Vi som temper!

Usikker på om jeg har hatt el.

Tar jeg bort temp 1. Nov, dagen jeg målte både høy og lav, sier ff at jeg ikke har hatt el enda.
De siste dagers temp kan tyde på det.

På den annen side, jeg målte 36,44 i dag, og tenkte "nei, måler igjen" . 36,54, registrerer heller denne. Jeg er noe tett i nesen, kan ha lagt med åpen munn, tenker jeg mens jeg oppdaterer ff, sjekker bv og litt annet på mobilen. Ligger sånn et kvarter, og får det for meg å måle igjen. 36,67. Så mye stiger den ikke om jeg går opp do engang, langt mindre av å surfe på mobilen.

Men jeg vet ikke.

Tenker på å tempe vaginalt, men hva gjør dere da med.... Klin? På termometer som jeg måler feber på ungene har jeg engangstrekk. Men det blir mye styr med det hver morgen...

Usikker på om jeg har hatt el.

Tar jeg bort temp 1. Nov, dagen jeg målte både høy og lav, sier ff at jeg ikke har hatt el enda.
De siste dagers temp kan tyde på det.

På den annen side, jeg målte 36,44 i dag, og tenkte "nei, måler igjen" . 36,54, registrerer heller denne. Jeg er noe tett i nesen, kan ha lagt med åpen munn, tenker jeg mens jeg oppdaterer ff, sjekker bv og litt annet på mobilen. Ligger sånn et kvarter, og får det for meg å måle igjen. 36,67. Så mye stiger den ikke om jeg går opp do engang, langt mindre av å surfe på mobilen.

Men jeg vet ikke.

Tenker på å tempe vaginalt, men hva gjør dere da med.... Klin? På termometer som jeg måler feber på ungene har jeg engangstrekk. Men det blir mye styr med det hver morgen...

Du har jo et eget termometer til deg som du bare bruker til temping? Da kan du vel bruke klorhexidin, pyrisept eller annen desinfeksjon/rens og bomullspad? Bare ha et tørkepapir til å legge termometeret på etter bruk også vasker du det med en bomullspad med etter at du har stått opp?

Jeg bruker jo engangstrekk, men kommer nok til å rense hele termometeret først med varmt vann og såpe og så med klorhexidin før vi bruker det til noe annet senere.

Positiv EL-test i dag. Ikke like knall positiv som sist, bare like sterk som kontrollstreken. Så enten går den ned til i morgen eller så får jeg en enda mer positiv i morgen. Dersom LH toppen er lik som før får jeg nok en sterkere teststrek enn kontrollstrek i morgen. Men nå har det vært så mye tull, så jeg venter og ser. Fornøyd med dagens test hvert fall. Håper det betyr EL i nærmeste fremtid.

20131106_134058.jpg

Engangstrekk hver dag, altså. Hamstre slike da...

Egentlig lurer hodet mitt på et termometer til... Så kan jeg måle begge steder... Jeg synes munnen er så lett. Vil fortsette med det om ikke annet er mye bedre.

Tror jo egentlig det er mangel på sammenhengende søvn som er mitt problem, ikke hvor jeg måler. Annet enn nå, tett i nesen, puster med munnen. Mye bedre i dag, satser på det.

Jeg har en pakke med våtservietter som jeg tørker termometeret med etterpå. syns det er helt greit. finnes jo engangsservietter med desinfeksjon også så det kan jo og være et alternativ. Men bruker det termometeret kun til tempingen.

Jeg har en pakke med våtservietter som jeg tørker termometeret med etterpå. syns det er helt greit. finnes jo engangsservietter med desinfeksjon også så det kan jo og være et alternativ. Men bruker det termometeret kun til tempingen.
Tenker det kunne funke ja. Men da går jeg ikke tilbake til å bruke det i munnen etterpå...

Tenkeboksen...

Men mest frustrert over at jeg kanskje ikke har hatt el... Det er mer frustrerende enn usikre måling, for fasiten der finner jeg tilslutt likevel.

Skjønner hva du mener med å ikke være sikker på om el har vært!
Ganske frustrerende i grunnen. Er den luka vi skulle hatt hvor vi bare kunne åpnet å sett inn i eggstokkene for å se hva som skjer...

Å ikke vite er frustrerende.

Om jeg ikke har hatt enda, på dag, hva... 31 og ikke er i nærheten av fruktbar enda heller... Det er verre. Å ikke vite, det får jeg tross alt vite om en dag eller ei uke.

Men når får jeg el om den ikke har vært enda, tro?

Å ikke vite er frustrerende.

