Vi som temper!

Andre som synes dagene går fryktelig tregt for tia? Har bare lyst å spole frem to uker slik at jeg får et svar. Temmelig sikker på at EL var på lørdag, men må en høy temp til for å bekrefte det i FF. I såfall er jeg på DPO 4 i dag, ti hele dager igjen til IKM!!! Får gjøre mitt ytterste for å holde hodet okkupert med andre ting. Klarte det ganske fint sist syklus, men denne gangen er jeg fryktelig utålmodig kjenner jeg....

Tiden snegler supetsakte, ja!!!

Sier til meg selv at jeg skal prøve ikke ha så voldsomt fokus på prøvinga, at dagene går uansett og heller kose meg med ting jeg har lyst å gjøre. Haha :) Hva gjør jeg? Joda, inne på ff flere ganger om dagen, studerer og tester med ulike temper osv. Googler og leser om tidlige tegn osv. osv. Jeg har jo følt meg gravid helt siden vi begynte å prøve i mai, og hatt SÅÅ mange symptomer. Men har jo ikke vært gravid, så de symptomene er TR symptomer. Men stikking, oppblåsthet, trøtt osv Bare ikke lagt merke til disse når jeg ikke har vært aktiv prøver.

Har egentlig ikke hatt så mye fokus på prøvinga før jeg fikk temphopp i går. Nå tenker jeg på det.... tja sånn ca med 5 minutters mellomrom?? ;) Det er vel dpo-land som gjør utslaget for min del :)

Er sånn med meg og. Har liksom tenkt å holde meg langt unna forumet her og kun sjekke FF en gang om dagen (når jeg har lagt inn dagens temp). Men det er jammen ikke lett! Får jo ikke flere svar om jeg kikker innom aldri så ofte, men klarer liksom ikke å la være. Men leting etter symtpomer skal jeg forsøke å unngå. Gjorde det veldig 1. PP, da hadde jeg alle symptomer som tenkes kan ;) Men var jo slett ikke gravid, hehe. Så det er vel som du sier slik at man blir tusen ganger mer oppmerksom når man er i gang med prøving. Vi får være flinke til å ha fokus på andre ting, og skubbe graviditetstankene bestemt vekk! Eller sette at en fast tid på døgnet hvor vi kan tenke på det så mye vi vil, og så droppe det resten av tiden ;)

Det er absolutt lov å synes kjemisk er trist! Man får jo et veldig håp når man ser den svake positive testen, og når den da ikke utvikler seg slik vi så veldig gjerne vil så blir man jo deppa! :(
Men trøsten må vel være at man da i hvert fall vet at man fint kan befruktes, det var bare akkurat det egget med den sædcella som ikke ville feste seg... :p
Jeg var forresten til utredning for habituell abort etter mine to første SA, og så en påfølgende kjemisk. Fikk da beskjed på sykehuset om at kjemisk ikke regnes som abort, og derfor ikke "teller" når man gjør utredning... Men mulig dette kan være annerledes på andre sykehus.

Ønsker deg uansett masse lykke til, denne pp'n var bare en "oppvarmingsrunde", neste pp sitter'n! :D

Ja, det virker som det er forskjellig fra lege til lege, hvert fall når jeg har googlet rundt. Det var en som var til behandling ved Rikshospitalet. Hun hadde hatt bare kjemiske, men ganske mange da. Og fått påvist det med blodprøver ved å ta veldig tidlig blodprøver (før IKM).

Jeg er enig med deg da. Jeg ser positivt på det foreløpig, vi kan befrukte. Også satser vi på at det skjer nå for oss begge to! :D

Forstår deg så godt, fordi om du ikke har prøvd så lenge så fortjener du å bli gravid du å!
Skal prøve å få legen til å henvise meg til gyn.
Om ikke den rare magen min gir seg idag skal jeg bestille meg time å høre hva det kan være. Pluss at den ene puppen har vært ømmere og litt større en den andre.. Livredd for kreft.. Var ei(inngiftet) i familen til lillesøstra(ikke samme far) mi som døde av det ifjor, 22 år gammel ble hun :( etterlot seg 2små.

Sent from my iPhone using BV Forum

Huff det var kjipt. Men som andre sier her pupper kan fint finne på mye rart uten at det trenger å være kreft. Eks det kan være en betennelse (det vill jo forklart både at den kanskje er øm og forstørret), eller har du morsomme hormoner i kroppen, som kanskje tror den skal produsere melk osv.. Jeg krysser fingrene for at alt er bra med deg. :)

Sier til meg selv at jeg skal prøve ikke ha så voldsomt fokus på prøvinga, at dagene går uansett og heller kose meg med ting jeg har lyst å gjøre. Haha :) Hva gjør jeg? Joda, inne på ff flere ganger om dagen, studerer og tester med ulike temper osv. Googler og leser om tidlige tegn osv. osv. Jeg har jo følt meg gravid helt siden vi begynte å prøve i mai, og hatt SÅÅ mange symptomer. Men har jo ikke vært gravid, så de symptomene er TR symptomer. Men stikking, oppblåsthet, trøtt osv Bare ikke lagt merke til disse når jeg ikke har vært aktiv prøver.

