Vi som temper!

Om tempen din stiger mer nå så blir det vel skadelig for et embryo, så forhåpentligvis blir den ikke høyere (og hvert fall ikke forblir høyere). I så fall er det jo anbefalt å ta paracet for å holde tempen nede ved høy feber, siden høy feber gir økt risiko for spontanabort. :confused:
Nei det kan ikke være helt bra. Skal definitivt ta en paracet i morgen om den fortsatt viser seg å være like høy/høyere:) takk for tipset :)


Ønsker oss nr 2 så inderlig <3

PP 25 - 27
PP 26 - 45 Kjemisk (?)
PP 27 - 26
PP 28 - ? Startet med pergo

Autocorrect er noe kjekke greier :eek:
 
Ny tempeteåd ja! Blir nesten litt rart pm tempen din stiger enda mer i morgen, Hope90! Rar graf altså!


Sent from my iPhone using BV Forum
Rar ja helt klart :eek: tok en temp i stad og da var fen nede i 37,4 så ikke så ille heldigvis om det skulle være skadelig for et eventuelt embryo:)

Også måtte jeg bare prøve igjen nå av ren nysgerrighet og da var den oppe i 38,1 :eek: her blir det paracet og litt ekstra med c vitaminer for å passe på en eventuell spire :)


Ønsker oss nr 2 så inderlig <3

PP 25 - 27
PP 26 - 45 Kjemisk (?)
PP 27 - 26
PP 28 - ? Startet med pergo

Autocorrect er noe kjekke greier :eek:
 
Rar ja helt klart :eek: tok en temp i stad og da var fen nede i 37,4 så ikke så ille heldigvis om det skulle være skadelig for et eventuelt embryo:)

Også måtte jeg bare prøve igjen nå av ren nysgerrighet og da var den oppe i 38,1 :eek: her blir det paracet og litt ekstra med c vitaminer for å passe på en eventuell spire :)


Ønsker oss nr 2 så inderlig <3

PP 25 - 27
PP 26 - 45 Kjemisk (?)
PP 27 - 26
PP 28 - ? Startet med pergo

Autocorrect er noe kjekke greier :eek:

Det er ikke bra for kroppen (og embryoet) med unødvendig paracet heller da, så du må jo nesten vite at du har feber. Og det er "høy feber" som gir økt risiko for spontanabort, men jeg vet ikke helt hva de setter som grense for "høy feber".

Og at tempen hopper opp og ned på dagtid trenger du ikke bekymre deg for, om du f.eks. løper raskt opp trappen så vil du sannsynligvis ha "feber" om du måler med en gang. Det er derfor du skal tempe etter 3 timers hvile. Så du burde ikke tempe på dagtid, det har ingen hensikt.
 
Gikk inn å leste litt om generell feber nå. Og man kan få feber uten å føle seg syk som ved skade på hud, som brannsår eller kutt. Allergi kan også gi noe feber.

Her snakker vi da om mild feber, ikke høyere enn 38,2!

Nå brant jeg meg voldsomt på strykehjernet i går, jeg tok blodprøve på fredag der hun som tok må ha bommet voldsomt eller tatt flere årer i slengen fordi jeg er helt blå på armen, var ganske hoven hele fredag og store deler av dagen i går, i tilegg er jg jo plaget med allergi (støv). Så da skal jeg traske rolig ned, ta allergi med (den trygge), og en halv paracet for å være på den sikre siden og håpe tempen har gått litt ned til i morgen :)


Ønsker oss nr 2 så inderlig <3

PP 25 - 27
PP 26 - 45 Kjemisk (?)
PP 27 - 26
PP 28 - ? Startet med pergo

Autocorrect er noe kjekke greier :eek:
 
Det er ikke bra for kroppen (og embryoet) med unødvendig paracet heller da, så du må jo nesten vite at du har feber. Og det er "høy feber" som gir økt risiko for spontanabort, men jeg vet ikke helt hva de setter som grense for "høy feber".

Og at tempen hopper opp og ned på dagtid trenger du ikke bekymre deg for, om du f.eks. løper raskt opp trappen så vil du sannsynligvis ha "feber" om du måler med en gang. Det er derfor du skal tempe etter 3 timers hvile. Så du burde ikke tempe på dagtid, det har ingen hensikt.
40 tror jeg var høy temp. Men tar ingen sjangser :) leste litt om det nå og allergi, pluss skader på hud kan forårsake mild feber :p så da har jeg muligens funnet min forklaring:)


Ønsker oss nr 2 så inderlig <3

PP 25 - 27
PP 26 - 45 Kjemisk (?)
PP 27 - 26
PP 28 - ? Startet med pergo

Autocorrect er noe kjekke greier :eek:
 
40 tror jeg var høy temp. Men tar ingen sjangser :) leste litt om det nå og allergi, pluss skader på hud kan forårsake mild feber :p så da har jeg muligens funnet min forklaring:)


