Vi som temper!

EL ble endelig bekreftet her i gården nå, på lørdag, vi hadde litt action fredag ettermiddag og i ettiden på natten til søndag, håper det er tilstrekkelig, selv om det nok med fordel burde vært litt action dagene før også. Dere som har blitt gravide før, ble dere det ved å kjøre på på selve EL - dagen, eller dagene før?

Jeg har funnet en medisinsk studie hvor de har fulgt opp mange kvinner i mange sykluser og målt hormonrester i urin for å kartlegge eggløsning og svangerskap. Der viste de at samleie bare en av dagene, enten 2 dager før, 1 dag før eller samme dag som eggløsning gir omtrent 30 - 33 % sjanse for graviditet. Dersom man bare hadde sex 3 dager før eller mer (4, 5, 6 dager før) så var sjansen under 10 % og mindre og mindre jo lenger før EL det var snakk om.

EL påvist på lørdag betyr at action på fredag holder. Søndag er for sent for det egget, men fredag er jo dagen før. Perfekt! :) (For deg betyr det jo at du måtte ha sex torsdag, fredag eller lørdag, og det har du hatt.)

Jeg er delvis enig, kjedelig å ikke være gravid når man har hatt en svak positiv test, men så har jeg sett på flere forum at de som har mange kjemiske graviditeter har det fordi livmoren ikke er næringsrik nok for det befruktede egget - og det finnes det hjelp for. Så derfor tror jeg at jeg kommer til å fortsette å teste hvert fall dagen før eller to dager før IKM. For hvis jeg får flere kjemiske så kommer jeg til å be om time hos gynekolog for å måle livmorslimhinnen min en uke etter EL. Så nå har jeg stålsatt meg på at jeg må tåle å få svake positive tester før IKM for å bli skuffet over å miste enda et befruktet egg, men da kan jeg eventuelt få hjelp raskere om det er meg det er noe galt med. På den annen side så vet jeg jo også at nesten halvparten av alle befruktede egg dør bare fordi celleklumpen ikke var levedyktig, naturen rydder opp, så jeg håper i det lengste at det bare er det som har skjedd. At livmoren min er fin. Vi får se. Jeg kommer nok til å teste 2 dager før IKM, men jeg skal prøve å la være å teste før det. :p
Ja, håper alt er i orden. Er jo mest sannsynlig det! Vi kan jo ha som ambisjon å ikke teste før ikm - eller et par dager før... haha men kjenner jeg oss rett så har vi allerede svidd av noen tester på det tidspunkt ;)

Ja, håper alt er i orden. Er jo mest sannsynlig det! Vi kan jo ha som ambisjon å ikke teste før ikm - eller et par dager før... haha men kjenner jeg oss rett så har vi allerede svidd av noen tester på det tidspunkt ;)

Nei, nå vil jeg gjerne teste 2 dager før, for å holde oversikt over kjemiske. Så jeg skal ikke vente til IKM. Har ombestemt meg der. :p Det jeg derimot har lyst til er å holde meg til 1 test per dag og ikke begynne 8 eller 9 dpo...

Nei, nå vil jeg gjerne teste 2 dager før, for å holde oversikt over kjemiske. Så jeg skal ikke vente til IKM. Har ombestemt meg der. :p Det jeg derimot har lyst til er å holde meg til 1 test per dag og ikke begynne 8 eller 9 dpo...
Hehe, vi får se da hvordan det blir :P Men enig i at en test pr dag bør holde! AKkurat nå tenker jeg at jeg ikke skal teste før IKM eller dagen før. Har vært mye mindre stress på meg denne pp'en, sikkert pga mye stress på jobb og syk i tillegg. Da har det blitt litt mindre tid til å tenke "prøving og graviditet" . Men nå som jeg fikk krysset på ff, så er det mulig det endrer seg. Har lett for det!

Hehe, vi får se da hvordan det blir :p Men enig i at en test pr dag bør holde! AKkurat nå tenker jeg at jeg ikke skal teste før IKM eller dagen før. Har vært mye mindre stress på meg denne pp'en, sikkert pga mye stress på jobb og syk i tillegg. Da har det blitt litt mindre tid til å tenke "prøving og graviditet" . Men nå som jeg fikk krysset på ff, så er det mulig det endrer seg. Har lett for det!

Hehe.. Ser den. :) dpo-land tar plutselig over kontrollen over all fornuft, hvert fall hos meg.

