Vi som temper!

Vet ikke enda. Tror jeg bare lar den stilles, men dagens er reg etter gammel tid.

Den viser klart at el har jeg ikke hatt.

Og da er det bare å vente...

Vente og se.

Jeg er lei.

Føler med deg Sara.
Jeg tempet 1 time før normalen, og likevel litt stigning i temp. synes det er rart at tempen ikke synker før. Får jo selvfølgelig et ørlite fortsatt håp da... men etter massiv spotting i en uke er jo ikke det så sannsynlig. Dumme kropp :(

Og Lykkeliten, mente jeg leste på ff at man kan justere ift endret tid. På samme måte som dere justerer 0,05 pr halvtime ved måling for tidlig/sent.

Nei, jeg bruker Crinone, progesteronkrem som settes vaginalt, fås på resept av gyn. Jeg fikk påvist progesteronmangel etter min andre sa, så her trengs det sterkere krutt enn de remediene man får kjøpt på helsekost.
Uten crinone kan jeg ha en lutealfase på alt fra 6-11 dager, med spotting og lav temp i mange dager før tanta kommer. :angry2 Har ikke brukt crinone i lutealfasen noen av de gangene jeg har blitt gravid (totalt 5 ganger), men så har jo også 3 av de gangene endt i sa.
Hvordan fikk du påvist progesteronmangel? Blodprøve? Så trist at du har mistet 3 ganger :( Var det tidlige SA'er?

Jeg mener det står noe på ff om overgang til og fra sommertid.

Kan finne link når jeg kommer meg på pc.

For meg koker det ned til ; er det midt i påvisning av el ? Vil det påvirke påvisning av el ? Om ikkje, ja da gjør jeg ikkje noe med det.

Hvordan fikk du påvist progesteronmangel? Blodprøve? Så trist at du har mistet 3 ganger :( Var det tidlige SA'er?

Blodprøver ja. Jeg tok første blodprøve på cd3 tror jeg det var, og andre blodprøve etter el, mener det var cd 21.
Tidlige SA'er ja, to av dem i uke 7-8 (ene gangen var det tvillinger), og den siste var i uke 6.
Håper virkelig jeg slipper å oppleve noe sånt igjen...

http://www.fertilityfriend.com/Faqs/BBT-and-Daylight-Saving-Time.html

Tidligere brukte jeg ovusoft/TCOYF/FAM som anbefalte at man jsuterte det over tre dager, med 20 minutters forskyvning hver dag, slik at det ble gradvis justert.

Generelt sett tenker jeg at det er for de fleste ikke noe problem, med mindre selve klokkesnu-natta kommer sånn i løpet av de 4-5 dagene som er fra rett før til rett etter el, hvor en slik forstyrrelse kan gjøre grafen vanskelig å lese.

Jeg registrete min temp som den var i dag, men klokka etter gammel klokke, rett og slett fordi jeg våkna noe som etter ny klokke var "midt på natta" (4.35) og 5.35 som det da mentalt sett var, er helt i min vanlige våknetid, 5.45. Derved tenkte jeg at tempen er faktisk reel, og ikke noe jeg bør oppjustere en time, derved var det greit å få den sånn.

Men som FF sier, de fleste av oss tilpasser oss fort den nye tiden, så i kveld legger jeg meg etter ny klokke, og temper etter ny klokke i morgen.

Jeg ANER IKKE når jeg skal forvente EL likevel, så det får nå bare gå sin gang.

Egentlig er jeg syklusfrustret i dag, og det er mulig skravlingen kan komme til å preges av det. Litt avhengig av den el-testen jeg skal ta om noen timer da, men selv om klokka snart er ti, så er det nok litt lenger ti testing i dag, for dagen begynte senere, jeg sto opp åtte, mot normalt 6. Jeg spiste frokost sikkert rundt 9, mot normalt 8 og tenker at testing 11 blir for tidlig, jeg får holde meg til 12 i alle fall?

Men uansett, syklusdag 21 nå. Selv med mine 35 dagers syklustendenser burde jeg hatt EL nå. Det ser jeg ikke spor av at nærmer seg engang.

Tenkte også på det med klokka... Jeg fant ut at jeg skulle stille en halvtime i dag og en halvtime i morgen... Så blir det ikke sånn helt galt i alle fall...

