Vi som temper!

Heia. Idag målte jeg ca 30-45 min senere enn jeg pleier. Har d noe å si? Hørte ikke alarmen:-/ Tempen ble 36,32. Må jeg trekke fra noe da?

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Har nok desverre hatt såkalt trifasisk kurve flere ganger før og, uten at jeg har vært gravid. Men hadde vært fint om tanta holdt seg unna denne gangen! :-) Venter med å teste til mandag, hvis ikke tanta kommer før den tid...Syklusen har vært litt tullete i det siste, så vil være sikker på at jeg er sen før jeg tester....

Ok. Kjedelig med lure-kurve da. Temper du oralt?

Heia. Idag målte jeg ca 30-45 min senere enn jeg pleier. Har d noe å si? Hørte ikke alarmen:-/ Tempen ble 36,32. Må jeg trekke fra noe da?

Du skal vel trekke fra 0,05 per halvtime du våkner senere og legge til 0,05 per halvtime du står opp før. Eller så lar du være og gir bare FF klokkeslettet du har tempet i dag sånn at den registrerer det i sånn åpen sirkel i stedet for hel prikk.

Oralt ja, orker ikke noe annet, hehe. Men det er iallefall positivt at tempen er så høy. Håper den holder seg slik i flere uker fremover ;-)

Dagens temp er teoretisk, men ser jo ut til å stemme. Den er justert fra klokken 2.30 til 5.30, opp 0,3. Egentlig skulle den vært tatt en halv time til, men da ser den jo litt høy ut.

Elendig søvn i natt, ungene vekket meg og bare rot fra 2.30 til morgen, så det er dette jeg har.

Håper på bedre søvn i morgen.

Av og til måler jeg både morgen og kveld, og tempene er veldig like hos meg .... Så derfor justerer jeg aldri.

Av og til måler jeg både morgen og kveld, og tempene er veldig like hos meg .... Så derfor justerer jeg aldri.

Mens for meg stemmer 0,05 pr halvtime veldig bra.

Å sammenligne med kvelden er uansett ikke det samme, da har du ikkje basaltemp siden du er i aktivitet.

Høres ut som en slitsom natt, sara!

Spennende, emma!

Ja, det er sånn av og til.

Det er da jeg lurer på om vi må ha større seng når vi blir fem. For fire i senga er fullt...

Oralt ja, orker ikke noe annet, hehe. Men det er iallefall positivt at tempen er så høy. Håper den holder seg slik i flere uker fremover ;-)

Sikkert greit om du føler det er lett å lese grafen, min ble mye mer stabil da jeg sluttet å tempe oralt. :) Ja, vi krysser fingrene for at tempen din holder seg høy.

I snitt så er man 0,5 grader varmere på kvelden enn på morgenen. Her er det selvfølgelig masse individuelle variasjoner, men hvis du hadde tatt tempen på f.eks. 100 personer så ville altså snittet være slik. Det betyr jo at noen har mer og noen har mindre. Jeg har stor forskjell på kveld og morgen, og også på morgen om jeg temper på nytt etter å ha vært på badet og ordnet meg f.eks. Så jeg må ta basaltempen før jeg gjør noe annet. Derfor justerer jeg om jeg står opp på annet tidspunkt enn normalt. :)

I snitt så er man 0,5 grader varmere på kvelden enn på morgenen. Her er det selvfølgelig masse individuelle variasjoner, men hvis du hadde tatt tempen på f.eks. 100 personer så ville altså snittet være slik. Det betyr jo at noen har mer og noen har mindre. Jeg har stor forskjell på kveld og morgen, og også på morgen om jeg temper på nytt etter å ha vært på badet og ordnet meg f.eks. Så jeg må ta basaltempen før jeg gjør noe annet. Derfor justerer jeg om jeg står opp på annet tidspunkt enn normalt. :)

Jeg er rar da... Men jeg er kaldere på kvelden enn på morgenen. Har vært opptil 1 hel grad kaldere på kvelden.. Tror jeg må til legen jeg :p

Sent from my iPhone using BV Forum

Men du måler i munnen, sant?

Kvelden, er det etter tannpuss? Drukket vann ? Snakket ?

Alt dette vil redusere tempen i munnen midlertidig og lokalt.

Jeg er rar da... Men jeg er kaldere på kvelden enn på morgenen. Har vært opptil 1 hel grad kaldere på kvelden.. Tror jeg må til legen jeg :p

Sent from my iPhone using BV Forum

Når man tar gjennomsnittet av en stor gruppe mennesker så vil det alltid være variasjoner. For eksmpel kan man si gjennomsnittlig inntekt på 350 000 kr, da vil jo noen tjene 0 kr og noen tjene 10 000 000. Gjennomsnitt betyr bare gjennomsnittet. :) Og akkurat når man snakker om kroppen så er det ofte veldig mange som ligger i nærheten av gjennomsnittet. Kanskje de fleste har temperatur på 0,3 - 0,7 grader høyere på kvelden f.eks., men så har 5-10 % av befolkningen høyere eller lavere enn det. Det er ofte sånn det er med kroppen vår. De fleste er i nærheten av gjennomsnittet, men så er det alltid en gruppe som skille seg ut. Helt normalt det og.

Ååhh... Nå har jeg nettopp drevet å knota fælt her for å vise bilde av de fine el-testene mine, men jeg klarer ikke å legge ut bilde... Er det noen av dere som kan forklare hvordan man legger ut bilder her? Jeg er heeelt håpløs på data, så jeg må ha det inn med teskje. :smiley-ashamed008

Men i hvert fall... Jeg har fått positiv el-test, strimmel og smilefjes! :D På cd 13, så tidlig tror jeg aldri jeg har fått positiv el-test noen gang. :p

040 (640x360).jpg

Se, jeg klarte det!! Litt stolt nå ja! :p

7 dpo i dag, og litt tempfall til tross for at jeg måtte opp og hente mini kl 5 og ta han inn i senga vår. Ble ikke sammenhengende søvn kan du si. Så reell temp er sikkert noe lavere. Men variasjoner sjer jo. Jeg hadde forresten noen blodspor i går, men det var i forbindelse med et dobesøk. Og veldig hard i magen, måtte "ta i litt" haha. Hva man forteller her inne altså!? :) Men det er egentlig ikke uvanlig for meg når det er 1 - 2 uker til mensen skal komme, så blør jeg litt i forbindelse med "harde" dobesøk. Er det vanlig eller? :smiley-ashamed008 Noen andre?

God mandag alle sammen, håper det blir en bra uke :)

Jeg pleier faktiskå bli hard i magen rundt EL og uken etter, men jeg har en merkelig mage. Vært plaget siden jeg var ungeog får smerter ingen kan forklare og noen ganger stopper alt opp.Kan gå opp til to uker uten å gå skikkelig på do, men ja rundtde tider er det "hardest".

Back
Topp