Har egentlig ikke hatt så mye fokus på prøvinga før jeg fikk temphopp i går. Nå tenker jeg på det.... tja sånn ca med 5 minutters mellomrom?? ;) Det er vel dpo-land som gjør utslaget for min del :)

DPO land er en ikke alltid like gøy nei.. Jeg feks begynner å tro jeg er det man på nord-norsk ville kalt en bæsræv (bæs = grining/sutring og ræv, den skjønner vel alle). Aldri hatt så mange murringer og lettere mens smerter som etter at jeg begynte å prøve -.-

Huff det var kjipt. Men som andre sier her pupper kan fint finne på mye rart uten at det trenger å være kreft. Eks det kan være en betennelse (det vill jo forklart både at den kanskje er øm og forstørret), eller har du morsomme hormoner i kroppen, som kanskje tror den skal produsere melk osv.. Jeg krysser fingrene for at alt er bra med deg. :)
Hormonene er sikkert morsome med meg ja :p
Takk :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Lykkeliten, jeg likte ikke tempen din lenger jeg heler :( Hvis det er noen trøst så tror jeg at Tanta sakte men sikkert melder sitt inntog her og.. noe jeg har trodd i 3 dager nå. noen ganger på dagen murrer det voldsomt og enkelte ganger kjenner jeg ingen ting. Men jeg er ikke kvalm lenger :D

Men nå håper jo jeg og at tanta kan komme så jeg kan få det overstått liksom :/

Og jeg håper ingen føler seg avglemt eller oversett. Det er ikke bare bare å skal holde seg oppdatert. hihi.

åååh nå skulle jo jeg spørre, men vims som jeg er om dagene glemte jeg det..

Altså, når jeg etter endt EL får masse utflod igjen, og det har konsistens som eggehvite, og mengdene brått øker, (uten at det kan sammenlignes med EL). Hvordan skal jeg korrekt registrere det i FF?
Eks da jeg gikk med datteren min så hadde jeg masse utflod, mot på en vanlig dag ingen.
Noen?

Lykkeliten, jeg likte ikke tempen din lenger jeg heler :( Hvis det er noen trøst så tror jeg at Tanta sakte men sikkert melder sitt inntog her og.. noe jeg har trodd i 3 dager nå. noen ganger på dagen murrer det voldsomt og enkelte ganger kjenner jeg ingen ting. Men jeg er ikke kvalm lenger :D

Men nå håper jo jeg og at tanta kan komme så jeg kan få det overstått liksom :/

Og jeg håper ingen føler seg avglemt eller oversett. Det er ikke bare bare å skal holde seg oppdatert. hihi.

Det er overhode ingen trøst at tanta kommer til deg Quorra!!! Jeg vil helst ha henne her helt for meg selv akkurat nå, hun har hengt hatten i gangen, satt kofferten på gjesterommet og satt seg ned i godstolen i stua. Nå sitter hun og roper etter kaker, is og sjokolade. Drittkjerring er hun, men når jeg først må passe på henne de neste 5-6 dagene så trenger ingen andre å varte henne opp også altså!

Jeg synes heller vi skal ha positive tester alle sammen som sagt, jeg ville jo at førsteinnlegget i tempe-tråden måtte byttes ut med bare nye grafer (ikke våre som blir for ny pp, men nye brukere).

åååh nå skulle jo jeg spørre, men vims som jeg er om dagene glemte jeg det..

Altså, når jeg etter endt EL får masse utflod igjen, og det har konsistens som eggehvite, og mengdene brått øker, (uten at det kan sammenlignes med EL). Hvordan skal jeg korrekt registrere det i FF?
Eks da jeg gikk med datteren min så hadde jeg masse utflod, mot på en vanlig dag ingen.
Noen?

Sikker på at det er eggehvitte og ikke creamy? Får du liksom strekt deg skikkelig langt? Hvis det virkelig er eggwhite bør du jo registrere det som det i tilfelle kroppen surrer litt, så husker du det til en eventuelt senere syklus? ikke vet jeg. Har ikke noe bedre råd å komme med dessverre.

Ja, tr kom i dag. Det ser dere vel på grafen og ja. Jaja. Hun kom på besøk etter frokost. Så hun kom på IKM dagen.

