Vi som temper!

alternativt lurer hodet mitt på å gå til legen.

For frustrasjon over manglende el fører til frustrasjon over mine uregelmessige sykluser. Der er det jo mer pergo som er løsningen, ikke progesteron, for det er manglende EL som er problemet, men deretter er det jo det at jeg ofte faller i temp flere dager før mens, og spotter i 2-4 dager før den setter inn, noe som altså kan henge sammen med progestrtonnivåer. Hvilket sånnsett kan stemme med noe av det gynekologen viste meg den gangen tror jeg, at jeg har "dårlige eggløsninger". (Ja, det var en gynekolog som ikke brukte faglige beskrivelser på noe som helst egentlig og tenget og forklarte som om jeg var 3 år, og derfor ikke reelt sa at jeg har pco(s), bare at jeg har mange cyster, tegnet pco-eggstokker til meg og sa at sånn er mine, viste meg bilder i en pcos-borosjyre og sa at "sånne kvinner (som deg)..." mens han forklarte at jeg har dårlige eggløsninger, og tegnet noen hormonkurver hvor jeg mener han tegnet progesteron som en som økte sent (pga sen el) og la seg på mye lavere nivå enn "normalkurven" han viste.

Hva tenkte du på at ikke spiller noen rolle for meg? Skjønte ikke helt.

Jeg regner med EL på lørdag. Eventuelt på fredag. I løpet av 4 sykluser så har jeg kartlagt EL 3 ganger, og da har det vært to ganger på CD17 (tilsvarer lørdag førstkommende) og en gang på CD16 (tilsvarer fredag førstkommende). Så satser på at kroppen ikke finner på noe nytt nå. :)

Klokkesnu spiller liten rolle for din graf, fordi det er såoass lenge til el :)

Klokkesnu spiller liten rolle for din graf, fordi det er såoass lenge til el :)

Ahh... Jeg hadde glemt hele den samtalen allerede. Trøtt. Søndagstrøtt. :p

Ja, klokkesnu tror jeg ikke spiller noen rolle for meg. Tempen min pleier å hoppe opp og ned i dagene før EL uansett. Og så plutselig hopper den ordentlig opp.

Nå glemte jeg konklusjonen på innlegget mitt, nemlig at legen sikkert er en bedre løsning egentlig, men all den tid vi har to unger, har klart å bli gravid tre ganger, siste gang bare for noen få mnd siden, så er jeg jo ikke ufrivillig barnløs. Vi får ikke assistert befruktning, siden staten mener at to er nok, men jeg kan jo evt få pergo eller andre hormonppreparater da. Dersom legen er interessert i å hjelpe oss. Men vi har jo to, og mannen mener også at bonusen får vi om vi får den.

alternativt lurer hodet mitt på å gå til legen.

For frustrasjon over manglende el fører til frustrasjon over mine uregelmessige sykluser. Der er det jo mer pergo som er løsningen, ikke progesteron, for det er manglende EL som er problemet, men deretter er det jo det at jeg ofte faller i temp flere dager før mens, og spotter i 2-4 dager før den setter inn, noe som altså kan henge sammen med progestrtonnivåer. Hvilket sånnsett kan stemme med noe av det gynekologen viste meg den gangen tror jeg, at jeg har "dårlige eggløsninger". (Ja, det var en gynekolog som ikke brukte faglige beskrivelser på noe som helst egentlig og tenget og forklarte som om jeg var 3 år, og derfor ikke reelt sa at jeg har pco(s), bare at jeg har mange cyster, tegnet pco-eggstokker til meg og sa at sånn er mine, viste meg bilder i en pcos-borosjyre og sa at "sånne kvinner (som deg)..." mens han forklarte at jeg har dårlige eggløsninger, og tegnet noen hormonkurver hvor jeg mener han tegnet progesteron som en som økte sent (pga sen el) og la seg på mye lavere nivå enn "normalkurven" han viste.

Hmm.. Hørtes ut som en rar time hos gynekologen. Ville følt litt på det om noen først hadde hatt apparater oppi underetasjen for deretter å snakke til meg som om jeg var 3 år. o_O

Kan jo nesten høres ut som du kunne hatt brukt for både noe før og noe etter EL da? Sånn for å optimalisere?

