Vi som temper!

Ja, håper det :)

God aften, damer :) Jeg venter på tanta, men nå med ny taktikk: har spist opp alt smågodtet så det blir null servering når hu kommer. Satser da på at hu blir fornærma nok til å holde seg vekke i ni måneder pluss ammeperioden.
Pga sein el bomma vi skikkelig denne måneden, men nå har jeg el-testene klare. Sara/andre el-testere: hvorfor teste midt på dagen? Gir det riktigere svar? Har liksom ikke veldig lyst til å dra med testene på jobb.. ser for meg å glømme dem igjen på do :-o

Jo det er sant. Tenkte det ikke kunne skade for meg ;) Bruker null medisiner, men er altså plaget med spotting i lutealfasen. Ser jo at flere har blitt bedre av det. Men også noen som har fått spotting som ikke har hatt det før - så det er selvfølgelig ikke gitt at det virker for alle. Men skal prøve dette nå. Bestilte fra USA, men med hurtiglevering fra DHL. Skulle ta 2-4 dager - men får se da når det kommer. Tipper tanta er her allerede i morra :(

Et lite tips, jeg var plaget av spotting og kort lutealfase, Wild Yam hjalp ganske greit den, men det som hjalp meg enda bedre var denne: http://www.khonsu.no/woman2.html
Det er "naturlig progesteronkrem", smøres på huden 2 ganger om dagen (eller var det 1? jeg husker ikke helt), på forskjellige steder på kroppen. Det kan for mange ta opp til 3 måneder før den blir helt effektiv, men jeg merket stor forskjell allerede 2. måneden jeg prøvde den. Men som Wild Yam, husk at den skal kun brukes ETTER el. ;)

God aften, damer :) Jeg venter på tanta, men nå med ny taktikk: har spist opp alt smågodtet så det blir null servering når hu kommer. Satser da på at hu blir fornærma nok til å holde seg vekke i ni måneder pluss ammeperioden.
Pga sein el bomma vi skikkelig denne måneden, men nå har jeg el-testene klare. Sara/andre el-testere: hvorfor teste midt på dagen? Gir det riktigere svar? Har liksom ikke veldig lyst til å dra med testene på jobb.. ser for meg å glømme dem igjen på do :-o

Forklaringsfigur til LH gjennom døgnet.jpg

Anbefales å teste mellom 11-15 for å få med dagens LH-topp, når du har stått opp til "vanlig morgentid". Anbefales å ikke drikke i 2 timer før testing og ikke tisse i 4 timer før testing.

På morgenen kan du få falsk positiv fordi du har samlet opp naturlig LH gjennom en hel natt, veldig konsentrert urin.

Høres ut som en god plan! Satser på at du ikke trenger å ta i bruk el-testene. ;)
Jeg tester bestandig på ettermiddagen, jeg har i hvert fall lært at man har høyere lh-nivå i kroppen på den tiden av døgnet. Har prøvd å teste på formiddagen også, men for meg fungerer ettermiddagen best. :)

Vis vedlegget 37309

Anbefales å teste mellom 11-15 for å få med dagens LH-topp, når du har stått opp til "vanlig morgentid". Anbefales å ikke drikke i 2 timer før testing og ikke tisse i 4 timer før testing.

På morgenen kan du få falsk positiv fordi du har samlet opp naturlig LH gjennom en hel natt, veldig konsentrert urin.

Den var fiffig. ;) Har ikke sett noe sånt før, men den var jo veldig informativ. :) Da burde jeg sikkert teste på formiddagen jeg også, men som sagt over her, så har jeg bestandig testet på ettermiddagen, og det har fungert fint for meg. :) Men for de som evnt kan ha en kort lh-topp vil vel formiddagstesting være absolutt mest sikkert. :)

Den var fiffig. ;) Har ikke sett noe sånt før, men den var jo veldig informativ. :) Da burde jeg sikkert teste på formiddagen jeg også, men som sagt over her, så har jeg bestandig testet på ettermiddagen, og det har fungert fint for meg. :) Men for de som evnt kan ha en kort lh-topp vil vel formiddagstesting være absolutt mest sikkert. :)

Eller de som har lite totalt LH. Hvis man får veldig høy LH topp før EL vil jo kunne fange det opp også på ettermiddagsbunnen, men hvis man bare får en liten LH topp, og den er kun konsentrert i det høyeste tidspunktet i døgnet så bør man absolutt holde seg innenfor formiddagstesting.

