Ser den Lykkeliten, jeg lurer også på om jeg ikke var gravid sist PP og mistet veldig tidlig. Skulle være veldig flink å vente til jeg hadde hatt 18 dager med høye temperaturer etter EL. Det fikk jeg også, men natten til den 18. dagen fikk jeg sterke magesmerter, fikk først litt spotting for så å blø rikelig noen timer senere. Tok en test påfølgende dag, som var negativ, men det kom en svak strek etter utløpstiden, det har ikke skjedd tidligere med meg. Det samme skjedde dagen etter. Etter det testet jeg ikke mer for temperaturen sank jo og blødningene fortsatte. Men siden jeg ikke tok en test før blødningen kan det jo være at HCG - nivået allerede var for lavt til å oppdages. Eller så var jeg aldri gravid.
Men jeg tenker som så at om jeg hadde tatt en test som var positiv hadde jeg blitt fryktelig glad. For så å bli forferdelig skuffet om blødning kom noen dager senere og testene ble negative. Derfor vil jeg ikke teste før jeg er sikker på at mensen er forsinket. Det sies jo at en ikke kan gjøre noe med tidlig spontanabort, eller kjemisk graviditet som det også kalles, og at det skjer grunnet kromosomfeil eller andre feil med egget eller sædcellen. Og at svært mange graviditeter ender slik, allerede før man har oppdaget at man er gravid. Så hvis jeg var deg hadde jeg ikke bekymret meg for det. Du hadde vel ingen positiv test før utløpstiden heller, eller? Så slik sett vet ikke du heller med sikkerhet om du var gravid?
Det jeg prøver å si er at du ikke har noen grunn til å tenke at det er noe galt med deg, for det er jo desverre veldig vanlig med tidlig spontanabort. Og som oftest finner de ikke årsaken til dette. Så da er det kanskje bedre å ikke legge for mye vekt på det, og heller konsentrere seg om den nye muligheten som du snart får
Men selvfølgelig, om det faktisk er et problem, og det finnes hjelp, så er det jo verdt å undersøke som du jo også er inne på. Så lenge det ikke blir en ekstra belastning for deg
Masse lykke til i alle fall! Håper så inderlig at spiren snart sitter hos oss alle