Vi som temper!

Supert! Fint ha en skikkelig oversikt som en kan følge :) bruker ikke crinone, men kunne godt tenkt meg å prøve det da jeg mistenker defekt lutealfase. Forrige pp begynte jeg å spotte 6dpo og tr kom 8dpo. Så nå skal alt prøves ut ;)


Sent from my iPad using BV Forum

Da burde du få Crinone, for WY har ingen dokumentert effekt som progesteron. Ville gått til privat gynekolog eller printet ut pakningsvedlegget til Crinone og dra til fastlegen


Sent from my iPad using BV Forum
 
Spent på tempen i morgen! Håper den går opp opp opp!

Tvitvi :D teste i morgen??


Ønsker oss nr 2 så inderlig <3

PP 25 - 27
PP 26 - 45 Kjemisk (?)
PP 27 - 26
PP 28 - ? Startet med pergo

Autocorrect er noe kjekke greier :eek:
 
Da tar jeg "tidlig" kvelden og håper ikke jeg får noe feber i løpet av natten eller våkner med feber i morgen :)

Har vært stort sett feberfri i dag kun noe litt innimellom:)

Krysser fingre og tær <3


Ønsker oss nr 2 så inderlig <3

PP 25 - 27
PP 26 - 45 Kjemisk (?)
PP 27 - 26
PP 28 - ? Startet med pergo

Autocorrect er noe kjekke greier :eek:
 
Tvitvi :D teste i morgen??


Ønsker oss nr 2 så inderlig <3

PP 25 - 27
PP 26 - 45 Kjemisk (?)
PP 27 - 26
PP 28 - ? Startet med pergo

Autocorrect er noe kjekke greier :eek:
Ja, det tenkte jeg! Er jo ikm i morgen! :)
 
Jippi!

Har jeg ikke tidligere sett at du har skrevet at du har brukt Crinone? Eller forveksler jeg deg kanskje med en annen?

Du må ikke begynne med wild yam før du er 100% sikker på at du er dpo. Du bør begynne med sterk dose, og så trappe litt og litt ned. Siden det ikke er forsket på om det er skadelig eller ei for fosteret, er det derfor lurt å trappe dosen ned. Husk at du ikke kan stoppe brått, da et plutselig fall i progesteronet kan gi SA.

Her er slik jeg tok det forrige pp:
1-6 dpo: 3 morgen, 2 kveld
7-8 dpo: 2 morgen, 2 kveld
9 dpo: 2 morgen, 1 kveld
10-11 dpo: 1 morgen, 1 kveld
12-13 dpo: 1 morgen.
Veit du hvordan det er å kombinere med pergo?


Sent from my iPad using BV Forum
 
Veit du hvordan det er å kombinere med pergo?


Sent from my iPad using BV Forum

Pergo skal påvirke EL, mens progesteron skal påvirke forholdene etter EL. Hvis WY har noen effekt overhodet så skal det gå helt fint sammen med pergo, det er jo noen som får pergo sammen med Crinone.


Sent from my iPad using BV Forum
 
Veit du hvordan det er å kombinere med pergo?


Sent from my iPad using BV Forum
Ser Lykkeliten_86 kom meg i forkjøpet, så hør på henne :)

Har du forresten hatt problemer med lutealfasen din tidligere? Spotting, tidlig tempefall? På den forrige grafen, hadde du en lutealfase på 12 dager, og det er helt innenfor normalen.
 
Da burde du få Crinone, for WY har ingen dokumentert effekt som progesteron. Ville gått til privat gynekolog eller printet ut pakningsvedlegget til Crinone og dra til fastlegen


Sent from my iPad using BV Forum
Har vært hos fastlegen for 1-2 uker siden å forklarte situasjonen. Hun følte hun hadde for lite kunnskap om dette å henviste meg derfor videre. På sykehuset har de sagt at de ikke vil gjøre noe utredning før jeg har mistet 3ganger. Ble allikevel henvist til sykehuset bare for å prøve og pga det er et stykke unna å reise til en privat gyn. Hun henviste meg også til privat gyn da vi forventet et avslag fra sykehuset. Fikk brev i fra sykehuset først der de skriver at jeg ikke er prioritert, men får time om en ca 4mnd. Fikk brev fra privat gyn i går å der fikk jeg time om 1mnd. Er spent på tiden fremover å føler jeg kan slappe litt mer av nå når jeg vet at vi får hjelp :)


Sent from my iPad using BV Forum
 
Ser Lykkeliten_86 kom meg i forkjøpet, så hør på henne :)

Har du forresten hatt problemer med lutealfasen din tidligere? Spotting, tidlig tempefall? På den forrige grafen, hadde du en lutealfase på 12 dager, og det er helt innenfor normalen.
Har vell aldri hatt noe kontroll på syklusen min:/
Har bidronninggele og wild yam, men ikkje brukt di denne mnd! Kanskje eg venter:p


