Vi som temper!

Jepp, det jeg mener også.

Så jeg anser meg ikke som dpo nei.

Vi må igjen bare vente og se. Du har hvert fall lagt inn aksjer da.

Vente og se.

Vant til den ja.

Ikkje så lenge til test nå, liten time.

Jeg pleier faktiskå bli hard i magen rundt EL og uken etter, men jeg har en merkelig mage. Vært plaget siden jeg var ungeog får smerter ingen kan forklare og noen ganger stopper alt opp.Kan gå opp til to uker uten å gå skikkelig på do, men ja rundtde tider er det "hardest".

Prøv visiblin når magen er hard :) Det kan hjelpe å løse opp litt.

Sent from my iPhone using BV Forum

Teoretisk, om jeg får samme temp i morgen, vil tempeteori si at jeg da er 3 dpo.

0,05 grader over den høyeste av de siste seks, og sekret som tørker opp.

Vel og merke har jeg ofte sakte stigning i temp, men ingen som ser den som sannsynlig, sant nei ?
Hmmm, ikke overbevist nei.

Har mistet troa på denne pp'en her nå. Har hatt lyserødt slim flere ganger de siste dagene. Kjipt. Så var det min tur til å være oppi hele natt med mini. Ville ikke sove og bare klenge på mamma. Nokså sliten nå ja. Ikke noe vits i å ta noen temp.. Men spiller jo ikke så stor rolle heller - 9 dpo.

Har mistet troa på denne pp'en her nå. Har hatt lyserødt slim flere ganger de siste dagene. Kjipt. Så var det min tur til å være oppi hele natt med mini. Ville ikke sove og bare klenge på mamma. Nokså sliten nå ja. Ikke noe vits i å ta noen temp.. Men spiller jo ikke så stor rolle heller - 9 dpo.

Kan jo være festeblødning da...

Kan jo være festeblødning da...
Hehe, takk for oppmuntringen :) Joda, det KAN være festeblødning, men jeg pleier jo liksom ha litt spotting i normale perioder når jeg ikke er gravid, så tenker derfor at spotter jeg er jeg ikke gravid. Har bare vært gravid en gang tidligere, og mener bestemt jeg ikke spottet noe da. Men da prøvde vi jo ikke aktivt heller, så tenkte ikke noe over det. Men selvsagt, det KAN være det ;) Og selvsagt har jeg et bittelite håp :P

11 DPO idag. Tror ikke jeg klarer å vente lenger enn til 13 DPO med å teste...Kjenner det skal bli godt å få ting avklart nå. Hater å ikke vite! DPOland er virkelig pyton sånn, men samtidig har man jo håpet å klynge seg til da :)

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app
Du har i alle fall en veldig spennende graf nå!!! Krysser fingrene :D

Hei dere :) Jeg har lite tro på denne syklusen og har fra neste syklus lyst til å tempe, men jeg kan ikke noe om det.. Noe sted jeg kan lese om det på norsk? Jeg vet jo ikke hvordan jeg skal bruke de grafene der.. Hehe

Hei dere :) Jeg har lite tro på denne syklusen og har fra neste syklus lyst til å tempe, men jeg kan ikke noe om det.. Noe sted jeg kan lese om det på norsk? Jeg vet jo ikke hvordan jeg skal bruke de grafene der.. Hehe

Den korte innføringen er at du må tempe basaltemp. Det er lurt å bruke et termometer med to desimaler for å få det nøyaktig (kan kjøpes f.eks. fra billig-teste.dk) Du burde måle vaginalt eller analt for å få en mest mulig nøyaktig temp. Du skal måle på samme tid hver dag. På samme sted. På samme måte. Før du har beveget deg, snakket eller gjort noe som helst. Etter tre timer hvile. Derfor temper vi her inne på morgenen. Mitt termometer husker tempen til neste gang jeg slår det på, så i helgene temper jeg like tidlig som til hverdags, men sover videre etterpå. Så om jeg har glemt tempen når jeg står opp så sjekker jeg bare på termometeret.

Fertilityfriend er en app hvor du kan legge inn temp, sekret, tappe-informasjon ++ Du får 30 dagers gratis VIP-versjon, og så kan du velge om du vil betale for videre VIP eller bare bruke gratisversjon. Jeg bruker gratisversjon og synes det går greit.

Hovedessensen er vel at FF finner EL når du har hatt høy temp i 3 dager. Da kommer det inn et kryss som viser EL. Tempen er lav under tr og før EL og høy mellom EL og tr. Hos noen synker den før tr kommer, hos noen den dagen tr kommer og hos noen underveis i tr. Og det kan ta noen sykluser å bli kjent med din temp og din graf.

Det er bare å begynne når du har termometer. Så blir du vant med å tempe og kommer litt inn i det. :)

Du har i alle fall en veldig spennende graf nå!!! Krysser fingrene :D

Ja grafen er jo veldig lovende, tror ikke jeg har hatt så høye temperaturer før. Det er bare det at jeg er litt usikker på de to siste temperaturene ettersom jeg våknet i halv fem tiden, var på do og ble liggende lenge våken i etterkant både i går natt og i natt. Sovnet til igjen cirka halvannen - to timer før måling så mulig de ikke egentlig skal være så høye siden en jo ligger mer urolig når en er våken enn når en sover (antar jeg). Håper på en god natts søvn de neste nettene slik at en kan stole på tempene. Og så blir det som nevnt en strimmeltest på fredag, det må da være lov ;) Gjelder å holde tankene okkupert frem til da. Haha, som om det går...xsmile8

Ja grafen er jo veldig lovende, tror ikke jeg har hatt så høye temperaturer før. Det er bare det at jeg er litt usikker på de to siste temperaturene ettersom jeg våknet i halv fem tiden, var på do og ble liggende lenge våken i etterkant både i går natt og i natt. Sovnet til igjen cirka halvannen - to timer før måling så mulig de ikke egentlig skal være så høye siden en jo ligger mer urolig når en er våken enn når en sover (antar jeg). Håper på en god natts søvn de neste nettene slik at en kan stole på tempene. Og så blir det som nevnt en strimmeltest på fredag, det må da være lov ;) Gjelder å holde tankene okkupert frem til da. Haha, som om det går...xsmile8

Dersom jeg våkner før og må opp på do så temper jeg før jeg står opp. Da kan jeg sammenlikne tempen + 0,05 per halvtime med den tempen jeg har til riktig tempetid senere. Det synes jeg fungerer greit.

Og spent på testen din på fredag! :)

Glemte å tempe idag! Kom på det når jeg sto og pussa tenna :P haha

Glemte å tempe idag! Kom på det når jeg sto og pussa tenna :p haha

Heldigvis helt i starten av syklusen da. :) Verre å glemme det når man forsøker å tolke grafen senere.

Det blir veldig spennende.

Back
Topp