Om jeg ikke har hatt enda, på dag, hva... 31 og ikke er i nærheten av fruktbar enda heller... Det er verre. Å ikke vite, det får jeg tross alt vite om en dag eller ei uke.

Men når får jeg el om den ikke har vært enda, tro?

Arg. Utrolig frustrerende. Hva er slagplanen din nå da? Annenhver dag med aksjer? EL-tester? Tempe og vente og se? Skjønner godt at du er frustrert nå.

Krysser fingrene for at du har hatt EL.

Å nei! Det skulle jo ikke skje nå da :(
Men var det i dag du skulle til GU? Lykke til der i alle fall - det blir spennende å høre hva de sier! Jeg har fått time til GU selv for å utrede spottingen/progesteron/lutealfasen min. Satse på at det ordner seg for oss alle her inne nå :)
I morgen :-) Så skal bli godt å få noen svar!

Nei og nei... :( Vil tippe du kan trenge noe progesteronøkende i hvert fall. Jeg har selv slitt med kort lutealfase, men kun en gang har den vært så kort som 4 dager, og det var en av de første menstruasjonene etter sist fødsel, og jeg fullammet fortsatt...
Masse lykke til hos gyn! :)
Ja håper jeg får noe som kan stabilisere syklusen. Ønsket jo så gjerne å bli gravid innen året er omme! Noen som har tatt progesteron? Hvordan funker det?

Ja håper jeg får noe som kan stabilisere syklusen. Ønsket jo så gjerne å bli gravid innen året er omme! Noen som har tatt progesteron? Hvordan funker det?

Jeg har brukt progesteronøkende. Bruker crinone i lutealfasen, det er en gel som settes vaginalt. Det er noe skikkelig klin, du blir sår nedentil, og den er attpåtil fryktelig dyr, MEN den fungerer, og hva gjør vi vel ikke for å få våre søte små... ;)

Arg. Utrolig frustrerende. Hva er slagplanen din nå da? Annenhver dag med aksjer? EL-tester? Tempe og vente og se? Skjønner godt at du er frustrert nå.

Krysser fingrene for at du har hatt EL.

Avhengig av temp i morgen. Dagens KAN ha vært nærmere 36,6, og om morgendagens er der, så satser jeg på dpo.
Mannen forføres etter planen i kveld. Jeg skulle ta EL-test i dag, men det viste seg at der var ingen ubrukte i sekken min. Tar med meg i morgen om ikke tempen er klart dpo.

Det blir aksjer jevnlig og tempe/vente og se uansett, tenker jeg.

Frustrert ja. Lei av denne tullekroppen. På nippet til å ringe legen og si at jeg vil til en gyn, for jeg vil ha pergo. Jeg fikk jo resept på det når vi prøvde på første, for gyn mente jeg trengte det. Vel, nå føler jeg meg snart klar for det igjen!

Syklusene mine har vært på villspor siden SA, så jeg håper jo at de snart skal normalisere seg da.

Avhengig av temp i morgen. Dagens KAN ha vært nærmere 36,6, og om morgendagens er der, så satser jeg på dpo.
Mannen forføres etter planen i kveld. Jeg skulle ta EL-test i dag, men det viste seg at der var ingen ubrukte i sekken min. Tar med meg i morgen om ikke tempen er klart dpo.

Det blir aksjer jevnlig og tempe/vente og se uansett, tenker jeg.

Frustrert ja. Lei av denne tullekroppen. På nippet til å ringe legen og si at jeg vil til en gyn, for jeg vil ha pergo. Jeg fikk jo resept på det når vi prøvde på første, for gyn mente jeg trengte det. Vel, nå føler jeg meg snart klar for det igjen!

Syklusene mine har vært på villspor siden SA, så jeg håper jo at de snart skal normalisere seg da.

Høres ut som helgardering og god plan. Da krysser jeg virkelig fingrene for dpo-temp hos deg i morgen. :)

Helgardering er et ust med slik en kropp...

Dpo-temp i morgen hadde vært kjekt det. og hos deg også!!!

Helgardering er et ust med slik en kropp...

Dpo-temp i morgen hadde vært kjekt det. og hos deg også!!!

Tror egentlig ikke jeg får temphopp for om 2 eller 3 dager med den testen jeg hadde i dag, men det er greit det, bare det faktisk er det som skjer nå. :)

Tror egentlig ikke jeg får temphopp for om 2 eller 3 dager med den testen jeg hadde i dag, men det er greit det, bare det faktisk er det som skjer nå. :)
Håper dere får temphopp begge to så vi får flere spennende dpo-grafer å følge med på ;)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Back
Topp