Vi som temper!

Da går vi for at det er noe som har festet seg skikkelig denne gangen, og at temperaturen går til værs igjen snart ;) Er jo spennende, da!

Ja, jeg synes alt "nytt" er spennende. :p Dette har ikke skjedd med meg før så da klarer jeg ikke la være å synes det er litt spennende. :-)

Crinone er kjempedyrt! har fått resept på det nå til tre sykluser... Om jeg skulle bli gravid så skal jeg fortsette med det til uke 10! Det blir jo fryktelig masse penger. koster jo over 500,- for 15 doser. Med 1 dose pr dag så ja...orker ikke regne ut en gang. Jeg trenger jo egentlig bare biiiitelitt forlengelse av lutealfasen..... Hvorfor måler de ikke progesteron før de skriver ut resept?
Enig. Rart de bare skriver ut resept uten å faktisk AVKLARE at det er lavt progesteron. Blir litt skeptisk jeg da. Men det er kanskje vanlig å gjøre det på den måten??
Nå skal jeg på GU i morgen, og det er jo nettopp lutealfasen og spotting evt. progesteronmangel som er tema.
Og fy, det var dyrt ja. Man får kanskje ikke dette på blå resept hvis man må gå det en stund?

Lykkeliten, har du begynt på WY?
Ser jammen at FF satte el på meg på lørdag, så da er det kanskje greit for meg å begynne med WY også?
Dette blir spennende altså :) SKal til gyn i morra, men tror uansett jeg hiver innpå litt wy jeg :P

Lykkeliten, har du begynt på WY?
Ser jammen at FF satte el på meg på lørdag, så da er det kanskje greit for meg å begynne med WY også?
Dette blir spennende altså :) SKal til gyn i morra, men tror uansett jeg hiver innpå litt wy jeg :P

Ja. Jeg begynte med WY med en gang det var klart at jeg var dpo. :-) Krysser fingrene for at dette hjelper oss.

Det gjør vi! Blir spennende å se fremover :)

Jeg har switcha til el-test som viktigste tegn, og da ble ff endelig enig med meg om at el var på lørdag. Men jeg er jommen ikke sikker. Det høye temphoppet har ikke kommet, og i dag fikk jeg ikke målt i det hele tatt. Hm. Men velger å ha troa på el lørdag så det blir et lite fnugg av spenning. chartgraph_module-1.png

D
Jeg har switcha til el-test som viktigste tegn, og da ble ff endelig enig med meg om at el var på lørdag. Men jeg er jommen ikke sikker. Det høye temphoppet har ikke kommet, og i dag fikk jeg ikke målt i det hele tatt. Hm. Men velger å ha troa på el lørdag så det blir et lite fnugg av spenning. Vis vedlegget 39786
DPO-tempen min pleier å være på 36,7.

Oi lykkeliten :-D Håper virkelig det er feste temp :-D Krysser fingrene!!!!

Noen av dere som bruker el-tester i tillegg? Når på dagen tar dere testen? Og bruker dere mer enn en test om dag? Har lest her og der, at noen anbefaler å ta en om morgen og en om ettermiddgen, noen mener på morgen og andre bare på ettermiddagen. Forvirringen er total. Hehe

Oi lykkeliten :-D Håper virkelig det er feste temp :-D Krysser fingrene!!!!

Håper virkelig jeg og. Spent på tempen i morgen. :)

Sent from my iPad using BV Forum

Noen av dere som bruker el-tester i tillegg? Når på dagen tar dere testen? Og bruker dere mer enn en test om dag? Har lest her og der, at noen anbefaler å ta en om morgen og en om ettermiddgen, noen mener på morgen og andre bare på ettermiddagen. Forvirringen er total. Hehe

Nå har jeg ikke PCen her, men jeg har laget en figur som viser hvorfor man burde teste med EL-tester noen timer etter morgenurin. Altså 11-15. Dette er fordi på morgenurin kan du få falsk positiv EL-test fordi du har samlet LH fra hele natten. På kvelden kan du få falsk negativ EL-test fordi LH svinger i kroppen gjennom døgnet og er på sitt høyeste rett etter at vi har stått opp. Så selv om du er på toppen av månedens LH nivå så kan det fremdeles være for lavt på ettermiddag/kveld til å slå ut på en test.

Urinen mellom 11-15 inneholder det LH'et som fløt i blodet noen timer før, altså døgnets LH topp.

Det anbefales å ikke tisse i fire timer før testing, og at du ikke drikker de siste to timene før testing.