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Har vært hos fastlegen for 1-2 uker siden å forklarte situasjonen. Hun følte hun hadde for lite kunnskap om dette å henviste meg derfor videre. På sykehuset har de sagt at de ikke vil gjøre noe utredning før jeg har mistet 3ganger. Ble allikevel henvist til sykehuset bare for å prøve og pga det er et stykke unna å reise til en privat gyn. Hun henviste meg også til privat gyn da vi forventet et avslag fra sykehuset. Fikk brev i fra sykehuset først der de skriver at jeg ikke er prioritert, men får time om en ca 4mnd. Fikk brev fra privat gyn i går å der fikk jeg time om 1mnd. Er spent på tiden fremover å føler jeg kan slappe litt mer av nå når jeg vet at vi får hjelp :)


Sent from my iPad using BV Forum

Ok. Forhåpentligvis får du hjelp hos gyn om 1 måned om du ikke er gravid allerede. :)

I pakningsvedlegget til Crinone står det at man kan ta det "ved mistanke om progesteronmangel". Derfor burde man egentlig kunne få det av en hvilken som helst lege om man får forklart at man har kort lutealfase. Altså ikke for habituell abort, det er andre kriterier. Dessverre er det ikke alle leger som verken vil lytte eller lese seg opp når de ikke kan det fra før.

* Taster på app på mobilen *
 
Så falt tempen litt i dag, men ikke så mye som jeg hadde håpet på. Men nå lå jeg litt våken cirka en time før temping, og måtte dytte kjæresten vekk noen ganger, så kan jo være det forhøyet tempen. Nå er det seks dager til FF mener el kommer, den må gjerne komme litt før, men er hvertfall ikke så lenge til det forhåpentligvis kommer :)
 
Har vært hos fastlegen for 1-2 uker siden å forklarte situasjonen. Hun følte hun hadde for lite kunnskap om dette å henviste meg derfor videre. På sykehuset har de sagt at de ikke vil gjøre noe utredning før jeg har mistet 3ganger. Ble allikevel henvist til sykehuset bare for å prøve og pga det er et stykke unna å reise til en privat gyn. Hun henviste meg også til privat gyn da vi forventet et avslag fra sykehuset. Fikk brev i fra sykehuset først der de skriver at jeg ikke er prioritert, men får time om en ca 4mnd. Fikk brev fra privat gyn i går å der fikk jeg time om 1mnd. Er spent på tiden fremover å føler jeg kan slappe litt mer av nå når jeg vet at vi får hjelp :)


Sent from my iPad using BV Forum
Godt å vite at man får hjelp.

Jeg venter på brev om time hos gyn selv

fra app
 
Ok. Forhåpentligvis får du hjelp hos gyn om 1 måned om du ikke er gravid allerede. :)

I pakningsvedlegget til Crinone står det at man kan ta det "ved mistanke om progesteronmangel". Derfor burde man egentlig kunne få det av en hvilken som helst lege om man får forklart at man har kort lutealfase. Altså ikke for habituell abort, det er andre kriterier. Dessverre er det ikke alle leger som verken vil lytte eller lese seg opp når de ikke kan det fra før.

* Taster på app på mobilen *
Mange fastleger kan ikke dette, og sender videre uten å gjøre noe.

Min tok blodprøver, men bare for å legge ved henvisningen

fra app
 
Min ujevne temp ser med dagens på et vis ut til å stabilisere seg? Bare litt høyere nivå enn vanlig

fra app
 
Er det noen som vet hvordan Crinone påvirker temperaturen? Tempen min har steget til himmels de to siste dagene, og er veldig spent på om det bare er det ekstra progesteronet som som gjør det, eller om jeg har ekstra god grunn til å glede meg til testing på fredag.


Fra mobil.
 
Endelig tilbake til normal temp igjen :D 37,2 i dag :D


Ønsker oss nr 2 så inderlig <3

PP 25 - 27
PP 26 - 45 Kjemisk (?)
PP 27 - 26
PP 28 - ? Startet med pergo

Autocorrect er noe kjekke greier :eek:
 
Ingen temping her i dag. Sov elendig pga for varm dyne og kink i nakken... Men 9 dpo er fint uansett :)
 
Er det noen som vet hvordan Crinone påvirker temperaturen? Tempen min har steget til himmels de to siste dagene, og er veldig spent på om det bare er det ekstra progesteronet som som gjør det, eller om jeg har ekstra god grunn til å glede meg til testing på fredag.


Fra mobil.

Progesteron kan gi høyere temp og lengre lutealfase, så det er nok umulig å si hva som er Crinone og hva som er graviditet.

* Taster på app på mobilen *
 
Progesteron kan gi høyere temp og lengre lutealfase, så det er nok umulig å si hva som er Crinone og hva som er graviditet.

* Taster på app på mobilen *
Var vel det jeg tenkte, så får smøre meg med tålmodighet.

I dag er jeg helt utrolig varm! Greit nok at det er en 18-19 grader i dag, men det kjennes virkelig ut som om alle ovnene står på fullt i tillegg!


Fra mobil.
 
Var vel det jeg tenkte, så får smøre meg med tålmodighet.

I dag er jeg helt utrolig varm! Greit nok at det er en 18-19 grader i dag, men det kjennes virkelig ut som om alle ovnene står på fullt i tillegg!


Fra mobil.

Sånn hadde jeg det også i forrige uke. Tenkte at det sikkert er vanlig med Crinone. :p

* Taster på app på mobilen *
 
Back
Topp