Men nå sov jeg utrolig dårlig siste par timene før jeg tempet i dag, så hopper bare over den tempen jeg fikk i dag likevel...

Har forresten så smått begynt å få eggløsningssmerter, tror jeg.

Bah... Vi skulle egentlig humpe litt i morges, men tror dere ikke sengen var full av barn to minutter etter at jeg tempet i dag? Noen som har lyst til å komme og passe barn en aldri så liten halvtime, eller skal vi si tre minutter?

Mine kan tidvis bestikkes med tv og kjeks sånn en liten halvtime...men det er større sjangs for like aktiviteter når de sover. Det er kveldshumping som gjelder her i huset.

Jeg kommer ikke til å justere noe etter klokka, er uansett over de første "ff skal sette el-dagene", så det er ikke så farlig om det blir noen små avvik de første dagene.

Ellers må jeg si at jeg kjenner meg igjen i "kveldshumping". Kan ikke huske sist gang vi klarte å få til slike aktiviteter på morgenen. Det er ikke så enkelt å være spontane lenger når man har fått barn i hus. :p

Nei, jeg glemte at mobilen min stiller seg automatisk, så her ble det ny tid. Jeg er jo et stykke unna EL enda, så spiller sikkert ingen rolle.

Takk for mange svar da! :) Forhåpentligvis er jeg ikke her når vi skal stille klokken til våren. (Og ikke dere andre heller!)

Hm, har ikke satt i verk terminkalkulatoren ennå, men tenkte bare 26. oktober + 9 måneder blir 26. juli sånn ca. Tidlig juli er også greit, hvertfall om barnet er ferdigbakt ;-) Ikke kresen jeg, altså!

Du har nok rett ja. Blir evt tidlig august :) Jeg som ikke har hatt noe ønske om å gå høygravid på sommeren. .. :) Men det spiller fint lien rolle nå, når alternativet er ikke-gravid ;)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Huskeregelen når man ikke bruker kalkulator er (for de med syklus på ca. 4 uker):

Første dag i siste mens, + 10 dager, minus 3 måneder.

Så, jeg hadde første dag i siste mens 17. oktober.

+ 10 dager er 27. oktober.

Oktober minus 3 måneder er juli.

27. juli, menstermin.

Om man ikke har stabile sykluser på 4 uker, men vet når man har EL er huskeregelen slik:

Dato for EL, minus 4 dager, minus 3 måneder.

Så om man hadde 31. oktober (14 dager etter 17. oktober, som vil passe "perfekt" i 4 ukers syklus). Så blir det:

31. oktober minus 4 dager er 27. oktober.

Oktober minus 3 måneder er juli.

27. juli, EL-termin.

Jeg trodde det var noe med + ei uke, minus tre mnd, men det er antakelig da "us-standard" som jo er 40+0 lange svangerskap mens vi her i landet opererer med 40+2 eller 40+3 avhengig av hvilket sykehus man tilhører...

Jeg tipper at for deg vil det ikke ha noe å si, Lykkeliten, du er i rute før EL uansett, den har du vel ikke planer om at skal komme før nærmere neste helg?

skriveriene deres får meg nesten til å vurdere vitex...

Men finnes det en enkel måte å gå på helsekost eller apotek og kjøpe dette?

Skal uansett tenke og lese mye før jeg evt går til det skritt.

Jeg trodde det var noe med + ei uke, minus tre mnd, men det er antakelig da "us-standard" som jo er 40+0 lange svangerskap mens vi her i landet opererer med 40+2 eller 40+3 avhengig av hvilket sykehus man tilhører...

Det stemmer jo godt det. 40+3 blir jo pluss 10 dager. :) Jeg lærte den huskeregelen på sykehuset i Norge, vi liker jo å skille oss fra amerikanerne. :p

Jeg tipper at for deg vil det ikke ha noe å si, Lykkeliten, du er i rute før EL uansett, den har du vel ikke planer om at skal komme før nærmere neste helg?

Hva tenkte du på at ikke spiller noen rolle for meg? Skjønte ikke helt.

Jeg regner med EL på lørdag. Eventuelt på fredag. I løpet av 4 sykluser så har jeg kartlagt EL 3 ganger, og da har det vært to ganger på CD17 (tilsvarer lørdag førstkommende) og en gang på CD16 (tilsvarer fredag førstkommende). Så satser på at kroppen ikke finner på noe nytt nå. :)

Back
Topp