Flere tester i døgnet er tull siden du bare får se at kroppen din har naturlig LH variasjon gjennom døgnet. Du vil jo egentlig finne variasjonen fra dag til dag, ikke fra time til time (siden det altså svinger naturlig i blodet fra topp om morgenen til bunn på kvelden/natten.)

Nå har jeg ikke PCen her, men jeg har laget en figur som viser hvorfor man burde teste med EL-tester noen timer etter morgenurin. Altså 11-15. Dette er fordi på morgenurin kan du få falsk positiv EL-test fordi du har samlet LH fra hele natten. På kvelden kan du få falsk negativ EL-test fordi LH svinger i kroppen gjennom døgnet og er på sitt høyeste rett etter at vi har stått opp. Så selv om du er på toppen av månedens LH nivå så kan det fremdeles være for lavt på ettermiddag/kveld til å slå ut på en test.

Urinen mellom 11-15 inneholder det LH'et som fløt i blodet noen timer før, altså døgnets LH topp.

Det anbefales å ikke tisse i fire timer før testing, og at du ikke drikker de siste to timene før testing.

Flere tester i døgnet er tull siden du bare får se at kroppen din har naturlig LH variasjon gjennom døgnet. Du vil jo egentlig finne variasjonen fra dag til dag, ikke fra time til time (siden det altså svinger naturlig i blodet fra topp om morgenen til bunn på kvelden/natten.)

Tusen takk for svar Lykkeliten :)

Jeg har laget ett slags informasjonsinnlegg i innlegg nummer tre på side 1 i tråden her nå. Om jeg har skrevet noe galt eller glemt noe viktig tar jeg gjerne i mot innspill. Jeg fant ut at det kunne være greit å samle litt tips og triks om temping, til nye og nysgjerrige?

Det ble ikke tydelig at det er snakk om en festedipp. Får vel bare vente og se....

Det ble ikke tydelig at det er snakk om en festedipp. Får vel bare vente og se....
Den er vertfall på veg opp igjen :-D Krysser fingrene !! :-)

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

POSTER DENNE PÅ NYTT. Noen som vil mene noe?

Dere som er gode på dette med EL-tester... Vet dere om urinen kan være noen timer i et urinprøveglass før man tester? På mandager og fredager er det kliss umulig for meg å få testet mellom 11 og 15, så lurte på å tisse i et glass på jobb, ta med hjem, og teste der. Kommer det til å funke, tror dere?

Det eneste jeg kan se på bruksanvisningen, er at urinen skal ha en temperatur på 4-30*C, så da må det vel kunne gå an å vente litt med å kjøre testen??? Eller?

POSTER DENNE PÅ NYTT. Noen som vil mene noe?

Dere som er gode på dette med EL-tester... Vet dere om urinen kan være noen timer i et urinprøveglass før man tester? På mandager og fredager er det kliss umulig for meg å få testet mellom 11 og 15, så lurte på å tisse i et glass på jobb, ta med hjem, og teste der. Kommer det til å funke, tror dere?

Det eneste jeg kan se på bruksanvisningen, er at urinen skal ha en temperatur på 4-30*C, så da må det vel kunne gå an å vente litt med å kjøre testen??? Eller?
Jeg veit dessverre ikke svaret på det du spør om, men må innrømme at jeg ikke forstår at det er gjennomførbart å tisse i koppen, men ikke suppe strimmelen oppi i samme slengen? Har selv nettopp begynt å el-teste på jobb, var skeptisk, men det var gjennomførbart. Skjønner at ikke alle arbeidsplasser er like, da :-)

Forresten, kanskje du kan teste litt ved å bruke to strimler de dagene du kan teste direkte? Spare på urinen og teste på den igjen seinere på dagen og sammenlikne de to?

Jeg veit dessverre ikke svaret på det du spør om, men må innrømme at jeg ikke forstår at det er gjennomførbart å tisse i koppen, men ikke suppe strimmelen oppi i samme slengen? Har selv nettopp begynt å el-teste på jobb, var skeptisk, men det var gjennomførbart. Skjønner at ikke alle arbeidsplasser er like, da :-)
Altså.... Det er litt vanskelig å forklare, men jeg vil i alle fall unngå i det lengste å drive med det der på jobb. At jeg ikke ønsker å vekke mistanke, og at man i utgangspunktet ikke kan være på do så lenge om gangen på min jobb, er noen grunner. Jeg forstår jo at jeg ikke dør om jeg tar EL-tester på jobb, men det er langt fra ønskelig. Derfor prøver jeg å finne en annen løsning.

Back
Topp