! Håper dere får all den hjelp dere trenger :)

Samme her. Ingen sjans for å få noe hos legen min heller. Rett til gyn. Hadde vært kjekt å slippe det mellomleddet ;)

Det må påpekes at jeg alltid har måttet til gyn først, før legen gir meg noe.

Første gang ville ikke gyn telle med kjemiske graviditeter, men undersøkte at alt var bra med livmoren og eggstokkene, og at jeg akkurat hadde hatt EL. Videre plan hos gyn var å sjekke mannens svømmere og om jeg hadde tette eggledere - altså fertilitetsutredning til tross for 3 graviditeter på fem sykluser. Det var jo helt teit.

Så da fikk jeg Crinone av legen dagen etter (og ble gravid).

Denne gangen er det bare jeg som vil prøve denne syklusen, med en gang. For alt av blodprøver og undersøkelser er gjort hos gyn før sommeren, men om jeg skulle inn dit for å be om letrozol måtte jeg nok ventet et par sykluser på time. Og jeg tror egentlig at jeg kunne fått pergo eller letrozol nå uten videre undersøkelser hos gyn, bare fordi ingenting skjer, men det er altfor kjedelig å vente noen sykluser på resept. :p

Ja fastlegen din vet jo at du er utredet.

Ja fastlegen din vet jo at du er utredet.

Jepp. Måtte bare påpeke det følte jeg, i tilfelle noen andre dumpet innom her og tenkte at jeg bare hadde fått det helt uten videre av legen min. Det er jo ikke så lurt. :p

Hei. Kan noen se på tempen i signaturen min? Jeg lurer på om jeg har hatt eggløsning? Eller må jeg vente til i morgen for å se om tempen stiger ytterligere? Tester ikke ned EL tester denne syklusen.

Hei. Kan noen se på tempen i signaturen min? Jeg lurer på om jeg har hatt eggløsning? Eller må jeg vente til i morgen for å se om tempen stiger ytterligere? Tester ikke ned EL tester denne syklusen.

Du skal jo helst ha høyere temp enn de siste 6 dagene, og så skal du ha det i 3 dager på rad. Dagens temp er jo helt lik som den du har hatt forrige uke, så foreløpig har du jo ikke fått høyere temp, og da er det litt vanskelig å si hvorfor du hadde en dipp i går. :)

Du skal jo helst ha høyere temp enn de siste 6 dagene, og så skal du ha det i 3 dager på rad. Dagens temp er jo helt lik som den du har hatt forrige uke, så foreløpig har du jo ikke fått høyere temp, og da er det litt vanskelig å si hvorfor du hadde en dipp i går. :)
Takk for svar lykkeliten :) det er sant som du sier. Har sett på flere grafer som ikke er høyere enn dagene før, men som over 2 dager stiger over det.
Kan jo bare håpe tempen stiger mer i morgen og forholder seg høyre :) vil over i dpo land nå :D

Også var det nesten ingen målinger som var sikre der da, temper du til veldig ulik tid eller noe siden det nesten bare er sikrler?

Også var det nesten ingen målinger som var sikre der da, temper du til veldig ulik tid eller noe siden det nesten bare er sikrler?
Ja jeg har vært dårlig til å teste på samme tid i forrige uke( hatt mye fri og trengt søvnen ;) )men de siste dagene har jeg tempet til samme tid, noe jeg skal gjøre frem til IKM.

Jeg er glad for at jeg begynte å tempe, jeg har visst el flere dager etter at jeg trodde jeg skulle ha det. Ikke rart det ikke har blitt noe baby her enda, vi har jo hatt oss til helt feil tider :p denne pp blir det garantert ikke klaff, men har endelig litt håp for neste pp

Jeg er glad for at jeg begynte å tempe, jeg har visst el flere dager etter at jeg trodde jeg skulle ha det. Ikke rart det ikke har blitt noe baby her enda, vi har jo hatt oss til helt feil tider :p denne pp blir det garantert ikke klaff, men har endelig litt håp for neste pp
Temping er IKKE overvurdert nei!! :D gull verdt! Så bra at du fant EL! Håper det klaffer for dere i neste pp nå da. ;)

Hvordan gikk det hos legen, Medusa? Håper du får svar på hva som skjer med kroppen din!! :)

Og jeg får lov til å komme og ta blodprøve etter EL også. Jippi :D Måtte nemlig litt overtaling til før jeg fikk klarsignal. Er det en ukes tid etter EL den skal tas?

Hvordan gikk det hos legen, Medusa? Håper du får svar på hva som skjer med kroppen din!! :)

Hei :) Takk for at du spør!

Fikk henvisning til privat gyn som visstnok har kort ventetid. Så da er det bare å vente litt til, så får vi se hva som skjer etter hvert.

Hun kunne ikke forstå at jeg ikke har blitt gravid enda, og syntes også det hørtes snodig ut med blødningene mine. Hun har alltid sagt at jeg burde få fem barn, siden vi er så fruktbare... Men det var tydeligvis før...

Kommer nok til å være spennende å gå i postkassen fremover :)

Men! Hvordan er det med deg? Håper alt går greit :)

Back
Topp