Vi som temper!

Altså.... Det er litt vanskelig å forklare, men jeg vil i alle fall unngå i det lengste å drive med det der på jobb. At jeg ikke ønsker å vekke mistanke, og at man i utgangspunktet ikke kan være på do så lenge om gangen på min jobb, er noen grunner. Jeg forstår jo at jeg ikke dør om jeg tar EL-tester på jobb, men det er langt fra ønskelig. Derfor prøver jeg å finne en annen løsning.
Uff, skjønner. Selv er jeg litt "høy" fordi det til tross for mine bekymringer gikk veldig fint å teste på min jobb, men det går nok kjapt over når jeg sikkert snart glømmer noe avslørende på do :-o *distre* Håper du finner svar på spørsmåley ditt!

POSTER DENNE PÅ NYTT. Noen som vil mene noe?

Dere som er gode på dette med EL-tester... Vet dere om urinen kan være noen timer i et urinprøveglass før man tester? På mandager og fredager er det kliss umulig for meg å få testet mellom 11 og 15, så lurte på å tisse i et glass på jobb, ta med hjem, og teste der. Kommer det til å funke, tror dere?

Det eneste jeg kan se på bruksanvisningen, er at urinen skal ha en temperatur på 4-30*C, så da må det vel kunne gå an å vente litt med å kjøre testen??? Eller?
Jeg tror det går helt fint :) Tror ikke det er noe problem i det hele tatt.

Jeg tester alltid i 17- tida etter å ha gått tre- fire timer siden sist og prøver å ikke drikke så mye. Er det mellom 11 og 15 man skal teste nå? Syns ikke det er lenge siden man måtte teste på ettermiddagen, mellom 15 og 19?

- Taster med appen -

Jeg tror det går helt fint :) Tror ikke det er noe problem i det hele tatt.

Jeg tester alltid i 17- tida etter å ha gått tre- fire timer siden sist og prøver å ikke drikke så mye. Er det mellom 11 og 15 man skal teste nå? Syns ikke det er lenge siden man måtte teste på ettermiddagen, mellom 15 og 19?

- Taster med appen -
Utviklingen går lynkjapt for tiden ;)

Den er vertfall på veg opp igjen :-D Krysser fingrene !! :-)

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Ja. Ingen grunn til å miste håpet enda. :-)

POSTER DENNE PÅ NYTT. Noen som vil mene noe?

Dere som er gode på dette med EL-tester... Vet dere om urinen kan være noen timer i et urinprøveglass før man tester? På mandager og fredager er det kliss umulig for meg å få testet mellom 11 og 15, så lurte på å tisse i et glass på jobb, ta med hjem, og teste der. Kommer det til å funke, tror dere?

Det eneste jeg kan se på bruksanvisningen, er at urinen skal ha en temperatur på 4-30*C, så da må det vel kunne gå an å vente litt med å kjøre testen??? Eller?

Aner ikke hvor fort LH brytes ned i urin, så jeg vet ikke svaret.

For dere som synes det er vanskelig å el-teste tidlig på dagen, jeg tror jeg ville prøvd på ettermiddagen og sett om det fungerer jeg... I mine tidligere prøveperioder fikk alle beskjed om å teste på ettermiddagen, fordi det visstnok var da vi hadde mest lh i kroppen. Nå har jo disse rådene tydeligvis forandret seg, men siden "alle" testet på ettermiddag før, og det fungerte veldig greit for de fleste, så tror jeg rett og slett jeg ville prøvd det hvis dere sliter litt med "formiddagstesting". :p

Jeg tester fortsatt på ettermiddagen, og synes det fungerer absolutt best for meg. ;)

Jeg tenker å teste på ettermiddagen. Sånn typisk når jeg kommer hjem fra jobb. Satser på at det går greit :)
Tenker at hvis jeg klare rå holde meg fra å gå på do fra 13:00 og utover så bør jo LH nivået i kroppen fortsatt være høyt nok når jeg kommer hjem :)