Takk for gode svar! :-) Da blir det dagtesting her og, men det kan bli vanskelig å huske tisse- og drikkereglene til å begynne med ser jeg for meg. Temp.fallet kom i dag, så straks ny syklus nå. Jaja, sein juli er like greit som sein juni, så jatakk til det :-)

Et lite tips, jeg var plaget av spotting og kort lutealfase, Wild Yam hjalp ganske greit den, men det som hjalp meg enda bedre var denne: http://www.khonsu.no/woman2.html
Det er "naturlig progesteronkrem", smøres på huden 2 ganger om dagen (eller var det 1? jeg husker ikke helt), på forskjellige steder på kroppen. Det kan for mange ta opp til 3 måneder før den blir helt effektiv, men jeg merket stor forskjell allerede 2. måneden jeg prøvde den. Men som Wild Yam, husk at den skal kun brukes ETTER el. ;)
Bruker du denne nå? Jeg har lutealfase på ca 13 dager, så det er nok helt standard. Men jeg spotter altså mye. I alle fall 2-3 dager før mens, men ser jo nå på kalenderen fra FF at jeg spotter mye mer i løpet av hele lutealfasen. Prøver WY først tenker jeg så får jeg se. Men takk for tips :)

Takk for gode svar! :) Da blir det dagtesting her og, men det kan bli vanskelig å huske tisse- og drikkereglene til å begynne med ser jeg for meg. Temp.fallet kom i dag, så straks ny syklus nå. Jaja, sein juli er like greit som sein juni, så jatakk til det :)
Er med deg på sein juli jeg :)

Takk for gode svar! :) Da blir det dagtesting her og, men det kan bli vanskelig å huske tisse- og drikkereglene til å begynne med ser jeg for meg. Temp.fallet kom i dag, så straks ny syklus nå. Jaja, sein juli er like greit som sein juni, så jatakk til det :)

Det forstod ikke jeg? Jeg hadde mensen for 11 dager siden og vil få menstermin 27. juli om det klaffer for meg nå. Får ikke dere termin i første del av juli om det klaffer nå? Og i august om det blir neste pp?

Ja! Jeg gruer meg allerede litt til å være høygravid om sommeren (samla masse vann med mitt vinterbarn sist), og pollensesongen blir pes, men ellers blir det helt supert! (i og med at jeg jevnlig tar "jeg blir aldri mer gravid"-sorgene på forskudd kan jeg ta noen gleder på forskudd også, syns jeg;)

Det forstod ikke jeg? Jeg hadde mensen for 11 dager siden og vil få menstermin 27. juli om det klaffer for meg nå. Får ikke dere termin i første del av juli om det klaffer nå? Og i august om det blir neste pp?

Hm, har ikke satt i verk terminkalkulatoren ennå, men tenkte bare 26. oktober + 9 måneder blir 26. juli sånn ca. Tidlig juli er også greit, hvertfall om barnet er ferdigbakt ;-) Ikke kresen jeg, altså!

Du har nok rett ja. Blir evt tidlig august :) Jeg som ikke har hatt noe ønske om å gå høygravid på sommeren. .. :) Men det spiller fint lien rolle nå, når alternativet er ikke-gravid ;)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Nei, får vel finne senga. Det er så kjedelig å legge seg når tempen har synki. Godnatta.

Bruker du denne nå? Jeg har lutealfase på ca 13 dager, så det er nok helt standard. Men jeg spotter altså mye. I alle fall 2-3 dager før mens, men ser jo nå på kalenderen fra FF at jeg spotter mye mer i løpet av hele lutealfasen. Prøver WY først tenker jeg så får jeg se. Men takk for tips :)

Nei, jeg bruker Crinone, progesteronkrem som settes vaginalt, fås på resept av gyn. Jeg fikk påvist progesteronmangel etter min andre sa, så her trengs det sterkere krutt enn de remediene man får kjøpt på helsekost.
Uten crinone kan jeg ha en lutealfase på alt fra 6-11 dager, med spotting og lav temp i mange dager før tanta kommer. :angry2 Har ikke brukt crinone i lutealfasen noen av de gangene jeg har blitt gravid (totalt 5 ganger), men så har jo også 3 av de gangene endt i sa.

Siden det er så mange kunnskapsrike damer her inne når det kommer til progesteron, og syklus generelt... Man kan ikke få for mye progesteron vel? Kom til å tenke på at jeg ikke har blitt gravid i noen av de pp'ene hvor jeg har brukt crinone i lutealfasen (totalt 6 pp'er tror jeg)... I den pp'n minstemann satt, så tok jeg ingenting før jeg fikk første positive test på 9 dpo. Da hadde jeg prøvd crinone i lutealfasen i 4 pp'r før...
Jeg regner for så vidt med at det er tilfeldig at det ikke klaffet i de periodene jeg brukte crinone, for jeg har jo hørt at kroppen skiller ut det den evnt får til overs av progesteron, men tenkte bare å høre om noen av dere har lest eller hørt noe annet ang dette... :)

Hva gjør dere med resten av denne syklusen i forhold til at vi stiller klokka i natt???? Det kom jeg på nå.

Back
Topp