Vi som temper!

Tempøkning!! Da er el unnagjort! Håper ff er enig da, ellers får jeg overstyre. Jeg er endelig i dpoland!

- Taster med appen -

:-( Da var tr kommet.... jeg blir gal av denne kroppen og syklusen. Hva sjer med at jeg får eggløsning på CD24, og alikevel mens CD 28/29

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

:-( Da var tr kommet.... jeg blir gal av denne kroppen og syklusen. Hva sjer med at jeg får eggløsning på CD24, og alikevel mens CD 28/29

Æsj, det var jo noe herk! Når var det du skulle til gyn?

Tempen gikk liiiitt ned i dag. Liker ikke! Skulle heller sett at kurven ble trifasisk nå. To dager igjen til jeg hadde tenkt å teste. FF (og kanskje kroppen min) mener at jeg skal få mensen i morgen, men JEG er uenig!

Har jeg kort lutfase?

Bestilt time hos gyn ihvertfall for å sjekke +ta blodprøver.

Sent from my iPhone using BV Forum

Æsj, det var jo noe herk! Når var det du skulle til gyn?
I morgen. Men litt kjedelig å gå når jeg har mensen. :-/

Det frister litt å begynne å tempe for å bli bedre kjent med kroppen min:) Vet ikke om jeg gidder, men tenker på det. Kanskje hvis jeg ikke er gravid nå...

Har i alle fall noen spørsmål til dere eksperter :) For å tempe må man ha ett veldig nøyaktig termometer regner jeg med. Er det bare anal måling som er godt nok, eller funker det i munnen eller under armen også? Øretermometer er vel ikke godt nok?
Hvor stor endring i temp er vanlig underveis i syklusen?

Jeg temper vaginalt og syns at det virker veldig pålitelig. Har ganske jevn kurve (har ikke målt så lenge enda) men det er lite opp og ned.
Har merket før hvor lett det er å "endre" temperaturen når en måler under tunga så for min del blir det ganske uaktuelt. Har også en tendens til å sove med munnen åpen så er redd det ville gitt utslag.
Men det funker jo for de fleste. Tror bare du må være nøye på akkurat hvor i munnen du legger den, og at den er på samme plass hver dag.

Har jeg kort lutfase?

Bestilt time hos gyn ihvertfall for å sjekke +ta blodprøver.

Vanligvis skal lutealfasen være 10-16 dager, med 14 som det mest vanlige. Under 10 dager regnes som kort, da det ikke er sikkert at egget rekker å feste seg før mensen kommer....Ut ifra kurven i pp som var, har du jo 9 dager. Når har du fått time?

I morgen. Men litt kjedelig å gå når jeg har mensen. :-/

Lykke til i morgen, da! Gyn er i alle fall vant til mensen, så det er nok mest vi som går dit som synes deg er ubehagelig ;)

Ja, el lot vente på seg denne pp, men tidligere sykluser har også kort lut.

Time måndag.

Å nei! Det skulle jo ikke skje nå da :(
Men var det i dag du skulle til GU? Lykke til der i alle fall - det blir spennende å høre hva de sier! Jeg har fått time til GU selv for å utrede spottingen/progesteron/lutealfasen min. Satse på at det ordner seg for oss alle her inne nå :)

Lurer på om du egentlig hadde el på dag 20 jeg? Men fortsatt altfor kort lutealfase. Ta med grafen til gyn hvis du vil :) Kan hjelpe

CD30 og 10 dpo og høy temp :) meeeen er på ferie så alle målingene er tatt mellom kl. 7.30 og 10... Så de skal taes med en stor klype salt.
Regner likevel med at jeg har høy temp, som jeg pleier å ha på denne tida. 4 dager igjen til Ikm.

Ønsker seg spire så inderlig!!!

Tar dere med grafene til gyn? Ser de på det, eller bare fnyser de av slik logging? Aldri vært hos gyn for kort lut-fase før.

Lykke til til dere som skal til gyn nå! Jeg som har slitt med noe av den samme problematikken er litt spent på hva dere får beskjed om. ;)

Vanligvis skal lutealfasen være 10-16 dager, med 14 som det mest vanlige. Under 10 dager regnes som kort, da det ikke er sikkert at egget rekker å feste seg før mensen kommer....Ut ifra kurven i pp som var, har du jo 9 dager. Når har du fått time?

Lutfase : Snitt på 10,5 de 3 siste syklene, regnet fra første dag med pos. EL-test.

Nei og nei... :( Vil tippe du kan trenge noe progesteronøkende i hvert fall. Jeg har selv slitt med kort lutealfase, men kun en gang har den vært så kort som 4 dager, og det var en av de første menstruasjonene etter sist fødsel, og jeg fullammet fortsatt...
Masse lykke til hos gyn! :)

Lutfase : Snitt på 10,5 de 3 siste syklene, regnet fra første dag med pos. EL-test.

Over 10 er jo "innafor" det det bør være, men det er jo ikke sikkert el skjer på første dag med pos.el-test...
Jeg har selv blitt gravid 3 ganger med lutealfase på 9-10. To av gangene gikk det galt etter noen uker, den tredje gangen begynte jeg på crinone ved første positive g-test 9dpo, og det gikk fint. Jeg har hørt om flere som blir gravide til tross for kort lutealfase, men mange mister etter kort tid pga for dårlig progesteronproduksjon i kroppen.
Ta med deg temp-skjemaene dine til gyn du, det gir i hvert fall en god pekepinn på hva som skjer i løpet av syklusen.

Back
Topp