Blodprøver ja. Jeg tok første blodprøve på cd3 tror jeg det var, og andre blodprøve etter el, mener det var cd 21.
Tidlige SA'er ja, to av dem i uke 7-8 (ene gangen var det tvillinger), og den siste var i uke 6.
Håper virkelig jeg slipper å oppleve noe sånt igjen...
Uff, ja. Jeg har ikke opplevde å miste selv, men jeg skjønner at det må være en stor påkjenning. Det er jo det vi frykter aller mest når vi blir gravide. Tror jeg skal ta opp dette med legen over helga, høre om han kan ta en blodprøve å måle. Men da bør jeg kanskje ikke begynne på wild jam etter el. Det skal jo i tilfelle trigge kroppens progesteronproduksjon. Jeg får høre med han.
Grafen din ser jo veldig bra ut nå da - krysser fingre for at det er et befruktet egg på vei :)

Jeg skal til legen på onsdag å ta blodprøver, for å finne ut om eggløsning har vært denne pp. Er da på CD 23. Er så spent!! Noen som har vært å tatt blodprøver for å sjekke eggløsning? Tar det lang tid før en får svar?

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Psst, jeg tror nok at jeg kan fjernes fra første innlegget :)

Sent from my GT-N5110 using BV Forum mobile app

Uff, ja. Jeg har ikke opplevde å miste selv, men jeg skjønner at det må være en stor påkjenning. Det er jo det vi frykter aller mest når vi blir gravide. Tror jeg skal ta opp dette med legen over helga, høre om han kan ta en blodprøve å måle. Men da bør jeg kanskje ikke begynne på wild jam etter el. Det skal jo i tilfelle trigge kroppens progesteronproduksjon. Jeg får høre med han.
Grafen din ser jo veldig bra ut nå da - krysser fingre for at det er et befruktet egg på vei :)

Det var et realt slag i trynet å miste ja, første svangerskap gikk så enkelt, så det var ikke i tankene mine engang at vi skulle komme til å slite med å få til flere barn. Men nå er jeg jo så heldig å ha to friske, flotte gutter da. :love017

Du bør ikke begynne med Wild yam hvis du skal ta blodprøver nei, da blir jo ikke prøvesvaret helt reelt. :)

Grafen min ser bra ut foreløpig ja, og jeg tar progesterontilskudd nå, så da er det bare å vente... Og håpe! ;)

Den grafen der er jo finfin, og med progesterontilskudd skal det nå i alle fall ikke være det det står på (men det er progeseron som gir oss den økte tempen i utgangspunktet da, så det tilskuddet gir deg nok noe høyere temp, kansje?)

FruJohnsen på tur:

quint06.jpg

Hahahaha tror jeg dør!!:laughing025

Jeg har funnet en måte å drikke grapefruitejuice, drikker det med shotteglass. Ohoy det går ned på høykant ;p hihi
Men et spm, jeg drakk i går men når heg skal trykke inn drinking på FF, skal jeg trykke for idag eller igår da? :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg har funnet en måte å drikke grapefruitejuice, drikker det med shotteglass. Ohoy det går ned på høykant ;p hihi
Men et spm, jeg drakk i går men når heg skal trykke inn drinking på FF, skal jeg trykke for idag eller igår da? :)

Sent from my iPhone using BV Forum
Går det ann å registrere at man drikker grapefrukt? Hvordan gjør man det? Jeg ville registrert det på i går når du drakk :-)

Går det ann å registrere at man drikker grapefrukt? Hvordan gjør man det? Jeg ville registrert det på i går når du drakk :)

du kan legge til valgfrie egne ting å registrere, der har jeg grapefruktjus.

Men drinking skal vel reg på den dagen du drikker, ja, selv om det er neste dags temp som kan forstyrres av det?

Forøvrig, grapefruktjus går veldig fint å drikke om man har en som er god. Cevita sin er GOD. Sunniva er også gpdt drikkbar, men med mer bitter ettersmak.

Og "happy day" er ikke god.

Det er de jeg har testet.

JEg er igang på min 4. liter. For ja..... det var disse syklusene mine da...

Forøvrig, grapefruktjus går veldig fint å drikke om man har en som er god. Cevita sin er GOD. Sunniva er også gpdt drikkbar, men med mer bitter ettersmak.

Hihi.. Vi teller CD, PP, DPO, folatpiller, antall tester og antall liter med grapefruktjuice. Haha.. :p

Jeg drikker happy day nå. Ikke så god nei. Blææ. Må kanskje prøve cevita sin neste gang. Har drukket 3 liter nå.. kjeeelig me disse lange syklusene altså. Kan man ikke bare få eggløsning når man skal! Basta! Skal ta eggløsningstest imorgen igjen. Har ikke tatt nå i helgen.

Hihi.. Vi teller CD, PP, DPO, folatpiller, antall tester og antall liter med grapefruktjuice. Haha.. :p

CD 17. PP 10 Dpo: ia folatpiller: godt over 300, antall tester: uante mengder, men rundt 11 el tester sp langt denne mnd? og ja igang på fjerde liter av grapefruktjus :)

17, skrev jeg 17? CD 21, selvsagt

Back
Topp