Jeg har vært og svetta på treningssenteret i dag. Forventer el i dag, så dette ble siste treningsøkta denne pp'n som jeg ikke tenker på "hva om jeg gjør noe nå som skader spira, løfter jeg for tungt, ååå vondt i magen, det må jo bety at jeg er gravid"... Jeg blir jo helt koko i hodet av det her!
Noen som vet om det egentlig kan være noe som helst negativt med å trene etter el?
Jeg er ikke lege, men treningsglad (eller: var ) og leste en del om det da jeg var gravid. Fant ingen sted at trening var skadelig for friske svangerskap, hvertfall ikke om man pleide å trene før man ble gravid. Enkelte ting burde unngås, men vanlige treningsformer (som step, aerobic, spinning, styrketrening) var generelt greit så sant man lytter til kroppen og bytter ut noen øvelser ved voksende mage. Når det er sagt er jeg veldig spent på om jeg tør å dra på trening selv i morgen Kjempeartig trening, men på grensa til kontaktsport. Teite tanker fra min side, for et eventuelt embryo kan vel ikke akkurat ristes løs som følge av noen spensthopp og sånt, kan det vel?!! I så fall må jeg også sykle utenom alle hull og dumper i asfalten på vei til jobb, liksom. Nei, får pelle meg på trening. Samtidig er det greit å slippe unødvendige "hva hvis"- tanker. Ai, har visst blitt mer pysete med åra