Så fordelene med kjemiske graviditeter for meg: ikke-levedyktig embryo dør så raskt at jeg får mensen helt på riktig tidspunkt og syklusen blir ikke forstyrret. Jeg kan nå roe meg litt ned på de ekle tankene som hvert fall jeg begynte å få allerede etter bare 4 pp. Nå må jeg tenke positivt og tenke at dette betyr jo at vi sannsynligvis har både sædceller, eggceller og ikke tette eggledere. Nå har jeg mast mye om dette i går og, så nå skal jeg slutte.

Sørgeperioden for pp 4 er offisielt avsluttet, og jeg ser frem mot pp 5. Bestilt Wild Yam.

I mellomtiden skal jeg heie på alle dere andre! :D

Ha en fin dag!

Sikker på at det er eggehvitte og ikke creamy? Får du liksom strekt deg skikkelig langt? Hvis det virkelig er eggwhite bør du jo registrere det som det i tilfelle kroppen surrer litt, så husker du det til en eventuelt senere syklus? ikke vet jeg. Har ikke noe bedre råd å komme med dessverre.
Støtter denne.

Uff så kjedelig med den dumme tanta! Føler med deg, vet hvordan det er. Trøsten er jo at når hun først er kommet slipper man i det minste å lure lenger og kan begynne på ny frisk og se fram mot nye muligheter. Et tips er jo å ikke teste før du kommer til IKM, så lenge mensen ikke er forsinket er det jo egentlig ingen grunn til å mistanke graviditet, ettersom alle symtpomer som oftest også kan skyldes at mensen er på vei (eller innbilt graviditet ;)). Jeg har i allefall bestemt meg for at det tidligst blir test mandag 28., dagen etter IKM, vil vite med sikkerhet at mensen er forsinket før jeg tester, ble så skuffet i PP1 når jeg testet flere ganger før. Men skjønner at det ikke er enkelt, man vil jo så fryktelig gjerne stå der med en positiv test i hånden.... :)

EL ble endelig bekreftet her i gården nå, på lørdag, vi hadde litt action fredag ettermiddag og i ettiden på natten til søndag, håper det er tilstrekkelig, selv om det nok med fordel burde vært litt action dagene før også. Dere som har blitt gravide før, ble dere det ved å kjøre på på selve EL - dagen, eller dagene før?

Dumme tanta :(

Uff så kjedelig med den dumme tanta! Føler med deg, vet hvordan det er. Trøsten er jo at når hun først er kommet slipper man i det minste å lure lenger og kan begynne på ny frisk og se fram mot nye muligheter. Et tips er jo å ikke teste før du kommer til IKM, så lenge mensen ikke er forsinket er det jo egentlig ingen grunn til å mistanke graviditet, ettersom alle symtpomer som oftest også kan skyldes at mensen er på vei (eller innbilt graviditet ;)). Jeg har i allefall bestemt meg for at det tidligst blir test mandag 28., dagen etter IKM, vil vite med sikkerhet at mensen er forsinket før jeg tester, ble så skuffet i PP1 når jeg testet flere ganger før. Men skjønner at det ikke er enkelt, man vil jo så fryktelig gjerne stå der med en positiv test i hånden.... :)

Jeg er delvis enig, kjedelig å ikke være gravid når man har hatt en svak positiv test, men så har jeg sett på flere forum at de som har mange kjemiske graviditeter har det fordi livmoren ikke er næringsrik nok for det befruktede egget - og det finnes det hjelp for. Så derfor tror jeg at jeg kommer til å fortsette å teste hvert fall dagen før eller to dager før IKM. For hvis jeg får flere kjemiske så kommer jeg til å be om time hos gynekolog for å måle livmorslimhinnen min en uke etter EL. Så nå har jeg stålsatt meg på at jeg må tåle å få svake positive tester før IKM for å bli skuffet over å miste enda et befruktet egg, men da kan jeg eventuelt få hjelp raskere om det er meg det er noe galt med. På den annen side så vet jeg jo også at nesten halvparten av alle befruktede egg dør bare fordi celleklumpen ikke var levedyktig, naturen rydder opp, så jeg håper i det lengste at det bare er det som har skjedd. At livmoren min er fin. Vi får se. Jeg kommer nok til å teste 2 dager før IKM, men jeg skal prøve å la være å teste før det. :p

Fikk påvist el på mandag jeg da, men merkelig temp. Antakelig pga at jeg har vært syk i 1,5 uke nå. Håper en av mannens soldater klarte å trenge inn i gullegget, og at det finner en finfin plass å grave seg ned de neste dagene :) Krysser fingrene!

Back
Topp