Jeg tenkte egentlig å ikke bry meg opp å teste etter eggløsning denne pp, ettersom de aldri viser TYDELIG positiv. Men klarer nokk ikke å holde meg. Så jeg begynner å teste i morgen på ettermiddagsurin. :-)

Jeg tenkte egentlig å ikke bry meg opp å teste etter eggløsning denne pp, ettersom de aldri viser TYDELIG positiv. Men klarer nokk ikke å holde meg. Så jeg begynner å teste i morgen på ettermiddagsurin. :-)
He he... Greit å ha noe å bedrive tiden med også. Og så kan det jo hende at testene slår til og kan gi litt klare svar denne gangen?

Da har jeg vært hos en veldig hyggelig gynekolog, og han kunne fortelle meg om at alt så veldig bra ut. Slimhinnene var passe tykke og fine, og han kunne se at jeg hadde hatt eggløsning fra høyre side denne gangen. Talte også 7-9 egg som hadde tapt kampen denne måneden, mot det egget som hadde vunnet (sluppet). Ganske utrolig at det kan se dette her spør du meg! Alt så bra ut, og det var mange egg "igjen".
Etter at han hadde sett grafene mine fra FF, og hørt min historie om spotting etter eggløsning, sier han at det er veldig sannsynlig at jeg har litt lavt progesteronnivå. Det syntes han også grafene mine viste, siden de svingte sånn. De burde være med stabilt høyt hele perioden sa han. Han mente derfor vi skulle prøve Crinone, så skrev ut det. Det var ikke noe poeng å teste for det sa han, siden kroppen aldri kunne få "for mye" av progesteron. Så da blir det å prøve ut det, og jeg kutter da ut Wild Yam. Han mente ikke jeg burde gå på begge deler.
Så da får vi se :) Jeg håper virkelig dette hjelper meg og at gullegget fester seg godt inne i livmoren min denne måneden :)

Jeg aner ikke hvorfor det har vært anbefalt med ettermiddag/kveld tidligere, for LH er jo ikke et nytt hormon i form av hvordan døgnvariasjonen dens normalt er. :)

Dersom man får positiv test på ettermiddag er det ikke noe problem å teste på ettermiddag, da har man høyt nok LH nivå til å kunne påvise det sent på dagen også. Dersom man aldri får positiv test på ettermiddag så kan det skyldes at kroppens LH topp ikke er så høy at ettermiddagsurinen klarer å holde seg høy nok til å slå ut positivt på en test. :) Så man kan risikere falsk negativ på ettermiddag. De som vet at de får positiv også på ettermiddag kan jo teste da og.

Morgenurin burde ingen bruke til LH testing, for da kan man få falsk positiv. Og det er jo kjipere.

Sent from my iPad using BV Forum

Da har jeg vært hos en veldig hyggelig gynekolog, og han kunne fortelle meg om at alt så veldig bra ut. Slimhinnene var passe tykke og fine, og han kunne se at jeg hadde hatt eggløsning fra høyre side denne gangen. Talte også 7-9 egg som hadde tapt kampen denne måneden, mot det egget som hadde vunnet (sluppet). Ganske utrolig at det kan se dette her spør du meg! Alt så bra ut, og det var mange egg "igjen".
Etter at han hadde sett grafene mine fra FF, og hørt min historie om spotting etter eggløsning, sier han at det er veldig sannsynlig at jeg har litt lavt progesteronnivå. Det syntes han også grafene mine viste, siden de svingte sånn. De burde være med stabilt høyt hele perioden sa han. Han mente derfor vi skulle prøve Crinone, så skrev ut det. Det var ikke noe poeng å teste for det sa han, siden kroppen aldri kunne få "for mye" av progesteron. Så da blir det å prøve ut det, og jeg kutter da ut Wild Yam. Han mente ikke jeg burde gå på begge deler.
Så da får vi se :) Jeg håper virkelig dette hjelper meg og at gullegget fester seg godt inne i livmoren min denne måneden :)
Så godt å høre! Så spennende at de kan se sånne ting :-) Jeg skulle ønsker jeg var der på den tiden "rett etter forventet eggløsning", så en kan se om egget har sluppet osv. Så gøy. Da krysser vi fingrene for at crinone hjelper :-D Skal du begynne på det nå denne pp?

