Vi som temper!

Det er jo positivt at det stiger :)pNå har du jo kommet langt nok, og fått høye nok verdier til at man kan forvente å se noe på ul.

Om du fortsatt har smerter, synes jeg du skal krangle litt mer med legevakten. De skal ikke avvise deg slik! På tide å få utelukket exu, og aller helst få se verdens vakreste lille hjerte som ligger og pumper der inne :) Heier på deg, Bina!
Nå begynner jeg å grine. Dere er jo så gode <3 <3<3 om ett par timer har jeg kanskje gode nyheter å komme med :)
 
Nå begynner jeg å grine. Dere er jo så gode <3 <3<3 om ett par timer har jeg kanskje gode nyheter å komme med :)
Krysser alt jeg kan for deg, og følger spent med på oppdateringer utover kvelden! Er det langt til sykehuset?
 
Da kommer oppdatering fra meg.
fikk svar på hcg prøven fra mandag og den hadde steget fra 1200 til 2200. venter egentlig bare på tlf med time til ul, så jeg får vite mer. blør fortsatt. nå er jeg egentlig bare helt satt ut siden jeg var helt sikker på at dette løpet var kjørt...
Så fin stigning! Krysser fingrene for det beste <3


Sent from my iPad using BV Forum
 

Jeg fant forresten mer nøyaktig beskrivelse av hcg-stigning;

"A single HCG value doesn’t give enough information about the health or viability of the pregnancy. Within the first 2-4 weeks after fertilization, HCG usually doubles every 48-72 hours. That usually corresponds to HCG levels below 1200 IU. From 1200-6000, the HCG usually takes 72-96 hours to double. Above 6000 IU, the hCG often takes over four days to double. So, the rate of increase in HCG levels normally varies as a pregnancy progresses. Normal HCG values vary up to 20 times between different pregnancies, however, and an HCG that does not double every two to three days does not necessarily indicate a problem with the pregnancy. Some normal pregnancies will have quite low levels of HCG, and result in perfect babies."

Altså, under 1200 dobles det omtrent hver 48-72 timer, men etter 1200 så sakker doblingen noe ned og det går 72-96 timer mellom hver dobling. Det betyr opptil 4 døgn. Du tok prøver med 4 døgns mellomrom og det var nesten dobling. Helt i tråd med dette her! :D

Over 6000 så dobles det enda tregere. Så man skal ikke bare se på stigning og antall timer, men også nivået og hvor langt man er på vei - i tillegg til at det er individuelle forskjeller.
 
Og så skriver han videre:

"Once the HCG levels are above 1000-1500 IU, vaginal sonography usually identifies the presence of an intrauterine pregnancy. At that point an ectopic pregnancy is effectively ruled out. Once the pregnancy is visible on ultrasound, further HCG testing is less reliable than ultrasound for monitoring a pregnancy, as the variations in HCG levels are frequently misleading and cause unnecessary worry. Since normal levels of HCG can vary tremendously, after 5-6 weeks of pregnancy, sonogram findings are much more predictive of pregnancy outcome than are HCG levels. Once the gestational sac is seen, most doctors will monitor with ultrasounds rather than drawing HCG. Subsequent monitoring with ultrasound should reveal normal growth of the gestational sac, and the development of a fetal heartbeat by 6 to 7 weeks’ gestation (6-7 weeks after LMP). Once fetal activity has been detected by ultrasound, the chance of miscarriage is usually less than 10%."
 
Jeg sa for 2 dager siden at jeg aldri skulle tempe for det ble jeg så stresset av men nå er jeg lei av å ikke vite når el har vært, greit man får en pekepinn med testene men blir fortsatt litt stresset :p Så neste syklus kommer jeg hit :D
 
Jeg sa for 2 dager siden at jeg aldri skulle tempe for det ble jeg så stresset av men nå er jeg lei av å ikke vite når el har vært, greit man får en pekepinn med testene men blir fortsatt litt stresset :p Så neste syklus kommer jeg hit :D

Haha.. Forhåpentligvis er det ingen neste syklus, men hvis tr kommer så er det bare å bestille termometer fra f.eks. billig-teste.dk så har du det raskt og billig i posten. ;) Jeg er helt avhengig av temping, og veldig glad for at jeg begynte med det med en gang for det har hjulpet meg både etter abortene med å finne EL, men også i møte med gynekologene for behandling.
 