Ønsker oss nr 2 så inderlig <3

PP 25 - 27
PP 26 - 45 Kjemisk (?)
PP 27 - 26
PP 28 - ? Startet med pergo

Autocorrect er noe kjekke greier :eek:


Ja der har du nok svaret! Kroppen er litt i forsvarsmodus. :)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Lykke til jenter! Krysser fingrene for at dere får spiren dere snart ❤️ kommer til å snike på dere :)

♡ Det er hyggelig med sniking. :)

* Taster på app på mobilen *
 
Nei det kan ikke være helt bra. Skal definitivt ta en paracet i morgen om den fortsatt viser seg å være like høy/høyere:) takk for tipset :)


Ønsker oss nr 2 så inderlig <3

PP 25 - 27
PP 26 - 45 Kjemisk (?)
PP 27 - 26
PP 28 - ? Startet med pergo

Autocorrect er noe kjekke greier :eek:

37,8 er ikke feber, og slett ikke HØY feber, altså. høy feber er 39-40 + det
 
37,8 er ikke feber, og slett ikke HØY feber, altså. høy feber er 39-40 + det
Høy feber er det vel ikke nei :) ser det er litt forskjell :) enig med deg om at høy feber er ved 39-40:)


Ønsker oss nr 2 så inderlig <3

PP 25 - 27
PP 26 - 45 Kjemisk (?)
PP 27 - 26
PP 28 - ? Startet med pergo

Autocorrect er noe kjekke greier :eek:
 
Ja der har du nok svaret! Kroppen er litt i forsvarsmodus. :)


Sent from my iPhone using BV Forum
Ja den er nok det :)


Ønsker oss nr 2 så inderlig <3

PP 25 - 27
PP 26 - 45 Kjemisk (?)
PP 27 - 26
PP 28 - ? Startet med pergo

Autocorrect er noe kjekke greier :eek:
 
37,8 er ikke feber, og slett ikke HØY feber, altså. høy feber er 39-40 + det

Feber begynner ved ulik temperatur fra person til person, så 37,8 kan være feber om man vanligvis har temp under 37. Men jeg er helt enig i at det ikke er høy feber når den er under 38 grader, jeg mente mer at hun burde være obs på at det ikke ser bra ut om tempen fortsetter sånn som den gjør nå. Særlig siden hun ikke hadde høyere enn 36,9 på det høyeste forrige syklus.
 
Legene ser ikke på det som feber før 38. Det er min erfaring i alle fall. Jeg har jo ganske lav temp, føler meg syk på 37,5 og halvt i koma på 38. Men nei, hverken på meg eller ungene godtar legen det som feber når vi er sub-febril på 37,8.

Men uansett, farlig høyt feber er det ikke.

fra app
 
Legene ser ikke på det som feber før 38. Det er min erfaring i alle fall. Jeg har jo ganske lav temp, føler meg syk på 37,5 og halvt i koma på 38. Men nei, hverken på meg eller ungene godtar legen det som feber når vi er sub-febril på 37,8.

Men uansett, farlig høyt feber er det ikke.

fra app

Det er vel først hvis du er innlagt at de gjør noe særlig individuelle vurderinger av feber. Det er jo ikke så lett for fastlegen å kjenne den enkeltes kjernetemperatur, og de kan heller ikke stole helt på alt man måler hjemme. Jeg lærte at det ikke er en fast definisjon på feber siden det er individuelt, men at en generell veileder er grense på 38 grader. Så den følges helt sikkert i vanlig klinisk praksis når man ikke kan følge opp den enkelte nærmere over tid.

Nei, det er uansett ikke høy feber enda nei, men det er en veldig rar graf og en veldig høy stigning de siste dagene.


Sent from my iPad using BV Forum
 
Det var absolutt stor stigning de siste dagene ja.

Vi får se hva tiden viser

vente og se. Som vanlig...
 
Det var absolutt stor stigning de siste dagene ja.

Vi får se hva tiden viser

vente og se. Som vanlig...

Vente og se ja. Jeg er veldig spent på din temp til uka og jeg. :)


Sent from my iPad using BV Forum
 
Har det ikke gått noe fremover med testene dine, Lykkeliten? Siden du har overtatt tråden, mener jeg...
 
Har det ikke gått noe fremover med testene dine, Lykkeliten? Siden du har overtatt tråden, mener jeg...

Nei. Venter på tr. Regner med hun kommer i natt eller i morgen, har sett bittelitt brun Crinone. Du kan se inne på Dagbøker på skjult gruppe. :)


Sent from my iPad using BV Forum
 
Vente og se ja. Jeg er veldig spent på din temp til uka og jeg. :)


Sent from my iPad using BV Forum

Litt opp og ned den sikkert.

Vi får se, det er jo lov å håpe på EL i løpet av uka. Bare ikke veldig trolig.
 
Litt opp og ned den sikkert.

Vi får se, det er jo lov å håpe på EL i løpet av uka. Bare ikke veldig trolig.

Håper på tidlig gullegg. :)


Sent from my iPad using BV Forum
 
Back
Topp