Oj. Mente gynekologen din at WY kan ha noen effekt da? Siden han brydde seg om et urtepreparat?

Nå fikk jeg ekstra håp for mitt eget WY prosjekt i så fall. :)

Og veldig bra at du fikk crinone, det SKAL virke for deg, dermed basta! :D

Med mine heller lite stabile temper i lutealfasen hadde det kanskje vært et poeng å teste WY for meg også da? Hvor kjøper dere, hvor mye trenger man for en syklus? (Og er det noe poeng for en som gjerne er halvveis i lutealfasen før hun er sikker på om hun har hatt el, nettopp bla pg amanglende stabilt høye målinger?)

Så bra at timen var "produktiv". Hvis du blir gravid denne syklusen, hvor mange uker skal du ta crinone?

Når har du el/ikm?

Så ikke grafen din fra appen, prikkeline. Du er noen dager dpo nå, hopper du rett på ceinone nå da?

Med mine heller lite stabile temper i lutealfasen hadde det kanskje vært et poeng å teste WY for meg også da? Hvor kjøper dere, hvor mye trenger man for en syklus? (Og er det noe poeng for en som gjerne er halvveis i lutealfasen før hun er sikker på om hun har hatt el, nettopp bla pg amanglende stabilt høye målinger?)

Jeg kjøpte det på nettet. Kan kjøpes på helsekost. Du tar jo kanskje litt sjansen når du har litt svingende temp, men kan jo hende det blir lettere og se med vaginal temping? Og du kan jo starte 3-4 dpo. Når du ofte kan være litt mer "sikker". Dessuten er jo hele WY effekten omdiskutert, så det er jo ikke sikkert det er potent nok til å hindre EL, selv om man advarer om at det muligens kan ha den effekten. Dersom det bare gir en liten effekt på progesteron så kanskje det er for liten effekt for å ødelegge EL, men stor nok effekt i kombinasjon med kroppens naturlige progesteron til at det hjelper i forhold til graviditet? Kan jo håpe du treffer etter EL så du slipper å bekymre deg for ødeleggelse av EL. Kan jo eventuelt prøve én syklus? :-)

Håper du slipper jeg.

I dagboken min, på side 3, har jeg skrevet om min research på WY. :-)

Så godt å høre! Så spennende at de kan se sånne ting :) Jeg skulle ønsker jeg var der på den tiden "rett etter forventet eggløsning", så en kan se om egget har sluppet osv. Så gøy. Da krysser vi fingrene for at crinone hjelper :-D Skal du begynne på det nå denne pp?
Jeg har allerede begynt :P Rett på apoteket etter timen, og tok en med en gang. Det var gyn som sa jeg skulle gjøre det med en gang. Så da krysser jeg fingre for at det blir supre resultater av det :) Nå er jeg såå optimist, så føler liksom på meg at jeg blir gravid denne pp'en :D Haha, det skader jo ikke å være optimist :)

Oj. Mente gynekologen din at WY kan ha noen effekt da? Siden han brydde seg om et urtepreparat?

Nå fikk jeg ekstra håp for mitt eget WY prosjekt i så fall. :)

Og veldig bra at du fikk crinone, det SKAL virke for deg, dermed basta! :D

Ja, han hadde "selvfølgelig" hørt om WY sa han. Han mente WY kunne ha en effekt, men jeg burde uansett ikke gå på begge deler. Og han mente selv at Crinone var mer effektivt.
Så ja - jeg har trua nå! Og tenker at WY også virker positivt. Men jeg får teste ut Crinone jeg nå da. Spent på om jeg kommer til å spotte denne gangen.

Back
Topp