Vi som temper!

Hvem var det som tar wild jam her inne? Lurer kanskje på om jeg også bør begynne med det siden jeg spotter så mye etter el. Har hørt at wild jam skal virke positivt på lutealfasen.
Hva ville dere gjort?
Jeg skal prøve det denne pp. Hvet ikke hvordan den funker i fohold til spotting. Jeg har nok villet spurt legen :) bedre å spørre en gang for mye tenker jeg.

Sent from my iPhone using BV Forum

Wow Lykkeliten - sksl si du er belest på wild jam! Tusen takk :) Skal jammen vurdere legen over helga. Håper bare han tar meg seriøst.

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Last edited:
Det er nok veldig forskjellig hvordan bidronninggele virker på hver enkelt. Noen får tidligere el, men så er det også noen som opplever at el blir ganske forsinket når de går på den.
Jeg brukte en periode Damiana før el, og Wild Yam etter el. Men google Damiana, for jeg husker rett og slett ikke helt hvorfor den skulle være så fin å bruke, det begynner å bli en god stund siden sist jeg brukte den. Eneste jeg husker er at den i hvert fall gav markant høyere sexlyst. :p
Har du prøvd grapefruktjuice over flere pp'r? Jeg har hørt at noen må bruke den i flere perioder før de får en god virkning av den.
Nei har bare prøvd to pp. Eller dette er 2 pp jeg prøver, men bør kanskje drikke mer. Har kun drukket et glass 200ml til dagen. Må kanskje prøve et glass til kvells og ;-)

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Nei har bare prøvd to pp. Eller dette er 2 pp jeg prøver, men bør kanskje drikke mer. Har kun drukket et glass 200ml til dagen. Må kanskje prøve et glass til kvells og ;-)

Jeg har drukket ett glass på morgenen fra tr og så ett glass på kvelden også i uken før EL. Da ga det meg full effekt i andre syklus som sagt, og det virker som jeg har mye mer sekret allerede i denne syklusen også.

Og svar til en annen som lurte på sekret:

Før jeg drakk grapefruktjuice så kjente jeg på det jeg hadde på fingeren etter å ha tafset på tappen. Da hadde jeg lite sekret, og bare 1 dag med fruktbart sekret per syklus. Etter at jeg har begynt med grapefruktjuice må jeg bruke truseinnlegg, for nå har jeg stort volum av sekret og kan egentlig sjekke det som er på papiret. Men jeg tafser jo frem til EL så jeg sjekker fortsatt det jeg har på fingeren og - nå er det lett å få nok å sjekke på hvert fall. Unnskyld for detaljene.

Dagens temp må muligens tas med en liten klype salt, men det var 36,27 kl 3.15 og 36,61 kl 7:35 og jeg plottet det inn i adjuster-greia på ff og fikk ut 36,52, noe som stemmer justert både fra tidlig og fra sent (gitt nomaltid 5:45) så rett og slett

Men da ser den veldig høy ut til å være før el da. og det er jo ikke noe som tider på at jeg har hatt el enda.

Så jeg tar den med en klype salt.

Jeg har høye målinger jeg også! Kan pergo tulle med tempen?

- Taster med appen -

Åj, nå begynner det faktisk å bli en litt lovende kurve, men har vært våkenn ca 1000 ganger i natt da, så den er bel ikke heelt optimal den målingen

Hvem var det som tar wild jam her inne? Lurer kanskje på om jeg også bør begynne med det siden jeg spotter så mye etter el. Har hørt at wild jam skal virke positivt på lutealfasen.
Har sett på skjemaet mitt fra de siste 3 periodene, og det er jammen mye spotting etter el. Ikke bare rett før mensen kommer. Men i flere perioder nå har jeg hatt det nesten rett etter el. Kanskje det påvirker eggets mulighet til å feste seg? Ville dere hørt med lege om dette? Jeg har alltid hatt litt spotting midt i perioden, men har ikke tenkt sånn over det før. Sist ble jeg gravid uten at vi prøvde, men nå lurer jeg litt om spottingen kan virke negativt inn.
Hva ville dere gjort?

Jeg har tatt damiana (før el) og wild yam (etter el). Du kan godt høre med lege ang. spottingen. Kanskje trenger du progesteronstøtte (Crinone eller Lutinus). Har hørt at wild jam stimulerer progesteronet eller noe sånn, så mye mulig det vil hjelpe. Hvis fasen mellom el og mens blir for kort, så rekker ikke egget å feste seg før ny syklus er i gang.

Hmmm rare tempen min 35,72. Aldri hatt så lav temp før... pleier å ha lave temper, men ikke såå lav. Varierer fra 36,0-36,5 ca. Hva kan det være?

Hmmm rare tempen min 35,72. Aldri hatt så lav temp før... pleier å ha lave temper, men ikke såå lav. Varierer fra 36,0-36,5 ca. Hva kan det være?

Hvordan temper du, munnen eller nedentil? Kan termometeret ha vært kaldt?

Når jeg får "sååå kald kan jeg da vel ikke være, jeg lever da"-målinger kontrollmåler jeg en gang til. Jeg måler i munnen, og da kontrollmåler jeg på andre siden av tungen (altså, fortsatt under, men høyre i stedet for venstre) og da får jeg normalt sett en mer normal temp.

Hvordan temper du, munnen eller nedentil? Kan termometeret ha vært kaldt?

Når jeg får "sååå kald kan jeg da vel ikke være, jeg lever da"-målinger kontrollmåler jeg en gang til. Jeg måler i munnen, og da kontrollmåler jeg på andre siden av tungen (altså, fortsatt under, men høyre i stedet for venstre) og da får jeg normalt sett en mer normal temp.
Jeg temper i munnen. Ikke kaldere enn normalt, men jeg var jo veldig trøtt når jeg målte også. Kan jo være at jeg ikke holdt den lenge nokk, selv om jeg tror jeg gjorde det. Får se ann tempen i morgen :-) Satser på den stiger kraftig da, og at kanskje eggløsning er i dag. Tok ikke eggløaningstest i dag pga vi er på besøk i helgen.

Jeg skal ta el test i dag, men det er jo ikke før om en god halvtime da. Vi får se.

Sara: avstår du fra tissing/drikking i timene før el test?

Jeg går dobbel pergokur denne og forrige syklus, men fikk ikke noe rot med høye målinger.
Hm.. Merkelig. Får bare fortsett å tempe og se.. Herregud jeg håper ikke jeg slipper masse egg nå.... *se for seg femlinger*

Og der satte ff el på meg! :dance008
Vi har i hvert fall lagt inn godt med aksjer, så nå er det bare å vente. Mannen har gjemt testene for meg, så denne gangen blir det ikke testing før tidligst 12 dpo. :p
Prøver crinone denne pp'n også, tror jeg starter litt før denne gangen, i kveld kanskje. :)

Back
Topp