Jeg skal se an, har legetime på fredag så skal diskutere dette med kjemiske graviditeter med legen da. Så får jeg se hva legen mener først. Så skal jeg vurdere ferdig etter det. Jeg har jo god tid til IKM nå så burde ikke rykke i testefingrene riktig enda. :rolleyes:

Legetimen er forresten for noe helt annet, ikke svangerskapsrelatert, men jeg tenkte å nevne det samtidig. Bare sånn for å ha det klart. Jeg har ikke bestilt time pga. kjemisk graviditet. Det er litt tidlig synes jeg.

Ser den Lykkeliten, jeg lurer også på om jeg ikke var gravid sist PP og mistet veldig tidlig. Skulle være veldig flink å vente til jeg hadde hatt 18 dager med høye temperaturer etter EL. Det fikk jeg også, men natten til den 18. dagen fikk jeg sterke magesmerter, fikk først litt spotting for så å blø rikelig noen timer senere. Tok en test påfølgende dag, som var negativ, men det kom en svak strek etter utløpstiden, det har ikke skjedd tidligere med meg. Det samme skjedde dagen etter. Etter det testet jeg ikke mer for temperaturen sank jo og blødningene fortsatte. Men siden jeg ikke tok en test før blødningen kan det jo være at HCG - nivået allerede var for lavt til å oppdages. Eller så var jeg aldri gravid.

Men jeg tenker som så at om jeg hadde tatt en test som var positiv hadde jeg blitt fryktelig glad. For så å bli forferdelig skuffet om blødning kom noen dager senere og testene ble negative. Derfor vil jeg ikke teste før jeg er sikker på at mensen er forsinket. Det sies jo at en ikke kan gjøre noe med tidlig spontanabort, eller kjemisk graviditet som det også kalles, og at det skjer grunnet kromosomfeil eller andre feil med egget eller sædcellen. Og at svært mange graviditeter ender slik, allerede før man har oppdaget at man er gravid. Så hvis jeg var deg hadde jeg ikke bekymret meg for det. Du hadde vel ingen positiv test før utløpstiden heller, eller? Så slik sett vet ikke du heller med sikkerhet om du var gravid?

Det jeg prøver å si er at du ikke har noen grunn til å tenke at det er noe galt med deg, for det er jo desverre veldig vanlig med tidlig spontanabort. Og som oftest finner de ikke årsaken til dette. Så da er det kanskje bedre å ikke legge for mye vekt på det, og heller konsentrere seg om den nye muligheten som du snart får :) Men selvfølgelig, om det faktisk er et problem, og det finnes hjelp, så er det jo verdt å undersøke som du jo også er inne på. Så lenge det ikke blir en ekstra belastning for deg :)

Masse lykke til i alle fall! Håper så inderlig at spiren snart sitter hos oss alle :)

Ja, tr kom i dag. Det ser dere vel på grafen og ja. Jaja. Hun kom på besøk etter frokost. Så hun kom på IKM dagen.

Så fordelene med kjemiske graviditeter for meg: ikke-levedyktig embryo dør så raskt at jeg får mensen helt på riktig tidspunkt og syklusen blir ikke forstyrret. Jeg kan nå roe meg litt ned på de ekle tankene som hvert fall jeg begynte å få allerede etter bare 4 pp. Nå må jeg tenke positivt og tenke at dette betyr jo at vi sannsynligvis har både sædceller, eggceller og ikke tette eggledere. Nå har jeg mast mye om dette i går og, så nå skal jeg slutte.

Sørgeperioden for pp 4 er offisielt avsluttet, og jeg ser frem mot pp 5. Bestilt Wild Yam.

I mellomtiden skal jeg heie på alle dere andre! :D

Ha en fin dag!

Dumme, dumme tanta. :( Noe av fordelene med å tempe er i hvert fall at vi som regel blir forberedt på at tanta er rett rundt hjørnet. :rolleyes:
Krysser for at pp5 og Wild Yam gjør susen for deg! ;)

Ser den Lykkeliten, jeg lurer også på om jeg ikke var gravid sist PP og mistet veldig tidlig. Skulle være veldig flink å vente til jeg hadde hatt 18 dager med høye temperaturer etter EL. Det fikk jeg også, men natten til den 18. dagen fikk jeg sterke magesmerter, fikk først litt spotting for så å blø rikelig noen timer senere. Tok en test påfølgende dag, som var negativ, men det kom en svak strek etter utløpstiden, det har ikke skjedd tidligere med meg. Det samme skjedde dagen etter. Etter det testet jeg ikke mer for temperaturen sank jo og blødningene fortsatte. Men siden jeg ikke tok en test før blødningen kan det jo være at HCG - nivået allerede var for lavt til å oppdages. Eller så var jeg aldri gravid.