Haha.. Forhåpentligvis er det ingen neste syklus, men hvis tr kommer så er det bare å bestille termometer fra f.eks. billig-teste.dk så har du det raskt og billig i posten. ;) Jeg er helt avhengig av temping, og veldig glad for at jeg begynte med det med en gang for det har hjulpet meg både etter abortene med å finne EL, men også i møte med gynekologene for behandling.
Nei, såklart ikke men siden den ble så lang mistet jeg litt troen :p Ja, tror det er veldig lurt for meg som er avhenig å planlegge alt og må vite alt som skjer til punkt og prikke :p
 
Nei, såklart ikke men siden den ble så lang mistet jeg litt troen :p Ja, tror det er veldig lurt for meg som er avhenig å planlegge alt og må vite alt som skjer til punkt og prikke :p

Jeg synes temping er det mest beroligende og mest geniale med prøvingen, og blir nesten litt forvirret i disse dager hvor tr er på besøk og jeg ikke temper (jeg temper vaginalt, så lar være under besøk av tr). Nå har jeg jo ingen graf å se på i det hele tatt (bortsett fra å tyde alle de andre sine da).
 
Nettopp vært på legevakta. Og han sendte meg til sykehuset for ultralyd. Så er på vei nå.
Jaa :D nå ble jeg glad kjære deg :D du skal se du får se en perfekt liten spire i magen <3


Ønsker oss nr 2 så inderlig <3

PP 25 - 27
PP 26 - 45 Kjemisk (?)
PP 27 - 26
PP 28 - ? Startet med pergo

Autocorrect er noe kjekke greier :eek:
 
Nå begynner jeg å grine. Dere er jo så gode <3 <3<3 om ett par timer har jeg kanskje gode nyheter å komme med :)
Masse lykke til! Håper virkelig at alt går bra!


Fra mobil.
 
Jeg sa for 2 dager siden at jeg aldri skulle tempe for det ble jeg så stresset av men nå er jeg lei av å ikke vite når el har vært, greit man får en pekepinn med testene men blir fortsatt litt stresset :p Så neste syklus kommer jeg hit :D
Haha, jeg visste det;) Håper du slipper å komme hit da, men temping er faktisk helt genialt!


Fra mobil.
 
Ingen gode nyheter. Veskeansamling i eggstokken. Tom fostersekk. Fikk ikke dra hjem fra sykehuset heller,må være her til i morgen. De er nok litt usikkere de og. Men tydeligvis xu :(
 
Ingen gode nyheter. Veskeansamling i eggstokken. Tom fostersekk. Fikk ikke dra hjem fra sykehuset heller,må være her til i morgen. De er nok litt usikkere de og. Men tydeligvis xu :(
Kjære deg Bina. Vet ikke hva jeg skal si. Ønsker deg "god bedring", og sender mange klemmer!
 
Ingen gode nyheter. Veskeansamling i eggstokken. Tom fostersekk. Fikk ikke dra hjem fra sykehuset heller,må være her til i morgen. De er nok litt usikkere de og. Men tydeligvis xu :(

Sender deg en stor klem :'(
 
Ingen gode nyheter. Veskeansamling i eggstokken. Tom fostersekk. Fikk ikke dra hjem fra sykehuset heller,må være her til i morgen. De er nok litt usikkere de og. Men tydeligvis xu :(

God bedring. Dette var ikke nyhetene jeg håpet på. :( Sender deg en stor klem


Sent from my iPad using BV Forum
 
Jeg fant forresten mer nøyaktig beskrivelse av hcg-stigning;

"A single HCG value doesn’t give enough information about the health or viability of the pregnancy. Within the first 2-4 weeks after fertilization, HCG usually doubles every 48-72 hours. That usually corresponds to HCG levels below 1200 IU. From 1200-6000, the HCG usually takes 72-96 hours to double. Above 6000 IU, the hCG often takes over four days to double. So, the rate of increase in HCG levels normally varies as a pregnancy progresses. Normal HCG values vary up to 20 times between different pregnancies, however, and an HCG that does not double every two to three days does not necessarily indicate a problem with the pregnancy. Some normal pregnancies will have quite low levels of HCG, and result in perfect babies."

Altså, under 1200 dobles det omtrent hver 48-72 timer, men etter 1200 så sakker doblingen noe ned og det går 72-96 timer mellom hver dobling. Det betyr opptil 4 døgn. Du tok prøver med 4 døgns mellomrom og det var nesten dobling. Helt i tråd med dette her! :D

Over 6000 så dobles det enda tregere. Så man skal ikke bare se på stigning og antall timer, men også nivået og hvor langt man er på vei - i tillegg til at det er individuelle forskjeller.

God på research du!
 
Back
Topp