Men jeg tenker som så at om jeg hadde tatt en test som var positiv hadde jeg blitt fryktelig glad. For så å bli forferdelig skuffet om blødning kom noen dager senere og testene ble negative. Derfor vil jeg ikke teste før jeg er sikker på at mensen er forsinket. Det sies jo at en ikke kan gjøre noe med tidlig spontanabort, eller kjemisk graviditet som det også kalles, og at det skjer grunnet kromosomfeil eller andre feil med egget eller sædcellen. Og at svært mange graviditeter ender slik, allerede før man har oppdaget at man er gravid. Så hvis jeg var deg hadde jeg ikke bekymret meg for det. Du hadde vel ingen positiv test før utløpstiden heller, eller? Så slik sett vet ikke du heller med sikkerhet om du var gravid?

Det jeg prøver å si er at du ikke har noen grunn til å tenke at det er noe galt med deg, for det er jo desverre veldig vanlig med tidlig spontanabort. Og som oftest finner de ikke årsaken til dette. Så da er det kanskje bedre å ikke legge for mye vekt på det, og heller konsentrere seg om den nye muligheten som du snart får :) Men selvfølgelig, om det faktisk er et problem, og det finnes hjelp, så er det jo verdt å undersøke som du jo også er inne på. Så lenge det ikke blir en ekstra belastning for deg :)

Masse lykke til i alle fall! Håper så inderlig at spiren snart sitter hos oss alle :)

Kan høres ut som det kanskje var en kjemisk hos deg også ja.

Jeg er redd for at jeg har endometriose pga. sterke menssmerter, da har man økt risiko for spontanabort, delvis fordi livmorslimhinnen ikke fungerer ordentlig. I så fall kan man få hjelp. Hormonell (progesteronkrem til å smøre på huden f.eks.) eller kirurgisk. Så derfor vil jeg kartlegge det, for dersom dette fortsetter å skje mange ganger er jeg helt sikker på at legen min kommer til å hjelpe meg til å få videre hjelp før jeg har prøvd ett helt år. Ikke enda selvfølgelig, for jeg er helt enig med deg i at det stort sett ikke er noe galt med kvinnen når celleklumpen dør før IKM. Siden det har skjedd to ganger så skal jeg ikke juble før jeg har positiv test på IKM-dagen, men jeg kommer til å teste før for å kartlegge for å få tidligere hjelp av legen min dersom det fortsetter å skje. Det kan jo spille en rolle for å forsøke å få søsken senere også, så jeg som er kontroll-freak må finne ut av dette. :p

EL ble endelig bekreftet her i gården nå, på lørdag, vi hadde litt action fredag ettermiddag og i ettiden på natten til søndag, håper det er tilstrekkelig, selv om det nok med fordel burde vært litt action dagene før også. Dere som har blitt gravide før, ble dere det ved å kjøre på på selve EL - dagen, eller dagene før?

Da min yngste ble til hadde vi sex kun 4 dager før el, og selve el-dagen... ;) Regner med det var ladningen på el-dagen som gjorde susen. :)

Dumme, dumme tanta. :( Noe av fordelene med å tempe er i hvert fall at vi som regel blir forberedt på at tanta er rett rundt hjørnet. :rolleyes:
Krysser for at pp5 og Wild Yam gjør susen for deg! ;)

Takk! Ja, nedturen ble i går (pga. tempingen) så da var jeg bedre forberedt på tr i dag gitt. Temping er toppen, men nå vil jeg gjerne ha en del grafer her inne med kontinuerlig høye temper! :D

Jeg har i hvert fall bestemt meg for en ting, denne gangen skal jeg få mannen til å gjemme unna alle g-testene mine, og ikke gi dem tilbake til meg før jeg er minst 13 dpo. :p Jeg begynner jo uansett på crinone igjen rundt 6 dpo, så da burde en evnt spire være godt sikra.
Jeg har som regel gode forsetter om å vente med testinga til rundt 12 dpo, men hver bidige gang tar testetrangen overhånd rundt 8-9 dpo. :rolleyes:
Håper bare mannen har "baller nok" til å klare å holde testene unna den gale testetøsen sin! :p :D

Kan høres ut som det kanskje var en kjemisk hos deg også ja.

Jeg er redd for at jeg har endometriose pga. sterke menssmerter, da har man økt risiko for spontanabort, delvis fordi livmorslimhinnen ikke fungerer ordentlig. I så fall kan man få hjelp. Hormonell (progesteronkrem til å smøre på huden f.eks.) eller kirurgisk. Så derfor vil jeg kartlegge det, for dersom dette fortsetter å skje mange ganger er jeg helt sikker på at legen min kommer til å hjelpe meg til å få videre hjelp før jeg har prøvd ett helt år. Ikke enda selvfølgelig, for jeg er helt enig med deg i at det stort sett ikke er noe galt med kvinnen når celleklumpen dør før IKM. Siden det har skjedd to ganger så skal jeg ikke juble før jeg har positiv test på IKM-dagen, men jeg kommer til å teste før for å kartlegge for å få tidligere hjelp av legen min dersom det fortsetter å skje. Det kan jo spille en rolle for å forsøke å få søsken senere også, så jeg som er kontroll-freak må finne ut av dette. :p

Det skjønner jeg veldig godt Lykkeliten! Jeg tenker jo og litt på det, men samtidig tenker jeg som så at dersom det var en kjemisk så kan jeg i det minste bli gravid, heh. Krysser fingrene for at det ikke er noe som helst galt hverken med deg eller mannen og at spiren sitter i PP 5 :)

Sekret på vei ? Jusen eller ikkje ?

Ikkje eggehvite, men kan strekkes 4-5 cm.

Hei!

Da tenker jeg å melde meg på her :) I går fikk jeg første mens etter at jeg tok ut spiralen for ca 6 uker siden. Hurra! Så må har jeg bestilt EL- og graviditetstester får billigtester.no, og tempingen er i gang :)

Legger ut bilder av grafen etter hvert, når BV-appen skjønner at det er det den skal gjøre ;) Lykke til til alle dere andre!

Sent from my iPad using BV Forum

Det skjønner jeg veldig godt Lykkeliten! Jeg tenker jo og litt på det, men samtidig tenker jeg som så at dersom det var en kjemisk så kan jeg i det minste bli gravid, heh. Krysser fingrene for at det ikke er noe som helst galt hverken med deg eller mannen og at spiren sitter i PP 5 :)

Enig. Nå synes jeg spiren skal sitte hos deg og! :)

Sekret på vei ? Jusen eller ikkje ?

Ikkje eggehvite, men kan strekkes 4-5 cm.

Hehe.. Bare å finne frem truseinnlegg nå ja, kanskje det blir sterkere tester snart og da?

Hei!

Da tenker jeg å melde meg på her :) I går fikk jeg første mens etter at jeg tok ut spiralen for ca 6 uker siden. Hurra! Så må har jeg bestilt EL- og graviditetstester får billigtester.no, og tempingen er i gang :)

Legger ut bilder av grafen etter hvert, når BV-appen skjønner at det er det den skal gjøre ;) Lykke til til alle dere andre!

Bare send meg linken din på PM så skal jeg legge den i hovedinnlegget først. :) Velkommen! Og gratulerer med første mens. ;) Håper det blir siste på en stund også.

Bare send meg linken din på PM så skal jeg legge den i hovedinnlegget først. :) Velkommen! Og gratulerer med første mens. ;) Håper det blir siste på en stund også.

Takk:) He he.. Jeg er ikke den mest tekniske av meg... Hvor finner jeg linken min? Bruker den der appen til FF på iPad...

Sikker på at det er eggehvitte og ikke creamy? Får du liksom strekt deg skikkelig langt? Hvis det virkelig er eggwhite bør du jo registrere det som det i tilfelle kroppen surrer litt, så husker du det til en eventuelt senere syklus? ikke vet jeg. Har ikke noe bedre råd å komme med dessverre.

Altså kanskje jeg mistolker eggewhite i forhold til hva FF mener det er. Men jeg registrerer det når el slimet ser ut som nettopp det, eggehvite og det er strekkbart. Creamy forbinner jeg med noe som minner om handlotion så jg er jo fristet til å si nei det er ikke det. Creamy greier har jeg sjelden. Det er eggehvite eller eggehvite med en mer vannaktig (altså glatt) konsistens. Kanskje jeg tenker feil? Da jeg gikk med lillesnupp så hadde jeg masse av det som jeg ser for meg som vannaktig eggehvite og noen ganger mer kremete. hvit men også noen ganger gulaktig (det øyeblikket du vet at du ila en dag eller to får en uvi)

Men enn så lenge så er ikke dette kremete, men kanskje på tur til å bli det for det er ikke så strekkbart mer.
Tror jammen meg jeg må gå å sjekke..

utover det så murrer det godt her. Men tanta har jo tydeligvis opphold hos deg ser jeg.. Hun kommer vel hit snart tipper jeg.. Let us share the burden <3

Back
Topp